Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.beyondmarketing.dk MØG IRRITERENDE!

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel: Det var ikke ment som en hetch, men der skulle også stå "MÅSKE har en følelse af at det er godt arbejde han laver" for det virker som om der generelt er en følelse af skulderklap for hans side fra alle de internet markedsførings/SEO folk der har skrevet til dette indlæg.

 

Der er der problemet ligger, hvis han virkeligt kun bruger listerne som oplysning til folket, så er det da bare super, men gør han det for udelukkende at tjene penge på det, så syntes jeg det er meget forkert, fordi det er udnyttelse af andre varemærker, domænenavne og firmanavne. Og det virker virkeligt som om han kun vil tjene penge på det, med alle de google annoncer, som det også er blevet påpeget Tobias i et tidligere indlæg. Det er min objektive vurdering som en flittig google bruger. 

 

Og ja du har fuldstændig ret i at han må lave sitet som han har lyst til, det var også nærmere en konstruktiv kritik på hans site, som skrevet.

 

Så opsummering: Ikke for at lege retsinstants, men Mikkel>> vil du sige at det er ulovligt hvis han så udelukkende gør det for at tjene penge på det? For som du siger så er det ikke ulovligt, men er det ikke kun hvis det er udelukkende til oplysning? Det er jo også ulovligt at bruge søgeord for fx dine konkurrenter i en Google Adwords annonce, er det ikke det samme? Jeg ved godt at skylden skydes på google, men de kan jo ikke sidde og validere de enkelte sider, men menneskelig hånd.

Det er formentligt her at vi har misforstået hinanden hele vejen igennem, reklamefolk som kigger på nettet og finder BM, ser det måske udelukkende som en fed service at give til dem som kommer ind på siden. Men jeg får bare en følelse af udnyttelse af nettet.

Hvis du forstår hvad jeg mener.

Mvh

Kim Sand Sørensen

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2006 1:25:37 PM Forfatter: Tobias

Det er nok en lidt utopisk betragtning at hans side går ud på rent vejledning, jeg ved ikke om du har kigget på salgsteksten midt på siden og at den har en masse call to action?

Har godt set det... Selvfølgelig er der salgsminded tekst, men der er også vejledende... Ganske som mange andre har det...

Det er også fint nok at finde nichemarkeder at markedsføre sig over for hvis man ikke kan tage kampen op imod de andre.

Hvorfor sige sådan noget? Hvem siger de ikke kan tage kampen op? Altså igen ubegrundede bemærkninger

Men derfor kan man sagtens have en rent privat holdning til at Beyond Marketing leverer ''ikke relevant'' indhold til Google''s søgeresultater, og derigennem ''spammer'' Google.

Din private holdning skal du have alt et du har lyst til, men der ER altså ikke tale om spam... Hvis der i titlen stod "sådan monterer du en vaskemaskine" eller dating.dk så kan vi tage snakken op igen... Men der står faktisk RIMELIGT tydeligt (kræver selvfølgelig en engelsk ordbog for nogle) TRAFIK GUIDELINE; altså TRAFIK VEJLEDNING... Så kan man bitche alt det man vil, men det står der altså :)

Tror du måske at han ville markedsføre sig med alle de samme ord i Adwords?


Nej, det tror jeg ikke, af selvsamme grund at jeg ikke tror han markedsfører sig, men vejleder (eller guider, som der står)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg kan se at Tobias og jeg, er nogenlunde enige omkring BM. faktisk så har jeg lige nævnt netop det med brugen af den slags søgeord i adwords, som bestemt ikke er lovligt. Men som Mikkel siger så er det jo google der vælger at indexere hans sider, og det har han for som sådan også ret i. Men derfor ved BM jo godt at de bliver indexeret, men hvis det som en service så er det jo også fint nok og lovligt, men er det lavet med overlæg for at inddrive besøgende og tjene på dem, med klik på diverse adsense reklame eller at tjene penge på anden vis, så må det være på linie med at bruge fx en konkurrents navn i en adwords reklame.

Hvad siger du Mikkel?

Det her er statig ikke en tråd der er til for at tilsvine Beyon Marketing, men stadig en diskussion om det er lovligt eller ej, med de her søgeords/fraselister.

Mvh

Kim Sand Sørensen  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
> Det er jo også ulovligt at bruge søgeord for fx dine konkurrenter i en Google Adwords annonce, er det ikke det samme?

Du slynger om dig med påstande om ulovligheder til højre og venstre - men der er altså ingen hold i dem. Hvilken lovgivning eller domme henviser du til, når du mener at det er ulovligt at anvende andres firmanavne som søgeord i Google? Faktisk sker der ofte det omvende - nemlig at folk byder på et helt generisk ord som "lån" (med broadmatch) hvorefter GOOGLE udvider det til ord som "Ikano Finans". Det mener Google åbenbart er lovligt. Så hvis du har problemer med den slags, så er det igen Google du må henvende dig til - det er deres website og dem der har det fulde juridiske ansvar for hvad de væler at bringe der.

> men de kan jo ikke sidde og validere de enkelte sider, men menneskelig hånd.

Det kan de da godt, hvis det er nødvendigt for at opretholde et ordentligt indeks. Manglende evner eller tid er ingen undskylding for at levere et dårligt produkt.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv selv at lave en søgning i Google på f.eks. "ikano" - hvor mange af de AdWords annoncer tror du er indrykket med "ikano" som søgeord? :)


Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Mikkel:

suspenderet fra Adwords for at bruge brand navn:



 

Som du siger så udvider google selv søgeordene med fx firmanavne og lign, men det er også en liste som genereres du fra det før søgte som passer til det ord/frase som du vil have udvidet din søgeordliste på. Men jeg forstår godt hvor du vil hen.

Jeg kan ikke finde nogle eksempler på nogle som er blevet retsforfulgt for at bruge et andet firmas navn eller lign, men mon ikke vi ser det indenfor det næste halve års tid. Bliver lidt spændende om det så er strafbart eller ej.

 

Det er i det mindst en overtrædelse af loven om god markedsføringskik, at bruge andre firmanavn/brandnames som søgeord, medmindre du støtter op omkring det med evt. en fakta undersøgelse som egentligt viser at de sælger mere eller lign... hmm kan de ligestilles med sådan en liste? altså udelukkende som en fakta/undersøgelse! dooh.

Mvh

 

Kim Sand Sørensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

> suspenderet fra Adwords for at bruge brand navn:

Du blander tingene helt vildt sammen, og sorry, men det gør det altså næsten umuligt at diskutere dette med dig. For det første er Amerikansk lov IKKE gældende i Danmark (heldigvis). For det andet behandler Google brands i søgeord helt forskelligt i USA og Europa. Og for det tredje er Googles regler altså IKKE lov - det er bare deres regler.

Du skal iøvrigt være opmærksom på, at der er stor forskel på om vi snakker brug af brand-navne som søgeord, eller som synlig tekst i en annonce. I USA er der fortsat store juridiske diskusioner om, om brugen af søgeord kan være omfatten af varemærke- og markedsføringslovgivningen. Nogle mener at det svarer til, hvis jeg går ned i brugsen og spørger efter "Kleenex" (der er et beskyttet varemærke) og de så henviser mig til hylden med servietter og klude i almindelighed (også selvom de ikke lige har mærket "Kleenex"). Det er der ingen der mener er ulovligt, så hvorfor skulle noget tilsvarende være det i søgemaskinerne? Noget helt andet er det, hvis manden i brugsen henviser til et produkt hvor der står "Kleenex" på pakken og det så faktisk ikke er det - eller hvis de har et skilt med "BIllige Kleenes" og det så er et anden fabrikat. Det er de fleste enige om er ulovligt (både under Amerikansk og Dansk lovgivning, iøvrigt)

Lad os lige få en ting på plads - hvad er ulovligt?. Et af spørgsmålene til strafferetseksamen på jurastudiet er (eller var, i hvert fald): Hvad er ulovligt? Et forvirrende spørgsmål for mange, men svaret er meget enkelt: Det der står i loven man ikke må! Altså den danske lovgivning! Alt andet må man godt.


Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Mikkel: Ok du har ret, my bad, men det er også fordi vi er røget over i lovlig og ulovligt i retspraksis forstand, jeg mente bestemt ikke strafferetsligt, så undskyld hvis du misforstod det. Jeg mente nu også mere lovligt/reglementeret i forhold til google og markedsføringsloven. 

 

Men det er da super fedt at det er lovligt at bruge andres navne, for så har jeg da vildt mange klik at hente hjem, så jeg tror jeg vil gå igang med det istedet for at vi bliver ved med at træde i den her tråd, for vi kommer ikke meget videre. Jeg tror jeg vi er rimeligt enige men at vi bare ikke får det kommunikeret ordentligt ud til hinanden, (noget af det eneste dårlige ved et forum) vi er enige men vi diskutere bare ikke de rigtige, på den måde at jeg siger det er ulovligt, så tror du jeg snakker om noget andet som du ved er lovligt osv. og ligenu mangler jeg at få lavet en masse arbejde, så jeg vil videre. Men dejligt med en masse diskussion, og dejligt at du kan komme med nogle fakta til at lukke dene tråd Mikkel.

Mvh

 

Kim Sand Sørensen 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Denne tråd tager mig 2 år tilbage, hvor Hans ringede til mig og spurgte, om jeg ville optimere hans site...det ville jeg selvfølgelig gerne, ind til jeg fandt ud, at han ville findes på ord som "søgemaskineoptimering", "SEO" m.v. Jeg takkede selvfølgelig nej tak til opgaven

Ser ud til, at han har lært lidt siden hen, selv om siden efter min mening er så grim og rodet, at den skal DØØØØ - og det er indiskutabelt.

Der er intet ulovligt ved sitet, men mange af siderne er på kanten af mange af Googles etiske guidelines, bl.a. "make pages for users, not search engines".

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
> "make pages for users, not search engines".

Til hvilket jeg plejer at svare: Lav nu bare din hjemmeiside som du gerne vil have den - så laver ejg min som jeg gerne vil have den :)
Side 4 ud af 5 (44 indlæg)