Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.beyondmarketing.dk MØG IRRITERENDE!

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2006 12:24:07 PM Forfatter: Tobias
Så vidt jeg kan se, så har den to formål:

1. At fange en tilfældig SEO interesse hos de besøgende, og måske skabe et salg derigennem

2. At tjene en masse nemme penge på Adsense reklamerne, og vise at man kan finde ud af Adsense. Det er vel den eneste grund til at man vælger at tapesere hele sin firmahjemmeside med adsense reklamer (det er godt nok sjældent jeg ser det).

Disse punkter er da fine nok at have fokus på, og de har garanteret også tjent en del penge på begge dele, men det ændrer ikke på det faktum at de i mange privates  øjne spammer søgningerne, da man typisk ville søge på ''marketing'', ''SEO'' eller lignende hvis man har lyst til at finde noget om det.

Ovenstående beviser jo bare hvor svær branchen er. Hvor du søger efter marketing eller SEO, søger andre efter markedsføring, søgemaskiner, søgemaskineoptimering, markedsføring i søgemaskiner, nummer 1, osv...

Derfor er man som SEO nødt til at ligge godt på stort set alt... Og jeg vil blive ved at påpege, at det rent faktisk er for at hjælpe han laver de lister...

Men hvad betyder det at han har AdSense reklamer? Det viser jo faktisk bare at hans side som sådan ikke er beregnet til salg, men vejledning ;-) Jeg kan stadig ikke se nogen saglig grund til at tilsvine BM''s navn herinde på nogen måde, med mindre I har haft usædvanlige dårlige erfaringer med dem...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2006 12:42:19 PM Forfatter: Kim Sand
Til Mikkel: Hvordan kan det være lovligt, bevist at bruge firmanavne og domænenavne fra store firmaer, til at placere sig i søgemaskinerne for at få trafik og hermed skabe en indtægt på deres bekosting?

Mvh

Kim Sand Sørensen


Undskyld, Mikkel, at jeg lige tager den, men har bare skrevet det tusinde gange nu.

Fordi det er hvad der bliver søgt på, Kim. Folk søger på de navne, og han viser at der søges på dem... Mikkel har også tidligere arbejdet med salg af den slags lister

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Marcel: Jeg siger ikke at JEG trykker på deres link, men at folk som søger på nettet og som ikke har den store erfaring med det, tager som en selvfølge at ALLE resultater har noget at gøre med det de søger på. MIN mor ville ikke lægge mærke til at der stod TRAFIK GUIDELINE tror jeg heller ikke din Mor ville medmindre det er hende der har lært dig at bruge internettet eller hun er god til det. Og hvis folk kommer ind på siden, så begynder de at søge efter det de søger, men det er ikke nemt at finde på deres site, så 5 min senere lettere irriteret ville det trykke på tilbage knappen, eller skrive google.com i adressebaren endnu en gang for at søge en gang mere, udelukkende fordi de ikke kender til tilbageknappen. eller værrer de bliver nødt til at trykke på deres foretrykne link, fordi de ikke kan huske hvad den der søgemaskine hedder.

Dvs der er ikke tale om superbruger eller erfarne brugere som trykker på dem, dvs han mister formentligt nogle af dem som reelt kunne have en interesse i det.

Mvh

Kim

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Siger heller ikke at du gør... Men siger, at de fleste læser titlen inden de klikker (det er derfor den er så vigtigt )... og kan de søge på Google, kan de finde ud af at bruge tilbageknappen

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg desværre ikke ændre overskriften på denne tråd, men det var ikke meningen at det skulle fremstå som en tilsvining, men nærmere en diskussion om deres metoder at lave søgemaskine markedsføring.

Mvh

Kim Sand Sørensen 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay

Det er jeg glad for du siger... Det ændrer da lidt på det... Synes også det var noget synd for en mand der tjener penge på at hjælpe almindelige brugere og SEO''er :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er helt tomme påstande du kommer med Kim. Det er udelukkende din påstand at de alene publicerer listen med disse ord for at få trafik i søgemaskinerne på dem. Jeg kan ikke se noget ulovligt i at publicere en sådan liste med søgeord - at Google så vælger at ranke siderne på nogle af dem, er Googles ansvar og problem. Det må du tage op med dem, hvis du som søgebruger ikke er tilfreds. Eller finde en anden søgemaskine.

Hvis ikke du kan lide avisen Politiken, anklager du jo heller ikke de virksomheder de skriver om i avisen, men derimod avisens redaktion. Det er Google der har det fulde ansvar for hvad de vælger at vise på deres eget website - præcis som det gælder for alle os andre.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Mikkel: Nu har du sikkert nogle erfaringer med sådanne lister som der en der nævner, og har derfor sikkert tænkt tingene igennem omkring dem, fordele og ulemper, men hvilke andre formål kan der være med sådan en liste ud over at skabe trafik. Som oplysning til folket? Så ville man formentligt ikke overklistre sin side med google annoncer. Det er synd og skam hvis han er seriøs, at han så lader sig indexere på de søgeord, selvom om hans omsætning sikkert ville falde hvis han ikke gjorde det, men så ville det istedet være med stil og seriøsitet.

Jeg kan godt forstå at SEO folk som dig Mikkel, har en følelse af at det er godt arbejde han laver, for der ligger helt sikkert noget viden og arbejde i det han gør, men med søgelisterne kan jeg ikke se at der skulle være en masse arbejde at lave, ud over at have et script til at generere den. Måske tager jeg fejl.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
> Jeg kan godt forstå at SEO folk som dig Mikkel, har en følelse af at det er godt arbejde han laver

Det har jeg aldrig sagt! Hvor får du det fra? jeg har alene udtalt mig om dine falske anklager om ulovligheder, som jeg finder meget upassende.

personligt ville jeg ikkemlave et website som BM har gjort det, men det er sagen helt uvedkommende. Folk må lave deres websites ligeså grimme de har lyst til, sålænge de overholder gældende lov. Og det mener jeg de gør - det mener du så ikke, og det er her vejene skilles.
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2006 12:43:06 PM Forfatter: Marcel Fuursted
Dato: 7/18/2006 12:24:07 PM Forfatter: Tobias
Så vidt jeg kan se, så har den to formål:

1. At fange en tilfældig SEO interesse hos de besøgende, og måske skabe et salg derigennem

2. At tjene en masse nemme penge på Adsense reklamerne, og vise at man kan finde ud af Adsense. Det er vel den eneste grund til at man vælger at tapesere hele sin firmahjemmeside med adsense reklamer (det er godt nok sjældent jeg ser det).

Disse punkter er da fine nok at have fokus på, og de har garanteret også tjent en del penge på begge dele, men det ændrer ikke på det faktum at de i mange privates  øjne spammer søgningerne, da man typisk ville søge på ''marketing'', ''SEO'' eller lignende hvis man har lyst til at finde noget om det.

Ovenstående beviser jo bare hvor svær branchen er. Hvor du søger efter marketing eller SEO, søger andre efter markedsføring, søgemaskiner, søgemaskineoptimering, markedsføring i søgemaskiner, nummer 1, osv...

Derfor er man som SEO nødt til at ligge godt på stort set alt... Og jeg vil blive ved at påpege, at det rent faktisk er for at hjælpe han laver de lister...

Men hvad betyder det at han har AdSense reklamer? Det viser jo faktisk bare at hans side som sådan ikke er beregnet til salg, men vejledning ;-) Jeg kan stadig ikke se nogen saglig grund til at tilsvine BM''s navn herinde på nogen måde, med mindre I har haft usædvanlige dårlige erfaringer med dem...


 

Det er nok en lidt utopisk betragtning at hans side går ud på rent vejledning, jeg ved ikke om du har kigget på salgsteksten midt på siden og at den har en masse call to action?

Det er også fint nok at finde nichemarkeder at markedsføre sig over for hvis man ikke kan tage kampen op imod de andre. Men derfor kan man sagtens have en rent privat holdning til at Beyond Marketing leverer "ikke relevant" indhold til Google''s søgeresultater, og derigennem "spammer" Google.

Tror du måske at han ville markedsføre sig med alle de samme ord i Adwords?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)