Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 10 ud af 12 (116 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ville det ikke snart være på tide med en lille afstemning, der kunne give en indikation af brugernes holdning til brugerbetaling.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Dyrebilen.dk:

/Michael

Jeg må sgu være for træt på nuværende tidspunkt... jeg er ikke med på hvad du mener Michael?

---

Lige et tillæg til mit tidligere indlæg: Jeg har indtil videre fået 3 henvendelser omkring det at jeg skrev, at 1 ud af ca. 30 forespørgelser fra aminobrugere blev til en konkret ordre. Den ene mente direkte at jeg så bare skulle lade være med at være på amino. Det forslag kan jeg så ikke tage seriøst.
Men en af de andre spurgte stille og roligt om jeg egentlig helt ville være fri for henvendelser fra aminoer - og til det kan jeg give et klart Nej.
Som jeg også skrev, så er der da trods alt nogen af forespørgelserne som bliver til konkrete ordre og de opvejer typisk den tid m.m. der bliver brugt.
Så mit indlæg skal altså ikke opfattes som om jeg er en arrogant nar - så spørg endelig Geeked.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nå, nu hvor jeg er i gang, så var der lige en ting som slog mig:

Det kan godt være at jeg ikke har en idé om hvad det vil kræve at gøre det og hvad det eventuelt kunne medføre af administrativt bøvl og andre problemer sideløbende.

Men hvad med at give aminobrugerne mulighed for at købe sig en lille anpart af Amino? Så i stedet for at have betalende VIP-brugere eller hvad vi nu skal kalde dem, så kunne det simpelthen være brugere som decideret har en andel i Amino. Det kunne måske også være med til at øge kvaliteten af Amino yderligere, i og med at det så vil være i de forskellige "aktionæres" fælles interesse at Amino kører godt.
På den måde kunne det give nogle penge i kassen hos Amino og samtidigt kunne de brugere som er interesseret få et endnu tættere bånd til det som de værdsætter at bruge deres kræfter på. Disse aktionærer behøver ikke at få nogen andre specifikke foredele inde på debatforum'et, andet end at de altså ejer en lille bid af Amino og eventuelt en del af overskudsdelingen eller hvad man kunne finde på i fællesskab.

Blot en tanke.

/Jesper

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Norbøll:

Så mit indlæg skal altså ikke opfattes som om jeg er en arrogant nar - så spørg endelig Geeked.

/Jesper

@ jesper

Sådan opfattede jeg det hellere ikke.

Jeg er en af dem der med glæde læser din betragtninger.

I forhold til emnet mener jeg at en form for bruger betaling er ok.  Hvilke fordel det skulle udløse, tror jeg er op til folkene omkring amino at udtænke.

I forhold til reklamer synes jeg ikke de skal fjernes hverken i prof / plus  eller hvad den nu måtte få af navn. Hvis de bliver fjernet fra betalende medlemmer skulle der på sigt bare større medlems / bruger betaling til. Jo laver pris jo flere vil det være muligt at flytte over til betaling.

Jeg kommer meget herinde og har i min tid de seneste 3 / 4 år fået en del gode kontakter til kollegaer (konkurrenter), meget indput vedrørende emner som jeg ikke havde en hat forstand på.  Jeg synes at hvis man henvender sig pænt på en PM eller opretter en tråd får man ofte et brugbart svar, såfremt man ellers spørg så andre kan forstå det.

Så selv om der er mange der vil sælge noget synes jeg man bliver imun over for salgs gas.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 03:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

For min skyld må Amino være klistret til med annoncer, bannere, gejl, gylle og spas - så længe det ikke dækker for indholdet som i tilfældet med den elendige TDC-reklame. For min skyld må Amino'er også have signaturer med flyvende rumraketter og flash-banditter - hvis der vel at mærke er opsat nogle rammer for pladsforbruget. Som flere tidligere har foreslået kan der så tages betaling fra de amino'er, der ønsker en signatur ud over et vist mål.

Business på Amino - not: 
Jeg tror det er de færreste, der er på dette forum med det udtalte formål at lave forretning - i hvert fald svarer omsætningen på ordrer fra Amino'er overhovedet ikke til det antal timer, som de seriøse brugere anvender på at besvare spørgsmål og øse ud af deres viden.

Spørgsmål 1: Hvem er det helt præcis, der har fået den ide, at brugerne af Amino er her med det hovedformål at lave forretning?
- Svaret svæver et sted mellem et hjørnekontor i København og en adresse i USA

Spørgsmål 2: Hvad er så Amino'erne grund til at være her? Mit bud er:
Viden: JA
Street cred: Ja
Idealisme/hjælpsomhed: Ja
Netværk: Njjooo
Forretning: NEJ
Bare læg mærke til, hvor mange der i denne tråd (og flere andre) laver verbal-vomitus ud over de Amino'er, der som standard og som eneste budskab sender svar som "Det kan jeg ordne for dig - send en PM, så sender jeg et tilbud".
I mit hoved virker det krampagtigt og forfejlet at ville gøre Amino til noget, det ikke er. På den måde risikerer Amino at blive en bastard, der har glemt sin berettigelse og ide. Den slags fører kun et sted hen - ned i det sorte hul, hvor forums og hjemmesider, der har glemt deres formål, hører hjemme.

Hva' så med Amino's omsætning
Hvis Amino har behov for omsætning, så skal den skabes på de områder, hvor den rammer brugernes grund til at være her. Det kunne for eksempel være en ide at udgive flere e-guides eller e-bøger i stil med Thorborgs E-pusher. Jeg kan komme op med de første fem-ti emner, der kunne laves e-guider og e-bøger om. Dér har da vist sig et potentiale, for mon ikke Martin Thorborg igennem salget af E-pusher er den, der i sidste ende har lavet størst omsætning på Amino. Og i parentes skal det lige bemærkes, at E-pusher bliver anbefalet vidt og bredt af Aminoer - både online og offline - hvilket igen genererer både salg af E-pusher og nye brugere her på forummet.   
Den succeshistorie mener jeg at man kan bygge videre på.

NB: Jeg ser en indbygget selvmodsigelse i, at du, Nicolai Frisch, i dit første indlæg blandt andet foreslår et "banner-frit" område for de betalende pro-plus-vip-medlemmer. Alt andet lige vil jeg formode, at lige netop disse Amino'er vil tilhøre den mest attraktive målgruppe for mange annoncører.

Godnat :-)
(Efter ide fra Jesper Norbøll vil jeg desuden nævne at jeg har brugt 26 minutter (Rettelse: 32) på at skrive dette indlæg. Jeg forventer ikke at jeg får en eneste ny ordre på grund af denne udgydelse, der er kommet til under indtagelse af rigelige mængder rødvin - som jeg heller ikke forventer refunderet.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 03:40
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Bertil Sall:

(Efter ide fra Jesper Nordbøll vil jeg lige nævne at jeg har brugt 26 minutter på at skrive dette indlæg. Jeg forventer ikke at jeg får en eneste ny ordre på grund af denne udgydelse, der er kommet til under indtagelse af rigelige mængder rødvin - som jeg heller ikke forventer refunderet.

Du får i hvert fald uendelige mængder mad props for udtrykket "verbal-vomitus" herfra! :-)

:-)Lone, der vækkede sin slumrende kæreste med sin latter. 

Tilmeldt 23. Sep 08
Skrevet kl. 03:50
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

OFF-TOPIC

Lone, hvad betyder "mad-props"?  - skaber grimme billeder oppe i min hjerne :-)

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Kenneth Boysen:

Jeg vil på forhånd gerne undskylde mit indlæg, men jeg er da godt nok blevet rasende af at læse de indlæg der kommer i denne tråd.

Først og fremmest undre det mig at medlemmer af debatten vi ellers ALRDIG ser kæfter op om det ene og det andet. Jo selvfølgelig skal i have lov til at have Jeres menig, men i min vægt skål så er alle jeres utaknemmelige opråb, så ubetydelige at de intet tæller, INTET. Jeg fatter ikke hvordan fanden tudekoret lige pludselig blev vækket at deres hi og når nu amino er så svær at få hjælp i, hvordan faen fandt i så overhoved dette indlæg?

Lone du overrasker mig sgu igen og igen, jo du er da god til at illustrer din mening, men igen, hvad er det lige du selv bringer til amino? Hvis ikke amino kan hjælpe dig og dine virksomheder og du aldrig kunne finde på at bruge amino til dette, hvorfor i alverden skal du så blande dig i en tråd der handler om amino's fremtid?

Helt ærlig venner, det er da fantastisk som alle pludselig kan blive enig om at amino nu er på vej til at blive den store stykke ulv, og at der er alt for meget støj og unødvendig galde på amino. At det er umuligt at få svar på sine spørgsmål og at man næste ikke kan få hjælp herinde mere.

Undskyld mig, men BULLSHIT. Hvis du ikke dagligt følger med på amino og ser hvor mange der egentlig får hjælp og kæmpe støtte fra andre amino'er, så syntes jeg netop det er NU du skulle trykke på den røde kryds oppe i højre hjørne.....for så er du bare ikke særlig representiv for amino og har overhoved ikke fingeren på pulsen.

Det er da det værste dobbelt moralske .... der sker her. Vi befinder os i et iværksætter forum, startet af en iværksætter og drevet af iværksættere. Vi er alle her for på en eller anden måde at få noget igen. Mange af os giver så meget det er muligt, da regnskabet aldrig går op....man for altid mere ud end man ligger.
Så er det det undre mig, hvordan man ikke kan acceptere brugerbetaling banner reklamer fra TDC eller nok så meget andet......når man selv er her for at få udbytte...enten via pengen eller viden/kvalifikationer. Næææææ iværksætter portalen må ikke tjene penge.....kun mig kun mig kun.

Ak nu ønsker man lige pludselig et ekspertpanel på amino....hvis nu man gad at dykke ned i amino vil man hurtig opdage at amino faktisk er et stort ekspertpanel og hvorfor faen skulle amino så bruge penge på det, når folk alligevel brækker sig over noget så ubetydeligt som banner reklamer.

remydk dit indlæg undrer mig sgu ikke, SURPRISE at mister modsat pludselig ikke bruger amino til noget. Ellers sjovt som du da selv ikke er genert med at reklamere for dine produkter. Kik lige i din signatur ven.

Afsluttende vil jeg sige at jeg selvfølgelig er farvet a helved til. For jeg følger nemlig med i amino, jeg læser dagligt tråde og jeg søger altid på amino når jeg skal have hjælp til mine virksomheder. Jeg er nu ejer af 2 webshops, takke være amino og alle opgaver på vejen er givet til amino'er. Jeg høster stort af amino og ser intet galt i at amino skal generer overskud....for det skal jeg også selv.

Yes

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:02
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Big Smile

Nicklas Jørgensen:

Kenneth Boysen:

Jeg vil på forhånd gerne undskylde mit indlæg, men jeg er da godt nok blevet rasende af at læse de indlæg der kommer i denne tråd.

Først og fremmest undre det mig at medlemmer af debatten vi ellers ALRDIG ser kæfter op om det ene og det andet. Jo selvfølgelig skal i have lov til at have Jeres menig, men i min vægt skål så er alle jeres utaknemmelige opråb, så ubetydelige at de intet tæller, INTET. Jeg fatter ikke hvordan fanden tudekoret lige pludselig blev vækket at deres hi og når nu amino er så svær at få hjælp i, hvordan faen fandt i så overhoved dette indlæg?

Lone du overrasker mig sgu igen og igen, jo du er da god til at illustrer din mening, men igen, hvad er det lige du selv bringer til amino? Hvis ikke amino kan hjælpe dig og dine virksomheder og du aldrig kunne finde på at bruge amino til dette, hvorfor i alverden skal du så blande dig i en tråd der handler om amino's fremtid?

Helt ærlig venner, det er da fantastisk som alle pludselig kan blive enig om at amino nu er på vej til at blive den store stykke ulv, og at der er alt for meget støj og unødvendig galde på amino. At det er umuligt at få svar på sine spørgsmål og at man næste ikke kan få hjælp herinde mere.

Undskyld mig, men BULLSHIT. Hvis du ikke dagligt følger med på amino og ser hvor mange der egentlig får hjælp og kæmpe støtte fra andre amino'er, så syntes jeg netop det er NU du skulle trykke på den røde kryds oppe i højre hjørne.....for så er du bare ikke særlig representiv for amino og har overhoved ikke fingeren på pulsen.

Det er da det værste dobbelt moralske .... der sker her. Vi befinder os i et iværksætter forum, startet af en iværksætter og drevet af iværksættere. Vi er alle her for på en eller anden måde at få noget igen. Mange af os giver så meget det er muligt, da regnskabet aldrig går op....man for altid mere ud end man ligger.
Så er det det undre mig, hvordan man ikke kan acceptere brugerbetaling banner reklamer fra TDC eller nok så meget andet......når man selv er her for at få udbytte...enten via pengen eller viden/kvalifikationer. Næææææ iværksætter portalen må ikke tjene penge.....kun mig kun mig kun.

Ak nu ønsker man lige pludselig et ekspertpanel på amino....hvis nu man gad at dykke ned i amino vil man hurtig opdage at amino faktisk er et stort ekspertpanel og hvorfor faen skulle amino så bruge penge på det, når folk alligevel brækker sig over noget så ubetydeligt som banner reklamer.

remydk dit indlæg undrer mig sgu ikke, SURPRISE at mister modsat pludselig ikke bruger amino til noget. Ellers sjovt som du da selv ikke er genert med at reklamere for dine produkter. Kik lige i din signatur ven.

Afsluttende vil jeg sige at jeg selvfølgelig er farvet a helved til. For jeg følger nemlig med i amino, jeg læser dagligt tråde og jeg søger altid på amino når jeg skal have hjælp til mine virksomheder. Jeg er nu ejer af 2 webshops, takke være amino og alle opgaver på vejen er givet til amino'er. Jeg høster stort af amino og ser intet galt i at amino skal generer overskud....for det skal jeg også selv.

Yes

Jeg skrev at jeg får meget SEO værdi ud af Amino. Men kvalificeret hjælp får man ikke noget af! Så tag nogle piller og læs teksten igen Big Smile

Tilmeldt 23. Sep 08
Skrevet kl. 01:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:
Jeg skrev at jeg får meget SEO værdi ud af Amino. Men kvalificeret hjælp får man ikke noget af

Det er da en selvmodsigelse, der vil noget. Du får SEO-værdi, men ingen kvalificeret hjælp. Så hvad kalder du den SEO-værdi, du får - jeg ville kalde den...kvalificeret hjælp!
Eller mener du, at SEO-hjælpen er den eneste du kan bruge til noget, mens du ikke får nogen hjælp til dine andre spørgsmål. I så fald skyldes det jo nok, at du stort set aldrig stiller et spørgsmål Big Smile

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 10 ud af 12 (116 indlæg)