Dato: 29-09-2006 12:46:14 Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes også at argumentet om, at man skal prøve noget selv for at vide hvad det er, er helt ude i hampen. De fleste ting, som jeg tager stilling til, sker på baggrund af kilder jeg stoler på. Det tror jeg også gælder de fleste andre. Og når FDM stilles op imod tilfældige sælgere, underlig udenlandske rapporter, leverandørens egne udsagn osv, så vil jeg også vælge at tro på FDM. FDM kan jo udmærket have en holdning, som ikke holder set i forhold til evt. tests... MEN... kan denne pille-debat ikke afsluttes ved at konkludere: benzin/diesel-økonomi i højere grad handler om den der sidder bag rattet...! For ikke så længe købte jeg en spritny slæde - denne gang blev det en diesel - og må nu konkludere at Diesel og den "påstået" bedre økonomi med diesel er en værre opreklameret gang pladder: Den måde jeg kører på er ikke en blomst mere økonomisk end hvis jeg kørte benzin - nu hører jeg ikke til kategorien af de spradebasser der kan underholde et helt familieselskab med hvor langt de kører på diesel-literen: Du kender sikkert godt typen... dem der helt ned på centimeter kan fortælle dig hvor langt deres Ford Focus 1.8 diesel kører på literen. Men min pointe er, at jeg flere i ugen tilbagelægger en længere strækning, som både jeg og bilen kan køre med lukket øjne - og der er jo himmel til forskel når jeg en sjælden gang laver morfartricket og holder en på 70-75 hele vejen end hvis jeg kører væsentlig mere "dynamisk" kommer frem -- Gaab... man skal jo fremad - naturen kan vi se på Animal Planet ;-) Som en sidebemærkning er det jo samtidig skægt at bemærke hvor stor en forskel der er i folks reelle diesel-udsagn fra da jeg kørte benzin - og nu hvor jeg kører diesel. Efter jeg er kommet i "diesel-klubben" kommer "sandhederne" jo frem; så de mange spradebasser-historier ved familien sammenkomsten er lige meget pral og overdrivelse som det er fakta. Nu får jeg jo udsag som..."Ja, det tog mig lidt tid at lære at køre diesel!" eller "..når du ligger ud til overhaling og ikke husker hvor momentet topper, så smider den jo 20% u-forbrændt ud gennem pipen!" ... eller klassikeren: Ja... den kører godt nok ikke liiige helt 25 km på literen.. det er nok snarere 14 eller 15 ;-) Jeg kan fylde en trailer med piller og lige lidt vil det hjælpe, men derfor kan jeg jo ikke påstå at pillerne ikke har en økonomisk effekt. Men så tror jeg man skal være morfar eller tysk turist som vil have HELE naturen med når de triller rundt uhyre langsomt omkring Frederikshavn ;-) Lasse Burholt |
Jeg køre på piller!!!! gør du????????
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ja, bestemt, men spørgsmålet er hvem JEG stoler mest på: FDM, som jeg har god erfaring med, eller en tilfældig sælger (jeg hader sælgere af et godt hjerte hehe), en ukendt Belgisk taxachauffør eller firmaet der lever af sælge produktet. For mig er valget ikke så svært :) |
FDM har en vis vægt - helt bestemt - og skal heller ikke ud i en længere infight om FDM; har jo læst det blad siden jeg var ganske lille knægt. Men det er jo ikke så længe siden vi også havde en højtrespekteret og ofte offentligt eksponeret CHAT ekspert i Danmark, hvis ord, udsagn og ekspertise alle tog for gode varer... og det fortæller mig at den ene kan være lige så røget som den anden er speget ;-) Det var iøvrigt uden sammenligning med FDM - men kunne ikke dy mig for at kaste bemærkningen ind. En eller anden dag kan vi jo havne i at FDM har vist at være i lommen på x-et-eller-andet ;-) Lasse |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
eller er det gratis, og kan jeg regne med at de vil teste produktet efter produkt anvisningen? |
Hej Pille manden Kan meddele dig at FDM har sagt ja til at vil teste MPG-Caps. Men prisen kender jeg ikke. Det er bare at ringe til dem, så kan de svare dig på det... Vi er nogle stykker i Kolding området som også er vældig interesseret i at få det testet hos FDM. Resultatet kender vi jo ![]() |
Dato: 29-09-2006 13:59:21 Forfatter: Mikkel deMib Jeg tror ikke vi er så uenige, Lasse - ingen referencer kan man være sikker på altid holder 100% vand - men det er stadig bedre end det modsatte: Bare at stole på hvem som helst. Det handler i bund og grund om tillid - og erfaring med om man kan stole på den tillid. I den sammenhæng er min erfaring i hvert fald at man i gennemsnit kan stole mere på FDM end dem der lever af at sælge produkter til bilisterne :) deMib, Både du og jeg kører bil - sandsynligvis mange tusinde kilometer hvert år - og i forlængelse af dels pille-debatten og vores korte FDM ping-pong - kan jeg vel godt snige dig hen i en retning af at DU vil give mig ret i, at dels vil 8-10% i besparelse på ens benzin/diesel forbrug være næsten uinteressant - også selvom pillerne rent faktisk virker - ligesom man blot ved at køre anderledes lynhurtig kan hente 10% brændstofbesparelse. Nu ser jeg mig helst fri for at kritisere specifikke produkter - men set udfra et markedsperspektiv - synes jeg ikke umiddelbart at brændstofpiller er et særligt interessant marked at involvere sig i som networker: De fleste involvere sig sandsynligvis fordi der er "hype" over det - og bruges "sælgerfrasen" som: "Jamen, alle kører jo bil - så du kan godt se, der er saftsuseme et stort marked!" så det er jo ingen sag at interessere en ivrige networker, især ham, som ikke engang selv har en bil ;-) Produktet henvender sig potentielt til alle bil-ejere, men man henvender sig alligevel mest til ham den typiske svoger ved familiebordet der ved præcis hvor mange centimeter hans bil kører på literen; for han vil straks kunne se om pillen har en effekt. Alle os andre, som kører lidt mere end 80 i gennemsnit og som ikke spilder tid på at tælle kilometer og blot tanker bilen op når den er tom, ja, der går produkter altså fuldstændig ram forbi. Beklager, but thats a fact ;-) Lasse |
Det lyder alt samme nmeget interessant, og hvem vil ikke gerne spare penge på brændstoffet? -Især med de priser vi har nu. Men jeg tvivler stadig på at en pille kan gøre forskellen, jeg kan i hvert fald ikke lige gennemskue hvilken kemiskprocess en pille skulle forårsage, som kunne gøre at en bil kunne køre længere på litteren. For mig at se så handler brændstof økonomien om motorens volumen (1.3 eller 2.2 osv) og hvor hårdt man træder på pedalen, og så nogle andre faktorer fra naturens side. I USA har de testet den her pille, en instans som skulle være noget lignende FDM herhjemme har haft pillen på prøve Og de fik sig efter testen en snak med ABC News. Nu skal man jo ikke tro på alt man ser og hører, og det gælder fra begge sider, men se klippet og bedøm selv. |
Tak for den fine film Det kan bekræftes, at FDM betragter AAA (American Automobile Association) som sin søsterklub. De bor naturligvis på www.aaa.com. Det bliver spændende at se, om pillerne opfører sig anderledes i Danmark, end i USA. Personligt er AAAs test rigeligt til at jeg træffer min beslutning. mvh Hans |