Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden (eMærket) vil holde os nede...

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Her kommer lige et fnys fra mig på en almindelig fredag - næsten lørdag. Jeg læste lige
Iværksætternyheder fra magasinet iværksætteren og de har udgivet følgende
artikel der kan give anledning til debat:

Netbutik idømt bøde på 25.000 kroner

(Jeg kan desværre ikke linke til den, da den ikke  ligger på Iværksætterens site pt.)

Direktøren kommer med denne generaliserende udtalelse:

"E-handelsfonden oplever flere netbutikker, der falder fra i
ansøgningsprocessen om e-mærket, fordi de ikke vil efterleve gældende lov."

Gang på gang har jeg læst at netbutikker der ikke er e-mærket, er i følge
e-handelsfonden ikke værd at handle i. Nu er min grænse ved at være nået!! I
mine øjne ligner e-handelsfonden en forretning som alle andre, hvor man skal
betale tusindvis af kroner hvert år for at have endnu en politibetjent på
nakken. Jeg har også set eksempler på at e-mærkede butikker har snydt deres
kunder og at der er gået halve år, før EH har skredet ind.

Er os der ikke er e-mærket, ikke værd at handle hos? Skal det til at være
kutyme at når en butik ikke er e-mærket, så vil vi snyde vores kunder?

Det jeg mener er, at når vi er godkendt af PBS og overholder
forbrugerombudsmandens lovkrav og har listet disse i vores betingelser, så
burde vi være en legitim butik.

Jeg vil ikke finde mig i at e-handelsfonden bruger disse tricks til at score
flere kunder. Hvad er jeres holdning?

BEMÆRK: Jeg vil ikke nedgøre e-mærket, men vil påpege en holdning, der nedgør netbutikker der ikke har dette 'gyldne' mærke.

God weekend :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 02:27

Hej Simona

Jeg kan kun give dig ret - og denne misvisende holdning optræder mange steder. Hvis E-mærket var en gratis ydelse, hvor alle kunne tilmelde sig, var sagen en anden. E-mærket har i den offentlige debat fået samme status som fødevarestyrelsens smiley-ordning - selvom der er tale om to vidt forskellige ting. E-mærket er et betalt tilvalg, hvor du med smiley-ordningen ikke har noget valg, men samtidig heller ikke betaler for det. Der er en verden til forskel!

Mig bekendt skal man med E-mærket betale et ansøgningsgebyr for blot af blive vurderet efterfulgt af et årligt gebyr, hvis man bliver godkendt. For en lille virksomhed kan der være tale om umenneskelige summer i forhold til omsætning.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 04:43

> Hvis E-mærket var en gratis ydelse, hvor alle kunne tilmelde sig, var sagen en anden.

For mig gør det nu ikke den store forskel - uanset om det var gratis - ja, selv hvis jeg fik penge for at bruge mærket, ville jeg ikke bruge det, da de stiller nogle krav der vil skade både min forretning og kunderne og som ikke er bundet i et lovkrav.

Hvis eHandelsfondens formand har sagt det der skrives ovenfor begynder det at ligne misledende markedsføring - og det er i hvert fald ulovligt.

Det kunne være sjovt at høre om FDIH er enig i den udlægning, al den stund at de jo også står bag eMærket og de på trods af dette ikke engang har kunne overbevise alle deres egne ehandels-medlemmer om at bruge mærket. Er det fordi alle de medlemmer så driver ulovlig virksomhed?

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:44

Hej Mikkel

Mikkel deMib Svendsen:
de stiller nogle krav der vil skade både min forretning og kunderne

Hvilke krav er det, du henviser til?

Selvom min web-shop  er e-mærket, så er det ikke af lyst, men fordi flere kunder efterspurgte det.
Dog uden at jeg kan måle det, er det i hvert fald ikke tydeligt, at det er værdifuldt for mig, at have dette mærke. 
Så mon jeg vedbliver at være i denne ordning, ved jeg ikke rigtig. - Men hvordan måler jeg det?

Nu er det en kendt sag, at mange her på Amino ikke værdsætter fx TrustPilot. Men det er dog alligevel bemærkelsesværdig, hvad man (ifølge kunders udsagn på TrustPilot) kan blive udsat for i e-mærkede web-shops.
Hvis det er sandt, det der skrives om en bestemt web-shop, jeg kender, så er e-mærket overhovedet ikke en skid værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15

Jeg giver dig helt ret Simona.

E-handelsfonden havde en kampagne inden jul, hvor de anbefalede forbrugerne at kigge efter E-mærket, så de kunne være sikre på en sikker handel. Vi var SÅ tætte på at kaste håndklædet i ringen der, og ansøge om e-mærket., bare i desperation for ikke miste nogle kunder. Føler os virkelig pressede til at deltage pga deres kampagner. Men 10% af vores kunder foretrækker at betale med bankoverførsel. Og jeg tror endda, at nogle af dem vælger os, fordi vi har bankoverførsel i vores webshops. Har heller ingen problemer med kunderne som vælger denne betalingsmåde, har kun haft 2 kunder på 3 år, som ikke har overført pengene - og de har jo så heller ikke modtaget varerne. Så bla af denne grund forbliver vi u-mærkede ! Har heller aldrig haft kunder, som har efterspurgt e-mærket.

Men i disse finanskrise tider vil man jo gerne holde fast på sine kunder, og jeg synes det er usmageligt, at E-handelsfonden ligesom giver den holding videre til forbrugerne, at ikke e-mærkede butikker ikke er til at stole på - den nye og forsigtige internetkunde tør jo næsten ikke andet end at stole på deres udsagn, vel ?

Lad os høre, hvad I andre e-mærkede og ikke e-mærkede butikker mener?

Mvh Pernille

www.sengbad.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 10:53

Hej Aminoer,

I den konkrete sag som Simona omtaler er det jo forbrugerombudsmanden som i første gang har politi anmeldt nogle butikker for ikke at følge reglerne på området, og som jeg husker det fik butikkerne i første omgang mulighed for at rette ind efter reglerne, og her mener jeg at man som virksomhed er godt dum hvis ikke man tager en henvendelse fra forbrugerombudsmanden seriøs. Så i lys af dette forstå jeg sagtens hvorfor ehandelsfonden kommer med den udtagelse til pressen som de nu engang er kommet med.

Vi er selv e-mærket, og det er da rigtigt nogle af ehandelsfondens krav er lidt firkantede, og man kan ryste på hovedet over de formuleringer man skal ændre på sin side, for bare at skrive det samme med en anden formulering, men i bund og grund vil de jo bare sikre sig den maksimale tryghed over for forbrugeren, og som i alle brancher så findes der personer og virksomheder som vil ødelægge det for andre, også selv om virksomheden er mærket, mærket bliver jo givet på baggrund af en gennemgang dvs. teknisk set kan en uærlig virksomhed ændre vilkår og betingelser dagen efter de har fået mærket, lidt at sammenligne med en glad smiley som også kun er et billede på det tidspunkt  kontrolbesøget har fundet sted, dagen efter kunne virksomheden have nogle kølevarer opbevaret forkert uden det med det samme har konsekvens for deres smiley.

Når det så er sagt, vil jeg komme med den påstand ad ehandelsfonden er meget billig at være tilmeldt, især hvis man formår at bruge deres kompetencer korrekt.

For det første får man en jurist til at gennemgå ens side, og de finder jo også fejl som sikre butikkerne bedre mod forbrugerne, for mange af de ting der er skrevet i bla. betingelserne er da ligeså meget for at sikre min virksomhed, som det er for at sikre forbrugernes rettigheder, der ud over har Jeg i flere situationer brugt deres jurister som sparring til hvordan en konkret sag skulle håndteres, hvad man bør skrive og hvad man skal undlade at skrive til en mindre forstående kunde, eller om kunden har en pointe i deres syn på sagen. Og hvis jeg skulle bruge den samme sparring med vores  normale advokat, ville regningen hurtig løbe mange gange over det beløb som det koster at have emærket.

Så jeg vil hellere spørge hvad det er ehandelsfonden forlanger som ikke er i orden, set ud fra det synspunkt at mærket skal være med til at sikre forbrugeren den maksimale sikkerhed, og sikre at butikken lever op til de pågældende regler som findes på området. (og igen JA, der er butikker som ikke er fine i kanten, og her må vi så håbe forbrugerne for øjnene op for trustpilot eller noget af de andre sider disse kan blive hængt til tørre, men det er jo en anden snak)

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:55

> For mig gør det nu ikke den store forskel - uanset om det var gratis - ja, selv hvis jeg fik penge for at bruge mærket, ville jeg ikke bruge det, da de stiller nogle krav der vil skade både min forretning og kunderne og som ikke er bundet i et lovkrav.<

Jeg sammenligner jo netop E-mærket med smileyordningen, som bygger på visse lovkrav, er gratis og omfatter alle. Hvis E-mærket sådan, ville sagen være en anden.

Kan du ikke uddybe hvilke af Ehandelsfondens krav, som ligefrem kan skade din forretning og dine kunder?

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01

Ehandelsfondens mange dumme krav er blevet gentaget igen og igen i flere tråde her på¨Amino - jeg orker altså ikke at starte forfra på den diskusion. Lav en søgning og slå det op.

Lad mig blot her slå fast, at eHandelsfondens syn på eHandel er gammeldags og de slet ikke har forstået forsellen på fysiske produkter og online serviceydelser. Det gør dem komplet ubruglige for os der leverer online serviceydelser. Deres krav til sådan nogle som os gavner IKKE forbrugerne - det gavner kun nogle tumpede og gammeldags fjolser på eHandelsfonden og det har jeg altså ingen behov for at støtte.

Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 12:45

Rasmus Thomsen:

Hvis E-mærket var en gratis ydelse, hvor alle kunne tilmelde sig, var sagen en anden. E-mærket har i den offentlige debat fået samme status som fødevarestyrelsens smiley-ordning - selvom der er tale om to vidt forskellige ting. E-mærket er et betalt tilvalg, hvor du med smiley-ordningen ikke har noget valg, men samtidig heller ikke betaler for det. Der er en verden til forskel!

Mig bekendt skal man med E-mærket betale et ansøgningsgebyr for blot af blive vurderet efterfulgt af et årligt gebyr, hvis man bliver godkendt. For en lille virksomhed kan der være tale om umenneskelige summer i forhold til omsætning.

Hej Rasmus,

Jeg kunne også gå ind for en smiley-lignende gratis ordning omkring sikker e-handel, det skulle bare ikke være e-mærket, men et mærke hvor man skulle opfylde gældende lovgivning og ikke EH's sammenstrikkede regler. Så er jeg med Smile

Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 12:48

Mikkel deMib Svendsen:

> Hvis E-mærket var en gratis ydelse, hvor alle kunne tilmelde sig, var sagen en anden.

For mig gør det nu ikke den store forskel - uanset om det var gratis - ja, selv hvis jeg fik penge for at bruge mærket, ville jeg ikke bruge det, da de stiller nogle krav der vil skade både min forretning og kunderne og som ikke er bundet i et lovkrav.

Hvis eHandelsfondens formand har sagt det der skrives ovenfor begynder det at ligne misledende markedsføring - og det er i hvert fald ulovligt.

Det kunne være sjovt at høre om FDIH er enig i den udlægning, al den stund at de jo også står bag eMærket og de på trods af dette ikke engang har kunne overbevise alle deres egne ehandels-medlemmer om at bruge mærket. Er det fordi alle de medlemmer så driver ulovlig virksomhed?

Hej Mikkel,

Jeg ville heller ikke bruge mærket med den holdning de har her - om det var gratis eller ej. Det vil virkelig slække på min kundeservice. Jeg prøvede engang at tage muligheden for bankoverførsel ud af min shop, men fik en del kunder på nakken. Så tilbage med den.

Denne misledende markedsføring gør de hver gang, de spurgt i medierne og det er irriterende at journalisterne altid tænker på at spørge EH. Herved skæres vi alle over én kam, bare fordi en enkelt butik har kvajet sig Sad

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)