Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At linke på egne sider

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er det mig igen - med endnu et spørgsmål, som trænger sig på

Jeg har læst et sted (kan bare ikke huske hvor - ØV) at man skal/kan lave links på sine egne sider, som linker til forskellige emner. Feks. hvis man sælger swimming pools, og skriver om dette på sin side, så kan/skal man lave links på dette ord til ens produkter. Dermed skulle man kunne forbedre og optimere sin side overfor google (noget i den retning). Er det rigtigt ? Og hvorfor virker det, hvis det virker ?

Håber at I forstår.. Det er jo efterhånden lidt sent på dagen )

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 01:04
Jeg er ihvertfald heeeeeelt lost her hehe :)

Vil du prøve at omformulere dig?

PS: Dette er sådan set meget tidligt på en ny dag (eller sent på den forrige?), så det kan godt være dét der driller

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 02:58
Hej Majbrit

Ja det er lidt tidligt/sent alt efter hvordan man ser på uret.

Med hensyn til at linke internt på ens egen sider, kan det lette navigeringen og søgemaskinerne kan også lide dette. Et lille tænkt eksempel med en tekst:
----
Vi sælger swimming pools, der har et godt varmelegme. Derved opnåes en dejlig temperatur i poolen. Mp9000 er ekstra god, da der er inkluderet cirkluationspumpe

----

Ud fra denne tekst kunne du sørge for at lave links til dine produkter (Dem der er vist som understreget)

Det giver lidt forbedringer på din egen side, men kan du få skrevet en beskrivelse på en anden side, som linker til din hjemmeside, vil det hjælpe endnu mere. (Jo flere sider der henviser til dine forskellige produkter jo bedere, da dine sider vil virke mere relevante) Håber du kan bruge dette til noget.

Held og lykke med det

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 03:20
Nu er det jo ikke kun disse faktorer der spiller ind, men lidt af det jeg selv bruger...

Eksterne links...

Især søgesiden google lever af eksterne links og google er en meget vigtig
søgeside i Danmark efterhånden.

For google er gode links de links der kommer fra andre sites
der handler om det samme som dit site, og som har god placering i
google eller en god rate (brug eks. google''s eget rate værktøj).

Hvis du kan få site som dem til at lave et link til din side med de
søgeord du arbejder med eks. pool, så vil du komme langt på sigt.

Man kan sige det ret kort "Jo flere der linker til dig, jo bedre bliver din placering i
google" (dog ikke nødvendigvis eneste faktor).

Interne links...

Den måde dit website er linket sammen på er også vigtig. som udgangspunkt vil jeg sige, at man skal
kunne nå alle dine sider med max tre klik med musen.

Altså ikke noget med at lave 5-led''s underside uden at man kan komme på den med max tre klik.

Generelt bør
alle dine sider have mindst tre interne links der peger på dem. En side
der mindre end tre interne links der peger på den er ikke "værd" at bruge energi på for den tæller mindre i det samlede billede.

Dette er igen kun få ting der spiller ind i det store billede omkring optimering af søgeord.

Man bør også vælge sine søgeord omhyggeligt, vælg en håndfuld og ikke
flere tusinde du vil lave optimering på. Se hvor stor konkurrencen er,
for hvis du er oppe imod website/virksomheder som har afdelinger i
flere lande og masser af penge, så kræver det meget at slå dem :)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 10:12
Jeg har en gang i tidernes morgen lavet sitet solutions2buy.dk med en guide til SEO gør-det-selv-kvinden:

Guiden kan stadig ses på http://www.solutions2buy.dk/seo-guide.html Det du spørger om er beskrevet  i step 8. Navigationen til guiden er listet under: Gratis SEO guide

(jeg ejer ikke sitet længere, men guiden indeholder stadig de tommelfingerregler, der stadig gælder).

/ Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:53
> Man bør også vælge sine søgeord omhyggeligt, vælg en håndfuld og ikke flere tusinde du vil lave optimering på.

Jeg er 120% uenig! Hvis der er 100.000 relevante keywords for dit website, så skal du naturligvis forsøge at få gode rankings og trafik på dem alle. Mange af de virksomheder jeg gennem tiden har arbejdet med får traffik på både 50 og 100.000 forskellige unikke keywords hver eneste måned. Hvis de kun havde satset på en håndfuld keywords, som foreslået her, havde deres penetration i markedet kun været en brøkdel af det den er i dag.

Men tilbage til links ...
Dine interne links er første og fremmest vigtige i forhold til navigation - både for brugere og søgemaskiner. Og en  god navigation gør det let at finde alle dine sider.

I gamle dage betød linkteksten på interne links fantastisk meget - man kunne boste sine egne sider ved at bruge keywords i linkingen, f.eks. ved at tilføje det footeren på alle sider, og dermed øge sansynligheden for at ranke på disse ord væsentligt. Men sådan er det ikke mere.

Det er stadig fornuftigt at linke med relevante ord - det er godt for brugerne og det skader bestemt ikke i forhold til søgemaskinerne. Det er bare ikke den "magic bullet" som det engang var :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 12:44
>Jeg er 120% uenig

Fint med mig :)

>Hvis der er 100.000 relevante keywords for dit website, så skal du naturligvis forsøge at få gode rankings og trafik på dem alle

Kan hurtigt være spild af energi efter min mening. Man vælger ikke mere end en håndfuld fra start, når ens mål på disse er nået kan man gå videre.

Det er ikke utænkeligt at man som ansat kan gøre det på den måde, men alm. brugere laver tit søgeordsoptimering i en kortere periode, så ser de ikke noget resultatet fordi de vil ligge på gooogle´s nr 1 med 1000 ord også stopper det igen.

Interessen og derved resultatet er nok bedre hvis man starter i det små også bygger op som en virksomhed, det går sjældent godt hvis man starter en virksomhed ved at ansætte 100.000 folk :)

Men indenfor dette område bliver folk nok aldrig 100% enige.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:37
Ud fra du skriver, må jeg antage at du arbejder med en meget begrænset tupe af website. held og lykke med det :)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:19
Mange tak :)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:10
Jeg undskylder for min formulering Marcel - det var sent ! - men det var præcist, som Jacob skriver det.. Det var lige sådan jeg mente det og I har jo sådan set svaret mig at det er ok og udmærket, som et led i optimeringen, men ikke alene. Det som jeg har gjort er simpelt at skrive en tekst med links på udvalgte ord, -og så vil jeg se hvad det giver på google.. Jeg følger lidt nogle af de råd, som jeg har fået af jer kloge aminoer om at afprøve forskellige teknikker og se hvad der sker i forhold til Google. -Og jeg vil glæde mig til at læse linket fra Roscoe til "gør det selv kvinden"  

Indtil videre har jeg udvalgt en håndfuld ord, som jeg optimere på ved hjælp af "køkkenbords teknikker". Jeg kalder dem sådan fordi jeg selv gør det udfra gode råd, læste links og bøger. Grunden til det er egentlig bare at blive bedre til at kunne finde et firma, som kan hjælpe mig med de andre ord, -men jeg vil gerne vide lidt om hvad der sker, så jeg ikke bliver "snydt" og kan stille kvalificerede spørgsmål.

Og så er der åbentbart uenighed om hvor mange ord man skal "satse" på.. Jeg støtter egentlig Mikkel, da det må være bedre at blive fundet på "ALT" hvad der ligner ens branche og ikke indsnævre sig selv og sit firma. Det eneste, som jeg så kunne komme i tvivl om Mikkel, er kan man virkelig arbejde seriøst med f.eks. 100.000 ord og gennemskue hvad man har lavet, eller hvordan gør man det ? Et ord, som jeg rigtig gerne ville findes på er "Børnetøj", men der er ca. 500.000 hits på dette hos Google, -og sådan fortsætter det med mange af de søgeord, som kunne bruges hos mig.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)