Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 22 ud af 24 (234 indlæg)
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Mmalling: Jo vi oplever faktisk at 90% af vores kundebase kommer fra closed source systemer hvor de har gjort sig de erfaringer - det er jo derfor de siger hvad de siger - de har gjort sig erfaringerne og er blevet "klog af skade" som man siger - jeg siger på ingen vis at hverken lundsby, redpitt, scannet eller dandomain er iblandt de værste men det er faktuelt at der er rigtigt rigtigt mange closed source udbydere på markedet som tager sig heftigt betalt og yder en ekstrem dårlig service og deres kunder er mere eller mindre stavnsbundet til dem fordi de er monopolforandring.

Man kan jo nok finde dårlige eksempler ved alle løsninger uanset om de hedder det ene eller det andet...Og jeg tror ikke på at nogle virksomheder kun har glade og tilfredse kunder.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:28

Mikkel deMib Svendsen:

> Det er i sig selv noget af en hurdle og så kommer resten af arbejdet oven i de 500 mandetimer det vil tage at lave 301 redirectsene hvis du bruger 3 minutter per stk.

Hvis du skal bruge 500 timer på at opsætte redirects så synes jeg bestemt at du bør overlade den opgave til andre, som kan gøre det på en brøkdel af den tid. Ville det ikke være bedre rådgivning, at fortælle ham at det faktisk godt kan lade sig gøre ret hurtigt, selvom du ikke selv kan? :)

Det er jo totalt vrøvl Mikkel.

Du kan ikke sidde og finde 10.000 + indexerede URL'er som er genereret med tilfældige idnumre i og matche dem op imod nye SEF URL's på nogen hurtigere vis - Det _skal_ laves manuelt der er ingen logik at tage fat i og lave regler ud fra.

Bliv nu hellere ved det du er god til - teknikken er ikke din stærke side.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:29

mmalling:

Ronnikc:

Mmalling: Jo vi oplever faktisk at 90% af vores kundebase kommer fra closed source systemer hvor de har gjort sig de erfaringer - det er jo derfor de siger hvad de siger - de har gjort sig erfaringerne og er blevet "klog af skade" som man siger - jeg siger på ingen vis at hverken lundsby, redpitt, scannet eller dandomain er iblandt de værste men det er faktuelt at der er rigtigt rigtigt mange closed source udbydere på markedet som tager sig heftigt betalt og yder en ekstrem dårlig service og deres kunder er mere eller mindre stavnsbundet til dem fordi de er monopol på forandring.

Man kan jo nok finde dårlige eksempler ved alle løsninger uanset om de hedder det ene eller det andet...Og jeg tror ikke på at nogle virksomheder kun har glade og tilfredse kunder.

Nej det tror jeg sådan set heller ikke - men årsagen til at Open Source er succesfuldt er fordi der findes et helt marked af folk virksomheder med dårlige erfaringer som, belært af dårlige erfaringer, foretrækker den sikkerhed der er i at man ikke er afhængig af sin leverandørs monopol til forandring.

Hvis open source kun var for nørder så var der nok ikke penge nok i det til at man kunne leve af det.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:30

Ronnikc:

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis du skal bruge 500 timer på at opsætte redirects så synes jeg bestemt at du bør overlade den opgave til andre, som kan gøre det på en brøkdel af den tid. Ville det ikke være bedre rådgivning, at fortælle ham at det faktisk godt kan lade sig gøre ret hurtigt, selvom du ikke selv kan? :)

Du kan ikke sidde og finde 10.000 + indexerede URL'er som er genereret med tilfældige idnumre i og matche dem op imod nye SEF URL's på nogen hurtigere vis - Det _skal_ laves manuelt der er ingen logik at tage fat i og lave regler ud fra.

Alt der kan beskrives kan automatiseres! Det handler bare om hvor dygtig du er. Der er intet problem i at  automatisere ovenstående for en dygtig udvikler.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:34

Ja du laver da lige en regexp der håndtere tilfældige id numre og finder den logiske sammenhæng med den nye url ;)

Skal der laves sammenligning skal det ske baseret på indholdet og så kræver det alligevel ganske meget da variationer, produktvarianter, attributter, osv. vil betyde at der er usandsynligt små forskell på en række produkter og så skal alt alligevel tjekkes manuelt da du ikke kan regne med at det kan gøres hverken logisk eller stringent nok til at du kan stole på det uden at tjekke det.

Min pointe er at med et forbrug på 2-3 minutter per side / url så lander du hurtigt i 350-500 timers arbejde uanset hvad og så er det altså ikke bare lige at hive teltpælene op og flytte alt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:46

Det er synd at du lader dine egne tekniske begrænsinger smitte af på kunderne i den grad. Det troede jeg ellers kun var closed source leverandører der gjorde :)

Jeg kan da oplyse dig om, at vi netop for nyligt har flyttet et website fra en tilsvarende rodet URL-struktur med MANGE MANGE flere URL'er end 10k - og det gik både godt og meget hurtigt i forhold til dine estimeringer. Og det er altså et faktum. Og det er ikke første gang jeg har været med til det.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:48

Du kan jo umuligt sige noget som helst om muligheden for det uden at kende struktur og indhold - der _skal_ være noget der kan dannes logik og regler ud fra ellers er det ikke muligt.

Det er immerværk programmering og ikke magi Wink

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 11:53

Det er da bare sjovt at dandomain og scannet har så meget succes med deres shopsystem, og har været på marked så længe, hvis der er så mange utilfredse kunder som du siger...

Istedet for alt det snak om det er for nørder eller ej, skal man heller kigge på hver enkelt person's behov, for ekøbmanden vil have noget der virker og er sådan set ligeglad hvordan. Og personligt tager jeg meget afstand fra firmaer der bruger tid på at rakke konkurrenterne ned for egen vinding skyld, og kommer man med gloser som vi 100% glade og tilfredse kunder, eller vi har modtaget så og så mange kunder fra andre fordi de var utilfredse vil jeg bede om dokumentation.

Og medhensyn til de 1800,- pr time der bliver nævnt tidligere syntes jeg da det kunne være relevant at nævne hvem det er som advarsel for andre, og samtidig ville det jo også skabe en vis troværdighed for argumentet.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:57

Ronnikc:

Det er jo totalt vrøvl Mikkel.

Hej Ronnikc

Nej det er overhovedet ikke vrøvl, det produkt har vi udviklet, og du kan købe det lige her:

http://op.dk/seo/avanceret-seo/flytning-af-hjemmeside

Vi har lavet redirects for websites > 20.000 URL'er

Det er ikke bare fra undersider fra det gamle website til forsiden på det nye website, det er fra hver underside på det gamle website til en ny relevant underside på det nye website. Vi gør det ved at lave en automatisk sammenligning af titler, overskrifter, indhold og URL parametere.

Selvfølgelig findes der "undtagelser" hvor man må nøjes med at redirecte til forsiden, men det skyldes ofte at indhold eller features ikke overføres til det nye website.

Vi laver det fra enhver platform til enhver platform, eksempelvis:

• Fra PHP websites der flyttes til ASP.net
  • Fra Lotus notes baserede websites der flyttes til en MS IIS webserver hvor man importerer alle redirects via en XML fil

Nu kan jeg jo ikke undgå at "gøre reklame" for et af vores produkter, men ovennævnte er skrevet fordi jeg gerne vil påpege, at opgaven faktisk kan løses automatisk, den behøver ikke være manuel.

Mikkel kender udmærket vores redirect produkt, vi assisterede eksempelvis med at lave redirects for min-mave.dk, der er baseret på en redpitt.com løsning, for alle de sider som redpitt.com ikke selv automatisk kunne lave redirects til (Mikkel er medejer af redpitt.com).

Ronnikc:

Bliv nu hellere ved det du er god til - teknikken er ikke din stærke side.

Nu er det vist dig der "vrøvler" ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:05

Jeg kiggede lige på redpitt.com (så nu kommer der lige noget OT): Mikkel, er det med vilje i har dublicate content på fx redpitt.com/koeb.html og redpitt.com/koeb/ og links til begge fra hjemmesiden?

Side 22 ud af 24 (234 indlæg)