Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden (eMærket) vil holde os nede...

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin René Mortensen:

Hej Aminoer,

I den konkrete sag som Simona omtaler er det jo forbrugerombudsmanden som i første gang har politi anmeldt nogle butikker for ikke at følge reglerne på området, og som jeg husker det fik butikkerne i første omgang mulighed for at rette ind efter reglerne, og her mener jeg at man som virksomhed er godt dum hvis ikke man tager en henvendelse fra forbrugerombudsmanden seriøs. Så i lys af dette forstå jeg sagtens hvorfor ehandelsfonden kommer med den udtagelse til pressen som de nu engang er kommet med.

Jeg taler ikke om den konkrete sag. Jeg taler om udtalelsen, der skærer alle over én kam. Vi der ikke er e-mærkede er nogle bavianer. Jeg synes, de skulle have spurgt forbrugerombudsmanden i stedet og ikke EH.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:12

Jeg sad for sjov og kiggede FDIH's medlemsliste igennem for at se hvor mange af deres egne medlemmer (FDIH står jo også bag eMærket) der har eMærket. Man skal altså lede længe - længere end jeg lige gad, for at finde bare en eneste.

Så, jeg savner virkelig svar fra FDIH på, om det så skal tages som udtryk for at FDIH's medlemmer - som eHandelsfonden antyder - ikke vil overholde landets love - eller er det bare fordi eMærket er noget crap?

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 13:29

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg sad for sjov og kiggede FDIH's medlemsliste igennem for at se hvor mange af deres egne medlemmer (FDIH står jo også bag eMærket) der har eMærket. Man skal altså lede længe - længere end jeg lige gad, for at finde bare en eneste.

Eller måske skal man kikke på de mange der er indstillet til E-handelsprisen, utroligt at der ikke er sat et kriterie på at hvis man ikke har eMærket kan man heller ikke stille op. Måske er det fordi de allerede ved at der så ikke er mange kandidater der kan deltage?

Jeg ved godt jeg ikke selv har mærket, men jeg har heller ikke en shop. Men hvis jeg får det på et senere tidspunkt, så er spørgsmålet da ret simpel i forhold til om jeg skal have eMærket eller ej - for hvis eMærket kan tilføre min shop en betydelig værdi, og deres betinglser ikke er til gene for hverken mine kunder eller min forrretning generelt og giver mine besøgende mere sikkerhed så vil jeg da helt klart søge om det.

Men som betingelserne er lige nu, vil jeg ikke mene de opfylder hverken mine eller mine kommende kunders ønsker

Så det er en OMMER Wink  Tilbage til "tænketanken"

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:11

Jeg har en enkelt kunde som har e-mærket, og vi har disluteret meget det overhovedet har en værdi eller ej.
Desværre kan det nuværende shopsystem ikke særlig meget, heller ikke en simpelt A/B spilttest, for et eller andet sted, så er den eneste måde vi med sikkerhed kan vide om mærket har værdi, hvis vi får det testet.
Vi står overfor at skulle re-lancere shoppen med nyt design og ny backend - og hvis ikke vi på det tidspunkt har droppet mærket, så laver vi i hvert fald en test og finder ud af om vores kunder handler mere/mindre/det samme alt efter om de får lov at se mærket eller ej.

Ville meget gerne høre, hvis der var andre som tidligere havde testet - for jeg er ligesom jer andre meget tvivlende overfor mærkets værdi og tvivler meget på at det faktisk har den kendskabsgrad som EH altid plapre op om...

Eneste sted jeg ser den som havende en værdi, er indenfor computer/edb webshops som får noget ekstra på deres pristilbud på edbpriser.dk. Alle andre steder tvivler jeg stærkt!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:38

Hej Simona

FEDT at du tager spørgsmålet op.

SKØNT at se en, der tænker selv (dem er der selvfølgelig mange af her) og tænker så højt, at det bliver en tråd her på Amino.

Hammer gode indlæg fra med masser af potentiale
Specielt den med, at du ikke kan se at FDIH's egne medlemmer bruger den synes jeg er genial, Mikkel Tongue Tied.

Hermed blot min opfordring til at få vendt stenene og se, hvad der reelt gemmer sig bag e-mærket.

Mvh,
Christian

Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 21:36

Mikkel deMib Svendsen:

Så, jeg savner virkelig svar fra FDIH på, om det så skal tages som udtryk for at FDIH's medlemmer - som eHandelsfonden antyder - ikke vil overholde landets love - eller er det bare fordi eMærket er noget crap?

Det kunne virkelig være interessant Wink

Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 21:38

Christian iMARKETING:

FEDT at du tager spørgsmålet op.

SKØNT at se en, der tænker selv (dem er der selvfølgelig mange af her) og tænker så højt, at det bliver en tråd her på Amino.

Tusind tak, Christian. Det kan vi jo ikke få for meget af, vel? Cool

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:53

Jeg tror ikke vi skal holde vejret mens vi venter på svaret ... :)

Jeg synes bare det er ... hmmm, interessant at Foreningen Af Danske Internet Handlende (som nu bare kalder sig for FDIH - og som er en af dem der står bag eMærket, sidder i Mærkets bestyrelse osv) ikke kan få overbevist deres egne ehandlende medlemmer om, at de skal bruge eMærket. Så kan det vel ikke undre at os andre - der står udenfor f.eks. FDIH, heller ikke lader os overbevise. Hvis ikke engang "klubbens" egne medlemmer gider at gå med klubfarven - hvem skulle så gide?

Det ville klæde FDIH at melde mere klart ud i overensstemmelse med sandheden - nemlig, at eMærket i bedste fald kun er brugbart for nogle få af deres medlemmer - langt fra dem alle. Medlemmerne er ikke dumme - nogle har truffet et aktivt valg om ikke at bruge eMærket, og det gør dem hverken til lovbrydere eller dårligere virksomheder at handle med.

I forlængelse af det burde FDIH forlange at eHandelsfonden nedtoner retorikken og lader være med at forsøge at bilde offentligheden til at tro at alle dem der ikke bruger eMærket er mindre gode at handle med.

For en ting er helt sikkert - i takt med at eHandelsfonden skruer op for den meget lidt charmerende retorik, så vil et stigende antal - som nu her på Amino, bitche og skrive stolpe op og ned om, hvor tåbeligt eMærket er. Det vil naturligvis ikke ligefrem øge forbrugernes tillid til mærket.

Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 22:14

Mikkel, jeg er helt enig. Og nej, vi skal vist ikke holde vejret - måske grubler de stadig over hvad de skal svare Hmm

Jeg er ikke så meget inde i FDIH Kun at det også koster kassen der, at være medlem), så nu har jeg lært noget nyt.

Jeg er selv én af dem, der har truffet et aktivt og der hvor manger hopper af e-mærket, er den med bankoverførslen. Derfor tror jeg bare ikke på at de fleste ikke vil overholde gældende lovgivning - med derimod e-mærkets. Det er sgu' da også svært at forstå, hvorfor kunden skal snydes for den service, hvis kunden virkelig ønsker den. Det gør 15% af mine kunder - det er deres valg og det er da værd at tage med.

Sommetider virker det på mig, som om EH mener at forbrugerne er dumme. At de hele tiden skal gøres opmærksom på, hvor vigtigt det er at have et sikkert sted at handle. At de ikke på egen hånd kan finde ud af at gennemskue tingene. Det er nok en brøkdel vi taler om - men så heller ikke mere.

En anden (eller er det tredje nu??) ting er at de kalder sig en non-profit organisation. På mig virker det som det modsatte, specielt da de engang ringede til mig med et supergodt tilbud på e-mærket det første år. *kr. 1000,-  - men så skulle jeg også bestemme indenfor en uge*. Nej tak! Big Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:36

> hvor vigtigt det er at have et sikkert sted at handle

Dels er kortbetalinger heller ikke helt sikre - hvis firmaet man har handlet hos går konkurs dækker bankerne ikke. Det opdagede mange f.eks. da Sterling gik ned.

Og dels er pointen jo netop at ved nogle typer af salg ingen forskel er på, om der benyttes kort eller bankoverførsel. Det overser eHandelsfonden helt i dag. Det er dumt - for det passer bare ikke til virkeligheden.

Jeg ved at langt de fleste af os gør alt hvad vi kan for at drive anstændige og lovlige virksomheder. Men de fleste af os lever også en i verden med konkurrence, hvor det er vigtigt at vi kan tilpasse os den virkelighed vi nu engang står overfor - og at vi kan tillade os at eksperimentere lidt og forsøge at gøre nogle ting lidt bedre eller anderledes end konkurrenterne i markedet.

Og det er her de fleste af den type mærkningsordninger kommer kedeligt hæmmende i vejen. Det bliver de mindst kreative forretningsfolk beskyttelse mod de bedste. Og det er sgu ikke godt for noget - andet end, naturligvis, de mindst kreative og innivative forretningsfolk.

Det er det samme problem jeg har oplevet i min eget branche, hvor der har været utallige mislykkede forsøg på at lave en form for "etisk standard". Problemet er, at det er så godt som umuligt at udforme en produktions-orienteret etisk standard, som ikke samtidigt hæmmer de mest innovative folk i at udvikle spændende nye metoder og hele branchen. Og det er der så rigtig mange af os der ike gider - præcis som med eMærket.

Smiley ordningen er noget helt andet. Først og fremmest er ALLE virksomheder af en bestemt type underlagt mærkningen. Det er ikke et frit valg. Det er jo slet ikke tilfældet for eMærket.

Skulle man have noget tilsvarende for nethandel ville det være nødvendigt at indgå en international aftale om det. Selvom jeg godt ved at nogle politikere stadig tror på og agerer efter, at Internettet slutter i Padborg, så er det altså et internationalt medie og derfor ville et særligt dansk krav om et mærke blot stille de danske virksomheder der ligger side om side på Nettet med de udenlandske dårligere.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)