Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.beyondmarketing.dk MØG IRRITERENDE!

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen og tak fordi i skriver med

 

For det første,"fraud" er ganske rigtigt direkte oversat ud fra den engelsk-dansk ordbog = bedrageri, men her mente jeg nu mere "snyd/udnyttelse".

 

Hvordan kan det seriøst påståes at man er god til at søgemaskineoptimere når man bare opretter en kæmpe liste med søgeord og fraser vel og mærket i et "Frame"?

Angående det med at de kan findes på søgeord som er registrerede varemærke: ja det kan mange firmaer, men BM bruger dem direkte til at blive fundet på i søgemaskinerne ud fra deres liste af søgeord, som er på flere hundredtusinde. Dvs det er et firma som lukrerer på andres brandnames, og det er meget forkert i mine øjne, ihvertfald når de overhovedet ikke har noget med pågældende firma eller dette firmas produkter at gøre. nu kan jeg se at de fx har mit domæne "styling.dk"  listet i deres ord/frase database, og jeg tror desuden at de har alle andre danske domænenavne listet, de har nogle af de store er scor.dk, dating.dk osv. som jo kan ses som værende nogle af de store og meget søgte domæner også af folk på søgemaskinerne, det vil jeg kalde snyde/udnyttelse da det absolut intet har med deres site at gøre. Så er man uvidende så ender man på deres site, som bare viser en liste af ord som de har lavet, virkeligt ufedt og det har intet med søgemaskine optimering at gøre i mine øjne, så kan alle med en smule programmerings skills sgu lave det. Hvis de derimod skrev nogle ting om hvert enkelt søgeord/frase så er det en lidt anden sag, for så får man evt. noget fakta som man kan bruge til noget og pågældende firma/domæneindehaver får noget ud af det.

Angående om de tjener på deres søgninger: uden tvivl! ganske vist tjener man ikke en rød reje på selve de organiske søgeresultater, men den trafik den genererer må have noget afkast i form af nogle kunder som mangler online markedsføring, og folk som klikker på deres adsense reklamer.

Angående om de har ALLE søge ord, så nej det har de helt sikkert ikke, og nej de ligger heller ikke i toppen i alle søgninger, du SKAL reelt et pænt stykke ned i mange af søgningerne, især hvis du søger på et generelt meget brugt søgeord/frase, korrekt. Men ved andre listes de højt. Helt op som nummer 2 på ting som intet har med dem at gøre.

 

Det er fuldstændigt korrekt at en søgemaskine ikke kan sammenlignes med de gulesider, det ville ikke være fedt hvis de var listet gratis i hver enkelt kategori i de gulesider, og når du så ringer til dem for at få fat i en tømrer, så siger de "det kan vi desværre ikke klare men du kan få en god portion reklame på nettet istedet for"?! det giver jo ingen mening, at gøre det så bredt. Det de laver er udelukkende branding som jeg ser det, da der er ufatteligt mange mennesker der ser deres "reklame/site" men som absolut ingen relation har til det de sælger.

 

Jeg kan ikke se hvordan de er gode til det de laver det kan de fleste finde ud af, omend de fleste ville sidde og skrive listen i hånden, så har de helt sikkert et system som henter ordene forskellige steder fra, og genererer denne liste.

 

HELT NØGTERNT(kan bruges som konstruktiv kritik til BM): Jeg vil ikke bruge deres service, netop fordi de findes under alt muligt udover det de står for og eller har relation til, med den begrundelse: hvordan vil de så ikke skaffe de besøgende til min side, som jeg jo skal betale for, hvis der er tale om PPC markedsføring(fx adwords). Vil de bare smide titusinder af søgeord ind og så lade CTR falde i bund klikprisen stige og med en ad tekst som overhovedet ikke passer til det der søges på og en landingpage der er ligeså langt væk fra det søgte som Pluto er fra Mars, og derved gøre din klik endnu dyrer, det var min første tanke. Det e
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
En lille ting til: ikke for at prikke til nogen herinde, men det er sjovt at se at alle dem som skriver her i denne debat, har noget med SEO og generel internet markedsføring at gøre, og min umiddelbare opfattelse er at i faktisk syntes at det er fedt og misundelses værdigt det de gør og har opnået, er det korrekt?

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Søren Storm eksempeltvis har intet med SEO at gøre ;-)

Men der er altså virksomheder, som arbejder med SEO (ansete virksomheder), som ganske vist vælger at ranke på visse ord, i "håb" om at en anden virksomhed skriver sig op til at blive markedsført... Det er der ikke noget skammeligt i, synes jeg ikke... Og at de har ord som scor.dk og dating.dk, jamen, det har Amino også nu. Jeg kan godt forstå du er træt af at støde på dem, men hvad står der i titlerne du søger på? Er de salgsminded på det du søger efter, eller er de salgsminded på det de arbejder med?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt forstå dig.. men du skal jo tænke på google er en virksomhed som tilbyder en gratis søge service.. nogle er bedre til at udnytte det end andre. om det er rigtigt eller forkert er vel op til personen. Men du snakker meget om det er feder hvis folk finder siden igennem relevante søgeord. Tror jeg skam også gerne han vil, lad os bare sige 1/10 købe fra relevante ord og det er 1/1000 som købe fra alt det andet.. hvis der så bare er nok af det andet så er det jo en fin forretning viser bare der er kunder i søgeord som han bruger.. Ja det kan godt være det er dumt han ligger på så mange ord. men det er jo søgemaskine som leder efter bestemte ting. nogle gør det godt og andre gør det mindre godt.. jeg prøvet lige at se på scor og de andre så da ikke siden på side 1. og hvis du endelgi søger på de ord så ved du også hvad du leder efter og det finder nok i de første 3 res. :)

Jeg ser ikke noget galt i opt. sin side til google.. det er dem som har lagt der regler og hvis du overtræder så er du jo også ude i godt 6 måneder..

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Sjovt at se at min post fik lidt gang i denne tråd igen...

Jeg vil ikke lige kommentere på alt det ovenstående, men der var en der vist sammenlignede Google med en telefonbog. Hvis den sammenligning skal holde vand, så kan jeg nemt drage en parallel til Beyond Marketing. Beyond Marketing vil jeg mene har valgt at blive placeret ikke kun uner marketing, men under 50+ andre kategorier, hvor de så siger at de kan markedsføre sig under den branche. Det betyder at mange som sidder og Googler efter forskellige ting af deres interesse støder på Beyond Marketing's hjemmeside istedet for at finde noget som faktisk omhandler deres interesse.

Det syntes jeg personligt er irriterende, og min opmærksomhed blev rettet imod hjemmesiden da nogle venner spurgte mig hvorfor de blev ved med at støde på siden, selv om de søgte på helt andre ting end det siden handlede om. Derfra kom min oprindelige interesse. Og det har da også været interessant at studere siden.

Så vidt jeg kan se, så har den to formål:

1. At fange en tilfældig SEO interesse hos de besøgende, og måske skabe et salg derigennem

2. At tjene en masse nemme penge på Adsense reklamerne, og vise at man kan finde ud af Adsense. Det er vel den eneste grund til at man vælger at tapesere hele sin firmahjemmeside med adsense reklamer (det er godt nok sjældent jeg ser det).

Disse punkter er da fine nok at have fokus på, og de har garanteret også tjent en del penge på begge dele, men det ændrer ikke på det faktum at de i mange privates  øjne spammer søgningerne, da man typisk ville søge på "marketing", "SEO" eller lignende hvis man har lyst til at finde noget om det.

Hvis folk er interesserede i hvad jeg egentlig snakker om, så er der et lille link til et indeks over alle de søgetermer de bruger på deres hjemmeside for at få ekstra omsætning:


Igen, hvis jeg endelig skulle opstille det i forhold til Google's spamreport afdeling, så vil jeg da personligt mene at den kunne falde ind under "Misleading or repeated words", og måske tildels "Hidden text or links".

Men jeg ved godt at det langt fra er de eneste der benytter denne metode. Jeg har set nogle engelske sites benytte sig af nogenlunde samme strategi. Det er dog begrænset hvor længe de har kunnet holde sig synlige.

Hvis jeg fra en rent teknisk synsvinkel skal kommentere Beyond Marketing's kunnen mht. f.eks. SEO-venlig HTML/CSS, så er der da en del ting der nemt kunne forbedres og gøre deres egen side bedre. Så lige på det punkt vil jeg da ikke tage hatten af for deres SEO-kundskaber. Nå, men det var lige min synsvinkel.

Da Beyond Marketing garanteret læser denne debat (ellers havde de nok ikke ringet til mig, hvilket jeg stadig syntes er en ret finurlig ting at gøre!), så kunne det da være godt at få dem med i diskussionen. Det kan jo sagtens være at de har nogle gode og holdbare argumenter der kan overtale andre end SEO-eksperter.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Forøvrigt, er der nogen der ved hvorfra de har den lange liste med 1455533 unikke nøgleord, som der reklameres med på denne side? Så vidt jeg kan se, så er det de samme søgeord, som jeg lige har linket til i min forrige post... spøjst nok... De prøver at sælge noget som er frit tilgængeligt på deres hjemmeside.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

 

Til Marcel: ja JEG er fuldstændig med på hvad de laver BM, men det er der mange mindre internet duelige mennesker der gør. Folk som ikke er super gode til internettet, regner med at ALLE de søgeresultater der kommer frem er med lige netop det de søger, hvilket jo selvfølgeligt er hen i skoven.

 

Undskyld Søren Storm, my bad ;-)

Til Jan D: for det først så forstår jeg ikke denne linie ;-) "Tror jeg skam også gerne han vil, lad os bare sige 1/10 købe fra relevante ord og det er 1/1000 som købe fra alt det andet.. "

Måske mener du noget med at hvis der bare er nok kunder i butikken så skal der nok være nogle der køber... ja det har du sikkert ret i, rent statisk så burde der. Men hvis dem som evt. kunne være interesseret i BM''s ydelser har det ligesom mig, jamen så går det ud over dem selv. Selvom de er yderst kompetente så syntes jeg stadig at det er synd hvis man er seriøs, at så gøre det på den måde som de gør. Det kan godt være at de skiller sig ud, men deres side minder meget om et amerikansk website som udelukkende tjener penge på klik og referalls, lavet i MS frontpage og fra midt halvfemserne, desværre. Intentionerne er sikkert gode. Jeg ser heller ikke den store fidus i at bruge google annoncer på site firma website, som en indtægtskilde. virker ikke seriøst. (konstruktiv kritik)  

 

Du har ret i at de ikke findes i de første resultater på ret mange af søgningerne, det har jeg også skrevet i et tidligere indlæg. Det ville forresten også være utroligt synd for ham hvis han bliver udelukket på google, fordi han har de i mine øjne åndsvage søgeordslister.

 

Mvh

 

Kim Sand Sørensen



 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
> det kan da umuligt være lovligt". Det mener jeg stadig, "prove me wrong",

Næhh, du, I Danmark, som de fleste andre retsstater, er man uskyldig til det modsatte er bevist. Det er DIG der anklager for ulovligheder, så det må du enten bevise eller droppe de tåbelige anklager.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Med fremsendte link må du da kunne se der står TRAFIK GUIDELINE... Den hjælper dig rent faktisk til at se hvor meget der søges på et ord eller en frase... Der findes flere af den slags sider, og det der tjener han rent faktisk også penge på, da han sælger "søgeord"; altså hvor ,eget der søges på dem, osv.

Men igen... Søger folk efter noget der IKKE har med BM at gøre, så klikker man altså ikke på et link hvor der står TRAFIK GUIDELINE... Og HVIS man så gør, jamen, så trykker man på tilbageknappen... Længere er den ikke... Så let er det faktisk for de mindre "duelige"

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Mikkel: Hvordan kan det være lovligt, bevist at bruge firmanavne og domænenavne fra store firmaer, til at placere sig i søgemaskinerne for at få trafik og hermed skabe en indtægt på deres bekosting?

Mvh

Kim Sand Sørensen

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)