Hej med Jer, Jeg har 2 detail-kunder hvis butikker ligger næsten ved siden af hinanden. De har nu begge besluttet (uafhængigt af hinanden, selvfølgelig) at de kun vil forhandle vores varer, hvis nabo-butikken IKKE gør det. Jeg forstår jo udmærket godt deres valg - men det trælse er nu, at aben ligger hos os. Det er vores beslutning hvem af dem, vi skal vælge at fortsætte leverancer til. De har begge sagt, at de meget gerne vil fortsætte med vores varer - de vil også begge købe den forholdsvis store portion vi har valgt det skal "koste" at have sådan en eneforhandling...og dermed står vi jo med et smagsvalg, faktisk. Hvilken butik kan vi bedst lide? .....Nøj, hvor er det bare træls!!! Jeg synes simpelthen det er så ubehageligt at skulle ringe til en forhandler og sige "desværre, din butik er ikke ligeså god som din nabos". Specielt fordi der stort set ikke er en finger at sætte på begge butikker! Det bliver sådan noget marginal-prut, der egentligt overhovedet ikke betyder noget som helst. Men som kommer til at gøre det - bare fordi vi er tvunget til at tage det valg...og er jo tvunget til at forklare grunden til den vi vælger fra. Hvor irriteret mon hun bliver på os og vores firma, hende vi vælger fra?? /Rikke |
Rikke,
Rikkepigen:Hvor irriteret mon hun bliver på os og vores firma, hende vi vælger fra??
Mon ikke den fravalgte vil være både ærgerlig og skuffet. Men omvendt må hun forhåbenlig også have en vis forståelse for at I har måtte træffe et valg. Det har hun jo selv skubbet jeg frem til.
Hvis det var mig der var den fravalgte ville jeg naturligvis gerne have en forklaring. Det er den som jeg synes du skal arbejde med. Det behøver ikke at efterlade den fravalgte med et nederlag - men kan serveres med et skulderklap.....
Henrik