Naturligvis skal hun holde sin del af aftalen, hvis ikke der er andre muligheder, men der er da værd at finde ud af når det lyder til at AT WORK ikke vil bøje sig.
Naturligvis skal hun holde sin del af aftalen, hvis ikke der er andre muligheder, men der er da værd at finde ud af når det lyder til at AT WORK ikke vil bøje sig.
Mvh Diana
Ja men man har os pligt til at overholde en aftale...
Jeg HÅBER ikke hun kan komme ud af aftalen ved advokatens hjælp.
Jeg kan godt forstå din holdning er at AT WORK burde finde en løsning - men omvendt så synes jeg hun læsser sine problemer over på AT WORK - hun burde jo have tænkt sig om inden hun skrev under. Eller sige "kontakt mig om x mdr - så kan jeg overskue om jeg har råd" ..... eller have forlangt at aftalen skulle kunne opsiges indtil f.eks. 60 dage før start ....
F.eks. har jeg lige nu opsagt mit kreditforeningslån og skal omlægge om ca 45 dage ....hvis tingene ikke flasker sig kan jeg jo ikke lige komme og sige "ej det fortryder jeg nu alligevel...."
Hvor går grænsen for at hvilke personlige problemer der skal læsses over på firmaer?
Ovenstående er skrevet ud fra formodningen om at det er ligeværdige parter og hun ikke har været presset til noget som helst.
Vi kan sagtens blive enige om, at man skal konsekvens-beregne sin gøren og laden, specielt hvad underskriften angår. Men du er velkommen til at kalde mig Mads, hvis du kan finde bare en person, der ikke har fortrudt en kontrakt.
Så burde det være i begges interesse at komme rimeligt ud af det, da det ikke tjener noget at fastholde den ene part.
Det er jo stadig op til hende, hvad hun gør...første skridt med at underskrive kontrakten var ikke så godt. Men på den anden side...at binde en person så langt tid i forvejen synes lige vel panisk. Måske er der to parter der har problemer og ikke kun den ene.
Min pointe er at hun skal overholde sin aftale. Men hvis hun i kontrakten kan finde vej til at komme ud af aftalen, uden at bryde den i sin skrevne form, har hun jo overholdt aftalen. Det er det hun skal have en advokat til at hjælpe hende med.
Vi kan sagtens blive enige om, at man skal konsekvens-beregne sin gøren og laden, specielt hvad underskriften angår. Men du er velkommen til at kalde mig Mads, hvis du kan finde bare en person, der ikke har fortrudt en kontrakt.
Så burde det være i begges interesse at komme rimeligt ud af det, da det ikke tjener noget at fastholde den ene part.
Det er jo stadig op til hende, hvad hun gør...første skridt med at underskrive kontrakten var ikke så godt. Men på den anden side...at binde en person så langt tid i forvejen synes lige vel panisk. Måske er der to parter der har problemer og ikke kun den ene.
Min pointe er at hun skal overholde sin aftale. Men hvis hun i kontrakten kan finde vej til at komme ud af aftalen, uden at bryde den i sin skrevne form, har hun jo overholdt aftalen. Det er det hun skal have en advokat til at hjælpe hende med.
Mvh Diana
Hvordan kan man komme ud af en kontrakt, hvor man binder sig til noget?
Har du overvejet evt hvor langtid i forvejen et kursus skal planlægges? Lokaler skal bookes, undervisere skal findes og have info, der skal skaffes kursister, materiale skal måske bestilles eller laves osv...
Hvor er det at AT WORK gør noget forkert? Og hvorfor skal de straffes pga andre laver fejl, fortryder eller andet?
Mvh Diana
Jeg kan ikke se noget desperat i at binde folk lang tid i forvejen. At lave kurser kræver forberedelse, booking a lokaler, ansættelse af undervisere, marketing m.m. Det er da surt for din veninde at hun har fortrudt, men kursusstedet har jo brugt pengene på de før nævnte ting, så hvorfor skulle de lade hende slippe fordi hun har ombestemt sig? Men ja, kan hun komme ud af kontrakten lovligt, så er det da fint. Men at bebrejde kursusstedet syntes jeg er helt forkert.
Jeg synes helt ærligt, hånden på hjertet, at det er benhård business overfor en privatperson. Normalt betaler kursister et depositum som de så kan risikere at tabe. Et firma som at work (nu med små bogstaver??) burde kunne tage hensyn til ændringer i privates liv, herunder økonomiske kriser. Hvis hun havde været ude for et uheld og ikke kunne massere, så havde de garanteret stadig fastholdt kravet om det fulde beløb.
Hun er gammel nok til at ingå juridiske aftaler, men er ikke selv herre over hvordan livet behandler hende! Jeg ved hun gerne vil betale, men krisen har gjort hende og hendes mand arbejdsløse og jeg ved de også har et barn at forsørge. Helt præcist hvor hårdt de er ramt ved jeg ikke...
Jeg synes helt ærligt, hånden på hjertet, at det er benhård business overfor en privatperson. Normalt betaler kursister et depositum som de så kan risikere at tabe. Et firma som at work (nu med små bogstaver??) burde kunne tage hensyn til ændringer i privates liv, herunder økonomiske kriser. Hvis hun havde været ude for et uheld og ikke kunne massere, så havde de garanteret stadig fastholdt kravet om det fulde beløb.
Hun er gammel nok til at ingå juridiske aftaler, men er ikke selv herre over hvordan livet behandler hende! Jeg ved hun gerne vil betale, men krisen har gjort hende og hendes mand arbejdsløse og jeg ved de også har et barn at forsørge. Helt præcist hvor hårdt de er ramt ved jeg ikke...
Mikkel, firmaet kan jo stå i samme situation. Kursusmarkedet er mega hårdt ramt og de kan være i lige så store problemer som hende og det er jo hende der vil "løbe" fra aftalen. Hvis det var mit firma og jeg havde penge nok, så kunne hun fint smutte for min skyld. Men sådan ser det nok ikke ud for særligt mange lige nu...
Så fremover..så bør hun seriøst overveje hvad hun underskriver på..men det gør hun nok også.
Det er nemmere at være forudseende end bagklog. Jeg ville nok ikke have skrevet under på sådan en kontrakt.
Men til svar på booking af kurser og lign...jo. jeg ved faktisk godt, hvad der skal til af planlægning og så videre med hensyn til kurser. Jeg har siddet et sted, hvor kurser blev leveret. Det var derfor jeg startede med svaret med mulighed for at afmelde sig mod betaling, da jeg udemærket er bekendt med de økonomiske konsekvenser af folk der melder fra.
Jeg mener blot ikke, at AT WORK er fleksible i deres håndtering. Den del kunne gøres bedre. Ligesom at man naturligvis skal tænke sig om en ekstra gang, før man underskriver, da det har konsekvenser.