|
Jeg har læst store dele af denne tråd, som af uforklarlige årsager (læs travlhed i firmaet) først rammer mig i dag. Jeg har svært ved at vælge vinklen i mit svar, fordi debatten jo er drejet væk fra det oprindelige spørgsmål. 1. Bør der være en form for brugerbetaling på et forum som Amino? 1. Amino er et kommercielt projekt, og i kommercielle projekter, er det ALENE projektejeren, der beslutter den økonomiske strategi. Så set fra firmaet Aminos synspunkt, er der intet illegitimt i at etablere en form for brugerbetaling. I denne tråd laver firmaet Amino det flotte og kloge træk at gå i dialog med de kommende betalere om, hvordan betalingen skal skrues sammen, så den skaber den ønskede værdi. Problemet med spørgsmålets formulering er, at det er koncentreret om navnet og ikke om væriden. 2. Hvis jeg skulle motiveres til at betale, skulle jeg opnå en fordel, som jeg ikke har i dag. Mit forretningsmæssige syn på Amino er, at jeg bruger stedet som inddirekte markedsføringsplatform. Ved at fremstå dygtig og seriøs herinde får jeg mange henvendelser, hvoraf nogle konverterer til kunder. En brugerbetaling skulle kunne stille mig i udsigt, at flere henvendelser end i dag konverterede til kunder. Ellers ville jeg føle, at firmaet Amino tog en bid af min kage - og det ville generere en negativ holdning til sitet. Det ville få mig til at sammenligne Amino med andre mulige markedsføringsaktiviteter. Og en kedelig sideeffekt af dette ville være, at jeg blev mindre aktiv herinde. Det ville så først og fremmest skade mig selv, da jeg så ville gå glip af masser af spændende og vigtig inspiration, men det ville også skade Amino, der ville gå glip af den værdi, som mine seriøse svar tilfører sitet. Den mest konstruktive idé, jeg har set i denne tråd er muligheden for at lave bannerreklame i sin signatur. Det kunne have direkte værdi for mig. Man kunne også give betalende medlemmers indlæg en lidt mørkere ramme - det ville give større opmærksomhed på disse svar, selvom flittige brugere hurtigt ville gennemskue dette (hvilket igen ville svække værdien). Jeg gider ikke betale for at slippe for reklamer - det er noget pjat, som ikke giver mig værdi. 3. Amino Business Partner dække vist nogenlunde. mvh Hans |
Hans Stokholm Kjer:Den mest konstruktive idé, jeg har set i denne tråd er muligheden for at lave bannerreklame i sin signatur.
Hej Hans.
Er der da ikke det? Eller vil du have endnu større reklamer i bunden af hvert indlæg?
Mvh Miriam
Bliv gratis medlem