Krabsen - som både kalder sig uddannet jurist og dommer - skrev: "Når man arbejder med NM, må man ikke annoncere eller reklame for produkter og/eller serviceydelser i de offentlige medier - det er ulovligt og udelukkelsesgrund i NM. "
Magen til vrøvl skal man da lede længe efter!!!!
At det skulle være "ulovligt" at sætte annoncer i avisen eller andre steder er noget VRØVL!
Intet mindre!
Hvor har du det sludder fra???
Måske har dit selskab (Amway/ACN??) en regel om, at du ikke må indrykke annoncer, der specifikt nævner dit firma/produkt ved navn, men det er IKKE det samme, som at det er ulovligt!
Hvis noget er ulovligt - og det burde du vide, HVIS du var jurist - så findes der en LOV, vedtaget af et flertal i Folketinget.
Vis mig den lov, hvori det står at annoncering er forbudt.
Nævn venligst den fulde ordlyd af hensyn til andre ikke-"jurister".
Masser af MLM selskaber har en regel om, at annoncer skal godkendes af firmaet inden indrykning, men der findes MASSER af metoder til at omgå disse regler, herunder at undlade at nævne firma - og produktnavne, hvorved annoncen fremstår som neutral.
Men - på den anden side - HVIS man dummer sig og bliver "taget", så kan man muligvis blive frataget sit medlemskab af pågældende selskab, men så har man også selv været ude om det.
Distributor Rights Association i USA tager sig af den slags sager for distributører som uretsmæssigt har fået frataget sin forretning / downline. Se http://www.mlmwatchdog.com/Meeting_DRA.html som vist pt. er ved at blive flyttet til HTTP://WWW.MLM-DRA.COM
Venlig hilsen
Zoltan |
> Hvis noget er ulovligt - og det burde du vide, HVIS du var jurist - så findes der en LOV, vedtaget af et flertal i Folketinget.
Jeg er heller ikke jurisk af uddannelse, men flere bekendte som er har fortalt mig at der til eksamen i kriminalret (mener jeg det var) stilles det ganske enkle spørgsmål: Hvad er ulovligt? Og svaret er ligeså enkelt: Det der står i loven man ikke må!
Så, når nogle siger noget er ulovligt er det meget rimeligt at bede dem om at fortælle hvor og i hvilken lov dette står.