Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 9 ud af 12 (116 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej 

Det er lidt en misforståelse at tale om gratis internetydelser sålænge en hjemmeside har indtægter. At betalingen ikke opkræves direkte af brugerne er ikke relevant. Amino får ikke reklameindtægter hvis ikke der er besøgende på Amino, og derfor er den besøgende med til at give Amino muligheden for at få reklameindtægter. Så enkelt er det jo.  

Jeg sidder med i nogle brugerpaneler på nogle store danske hjemmesider med "gratis" ydelser, og her er jeg med til at teste brugerbetaling. Min erfaring (og man skal faktisk betale med rigtige penge som var brugerbetalingen indført) er så absolut positive. Alle kan f.eks "gratis" læse aktiekurserne og forventningerne på markedet, men som betalende bruger kan jeg klikke på links, hvor der er gået i dybden med emnet. Hjemmesiden  har betalt en fagmand for at gennemgå emnet, og jeg og mine medbetalende har så som et andet sammenskudsgilde betalt for ydelsen. Jeg kan også deltage i vidensudveksling med andre betalende deltagere, og det kan potientielt skabe en virtuelt netværk, der erstatter de fysiske netværk og "loger" jeg får stadig mindre og mindre tid til at deltage i.

Der er en eller anden brumbasse der ikke burde kunne flyve, men som gør det alligevel fordi den ikke har forstand på aerodynamik. På samme måde er det da også forfriskende når en 17-årig vil flytte et å-løb for at lave en udvidelse af indgangsfacaden i det supermarked han er bydreng/ansat i, og som kaster sig ud i nye projekter på uge-basis her på Amino. Dén slags vil jeg nødigt undvære, men jeg ville omvendt også godt betale for at diskutere emner med forretningsdrivende som rent faktisk skal leve af deres forretning. Derfor kan man godt blive uenige og debattere, men det er lidt trættende at høre om placering af vira og andet på kundernes computere fordi kunderne ikke lige føjer sig efter den "forretningsdrivendes" ønsker om klik på bannerannoncer. Her havde det været langt mere hensigtmæssigt om man istedet havde diskuteret hvorledes man kunne have imødekommet brugernes ønsker om at give støtte til velgørende arbejde.

Amino business er mit navneforslag.

/Michael

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Helle - houseofkids.dk:
Mht at nogen opretter sig som under forskellige brugernavne - kunne man så ikke bare lave 1 stk. brugernavn pr. ip adresse?

@Helle

Flere brugernavne pr. bruger kunne jo i nogle tilfælde være relevant, eksempelvis hvis man vil spørge om noget men ikke ønsker at udlevere præcist hvad man spørger om. Det kunne være en der har et site, som han i sin rigtige profil referer til, men som vil vide noget om det sites udvikling og ikke ønsker at konkurrenterne/konkullegaerne skal vide hvilken vej han er på vej med sit site.

Og den med en bruger pr. ip ville ikke være så smart. ip er ikke adressen på en person, men adressen på eksempelvis en internetforbindelse, og på den forbindelse kunne der nemt sidde 20 mennesker. I den ejendom jeg bor i, har alle beboerne eksempelvis den samme ip.
Så da jeg har oprettet en profil og bruger den hjemmefra, ville de øvrige der bor her med den løsning være afskåret fra at bruge Amino.

@Alle

At nogle tråde ind imellem bliver overspammet med tilbud, synes jeg også er sørgeligt, men jeg vil også gerne gøre opmærksom på at det modsatte faktisk oftere er tilfældet. (Sådan oplever jeg det i hvert fald) Så sent i går oplevede jeg at en der lavede en tråd, på fem minutter fik 5 brugbare svar, og det er netop noget af det der gør Amino til et godt sted at frekventere.

Personligt har jeg lært utroligt meget af at være Amino-bruger, og jeg synes det er et godt sted, at der så er nogle der overdrevent "horer" (Som Lone vist kalder det) deres ydelser er nok uundgåeligt, medmindre man laver betingelser for den slags. Jeg vurderer bare selv dem der stort set søger at sælge i hver eneste tråd som mindre væsentlige, og opvurderer dem der giver gode råd.

Så betaling eller ej, jeg synes debatten i det store hele fungerer som man kan forvente når alle har adgang, og det synes jeg de fortsat skal have. Så må den enkelte benytte sin sunde fornuft til at sortere deltagerne i en tråd udfra sine personlige preferencer.
Evt. kunne man indføre den mulighed at hver enkelt bruger kunne lave personlige noter, og give private stjerner til andre brugere, på den måde kunne man nemmere overskue hvilke af dem der svarer man selv har tillid til, og hurtigt glide hen over svar fra dem man anser som trolls eller hypersælgere?

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:22

Kenneth Boysen:

Lone du overrasker mig sgu igen og igen, jo du er da god til at illustrer din mening, men igen, hvad er det lige du selv bringer til amino? Hvis ikke amino kan hjælpe dig og dine virksomheder og du aldrig kunne finde på at bruge amino til dette, hvorfor i alverden skal du så blande dig i en tråd der handler om amino's fremtid?

Hej Kenneth. 

Jeg blander mig i en tråd om Aminos fremtid, fordi jeg har været med herinde næsten fra starten, kender Martin og har en naturlig interesse i, at tingene går godt.  Jeg har aldrig beklaget mig over ankomsten af bannere, andre typer reklamer eller udsigten til brugerbetaling. Aldrig. Ikke en eneste gang. Det kunne ikke falde mig ind. 

Til gengæld, læste jeg Nicolai's oplæg til den nye medlemsklub, og forstod ikke, at deres fremtidsstrategi var, at "belønne" en vis type brugere med muligheder for ekstra annoncering, da den type brugere i forvejen - efter min mening - underminerer forummet, ved ikke at svare på spørgsmål, men derimod ødelægger tråde, hvor folk sørger hjælp, ved at bruge Amino som en reklamesøjle for deres virksomheder. 

Som jeg skrev til Nicolai i mit første indlæg, opfatter jeg det som at æde sit eget tandkød.

Jeg har også gjort opmærksom på, at jeg kan tage fejl, mht. deres strategi, men eftersom ingen vil åbne op for hvilke features de arbejder på, til de betalende brugere, kan det være lidt svært at definere præcis hvad de går efter.

Derfor blandede jeg mig. 
Fordi det - som jeg læste det - virkede som en usund strategi for det forum vi alle benytter og er glade for. 
Jeg pointerede så ting ved forummet, som jeg IKKE længere er så glad for, fordi de ankepunkter efter min mening var relevante for diskussionen - da de ting, jeg mener gør Amino til et mindre hjælpsomt sted, tilsyneladende er de ting, Amino har tænkt sig at monetize og udbrede.

Så derfor, Kenneth. 
Derfor blandede jeg mig. (og stemte på et navn til klubben i øvrigt). 

For at svare på, hvad jeg selv bringer til Amino, så svarer jeg fortsat på spørgsmål der ligger indenfor mine kompetenceområder. Jeg vil fortsat gerne hjælpe andre, med problemer jeg selv har kendskab til, og gør det glædeligt, når jeg støder på et. 
Men jeg stiller ikke selv spørgsmål længere. 

Det gør mig så nyttesløs i din optik.

Det synes jeg er et meget godt billede på dét, jeg blandt andet forsøgte at illustrere for Nicolai. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skal med glæde betale for et PRO abbonnemt hvis det er lige med jeg slipper for at se på Amino.dk over tappeserede lorte flash/animated gif reklamer i over dimentioneret størrelse. Hvis det er det der ligger i pro er jeg tilfreds. Nu har i jo lige sløjfet brugen af Addblock (ganske fair ingen tvivl) men lad mig betale for at nettet ser ordenligt ud uden reklamer!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg er godtnok splittet hvad angår min holdning til brugerbetaling på Amino.... Tongue Tied
Jeg har flere puslespilsbrikker til dette, som jeg ikke syntes passer ordentligt sammen:

- Hvis man skal være betalende bruger for at måtte skrive noget om sin virksomhed (enten direkte eller indirekte), så vil en nogen af de mere erfarende herinde nok vælge Amino fra.

- Hvordan opfattes en betalende bruger af de øvrige brugere? Vil en betalende bruger kunne opfattes som mere professionel? Det er jo så bare ikke nødvendigvis korrekt. Enhver vil jo i så fald bare kunne købe sig til denne "titel", uanset hvilken klaphat vedkommende ellers er.

- Hvad med bannerreklamerne? Hvis man er betalende bruger, slipper man så for dem?

- Men hvad så med dem som betaler for at have bannere på siden? Mange af disse vil jo netop godt have fat i nogle af de lidt "større" brugere i og med at de ofte også har et større behov og et større budget.

- Potentiel misforståelse: Amino er et sted hvor frivillige hjælper hinanden. Men nogle af disse frivillige skal så betale for at være frivillige.... Når man betaler for et eller andet må man nødvendigvis få noget igen, som ikke gives til dem som ikke betaler.... Det vil være den mest naturlige tanke for de fleste mennesker.

- Potentiel misforståelse2: Amino er en virksomhed som ejes af Thorborg. Den har en del omkostninger til lønninger, software, hosting m.m. Dette kræver en indtægt. Denne indtægt kommer via bannere. Men den skal så støttes yderligere op via brugerbetaling. Men det er betaling fra de brugere som netop er med til at gøre Amino så værdifuld som Amino er. Et skud fra hoften vil være at de Aminoer som potentielt vil vælge at blive betalende brugere også er den gruppe af brugere som giver mest værdifuld viden til Amino. Dvs. at disse brugere ligefrem skal betale for at få lov til at gøre dette?

Midt i alt dette sidder jeg så med denne brik:

Det er mig selv og min virksomhed. Hvor ser jeg mig selv som bruger henne i alt dette?
Baseret på nogle af de andre indlæg, så vil jeg svare således:

Jeg startede som bruger fra starten af i Amino's spæde barndom (det var dengang at antallet af daglige indlæg fyldte én side).
Grunden til at jeg gjorde dette var fordi jeg interesserede mig rigtig meget for iværksætteri og der ikke var nogen tilsvarende steder på nettet.
På det tidspunkt havde jeg et par virksomheder bag mig og følte for det første at jeg havde en del viden at give fra mig, men der var også en masse viden som jeg kunne få herinde fra som ville kunne hjælpe mig fremover.

Personligt har jeg på nuværende tidspunkt fået det ud af at være på Amino, at jeg har mødt en rigtig masse spændende, flinke og inspirerende mennesker - både som med-debatører herinde, men også nogle som jeg siden har talt i telefon med, skrevet emails med, mødt i virkeligheden, været i byen med m.m. Jeg har fundet nogle gode kontakter til de ting som er relevante for mig i mit erhvervsliv, men også en del rent privat.

Personligt har jeg givet en masse af mig selv. Jeg har skrevet åbent om min sygdom og hvordan det er at drive virksomhed med en kronisk sygdom hængende over hovedet. Jeg har skrevet og talt om det at være med på .com bølgen og den store efterfølgende røvtur med økonomiske og personlige konsekvenser. Fordi jeg tænker sådan som jeg gør, så har jeg ofte nogle skæve indgangsvinkler til problemløsninger i debatter som jeg har deltaget i.

Erhvervsmæssigt, så har jeg fået det ud af det, at jeg har fået en lang række gode kontakter til dygtige, erfarende og talentfulde mennesker og virksomheder. MediaMouse er blevet et mere kendt navn, da praktisk talt alle brugere herinde er stødt på min profil og deraf kender navnet. MediaMouse har også fået en del kunder herinde fra.

Erhvervsmæssigt, så har Jeg har hjulpet andre Aminoer med at finde "de dybe tallerkner" som jeg selv har måtte bruge en helvedes masse krudt på at finde da jeg startede mine første virksomheder - for der var ikke nogen steder at spørge den gang. Jeg har en meget bred og dyb erfaring inden for grafisk produktion og derfor er det ofte i debatter omhandlende dette, at jeg har bidraget med foreslag og tips - også selvom det har været til deciderede konkurrenter i branchen. (hører det under "god karma" - eller "dumhed"... jeg begynder at være i tvivl?)

Jeg er tit blevet spurgt af kunder som også er aminoer  "Scorer I ikke kassen og får helt vildt mange kunder fra Amino?" Til det er svaret "Nej" og efterfølgende "Ja". Taget i omvendt rækkefølge, så får MediaMouse mange henvendelser fra amino-brugere. Men statistisk set, så er det meget få af dem som der decideret er "penge i". Den gennemsnitlige aminobruger er enten kun lige ved at starte op, eller er en relativt lille virksomhed som måske endda drives ved siden af et fuldtidsarbejde. Det siger jo sig selv at det derved også er begrænset hvor mange plakater, foldere, visitkort m.m disse er på jagt efter og ofte er prisen en meget afgørende faktor. Og da MediaMouse ikke ligger i den billigste ende, hvilket er offentlig kendt, så er der derfor også en del af disse brugere som vi ikke har noget at kunne tilbyde. Meget firkantet set, så får vi én konkret ordre ud af knap 30 forespørgelser fra aminobrugere. Og set i lyset af at et tilbud kan tage fra 5 til 30 minutter at regne ud, så der det gennemsnitligt meget tid der bruges og dette spiser overskuddet fra den ene ordre som bliver til noget.

Så rent økonisk er der ikke nogen direkte fidus i det for MediaMouse at jeg er bruger herinde. Det giver noget øget omsætning rent tidsmæssigt og økonomisk, men set på bundlinien rykker det ikke det store. Men der er dog så nogle andre faktorer som påvirkes positivt, men disse er blot ikke målbare.

Så hvis jeg skal tage de lidt støvede briller på, så ser jeg ingen grund til at skulle betale penge for at måtte profilere min virksomhed på Amino.
I så fald kunne jeg jo så bare købe en bannerplads.

MEN - Jeg syntes derimod at jeg kan se en signalværdi i at støtte Amino. Af den simple grund at man syntes at det er et godt sted med nogle gode brugere og derfor vil man godt spytte lidt i kassen for at sikre, at kvaliteten af Amino bliver ved med at have et højt niveau.

Så derved også mit forslag til en brugertitel til de betalende brugere "AMINO Support". Så kunne det stå ligesom Amino Crew og Amino Moderator, hvor Amino står normalt og så står der "Support" på skrå.

Hele ovenstående meget kort skrevet: Jeg syntes brugerbetaling er ok - men der skal virkelig tænkes seriøst over hvordan det skal gøres. Ellers så kan en del af Amino's fundamentale værdi forsvinde.

/Jesper
som endnu en gang har skrevet et sindsygt langt indlæg, som han helt præcist har brugt 22 minutter på at skrive, hvilket omregnet ud fra MediaMouse's timepris svarer til 220 kr. Dvs. 220 kr. / 22 minutter som han kunne have valgt at bruge på en kundeopgave og derved kunne udfakturere - men det gjorde han bare ikke; Han valgte at bruge den tid og derved de penge på Amino.... Bare fordi han kan lide det og det betyder noget for ham at være en del af Amino !! 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 16:30

Fantastisk godt indlæg, som altid Jesper. 
De 22 minutter, var godt givet ud :-)

Jeg har engang spildt din tid, med en forespørgsel for nogle år tilbage, og jeg skal også vare min mund en lille smule, for der er flere fra denne tråd alene, der har kontaktet mig igennem årene. 

Men...

Mine personlige erfaringer med Aminobrugere som kunder, ligger meget tæt op af dine egne. Jeg får en del henvendelser herfra, og skal bruge tid på at svare og skrive tilbud med videre, uden at det som regel fører noget med sig. (Mailsvaret "Det bliver ikke til noget alligevel, for jeg har fundet ud af at jeg kan bruge Words clipart gratis") har jeg fået mere end én gang - og jeg er endda i en branche der ikke har særlig megen konkurrence, hverken generelt eller herinde.  Jeg kan kun forestille mig, hvordan programmørene og webdesignerne, der får uopfordrede henvendelser har det. 

Amino har aldrig, for mig været et godt sted at lede efter nye kunder. Faktisk nærmere det modsatte - men jeg er her alligevel og nyder som regel mine timer brugt herinde og er glad for nogle af de mennesker jeg har lært at kende. 
Der skal nok være folk, der sælger ydelser der ikke kræver tilbud med videre, der nyder godt af at være aktive herinde. Jeg forestiller mig eksempelvis at SEO-supporten samler nogle kunder op, via Mikkels indlæg - men for alle os, der lever af at sælge vores tid, er jeg endnu ikke personligt stødt på noge, der har økonomisk glæde af deres medlemsskab herinde. 

Hvis guleroden for at være betalende medlem er, at man kan få værktøjer til at synliggøre sig selv yderligere og dermed modtage endnu flere henvendelser, er jeg nok i båd med dig, Jesper - det er ikke noget jeg umiddelbart byder velkomment i min inbox - og jeg er nervøs for, hvillke virksomheder der rent faktisk nyder godt af de henvendelser de får via Amino. Hvis jeg skal male med den utroligt, brede, fordomsfulde pensel gætter jeg på, at det er folk der vitterligt ikke har andre kunder, eller andre muligheder for at få nye kunder der er lykkelige over at underbyde hinanden i trådene og lave hele websites til 1200 kr.
Dermed ikke sagt, at der  ikke laves gode handler, både den ene og den anden vej - men for de virksomheder der bevidst og eksklusivt bruger Amino, for at sælge deres ydelser? Jeg har personligt ikke set eksempler på at nogle af dem skulle være i nærheden af cremen i deres branche - hvilket også ofte ses på kundernes reaktioner, når de opretter bitre, sårede og vrede tråde herinde efter projektet er afsluttet - og det er de virksomheder Amino nu vil låne deres goodwill og brand ud til, ved at gøre dem "Amino Pro's" eller lignende - og det er netop dét scenarie jeg frygter.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:43

Thomas Rosenstand:

Alt, der kan fjerne anonyme støjsendere på Amino, har min opbakning. Om det hedder det ene eller det andet, er uden betydning for mig. Undgå at gøre dte for billigt at være med - og lever en tilsvarende god mængde ekstra.

Brugerbetaling er ingen garanti for at fjerne "støjsendere" - nuvel, de anonyme af slagsen selvfølgelig - men principielt er jeg imod brugerbetaling på portaler som Amino - det er fejlagtigt at tro brugerbetaling højner kvaliteten af Amino - snarere tværtimod - det at man kan komme fra forskellige websites, en søgemaskine eller fra anden reference-kilde - og hoppe direkte ind for enten at deltage i debat eller bidrage med gode råd m.m. er hele styrken i Amino.

Omvendt, så kan man jo godt sige: "Ok, nu kørte vi gratis - en masse dedikerede bruger har løftet os op på x-antal-tusinde-brugere - nu er det tiden at skumme fløden, at cashe ind - yeeehaaa!" - men er ret sikker på det bliver som at pisse i bukserne, varmer så dejligt første gang der ryger  X antal brugere gange X antal kroner ind på kontoen. Det er ikke holdbart på den lange bane.

Er sikker på "støj" er bedre end et forsøg på at fjerne støj - for der er dæleme osse seriøse støjsendere - altså støj fra ellers "intelligente" mennesker, som gør det godt på specifikke felter.

Det er lidt en chocker for mig at opdage at der tænkes brugerbetaling på Amino - er det en joke - eller er denne tråd blot i forlængelse af den anden, så vi taler om en specifik del af Amino, som bliver brugerbetalt - for så kan jeg et stykke henad vejen følge tanken. Eks. lidt som Ryze.com gør - alle kan være medlemmer for FREE, men kan opnå fordele fremfor andre medlemmer ved at betale for diverse plus ydelser....

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 16:51

Lasse Burholt:

Det er lidt en chocker for mig at opdage at der tænkes brugerbetaling på Amino - er det en joke - eller er denne tråd blot i forlængelse af den anden, så vi taler om en specifik del af Amino, som bliver brugerbetalt - for så kan jeg et stykke henad vejen følge tanken. Eks. lidt som Ryze.com gør - alle kan være medlemmer for FREE, men kan opnå fordele fremfor andre medlemmer ved at betale for diverse plus ydelser....

Hvis du læser trådstarters indlæg, vil du se at det netop er løsningen de går efter. Amino som det ser ud nu, med de muligheder og værktøjer der er nu - og et lag ovenpå, for betalende brugere, der får lidt ekstra features med videre (eksempelvis ingen bannerreklamer). 

Spørgsmålet er så bare, hvad de features og ydelser bliver. 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:52

Jesper Norbøll:
/Jesper
som endnu en gang har skrevet et sindsygt langt indlæg, som han helt præcist har brugt 22 minutter på at skrive, hvilket omregnet ud fra MediaMouse's timepris svarer til 220 kr. Dvs. 220 kr. / 22 minutter som han kunne have valgt at bruge på en kundeopgave og derved kunne udfakturere - men det gjorde han bare ikke; Han valgte at bruge den tid og derved de penge på Amino.... Bare fordi han kan lide det og det betyder noget for ham at være en del af Amino !! 

/Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:03

Jeg tror bare det skal opvejes om amino primært skal være et kompetence netværk eller et salgsnetværk. Her tror jeg der er mange forskellige synspunkter.

Mange her på amino bruger kun netværket til salg for deres 1.200 kroners webløsninger, seo-pakke, eller parti på sjove sokker i turkis farver. - der hvor jeg mener at der skal gøres en indsats er nok at tilbud mm. skal holdes til det dertilindrettede forum. Hvis man som bruger søger tilbud, må dette ske i tilbudsforummet, ligeledes hvis man som virksomhede har noget at tilbyde.

Idag sker det oftest at brugerne bliver overfaldet med folk der underbyder hinanden på prisen, selvom det faktisk ikke var det brugeren bedte om - dette vidner at folk er blevet rigtige sultne i denne tid og tager kunder hvor der kunder tages kan.

Men er det det Amino er til for?

Jeg skal ikke se mig bort fra at jeg har afgivet tilbud på nogle opgaver som jeg har fundet interessant, samt hvor brugeren direkte har søgt et tilbud - men jeg er her ikke for at bruge Amino som salgsnetværk, jeg er her fordi folk gerne hælder ud af deres og problemstillinger - hvilket jeg føler der kan læres meget af.

Jeg har mødt mange rigtig kompetente mennesker igennem amino, og heldigvis for det.

Så mit råd til folk er, giv også til netværket, lad være med at tage det hele, ellers ender det med at forummet ikke består af andet end 300 konkurrence liderlige konkurrenter der står klar til at byde deres service i første række og hjælpe folk som nummer 2.

Så for at komme en konklusion på overstående, det er fint nok at lave en business profil, men vil klart hellere hælde mine penge i Amino som en støtteprofil.

For mig skal Amino ikke være et salgsnetværk.

Side 9 ud af 12 (116 indlæg)