Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 2 ud af 60 (598 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Forstår det ikke helt, hvis jeg har en hjemmeside og har smidt nogen banner ind fra fx. (euroads, mm medier eller tradedoubler eller et andet sted) skifter den så det automatisk ud eller?? så jeg ikke længere får profit hvis en bruger besøger denne side.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

loaded82:

Hej

Forstår det ikke helt, hvis jeg har en hjemmeside og har smidt nogen banner ind fra fx. (euroads, mm medier eller tradedoubler eller et andet sted) skifter den så det automatisk ud eller?? så jeg ikke længere får profit hvis en bruger besøger denne side.

Det er helt korrekt forstået (omend det vist ikke nødvendigvis er alle bannere, der bliver udskiftet), her er hvad AidOnline selv skriver:

AidOnline-programmet virker meget enkelt. Det fjerner hjemmesiders nuværende bannerreklamer og indsætter istedet bannerreklamer fra vores annoncører, som så donerer udgiften til et velgørende formål efter dit valg. AidOnline er en online indsamlingsbøsse, som virksomheder putter penge i, hver gang du ser deres reklamer på nettet.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, det er da vildt nok! har lige prøvet at installere det. Kan ik se deres banner, men kan se de banner som normalt er på siden, ikke er det længere der står bare et "x"

hmm

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:
AidOnline "stjæler" efter min mening indkomst fra indholdsleverandører som Amino.dk. Amino tjener nok en stor del af sin omsætning på bannere og hvis bare 10% af brugerne instasllere AidOnline, jamen så ryger 10% af omsætningen!

Der findes jo masser af "ad blockers" derude. Men de er jo aldrig rigtig slået an. Så 10% af aminos brugere er nok ret højt sat..

Niklas:
Det svare lidt til at sætte en kasse op i bilka hvor folk kan betale for deres vare også går 80% til et godt formål, men 0 kr til bilka.

Nej ikke helt. For Bilka har jo købt en vare som de sælger videre med avance. Amino køber ikke et banner af en annoncør og sælger videre. De sælger en ledig plads.

Men nu er det ikke sådan at et annoncesite sælger een plads på een side. Typisk sælges der x antal millioner visninger eller x antal kliks. Så sitet og annoncøren skal nok overleve. Måske der skal vises lidt flere sider for at nå målet

Niklas:
Hvad er jeres holdning til AidOnline.com?
.

Personligt klikker jeg ikke på de bannere der er her på amino. Eller andre steder for den sags skyld. Men jeg ville da langt hellere se en reklame og vide at den støtter røde kors økonomisk. End jeg vil se en reklame for endnu en SEO bog eller endnu en revisor..

Så min holdning er at det er en god ide og jeg ønsker dem held og lykke.

Mvh

Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Jeg er nødt til at levere lidt modstand til din påstand om at det er "tyveri", osv.

Webbranchen har skreget om, at gammeldags forretningsmodeller er døde. Web 2.0 handlede om at give brugeren indflydelse på produkter og processer og her er så et initiativ der giver brugeren mulighed for at se de reklamer han vil, ikke dem en masse marketingafdelinger har besluttet de skal se. Det er for mig at se den virkelige moralske gevinst ved et initiativ som Aidonline. Moral har aldrig haft noget at gøre med, om andre mennesker kunne tjene penge på dig gennem et forældet industrielt reklamesystem. 

For at sige det uden de moralske briller: push-reklamen, som stopper det budskab ned i brugerens hals, som en eller anden virksomhed ønsker, er på vej til at dø. Det gør det ikke bedre at indtægten pr. klik er faldende, hvilket, hvis logikken følges, betyder flere reklamer pr. besøgende for at opretholde samme indtægt. Hvis du tror at den slags reklamer skal bære din virksomhed alene, er du derfor også på vej til at dø. Hvis du vil lave en webbaseret virksomhed er du nødt til at finde på en anden forretningsmodel for din virksomhed. Start med at sælge noget, folk gerne vil have. F.eks. velgørenhed.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:
Hvad er jeres holdning til AidOnline.com?

Det er et nasse-produkt.

Jeg vil i stedet klikke lidt på de betalte reklamer fra RedBarnet fremover.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Niklas:
AidOnline "stjæler" efter min mening indkomst fra indholdsleverandører som Amino.dk. Amino tjener nok en stor del af sin omsætning på bannere og hvis bare 10% af brugerne instasllere AidOnline, jamen så ryger 10% af omsætningen!

Der findes jo masser af "ad blockers" derude. Men de er jo aldrig rigtig slået an. Så 10% af aminos brugere er nok ret højt sat..

Niklas:
Det svare lidt til at sætte en kasse op i bilka hvor folk kan betale for deres vare også går 80% til et godt formål, men 0 kr til bilka.

Nej ikke helt. For Bilka har jo købt en vare som de sælger videre med avance. Amino køber ikke et banner af en annoncør og sælger videre. De sælger en ledig plads.

Men nu er det ikke sådan at et annoncesite sælger een plads på een side. Typisk sælges der x antal millioner visninger eller x antal kliks. Så sitet og annoncøren skal nok overleve. Måske der skal vises lidt flere sider for at nå målet

Niklas:
Hvad er jeres holdning til AidOnline.com?
.

Personligt klikker jeg ikke på de bannere der er her på amino. Eller andre steder for den sags skyld. Men jeg ville da langt hellere se en reklame og vide at den støtter røde kors økonomisk. End jeg vil se en reklame for endnu en SEO bog eller endnu en revisor..

Så min holdning er at det er en god ide og jeg ønsker dem held og lykke.

Mvh

Jesper

 

 

Hej Jesper

Ja det er måske højt sat, men bare 1% kan også mærkes.

Amino køber ikke produkter hjem som bilka, helt korrekt, men amino producere og driver et websites som også koster penge! Så vidt jeg husker er der fire-fem ansatte ved Amino ApS.

AidOnline viser ikke reklamer for fx rødekors osv, de viser reklamer på samme måde som amino gør det, altså for annoncører. Det er så overskudet af dette reklame salg der går til de velgørende formål. Dvs de udskifter ekisterende reklamer med reklamer fra andre virksomheder (ikke velgørende formål).

Du klikker måske ikke på bannere på amino.dk, men som du selv skriver betaler nogle annoncører for fx. 100.000 sidevisninger, hvis du ikke får reklamer vist tjener amino, pol.dk osv ikke penge

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tokeriis:

Hej Niklas

Jeg er nødt til at levere lidt modstand til din påstand om at det er "tyveri", osv.

 

Webbranchen har skreget om, at gammeldags forretningsmodeller er døde. Web 2.0 handlede om at give brugeren indflydelse på produkter og processer og her er så et initiativ der giver brugeren mulighed for at se de reklamer han vil, ikke dem en masse marketingafdelinger har besluttet de skal se. Det er for mig at se den virkelige moralske gevinst ved et initiativ som Aidonline. Moral har aldrig haft noget at gøre med, om andre mennesker kunne tjene penge på dig gennem et forældet industrielt reklamesystem. 

For at sige det uden de moralske briller: push-reklamen, som stopper det budskab ned i brugerens hals, som en eller anden virksomhed ønsker, er på vej til at dø. Det gør det ikke bedre at indtægten pr. klik er faldende, hvilket, hvis logikken følges, betyder flere reklamer pr. besøgende for at opretholde samme indtægt. Hvis du tror at den slags reklamer skal bære din virksomhed alene, er du derfor også på vej til at dø. Hvis du vil lave en webbaseret virksomhed er du nødt til at finde på en anden forretningsmodel for din virksomhed. Start med at sælge noget, folk gerne vil have. F.eks. velgørenhed.

 

 

Hej Toke

Jeg er 100% enig med dig i at push reklamer er døende, men de er altså ikke døde endnu.

Jeg har ikke en eneste virksomhed der overlever på reklame penge og har ikke planer om at starte en der gør. Jeg tror, ligesom dig, ikke på det virker!

Men det gør det stadig ikke etisk korrekt at overskrive en virksomheds reklameplads med reklamer man selv har solgt til andre annoncører.

Det svare til at jeg laver et reklamefirma der opsætter plakater i busskuer rundt omkring i århus, 80% af overskudet går til et godt formål. Jeg opsætter så reklamerne direkte på det glas foran de reklamer der allerede er opsat og betalt for. Dermed mister både den virksomhed der reklamere og den virksomhed der står for drift og opsætning af busskuer i århus penge.

 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tokeriis:
Webbranchen har skreget om, at gammeldags forretningsmodeller er døde. Web 2.0 handlede om at give brugeren indflydelse på produkter og processer og her er så et initiativ der giver brugeren mulighed for at se de reklamer han vil, ikke dem en masse marketingafdelinger har besluttet de skal se. Det er for mig at se den virkelige moralske gevinst ved et initiativ som Aidonline.

Jo, det lyder jo super fint, men brugerne forventer bare stadig at der er nogle gode sider at kigge på. Mange sider lever af reklameindtægter, og vil på den måde blive ramt hårdt af at få blokkeret for deres reklamer.

Jeg tror heller ikke at det bliver et voldsomt problem, men hvis det er en tendens der er i fremgang, vil jeg gerne markere min holdning - Det er ikke godt!

Hvis man gerne vil have at der går penge til velgørenhed må man besøge et site der donerer en del af sit overskud, eller i det hele taget bare punge op..

Jeg kan godt følge din logik, men jeg syntes ikke den er rationel i forhold til at få det bedst mulige udbud på internettet. Jeg er af den opfattelse at et økonomisk incitament er nødvendigt for en fortsat, stærk udvikling.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:
Ja det er måske højt sat, men bare 1% kan også mærkes.

Nej, for de viser jo bare nogle flere sider til "målet" er nået for den enkelte annoncør

Niklas:
Dvs de udskifter ekisterende reklamer med reklamer fra andre virksomheder (ikke velgørende formål).

Ja og?

Niklas:
Du klikker måske ikke på bannere på amino.dk, men som du selv skriver betaler nogle annoncører for fx. 100.000 sidevisninger, hvis du ikke får reklamer vist tjener amino, pol.dk osv ikke penge

Men de sælger jo stadigvæk reklamer? Du må ikke være så naiv og tro at fordi der findes et program som aidonline så løber alle annoncører skrigende væk. Sådan hænger det ikke sammen. Urban og metro sælger jo også annoncer i deres aviser på hvor stort deres oplag er, uagtet at det meste af dagens oplag ender i containeren ulæst!

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 2 ud af 60 (598 indlæg)