Hej Det er lidt en misforståelse at tale om gratis internetydelser sålænge en hjemmeside har indtægter. At betalingen ikke opkræves direkte af brugerne er ikke relevant. Amino får ikke reklameindtægter hvis ikke der er besøgende på Amino, og derfor er den besøgende med til at give Amino muligheden for at få reklameindtægter. Så enkelt er det jo. Jeg sidder med i nogle brugerpaneler på nogle store danske hjemmesider med "gratis" ydelser, og her er jeg med til at teste brugerbetaling. Min erfaring (og man skal faktisk betale med rigtige penge som var brugerbetalingen indført) er så absolut positive. Alle kan f.eks "gratis" læse aktiekurserne og forventningerne på markedet, men som betalende bruger kan jeg klikke på links, hvor der er gået i dybden med emnet. Hjemmesiden har betalt en fagmand for at gennemgå emnet, og jeg og mine medbetalende har så som et andet sammenskudsgilde betalt for ydelsen. Jeg kan også deltage i vidensudveksling med andre betalende deltagere, og det kan potientielt skabe en virtuelt netværk, der erstatter de fysiske netværk og "loger" jeg får stadig mindre og mindre tid til at deltage i. Der er en eller anden brumbasse der ikke burde kunne flyve, men som gør det alligevel fordi den ikke har forstand på aerodynamik. På samme måde er det da også forfriskende når en 17-årig vil flytte et å-løb for at lave en udvidelse af indgangsfacaden i det supermarked han er bydreng/ansat i, og som kaster sig ud i nye projekter på uge-basis her på Amino. Dén slags vil jeg nødigt undvære, men jeg ville omvendt også godt betale for at diskutere emner med forretningsdrivende som rent faktisk skal leve af deres forretning. Derfor kan man godt blive uenige og debattere, men det er lidt trættende at høre om placering af vira og andet på kundernes computere fordi kunderne ikke lige føjer sig efter den "forretningsdrivendes" ønsker om klik på bannerannoncer. Her havde det været langt mere hensigtmæssigt om man istedet havde diskuteret hvorledes man kunne have imødekommet brugernes ønsker om at give støtte til velgørende arbejde. Amino business er mit navneforslag. /Michael
|
Helle - houseofkids.dk:
@Helle
Flere brugernavne pr. bruger kunne jo i nogle tilfælde være relevant, eksempelvis hvis man vil spørge om noget men ikke ønsker at udlevere præcist hvad man spørger om. Det kunne være en der har et site, som han i sin rigtige profil referer til, men som vil vide noget om det sites udvikling og ikke ønsker at konkurrenterne/konkullegaerne skal vide hvilken vej han er på vej med sit site.
Og den med en bruger pr. ip ville ikke være så smart. ip er ikke adressen på en person, men adressen på eksempelvis en internetforbindelse, og på den forbindelse kunne der nemt sidde 20 mennesker. I den ejendom jeg bor i, har alle beboerne eksempelvis den samme ip.
Så da jeg har oprettet en profil og bruger den hjemmefra, ville de øvrige der bor her med den løsning være afskåret fra at bruge Amino.
@Alle
At nogle tråde ind imellem bliver overspammet med tilbud, synes jeg også er sørgeligt, men jeg vil også gerne gøre opmærksom på at det modsatte faktisk oftere er tilfældet. (Sådan oplever jeg det i hvert fald) Så sent i går oplevede jeg at en der lavede en tråd, på fem minutter fik 5 brugbare svar, og det er netop noget af det der gør Amino til et godt sted at frekventere.
Personligt har jeg lært utroligt meget af at være Amino-bruger, og jeg synes det er et godt sted, at der så er nogle der overdrevent "horer" (Som Lone vist kalder det) deres ydelser er nok uundgåeligt, medmindre man laver betingelser for den slags. Jeg vurderer bare selv dem der stort set søger at sælge i hver eneste tråd som mindre væsentlige, og opvurderer dem der giver gode råd.
Så betaling eller ej, jeg synes debatten i det store hele fungerer som man kan forvente når alle har adgang, og det synes jeg de fortsat skal have. Så må den enkelte benytte sin sunde fornuft til at sortere deltagerne i en tråd udfra sine personlige preferencer.
Evt. kunne man indføre den mulighed at hver enkelt bruger kunne lave personlige noter, og give private stjerner til andre brugere, på den måde kunne man nemmere overskue hvilke af dem der svarer man selv har tillid til, og hurtigt glide hen over svar fra dem man anser som trolls eller hypersælgere?