Jeg plejer at opdele større projekter i det jeg kalder "brand-ord" - keywords, som man (af forskellige årsager) måtte ønske at have særlig fokus på, og gøre noget ekstraordinært for at blive synlige i søgemaskinerne på. Sådan nogle ord har de fleste virksomhedsejere eller marketingchefer, og det er også dem mange SEO-virksomheder vælger at fokusere på alene. men det er som du selv er inde på dumt at stoppe her. Disse "top of mind" eller "brand-ord" udgør som regel kun en meget lille del af de samlede søgninger din målgruppe udfører, når de researcher eller handler i dit marked. Som oftest under 15-20%! De resterende hundredevis, eller tusindvis af ord, kan man rigtig nok ikke håndtere på samme måde som en lille liste af fokuserede ord. Men det er der heller ingen der siger man skal. Der er mange måder at håndtere de mange keywords på, alt efter hvilke datamateriale du har, hvilket datamateriale der kan skaffes, og hvilken strategi du har for dit website. En ting der dog altid er effektivt er: Brugergenereret indhold - debatter, blogkommentarer eller produktanmeldelser. Hvad som helst, som er relevant, fokuseret og brugergenereret. Der er mange kæmpe fordele ved brugerindhold, men det tror jeg bliver for langt til denne tråd :) |
Kan du ikke løfte sløret bare lidt
Hvorfor er det bedre at en bruger skriver noget end at jeg selv gør det ?? Det er jo tekst, som søgemaskinerne vil have og er de ikke ligeglade med hvor det kommer fra ???