Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man binde privatpersoner til kurser?

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana Hardington:

Så den ene har ansvaret for at "parkere bilen, hvor den nu står" mens den anden har ansvaret for at køre ind i den.

Dumt spørgsmål. Hvordan kan det nogensinde blive ham der parkere bilens skyld, at en anden påkøre den? Det har vedkommende jo hverken indflydelse eller laver en handling der resultere i det...

Synes virkelig jeres eksempler sucks, for at sige det mildt... Det er jo ubrugligt!

Så er det os en banks skyld, at der sker bankrøveri, fordi de opbevare penge eller hva?

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:13

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Så den ene har ansvaret for at "parkere bilen, hvor den nu står" mens den anden har ansvaret for at køre ind i den.

Dumt spørgsmål. Hvordan kan det nogensinde blive ham der parkere bilens skyld, at en anden påkøre den? Det har vedkommende jo hverken indflydelse eller laver en handling der resultere i det...

Synes virkelig jeres eksempler sucks, for at sige det mildt... Det er jo ubrugligt!

Så er det os en banks skyld, at der sker bankrøveri, fordi de opbevare penge eller hva?

Læs hvad der står.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:18

Diana Hardington:

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Læs hvad der står.

Mvh Diana

Jeg har læst det 20 gange, og kan stadig ik se, hvor personen der parkere en bil foretager noget forkert?

Hvilket ansvar er det lige han skal tage?

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 15:27

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Læs hvad der står.

Mvh Diana

Jeg har læst det 20 gange, og kan stadig ik se, hvor personen der parkere en bil foretager noget forkert?

Det sagde jeg ikke noget om. At tage ansvar er ikke = skyld, hvilket mange tager fejl af. Jeg sagde blot, at det ikke kan være andres ansvar, hvor han sætter vognen. Ligesom det ikke kan være andres ansvar end den person der køre ind i den parkeret bil, men der er altid 2 personer om en splid. Det kan ikke kun være en person.

Spørgsmålet er så...hvad vægter i spørgsmålet om hvem der har hvormeget ansvar og hvem der skal betale for skaden. Men det er noget andet...men den enkelte er ansvarlig for egen gøren og hvad der sker med ham eller hende.

Mvh

Diana

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

Diana Hardington:

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Læs hvad der står.

Mvh Diana

Det sagde jeg ikke noget om. At tage ansvar er ikke = skyld, hvilket mange tager fejl af. Jeg sagde blot, at det ikke kan være andres ansvar, hvor han sætter vognen. Ligesom det ikke kan være andres ansvar end den person der køre ind i den parkeret bil, men der er altid 2 personer om en splid. Det kan ikke kun være en person.

Spørgsmålet er så...hvad vægter i spørgsmålet om hvem der har hvormeget ansvar og hvem der skal betale for skaden. Men det er noget andet...men den enkelte er ansvarlig for egen gøren og hvad der sker med ham eller hende.

Mvh

Diana

Okay måske bare dårligt eksempel, især når det tages ud af en tekst der er direkte forkert.

Det brugte eksempel udstiller blot folks manglende evne til selv at tage ansvar, da man pludselig prøver at lægge det over på en anden (her personen der parkerede bilen). Spørgsmålet er ik hvor meget vi vægter noget som helst, spørgsmålet er hvordan lovgivningen er sammensat på området, hvorfor en personlig vurdering er værdiløs... Igen så er fakta bedre end snik snak og eksempler der er ubrugelige i konteksten...

Så er mit eksempel med banken ligeså brugbart, da banken selv har placeret pengene der, og man kan vurdere om det var deres egen skyld... Eller NOT!

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 15:44

:-)) ja kæden bliver lang.

Du har ret i, at juristeri ikke kan sammenlignes med personlig ansvar, da disse er forskellige og bestemt ikke altid harmonere. Men forståelsen af ansvar som beskrevet er så også min egen og en jeg bruger i min hverdag. Den fungere nu meget godt. Siden den er taget i brug, har jeg ikke raget mig ud i store problemer. Eks. med at underskrive aftaler eller bilkørsel osv. Så for mit vedkommende er den meget god. Den sammen med at sætte sig ned og udregne konsekvenserne af beslutninger..især de store.

Mvh Diana

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:50

Diana Hardington:

Du har ret i, at juristeri ikke kan sammenlignes med personlig ansvar, da disse er forskellige og bestemt ikke altid harmonere. Men forståelsen af ansvar som beskrevet er så også min egen og en jeg bruger i min hverdag. Den fungere nu meget godt. Siden den er taget i brug, har jeg ikke raget mig ud i store problemer. Eks. med at underskrive aftaler eller bilkørsel osv. Så for mit vedkommende er den meget god. Den sammen med at sætte sig ned og udregne konsekvenserne af beslutninger..især de store.

Mvh Diana

Det kalder vi andre bare kort og godt, SUND FORNUFT... Smile

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 15:55

Fashion-Seller:

Diana Hardington:

Mvh Diana

Det kalder vi andre bare kort og godt, SUND FORNUFT... Smile

Ja...kært barn har mange navne.Wink

Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kære Diana,

Som direktør i At Work har jeg indgående kendskab til den sag denne tråd er udsprunget af, men kan i sagens natur ikke drøfte en konkret elevs forhold.

Du skriver, at du husker at At Work skulle have været i journalisters søgelys i forbindelsemed vores forretningsmetoder - dette har jeg intet kendskab til. Har du dokumentation for dette?

Jeg vil ikke undlade at nævne, at udokumenterede bemærkninger af den art kan have særdeles skadelige virkninger for enhver virksomhed! Jeg imødeser derfor din tilbagemelding.

Måske husker du i stedet de sager, der har kørt, hvor vi i At Work har hjulpet elever der er blevet snydt og villedt hos andre kursusudbydere ? Vi arbejder målrettet på, at komme "de sorte får" i branchen til livs, og med en advokat i bestyrelsen opfylder vi naturligvis Købelovens betingelser.

En ting er jura og ansvar, som meget flot allerede er blevet drøftet i denne tråd, en anden ting er etik og moral, og At Work har ikke foretaget sig noget umoralsk. Vi tilstræber på alle måder, at hjælpe elever, uanset om det skyldes økonomiske problemer, sygdom og endda personlige problemer, men kan naturligvis ikke tage økonomisk ansvar for, hvad der sker i andre menneskers liv.

Vi er en mindre familieejet virksomhed, hvor døren altid er åben, og vi altid lytter personligt til folks situation, og det kan jeg stå inde for som stifter og indehaver af virksomheden.

Jeg kan se i tråden, at der fremkommer ikke korrekte oplysninger, og skulle nogen derfor have spørgsmål til vores forretning, skal I være hjertelig velkommen til at kontakte mig direkte på tlf 44486100.

Med venlig hilsen

Camilla

Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:36

Kære Camilla

Som kursusudbyder vil jeg gerne have lov at bakke dig op!

Folk der bestiller kurser tror ofte, at deres betaling går til selve undervisningen, men i vores budget er poster som salg, administration og marketing også store. Det kan være svært at få kunderne til at forstå, at ændringer, ombookinger, aflysninger osv. kræver en del ressourcer, som skal dækkes af kursusgebyret.

Nu har vi som udgangspunkt ikke private som kunder, men har altid forudbetaling på vores åbne kurser. Man har simpelthen ikke booket en plads, før der er betalt. Så må man selv bestemme, hvor længe man tør vente, hvis man vil have en af pladserne. Måske kunne det også være løsningen for jer?

Til sidst vil jeg lige nævne, at vi faktisk har oplevet, at et ministerium ikke ville betale for at aflyse et kursus kort inden afholdelse - de havde nemlig glemt at oprette det på deres intranet, så ingen havde hørt om det og tilmeldt sig. De påpegede, at de godt nok havde godkendt kontrakten og dermed afbestillingsgebyret, men at de jo ikke havde læst kontrakten, selvom vi har leveret kurser til dem i mange år (med samme kontrakt). De endte med at sige, at hvis de ikke måtte afbestille gratis, så var vi opsagt som leverandører. Det var unfair, men vi måtte acceptere for ikke at miste en stor kunde!

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)