Hej Lundsby Fantastisk spændende tråd, omend alt for gentagende. Det er dejligt at se, at der er så meget drive bag dig, og du lytter til både Martins og Mikkels råd om at det ikke nytter noget at have fløjlshandskerne på. Provokér og skab kant, super!. Samtdigt er jeg overbevist om at det du siger er noget du basalt set virkelig tror på. Jeg er dog også sikker på du udemærket er klar over at de du støder ikke er dine kunder og derfor har du skabt dig en debat der virkelig giver dig gode skyts og "publicity". Det kan jo umuligt skade forretningen ;) Når det så er sagt - er jeg så den eneste der føler at denne tråd er begyndt at blive meget trættende i argumenteringen, der ellers startede med at være meget skarp og interessant? - Jeg mener , du bruger selv meget Rosenstand i din argumentation, og det er jo rigtigt godt, men jeg læste da et indlæg fra selvsamme forfatter en del sider tilbage der afsluttede med "Der er forskel på hamre - det ved jeg godt. Men i sidste ende er det som regel tømrerens håndelag, der gør forskellen mere end det er typen eller fabrikat hammer :-)" Det har alle jo sagt, inklusiv dig selv, og det kan godt være det bare er mig, men jeg føler lidt debatten har best af at det er det der bliver fokuseret på, og ikke ender med at blive en Lundsby vs "open source - nørderne" Jeg prøver ikke at slutte en debat, for det kunne jeg ikke drømme om at opfordre til, men nogle gange kan noget bare ende ud i at køre helt af sporet i forhold til udgangspunktet, og jeg synes måske at omfanget at nye, saglige argumenter er dalet en del de sidste mange sider... -Karsten Lund |
Ronnikc:Vi får konstant kunder ind som klager over deres gamle udbydere ikke udvikler hurtigt nok, ikke er omstillingparate eller villige, ikke er lydhør, kræver dem en halv arm for selv små korrektioner, ikke vil implementere deres ønsker osv. osv - og de kommer alle sammen fra closed source udbydere.
Nu kommer det er et nørdet argument, det er egentligt ikke så relevant for e-købmænd, fordi det er relativt teknisk i karakter, og også handler det lidt om frihed. Men selvfølgelig også om at sparer penge og det er jo altid relevant :-)
Ronni, nu bragte du jo selv dine kunder på banen, så jeg kiggede selvfølgelig lige de reference liste, er egentligt ser fin nok ud. Som jeg fortalte tidligere i tråden, så pukler vi på høj tryk ( når jeg ikke skriver på amino, den tidsrøver :-) ), men når vi er færdig med denne omgang, og der går nok lidt tid, så ville jeg umiddelbart tror at man kunne drag-n-droppe sig, til nærmest 90 % af dine referencer. Der selvfølgeligt features som kapacitetsregnemaskinen, man ville blive nødt til at bygge ovenpå med kode, og nogle ting der virker lidt anderledes vores produktfinder bliver dynamisk og ajax baseret etc.
Så kan vi vel godt, blive enige om at man er mere fri i vores standard produkt, end i dine open source it-projekter. Fordi man ikke har været tvunget til at betale en nørd, en høj time takst for noget man bare kunne havde lavet selv, evt. med hjælp fra en designer.
Nu har jeg alligevel brugt så lang tid på denne debat, at jeg sagtens kan bruge noget tid på smække et par af dine referencer sammen, når bliver klar. Det gør jeg gladeligt hvis det kan overbevise dig!
Grunden til dette ikke er så relevant for e-købmænd, er at jeg aldrig ville anbefale en e-købmænd at bygge sites helt fra bunden, også selvom man kan via drag-n-drop, istedet bør de allierer sig med en designer, og så fokuserer nogle af de andre aktiviteter der er nødvendige for tjene penge på e-handel . Tilgengæld er det vigtigt at e-købmanden kan ændre i sitet, så kan lave de små rettelser der fører til den helt høje konvertering. Evt. via a-b split test.