Det er det jeg mener med at det er ligesom om den virkelige verden ikke interesserer dig! Der er ikke tråden nogen, der har sagt at deres omsætning er blevet 10 gange højere fordi de startede med en Open Source shop. Så hvorfor ikke skrive 3 milliarder det har du lige så meget belæg for!
Nej, det er præcist fri bar det handler om, om skuffede e-købmænd der står tilbage med regningen! Om en overdreven fokus fra nørdernes side på valgfrihed i baren, der gør at de stakkels kunder aldrig for tid til snakke eller danse med de søde piger! Og ekøbmændene når aldrig til at frem til at tjene penge!
Så vidt jeg ved studerer du statskundskab, har i følge hvad du sagde sidst vi havde en længere debat, været væk i en del år. Jeg har også været avisbud, da jeg var fjorten det gør heller ikke, at jeg kan sige at jeg har en enorm erfaring i distributions branchen, heller ikke selvom jeg begynder at gå med aviser igen!
Jeg skulle mene at det var et større mantra at "Fokus på indtjeningen var et større mantra", men det kan da være jeg galt på den! Jeg tror nu de fleste e-købmænd ville holde med mig i den sag. |
Hej Niels
Niels Tybjerg:Jeg synes, at det er lidt søgt at blive ved med at bruge Rosenstands 300.000 kroners omsætning om måneden som målestok i denne sammenhæng. Vi kan vel alle sammen blive enige om, at Rosenstand er blandt de dygtigste (hvis ikke den dygtigste) til søgemaskineoptimering her i landet, eller hvad? Og der er vist heller ikke nogen tvivl om, at han er en sindssygt dygtig forretningsmand, som mange kun kan drømme om at spejle sig imod.
Jeg har helt klart også Rosenstand er enormt dygtig, så hvis jeg var e-købmand ville jeg da kigge på nogle at de valg han træffer, de er nok ikke helt dumme.
Niels Tybjerg:
Det er helt sikkert, at de kommer ihvertfald ikke dertil hvis de starter et it-projekt, og begynder at fokusere på features og implementering.
Niels Tybjerg:Jeg sidder selv til dagligt med en OsCommerce-løsning på posterland.dk, som fungerer fint til mine behov. Vi har da nogle udgifter til programmør og grafiker til at holde den ved lige, men det er også forventeligt med et katalog på mere end 30.000 produkter. Og udgifterne skyldes mest, at jeg hele tiden finder ud af nye ting, som vi godt vil have implementeret.
Det er det der er problemet, jeg kiggede lige hurtigt på din shop, og der er så utroligt mange ting du kan gøre for, at øge din konvertering der ikke er involverer ny features eller kodning (hvis man sidder i en standardshop) simple simple ting, man bare ved øge konverteringen. Mit gæt er at du heller ikke for gjort skide meget ved dine AdWords og anden markedsføringen! Istedet så glæder du dig til de nye features er færdigt udviklet, så skal du til at tjene penge! (I min erfaring kommer det sandsynligvis ikke til at ske). E-handel er de små justeringers spil, og hvis du ikke har gidet at lave dem på din eksisterende løsning, så kommer du sikkert heller ikke til det på den nye (Medmindre du bliver provokeret lidt. :-) )
Niels Tybjerg:F.eks. får vi helt nyt design med mulighed for tilvalg af rammer passende til den enkelte plakat i løbet af en måneds tid. Jeg ved ikke, om det kunne have ladet sig gøre i en lejet løsning?
Det med rammerne vil jeg bestemt tro, kan lade sig gøre i vores næste version der pt. er i Beta, og jeg ville også tro at det kan laves på en RedPitt. Men jeg tror også at du begge steder, var blevet rådet til først at optimerer det du har før du kaster dig ud i ny funktionalitet! Og stol på mig på bliver ikke overrendt af kunder, fordi du har en feature hvor man kan vælge ramme.
Niels Tybjerg:Under alle omstændigheder vil jeg godt sige tak for en god debat, selvom mange af jer kommer med de samme salgsargumenter igen og igen. Det har i hvert fald gjort tankerne bag min vens kommende valg mere nuancerede.
Jeg er rigtigt glad for at du har fået noget ud af debatten! (Håber ikke du tager, min kritik af shop for ilde op - men du tilhører i høj grad den gruppe af e-købmænd som Open Source netop er dårligt for!)
Jeg er godt klar over at jeg har skrevet det mange gange, men det er virkeligt vigtigt at e-købmænd forstår at Open Source er godt for nørder, men dårligt for e-købmænd. Hvis jeg også kunne få nørderne til at forstå det ville det være ideelt, men også meget overraskende :-)