Så fremover..så bør hun seriøst overveje hvad hun underskriver på..men det gør hun nok også.
Det er nemmere at være forudseende end bagklog. Jeg ville nok ikke have skrevet under på sådan en kontrakt.
Men til svar på booking af kurser og lign...jo. jeg ved faktisk godt, hvad der skal til af planlægning og så videre med hensyn til kurser. Jeg har siddet et sted, hvor kurser blev leveret. Det var derfor jeg startede med svaret med mulighed for at afmelde sig mod betaling, da jeg udemærket er bekendt med de økonomiske konsekvenser af folk der melder fra.
Jeg mener blot ikke, at AT WORK er fleksible i deres håndtering. Den del kunne gøres bedre. Ligesom at man naturligvis skal tænke sig om en ekstra gang, før man underskriver, da det har konsekvenser.
Mvh Diana
Hva så hvis den indtægt fra det nævnte kursus afgøre At Works fremtid? Er de så ik ligestillet med personen trådstarter kender?
Tiderne har ændret sig voldsomt de sidste 9 mdr, og det har betydet svære tider for mange brancher...
Jeg tror ikke jeg har forklaret situationen ordentligt...
Hun vil rigtig gerne have uddannelsen og betale hvad det koster. Familien er røget i uforudset økonomisk uvejr som gør de simpelthen ikke har pengene mere. Derfor skriver jeg også her for hende da jeg ved at en advokat også koster penge. Penge de stadig ikke har.
En løsning kunne være at betale et afbestillingsgebyr frem for at hive en familie i RKI og slet ikke modtage betaling.
Hun har ikke modtaget en eneste kursustime og der har ikke været økonomiske tab for AT WORK.
Det er der hvor jeg mener du tager helt fejl. Hun vil pådrage dem et tab og din bemærkning om at der er masser af pladser på holdet, gør jo kun situationen værre. De 20.000 kan let være hele overskuddet for kurset...
Først og fremmest er jeg enig med Herr Thorborg i hans bemærkninger. Det er nogle meget simple kontrakter som At Work arbejder med,jf. deres hjemmeside:
"Jeg er bekendt med, at denne tilmelding er bindende for hele uddannelsen/kurset og dermed for det fulde beløb"
I stedet for at gøre det til en tråd om hvad At Work bør og ikke bør gøre så tag dog fat om brændenælderne og kontakt At Work direkte og se om der kan findes en løsning. På Amino kan vi hverken gør fra eller til.
Hvis At Work fastholder den fulde betaling tja så fanger bordet.
Jeg mente blot at de ikke har lidt økonomiske tab fra hende direkte ifm. en aflysning.
Det kan være svært at afgøre. Men du siger der er et halvt år ud i fremtiden, hvis jeg forstod dig ret.
Det er nok et spørgsmål om deres velvilje, da hun nu har skrevet under. Og sikkert også bedre for hende at tage snakken med dem direkte. Som det ser ud nu, er hun pligtig til at følge kontrakten.
Det er da noget værre vrøvl, selvfølgelig lider de et tab. Dbh Martin
Helt enig! Det koster mange penge at stable et kursus på benene og der følger mange forpligtelser med. Hvis man skal sælge hver plads på kurset ikke bare EN gang - men 2 eller flere gange fordi folk der har tilmeldt sig springer fra, så kommer man hurtigt til at tabe penge på den slags kurser.
Folk må altså lære, at de skal overholde de aftaler de laver.
Helt enig! Det koster mange penge at stable et kursus på benene og der følger mange forpligtelser med. Hvis man skal sælge hver plads på kurset ikke bare EN gang - men 2 eller flere gange fordi folk der har tilmeldt sig springer fra, så kommer man hurtigt til at tabe penge på den slags kurser.
Come on! Hun vil gerne overholde aftalen, men KAN ikke! De er begge blevet uforudset arbejdsløse!