Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Buy-aid erfaringer, hvad er jeres?

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg læst denne tråd med lidt blandede følelser, og har derfor fundet min faktura frem for at se, om jeg også var blevet snyt og bundefanget. Det er fra et andet firma: Make-Help, og egentlig synes jeg ikke at jeg der har givet en stor overpris for mit produkt. Jeg fik 8 poser kaffe (god kvalitet), 1 box the (100 thebreve) og 60 stykker chokolade for 499 kr. Foreningen af familier med kræframte børn fik der af ca. 50 kr, og reste var til varer og Make-help. For mig er det ok.

 

Det er altså 10% af salgsprisen, og ikke 10% af overskudet, så de 90% er heller ikke 90% af overskudet, men skal dække indkøb af varer og deres drift.

 

Dette køb gjorde jeg i marts, og jeg blev i stidste uge ringet op igen af dem, hvor jeg fik en beskrivelse af, hvad pengene blev brugt til, og i en bisætning blev jeg spurgt om jeg ville købe igen, da de har et stort nyt projekt.

 

Så, for mig er det stadig ok.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Lene:
Ja, det tilbud du har fået lyder mere rimeligt. Men med hensyn til overskuddet til buy-aid.com så er der jo stadigt en enorm mængde penge tilbage

til at dække vareindkøb osv. 540 for er jo det jeg reelt har betalt for varerne, markedsprisen vil jeg vurdere til at være allerhøjest 150 kr. dvs. de tjener 390 kr mere på varene bare fordi Børnecancerfonden modtager 60 kr ? Det synes jeg ikke er rimeligt, når de efterlader en med den fornemmelse at man støtter børnecancerfonden, det gør man jo dårligt nok - man støtter buy-aid.

 

Nicolai:

ja, jeg har efterhånden fået samme opfattelse.

 

 

P.S: Jeg har fået endnu et svar fra Børnecancerfonden der vil gå videre med sagen til Buy-aid.


Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tip dem evt om denne debat, det kan måske have deres interesse.

Jeg tror seriøst ikke, at de har gennemtænkt deres forretning med Buy
Aid helt igennem, men blot tænkt på pengene. Ikke at jeg fortænker dem
i at ville indsamle flest muligt penge (som jo bruges på gode formål),
men jeg synes det er synd at gode navne som bl.a. Børnecancerfonden
trækkes ned i støvet og forhåbentlig kan vi hjælpe dem til at se andre
sider af sagen

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Nicolai: store hjerne tænker ens...det har jeg lige gjort :-)

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har også fået opkald fra dem, og takkede dengang nej (selvom telefonsælgeren syntes at jeg var en hjerteløs egoist). Da jeg havde lagt røret gik jeg ind på børnecancerfondens website, og var tæt på at indsende en donation. Men jeg tænkte nej, hvis de har råd til at have telefonsælgere siddende, og betale dem for at skyde i blinde, så manglede de nok ikke mine 100 kr.!!!

Hvis Børnecancerfonden får 3.000.000 kr. gennem dette setup, hvor de får 10% af omsætningen, så må Buy-Aid jo få 27.000.000 kr. af omsætningen. Mon ikke det er en god forretning for dem?

Men måske skal vi bare til at vænne os til at indsamling til velgørende formål er cool business? Jeg blev engang stoppet af Amnesty International i en gågade, hvor de hvervede medlemmer. Ja, det vil sige jeg troede at det var frivillige fra Amnesty jeg snakkede med, men nej, det var bare et firma som havde hyret en masse studerende for at løse opgaven for Amnesty. Menneskerettigheder? Nej tak, det bruger jeg ikke (www.vibrugerikke.dk 

mvh Carsten

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 1:09:14 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen
Men måske skal vi bare til at vænne os til at indsamling til velgørende formål er cool business? Jeg blev engang stoppet af Amnesty International i en gågade, hvor de hvervede medlemmer. Ja, det vil sige jeg troede at det var frivillige fra Amnesty jeg snakkede med, men nej, det var bare et firma som havde hyret en masse studerende for at løse opgaven for Amnesty. Menneskerettigheder? Nej tak, det bruger jeg ikke (www.vibrugerikke.dk)


Ganske korrekt - næsten alle organisationer har ansatte på gaden for at skaffe abonnenter, der giver faste, månedlige bidrag. Nogen klarer det bedre end andre, f.eks. er jeg tilhænger af Folkekirkens Nødhjælps tilgangsvinkel, da de rent faktisk selv ansætter folk til det og ikke hyrer eksterne firmaer. Dog har jeg også hørt om folk, der har følt sig presset til at bidrage og nogen har endda oplevet at få opfundne "fakta" stukket i hovedet (der dør åbenbart 1.000.000 børn af sult hvert minut, døgnet rundt), så sælgeren kunne appellere endnu mere til ens dårlige samvittighed.
I virkeligheden er det jo et stort dilemma at være i. Jeg giver 50 kr. til Folkekirkens Nødhjælp hver måned, fordi jeg blev stoppet af en face2face-medarbejder engang - jeg ved med sikkerhed, at jeg ikke ville donere et fast, månedligt beløb, hvis de ikke havde fundet mig, for jeg er ikke opsøgende omkring den slags. Jeg tror man må acceptere, at det er måden det gøres på (indtil de finder på den næste idé, der giver lige så mange penge i kassen). Det er vel sådan udviklingen går. :)

Og for at komme tilbage til emnet for en kort bemærkning, i fald Børnecancerfonden skulle læse med: Jeg er enig med trådstarter, det virker som en rigtig, rigtig dårlig aftale, og jeg ville selv føle mig snydt, hvis jeg havde fået et tilsvarende opkald fra en buy-aid-sælger.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
> Men måske skal vi bare til at vænne os til at indsamling til velgørende formål er cool business?

Nej, personligt vil jeg ikke acceptere det, og det værste af det hele er når det er så ugennemsigtigt og små-bedragerisk som med buy-aid. Det vil jeg ikke støtte, og jeg vil ikke støtte de der mener at dette er den rigtige måde at promovere deres forening. Der er så meget godt man kan støtte her i verden - det er bare syndt for de børn med kræft, at Børnecancerfonden i den grad har vurderet helt galt her. Mine penge får de i hvert fald ikke!

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige lidt mere opfølgning:

 

Jeg er lige blevet ringet op af Christopher Prang fra Buy-aid, der gerne ville følge denne sag til dørs.

Vi havde en ganske udmærket samtale, hvor Christopher redegjorde for diverse ting i forbindelse med Børnecancerfonden.

 

Det har ikke rykket nævneværdigt ved min holdning til at private firmaer tjener penge på indsamlinger - men ihvertfald et professionelt og seriøst

tiltag fra Buy-aid og børnecancerfonden for at følge op på/imødegå  kritik.

 

Christopher lod mig forstå at han ville give et svar her i debatten til alm. oplysning.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er da fint t de vil svare på kritik, men jeg synes stadig de har valgt den helt forkerte model. De er med denne model med til at ødelægge folks holding til sådanne velgørende foreninger og deres indsamlinger, og det er synd for de mange som gør det godt.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre, hvordan Børnecancerfonden regnskabsfører sådnne indtægter. De fleste foreninger vil jo gerne prale af meget små administrations- og reklame-omkostninger, men i dette tilfælde er de jo på 90%. Fremgår det af regnskaberne - eller nøjes de med at føre indtægten ind? I så fald mener jeg der er tale om direkte fusk.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 2:35:29 PM Forfatter: Frankie
Christopher lod mig forstå at han ville give et svar her i debatten til alm. oplysning.




Jeg synes at det er fint at Buy-Aid vil kommentere sagen, men i virkeligheden var det måske mere interessant at høre fra Børnecancerfonden. De har da mest i klemme i denne sag. Om ikke andet må de da ærge sig over at denne diskussion kommer til at ligge højt på Google når man søger på deres navn...

mvh Carsten
Side 2 ud af 10 (94 indlæg)