Præcist, og jo mere tid man bruger på teknik, smarte features, projekter m.m., jo mindre tid man bruger på at lærer faget at være e-købmand. Desværre er der så mange der bliver alt for optaget af Open Source, Frihed og udvikling, at de aldrig kommer dertil hvor de tjener penge eller lærer at tjene penge. Der er derfor jeg siger at Open Source er godt for nørder og dårligt for ekøbmænd, fordi man bare bør finde sig et standard produkt også komme igang med lærer at være e-købmand. Man skal vælge sig en leverandør som tager hånd om alt det tekniske så man ikke behøver, at bekymre sig om det, for det er der ikke penge i. |
Lundsby:Præcist, og jo mere tid man bruger på teknik, smarte features, projekter m.m., jo mindre tid man bruger på at lærer faget at være e-købmand. Desværre er der så mange der bliver alt for optaget af Open Source, Frihed og udvikling, at de aldrig kommer dertil hvor de tjener penge eller lærer at tjene penge.
Der er derfor jeg siger at Open Source er godt for nørder og dårligt for ekøbmænd, fordi man bare bør finde sig et standard produkt også komme igang med lærer at være e-købmand. Man skal vælge sig en leverandør som tager hånd om alt det tekniske så man ikke behøver, at bekymre sig om det, for det er der ikke penge i.
Korrekt man skal lære at kravle før man gå. Og desværre er ikke alle født med købmandsgenet.
Lundsby:Når man skal finde sådan en leverandør, så er det vigtigt at den største indtægtskilde for leverandøren er den månedlige leje, på den måde binder du din skæbne sammen med leverandørens indkomst, for hvis du ikke er der mere, så er der ingen månedlig leje eller hvis du finder en bedre leverandør ja så er der heller ingen månedlig leje til leverandøren. På den måde holder du leverandøren skarp og hans service niveau oppe.
Hvis du vælger en Open Source leverandør, så har han tjener han typisk sine penge inden du begynder at tjene penge, hvilket gør at han i det store og hele kan være ligeglad med din forretning, når fakturaen er betalt (måske begynder han at interesserer sig igen, hvis man vil lægge en ny ordre, ellers er der ingen grund til det!).
Jeg vil give dig ret en hel del af vejen, som jeg skrev for snart mange indlæg siden havde jeg i tidernes morgen en webshop der var lavet på et opensource system. Firmaet der havde det var meget flinke i begyndelse under hele opsætningen,design osv. Men da så først shoppen var klar hørte jeg ikke noget til dem, andet end når jeg skulle have lavet noget der kostede penge. Supporten var dog gratis og foregik via email, men når problemet så skulle løses var det ikke gratis mere, godt nok betalte jeg abb, men det var kun for at kunne benytte der system.