Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er det træls, at skulle sige "opsige" en forhandler

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Jeg har 2 detail-kunder hvis butikker ligger næsten ved siden af hinanden. De har nu begge besluttet (uafhængigt af hinanden, selvfølgelig) at de kun vil forhandle vores varer, hvis nabo-butikken IKKE gør det.

Jeg forstår jo udmærket godt deres valg - men det trælse er nu, at aben ligger hos os. Det er vores beslutning hvem af dem, vi skal vælge at fortsætte leverancer til.

De har begge sagt, at de meget gerne vil fortsætte med vores varer - de vil også begge købe den forholdsvis store portion vi har valgt det skal "koste" at have sådan en eneforhandling...og dermed står vi jo med et smagsvalg, faktisk. Hvilken butik kan vi bedst lide?

.....Nøj, hvor er det bare træls!!! Jeg synes simpelthen det er så ubehageligt at skulle ringe til en forhandler og sige "desværre, din butik er ikke ligeså god som din nabos". Specielt fordi der stort set ikke er en finger at sætte på begge butikker! Det bliver sådan noget marginal-prut, der egentligt overhovedet ikke betyder noget som helst. Men som kommer til at gøre det - bare fordi vi er tvunget til at tage det valg...og er jo tvunget til at forklare grunden til den vi vælger fra.

Hvor irriteret mon hun bliver på os og vores firma, hende vi vælger fra??

/Rikke

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke,

Rikkepigen:
Hvor irriteret mon hun bliver på os og vores firma, hende vi vælger fra??

Mon ikke den fravalgte vil være både ærgerlig og skuffet. Men omvendt må hun forhåbenlig også have en vis forståelse for at I har måtte træffe et valg. Det har hun jo selv skubbet jeg frem til.

Hvis det var mig der var den fravalgte ville jeg naturligvis gerne have en forklaring. Det er den som jeg synes du skal arbejde med. Det behøver ikke at efterlade den fravalgte med et nederlag - men kan serveres med et skulderklap.....

Henrik

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Hvor stor er den by hvor problemet er? Og hvor langt ligger butikkerne mellem hinanden?

Hvis det er en større by kan du godt have to synes jeg - er det en mindre by, så er det klart at det betyder noget for en butik at kunne tilbyde noget den anden ikke kan. Hvis det var mig, ville jeg se på hvilken butik jeg troede mest på vil være der om nogle år. Hvem er bedste betalere og hvem har et godt økonomisk bagland for sin forretning. Det må alt andet lige være det du skal kigge på - især i disse tider Wink

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun bakke op om Henrik/Klovns indlæg, og så må du underbygge det hele med, at vedkommende selv har presset på for at I skulle taget et valg. Dvs du skal forklare at det var deres eget udsagn om eneforhandling, og jeres lille indsigt i begge butikker som gjorde udslaget.

Men lad det nu ik ødelægge din weekend eller dit humør. Det her er en negativ ting, som skyldes noget positivt, hvor deres er jeres evne til at designe mm som begge butikker er vilde med. Det havde straks været værre hvis de selv havde opsagt, eller ik kunne betale.
Så tænk over en "undskydning" til den fravalgte butik, og ros dem for deres arbejde med jeres brand...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke nogen haj i detailhandel, men en anden mulighed var jo at vente og se hvem af dem der opsiger samarbejdet først (med mindre at den ene forretning rent faktisk omsætter langt flere af dine produkter end den anden) - så er der jo et klart valg for dig.

Med mindre at du på et tidligere tidspunkt har lavet en aftale om eneforhandling i det pågældende område, så er det et eller andet sted urimeligt at du skal sidde med aben. Hvis de ikke vil forhandle dine varer så må det være op til dem. Det andet virker på mig som en børnehave. Så skulle de selv på et tidligere tidspunkt have forsøgt at indgå en aftale om eneforhandling.

Så min indgangsvinkel er at de selv foretager valget  - og det er muligvis hamrende forkert Wink.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Henrik: Ja, det er klart, det skal siges på den helt rigtige måde. Og jeg håber virkelig også meget på, at hun vil tage det med oprejst pande, og tænke på, at hun selv satte ultimatummet. Hun er enormt sød (det er de begge 2) og vi vil gå langt for at tage den bedst mulige dialog om det. Men uanset hvor pænt man siger det, så er det jo et "fravalg"...og det er ikke rart.

Til Helle: Byen er ret stor - men butikkerne ligger ca. 200 meter fra hinanden. De kan faktisk se hinanden på gågaden, hvor de ligger.

Men jeg er enig med dig i, at man primært bør vurdere udfra stabiliteten i forretningen - sevfølgelig også sammen med deres koncept og hvor godt det passer til vores varer. Her er bare det problem, at butikkerne minder så meget om hinanden, at det virkelig bliver et valg på marginaler.

Det er skisme lidt træls...Det ville have været meget nemmere, hvis én af dem sagde: "nej tak, så lad hende den anden beholde det"Big Smile I stedet for at skulle lade os tage beslutningen.

/Rikke

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis det er fuldstændig ens butikker så tager du bare den du har arbejdet med længst (altså der hvor du startede med at levere til) 

Det er ikke så personligt og en rimelig forklaring.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville nok kontakte den ene butik og sige at de ikke kan få ene forhandling og så se hvad der sker.
Hvis de vælger at fortsætte som kunde siger du det samme til den anden og se hvad der sker.
På den måde er det ikke dig der vælger kunden fra.

 

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det fra den positive side, det er dig der kan vælge hvem der skal fortsætte. Hvis den ene forhandler opsagde deres samarbejde, var det måske den der var bedst at satse på i fremtiden, som pludselig smuttede. Så udnyt nu at sætbolden ligger hos jer, og træf det rigtige valg...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:
De har begge sagt, at de meget gerne vil fortsætte med vores varer - de vil også begge købe den forholdsvis store portion vi har valgt det skal "koste" at have sådan en eneforhandling...og dermed står vi jo med et smagsvalg, faktisk. Hvilken butik kan vi bedst lide?

Undskyld men valget bør da ikke tages ud fra hvem du bedst kan lide, istedet burde I stedet lave en mere omfattede vurdering / analyase af de to forretninger. En sådan analyse kan omfatte flerer ting såsom:

Hvor økomonisk stabili er de (bank / kredit oplysninger / regnsskabsoplysninger)

Butikkens lejemå:  hvor længe løber deres jelemål endnu ?  hvornår kan de opsiges af udlejer. 

Hvor mange ansatte er der (er der nogen er kan tage ove hvis ejeren bliver hun syg eller dør)

Osv osv.  

 

Mvh

ravn

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)