Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er det træls, at skulle sige "opsige" en forhandler

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Rikkepigen:
De har begge sagt, at de meget gerne vil fortsætte med vores varer - de vil også begge købe den forholdsvis store portion vi har valgt det skal "koste" at have sådan en eneforhandling...og dermed står vi jo med et smagsvalg, faktisk. Hvilken butik kan vi bedst lide?

Undskyld men valget bør da ikke tages ud fra hvem du bedst kan lide, istedet burde I stedet lave en mere omfattede vurdering / analyase af de to forretninger. En sådan analyse kan omfatte flerer ting såsom:

Hvor økomonisk stabili er de (bank / kredit oplysninger / regnsskabsoplysninger)

Butikkens lejemå:  hvor længe løber deres jelemål endnu ?  hvornår kan de opsiges af udlejer. 

Hvor mange ansatte er der (er der nogen er kan tage ove hvis ejeren bliver hun syg eller dør)

Osv osv.  

Mvh

ravn

Nu har jeg lige været ude og feje indkørslen og gårdspladsen, gennemlæst dit indlæg igen og har tænkt lidt mere Smile

Da begge butikker kan acceptere din "pris" på eneforhandlingen, kunne man jo også gå ud i en udbudsrunde mellem de to butikker - det var meget populært i ejendomsbranchen for ikke så længe siden Wink

Men som Ravn siger, så er din vurdering af butikkernes økonomiske formåen og fremtidsudsigter jo også ganske væsentlig (og ikke så meget hvem der er søde eller ej).

Så hvis der ikke er den store forskel på de to butikker, så du kan foretage et klart valg så kunne udbud være en mulighed. Igen, så ligger bolden på deres side - men i modsætning til mit tidligere indlæg, så bliver det sansynligvis med en lidt større gevinst for dig

 

mvh

Jan

P.S. Som det måske fremgår er jeg ikke den store sælger - men tekniker og ser måske tingene lidt for sort/hvidt....men jeg bliver forhåbentligt klogere med tiden....

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik: Begge butikker har klart meldt ud, at de IKKE fortsætter hvis den anden butik gør. Så jeg er nødt til at tage det valg, desværre.

Ravn: Når jeg siger at vi skal vælge "hvem vi bedst kan lide", så er det ment som et overordnet udtryk for netop en sådan bred vurdering af kunden. Men som jeg også skriver, så er butikkerne så ens på stabilitet, koncept, størrelse etc, at det bliver marginaler, der skal vælges ud fra.

Men vi HAR besluttet hvilken kunde vi vælger at arbejde videre med. Og jeg håber naturligvis i den grad, at vi har valgt rigtigt. Vi har sat som et af kriterierne for den "gågade-eneforhandling", at kunden køber et fast minimum og samtidig bliver ved med det i en fast aftalt længere periode. Så vi er sådan set sikret rent omsætningsmæssigt.

Mit problem med sagen er så bare, at det er ubehageligt at skulle vælge en kunde fra. Jeg vil gøre alt i min magt for aldrig mere at stå i den situation, må jeg nok indrømme. Jeg må finde ud af, hvordan det næste gang (hvis der kommer andre lignende tilfælde) i stedet bliver kunden, der skal tage valget.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Henrik i denne sag. 

Enten bør du vælge den, der var forhandler først - og bruge det som argumentation, når de nu begge har tvunget dig til at træffe et valg - og ellers skal du lægge det tilbage på deres banehalvdel og sige: "Vi synes at I begge er nogle gode, søde, stabile blahblah forhandlere og vi har ikke lyst til at ekskludere nogen af jer". Hvis én af dem så vælger, at de ikke længere vil forhandle jeres produkter, så er problemet løst og det var ikke dig, der skulle være en lort. Så har de valgt jer fra, frem for at I har valgt dem fra. 

Når det så er sagt, så undrer det mig, at I overhovedet til at starte med, har taget 2 forhandlere ind, der ligger 200 meter fra hinanden.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Umiddelbart vil det jo være en god ide... men... nu sidder jeg selv som netshopindehaver i samme branche som Rikke er i - og det kan godt være det bare er mig... men jeg ville altså stejle totalt hvis jeg blev sat i en situation hvor jeg skulle overbyde den anden. Var mærket meget salgsbart ville jeg nok gøre det i første omgang - men den dag det ikke solgte mere - så ville jeg smide det ud med det samme uden at tøve. Det ville jeg ikke gøre ved de leverandører som vi har et godt forhold til. De ville få længere snor - nok med lavere bestillinger - men alligevel ville jeg strække mig længere i håb om at salget ville stige igen.

Jeg synes at et godt og tillidsfuldt samarbejde er guld værd. Og for mig indebærer det ikke at jeg bliver presset til at aftage flere varer end jeg selv mener jeg kan komme af med igen.... bare min tanke :·)

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Når det så er sagt, så undrer det mig, at I overhovedet til at starte med, har taget 2 forhandlere ind, der ligger 200 meter fra hinanden.

De lå ikke 200 meter fra hinanden til at starte med. Den ene lå i den anden ende at byen - og er så senere flyttet ind på gågaden. Vi har holdt en åben dialog med dem begge fra starten af - så de vidste, at vi havde en anden forhandler i samme by. Det er kun fordi den ene butik er flyttet, at problemet er opstået. Og flytningen er jo så et fint argument for at vælge butikken fra...

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Hej Jan

Umiddelbart vil det jo være en god ide... men... nu sidder jeg selv som netshopindehaver i samme branche som Rikke er i - og det kan godt være det bare er mig... men jeg ville altså stejle totalt hvis jeg blev sat i en situation hvor jeg skulle overbyde den anden. Var mærket meget salgsbart ville jeg nok gøre det i første omgang - men den dag det ikke solgte mere - så ville jeg smide det ud med det samme uden at tøve. Det ville jeg ikke gøre ved de leverandører som vi har et godt forhold til. De ville få længere snor - nok med lavere bestillinger - men alligevel ville jeg strække mig længere i håb om at salget ville stige igen.

Jeg synes at et godt og tillidsfuldt samarbejde er guld værd. Og for mig indebærer det ikke at jeg bliver presset til at aftage flere varer end jeg selv mener jeg kan komme af med igen.... bare min tanke :·)

Mange hilsener Helle

Ja, det var også min tanke. Ideen er sådan set fin nok - men ikke for et nyt mærke som vores. Vi står simpelthen ikke stærkt nok til at lave sådan en budrunde.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Jamen så har du jo svaret der Big Smile og ingen har nogen grund til at blive sure!

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

njaaauuuu....jæ' ve' sku't om ikke hun bliver lidt irriteret alligevelBig Smile

Men jeg håber hun hurtigt bliver god igen.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der altså heller ikke nogen grund til at lave en større sag ud af det.

Det er forretning blandt voksne (går jeg ud fra?) mennesker, der er en kunde der er flyttet så tæt på en konkurent at de to butikker melder tilbage at det ikke fungerer, så melder du tilbage at så må det være dem der lå der først, der for lov at fortsætte. Hvis tilflytterne bliver sure over det må de altså tage en kiks. Få det overstået og kom videre med at finde nogle andre forhandlere.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg havde butik og ville flytte den hen i nærheden af en anden - så ville jeg da undersøge om mine leverandører havde nogle problemer med det først. Så uanset hvordan du vender og drejer det - så er det dig som har retten på din side - og hende som har det største problem hvis hun ikke kan se det!

Skal du på ciff denne gang eller hvad fandt du ud af?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)