Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 20 ud af 24 (234 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Fantastisk spændende tråd, omend alt for gentagende. Det er dejligt at se, at der er så meget drive bag dig, og du lytter til både Martins og Mikkels råd om at det ikke nytter noget at have fløjlshandskerne på. Provokér og skab kant, super!. Samtdigt er jeg overbevist om at det du siger er noget du basalt set virkelig tror på.

Jeg er dog også sikker på du udemærket er klar over at de du støder ikke er dine kunder og derfor har du skabt dig en debat der virkelig giver dig gode skyts og "publicity". Det kan jo umuligt skade forretningen ;)

Når det så er sagt - er jeg så den eneste der føler at denne tråd er begyndt at blive meget trættende i argumenteringen, der ellers startede med at være meget skarp og interessant?

- Jeg mener , du bruger selv meget Rosenstand i din argumentation, og det er jo rigtigt godt, men jeg læste da et indlæg fra selvsamme forfatter en del sider tilbage der afsluttede med

"Der er forskel på hamre - det ved jeg godt. Men i sidste ende er det som regel tømrerens håndelag, der gør forskellen mere end det er typen eller fabrikat hammer :-)"

Det har alle jo sagt, inklusiv dig selv, og det kan godt være det bare er mig, men jeg føler lidt debatten har best af at det er det der bliver fokuseret på, og ikke ender med at blive en Lundsby vs "open source - nørderne"

Jeg prøver ikke at slutte en debat, for det kunne jeg ikke drømme om at opfordre til, men nogle gange kan noget bare ende ud i at køre helt af sporet i forhold til udgangspunktet, og jeg synes måske at omfanget at nye, saglige argumenter er dalet en del de sidste mange sider... 

-Karsten Lund

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:51

Ronnikc:
Vi får konstant kunder ind som klager over deres gamle udbydere ikke udvikler hurtigt nok, ikke er omstillingparate eller villige, ikke er lydhør, kræver dem en halv arm for selv små korrektioner, ikke vil implementere deres ønsker osv. osv - og de kommer alle sammen fra closed source udbydere.

Nu kommer det er et nørdet argument, det er egentligt ikke så relevant for e-købmænd, fordi det er relativt teknisk i karakter, og også handler det lidt om frihed. Men selvfølgelig også om at sparer penge og det er jo altid relevant :-)

Ronni, nu bragte du jo selv dine kunder på banen, så jeg kiggede selvfølgelig lige de reference liste, er egentligt ser fin nok ud. Som jeg fortalte tidligere i tråden, så pukler vi på høj tryk ( når jeg ikke skriver på amino, den tidsrøver :-) ), men når vi er færdig med denne omgang, og der går nok lidt tid, så ville jeg umiddelbart tror at man kunne drag-n-droppe sig, til nærmest 90 % af dine referencer. Der selvfølgeligt features som kapacitetsregnemaskinen, man ville blive nødt til at bygge ovenpå med kode, og nogle ting der virker lidt anderledes vores produktfinder bliver dynamisk og ajax baseret etc.

Så kan vi vel godt, blive enige om at man er mere fri i vores standard produkt, end i dine open source it-projekter. Fordi man ikke har været tvunget til at betale en nørd, en høj time takst for noget man bare kunne havde lavet selv, evt. med hjælp fra en designer.

Nu har jeg alligevel brugt så lang tid på denne debat, at jeg sagtens kan bruge noget tid på smække et par af dine referencer sammen, når bliver klar. Det gør jeg gladeligt hvis det kan overbevise dig!

Grunden til dette ikke er så relevant for e-købmænd, er at jeg aldrig ville anbefale en e-købmænd at bygge sites helt fra bunden, også selvom man kan via drag-n-drop, istedet bør de allierer sig med en designer, og så fokuserer nogle af de andre aktiviteter der er nødvendige for tjene penge på e-handel . Tilgengæld er det vigtigt at e-købmanden kan ændre i sitet, så kan lave de små rettelser der fører til den helt høje konvertering. Evt. via a-b split test.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:16

Hej Karsten

Jeg er fuldstændig enig med dig! Det rigtigt mange gentagelser i debatten og den er gået hen og blevet lidt kedelig. Måske endda kørt fast, fronterne er rimeligt klart trukket op! og der er ikke udsigt til at nogle af de involverede parter ændre mening. Nu er det nok mere et spørgsmål, om at man ikke vil lade den anden sides argumenter stå uimodsagt, også selvom man har modsagt dem mange gange få.

Karsten Lund:
Samtdigt er jeg overbevist om at det du siger er noget du basalt set virkelig tror på.

Det har du helt ret i, og jeg har set falde i Open Source fælden så mange gange, så jeg synes det er min pligt at advarer imod det.

Samtidigt så arbejder vi, på et system der skal gøre at man ikke skal havde en teknik nørd, ind over hvergang man skal bygge et site eller en shop.
Dels fordi det kan lade sig gøre, men også fordi vi synes det er synd at e-handel handler så meget om programmering og teknik, istedet for at handle om at skabe trafik og øge konverteringen, og ja dybest set at tjene penge.

Karsten Lund:

- Jeg mener , du bruger selv meget Rosenstand i din argumentation, og det er jo rigtigt godt, men jeg læste da et indlæg fra selvsamme forfatter en del sider tilbage der afsluttede med

"Der er forskel på hamre - det ved jeg godt. Men i sidste ende er det som regel tømrerens håndelag, der gør forskellen mere end det er typen eller fabrikat hammer :-)"

Jeg når har refereret til Rosenstands indlæg, har de udelukkende været som illustration af at man sagtens kan tjene rigtigt gode penge på en standard shop. Jeg har aldrig sagt at han deler mening med mig.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 10:18

Tilbage i 2002 sparkede jeg min mand i r.... og bad ham starte en webshop op med salg af graviditets- og ægløsningsteste. Det var rimelig relevant i forhold til hjemmesiden som jeg stadig videreudvikler og som netop handler om fertilitet, graviditet, fødsel og børn. Derudover kostede teste en krig nede på apoteket.

Da jeg altid har syntes e-handel er spændende brugte jeg lidt tid på at sætte mig ind i de mange løsninger og jeg kan huske at jeg følte mig totalt låst i bla. Scannet fordi nogle af de ideer jeg havde til en webshop ikke kunne blive udført.

Så det endte med en osCommerce som min kære mand fik programmet yderligere, så de ønskede funktioner blev tilføjet, og bl.a. var noget af det første der blev fjernet login før man kunne handle.

Hans omsætning gik fra 0-50.000 kr om måneden på 2 år. Så jo man kan godt tjene penge på en open source løsning.  

Det vigtigste er de ambitioner webkøbmanden har til systemet, hvad der skal sælges, hvilke ideer han/hun har til fremtiden, udvidelser med tiden osv osv - alt skal tænkes på når der vælges system, for det er ikke rart at føle man "sitter fast" med et system og ikke kan det man vil, og som en fysisk flytning, så er en flytning i "cyberspace" også en pæn stor proces + man skal sætte sig ind i et nyt system, så der skal sættes en del tid af til det.

Jeg synes de fleste er rigtig godt tjent med en hosted løsning i starten og om man kan tjene penge eller ej, kommer ikke så meget an på systemet men mere på webkøbmanden og hvad han/hun formår i forhold til produkter, målgruppen, markedsføring osv.

Jeg har selv valgt at flytte Min-mave over på en hosted løsning - www.redpitt.com - selv om jeg kom fra en løsning som er programmeret op fra bunden af og derefter videreudviklet - jeg kunne også have valgt en open source løsning men blev enig med mig selv om jeg var i meget bedre hænder på REdpitt platformen med dygtige udviklere og hvor jeg har ro i sjælen fordi de har tjek på opdateringer, backup mm.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:04

Nu er det vel desværre bare sjældent at produkt A og produkt B koster det samme...Men skal da ikke kun siges om det er muligt at få opensource til feks 399,- inkl support og opdatering osv, på samme vilkår som feks dandomain.?

Vil det dermed sige at alle ekøbmænd der har valgt en standard løsning fra dandomain og scannet er godt dumme, uden faktisk at vide det selv

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Birgit - Min-mave.dk:

Det vigtigste er de ambitioner webkøbmanden har til systemet, hvad der skal sælges, hvilke ideer han/hun har til fremtiden, udvidelser med tiden osv osv - alt skal tænkes på når der vælges system, for det er ikke rart at føle man "sitter fast" med et system og ikke kan det man vil, og som en fysisk flytning, så er en flytning i "cyberspace" også en pæn stor proces + man skal sætte sig ind i et nyt system, så der skal sættes en del tid af til det.

Jeg synes de fleste er rigtig godt tjent med en hosted løsning i starten og om man kan tjene penge eller ej, kommer ikke så meget an på systemet men mere på webkøbmanden og hvad han/hun formår i forhold til produkter, målgruppen, markedsføring osv.

Det er rart at høre fra endnu en virkelig e-købmand, så det hele ikke ender med salgstaler for diverse systemmer.

Jeg syntes du har fat i noget helt rigtigt, og noget som jeg også selv har prøvet at give udtryk for.

Nemlig at det ikke er så vigtigt om man bruger det ene eller andet system, for hvis man er en dårlig købmand og ikke formår at drive forretning, og ikke  ved hvad man vil med butikken, så er det jo hammerende ligegyldigt om man har et smart og flot system, med masser af frihed til udvikling, eller en halvgrim simpel standardshop, for man ville ikke tjene penge på nogle af dem.

Derfor skal man også lade være med at prøve at bilde folk ind at det ene eller det andet system er det bedste, og man er dum osv hvis man benytter et såkaldt monopol system. For som det er sagt flere gange kan begge systemmer være det rigtige, alt efter hvilket behov og erfaring man har. Og selvom man sælger et bestemt produkt, går der ikke noget af en fordi man anbefaler en anden løsning i en given situation.

Derud over syntes jeg det er rystende at man flere steder på nettet, ser firmaer der siger at hvis man bare vælger deres system så kan man ikke andet end at få succes med sin butik. Der må jeg desværre skuffe nogle for der kræves mere end det, man skal jo også have en købmand i sig.

En god E-købmand vil jeg vove at påstå kan tjene penge uanset hvilket system han vælger, for det handler ikke så meget om teknikken, men om hans drive og evne til at tjene penge.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:47

mmalling:
En god E-købmand vil jeg vove at påstå kan tjene penge uanset hvilket system han vælger, for det handler ikke så meget om teknikken, men om hans drive og evne til at tjene penge.

Lige præcis det der er sagt før..... Yes

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:03

mmalling:

Tak Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 14:07

mmalling:

Nemlig at det ikke er så vigtigt om man bruger det ene eller andet system, for hvis man er en dårlig købmand og ikke formår at drive forretning, og ikke  ved hvad man vil med butikken, så er det jo hammerende ligegyldigt om man har et smart og flot system, med masser af frihed til udvikling, eller en halvgrim simpel standardshop, for man ville ikke tjene penge på nogle af dem.

Man kan vel tage SEO-modulet som eksempel eller nyhedsbrev-modulet.

Begge dele kræver arbejde, test på test, og optimering, optimering, optimering

Det er vist de færreste der bare stryger op i Googles index UDEN at gøre noget for det, og jeg synes faktisk der har været mange der troede de bare kunne nøjes med at købe modulet så klarede det resten.

At skrive nyhedsbreve der konverterer r... ud af bukserne er nærmest en kunst og kommer heller ikke uden kendskab til målgruppen og optimering, optimering, optimering

Uden det nødvendige arbejde bag - så kan man ikke bruge modulerne, og ja, så tjener man heller ikke de penge man kunne have gjort.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 14:21

Birgit - Min-mave.dk:

Man kan vel tage SEO-modulet som eksempel eller nyhedsbrev-modulet.

Begge dele kræver arbejde, test på test, og optimering, optimering, optimering

Det er vist de færreste der bare stryger op i Googles index UDEN at gøre noget for det, og jeg synes faktisk der har været mange der troede de bare kunne nøjes med at købe modulet så klarede det resten.

At skrive nyhedsbreve der konverterer r... ud af bukserne er nærmest en kunst og kommer heller ikke uden kendskab til målgruppen og optimering, optimering, optimering

Uden det nødvendige arbejde bag - så kan man ikke bruge modulerne, og ja, så tjener man heller ikke de penge man kunne have gjort.

Det kan vi kun blive enige om, selvfølgelig skal man også have noget viden og sætte sig ind i forskellige ting, spørgsmålet er bare hvor meget man skal sætte sig ind i, ved godt at man ikke kommer sovende til noget.

Men pointen mener jeg er at selv om man er en haj og forstå teknikken bag og har sat sig ind i diverse moduler, så kommer vi ikke udenom at hvis man ikke har købmanden i sig er det hele spildt.

Mange tror desværre at man da bare lige kan åbne en internet butik, men de glemmer at det altså ikke er alle der egner sig til at være købmænd og leve af det. Der findes masse eksempler på butikker der drives af nogle der ikke ved hvad godt købmandsskab er, og hvor kundeservice osv er en by i rusland, men tilgengæld har de nogle meget flot designet sider.

Side 20 ud af 24 (234 indlæg)