Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?

Side 6 ud af 18 (173 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

...... men det er vel ikke ulovligt i henhold til "lov om ophavsret"? Han er jo ikke dømt .

Hans

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:21
uden at nævne nogen navne, synes jeg det er utroligt hvor lidt dommere og jurister nu til dags ved omkring lovgivning
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:08

Til: Hans Stokholm Kjer.

Jeg er næsten fuldstændig enig med dig i det tidligere indlæg af 2005.08.18 kl. 03:00.

Især forholdene ved at optræde etisk korrekt i sit virke, hvilket indebærer at man bør tage afstand fra disse hvervemøder, som jeg selv er modstander af.

Hvis jeg IKKE kan forklare min forretning over et køkkenbord eller stuebord - uden brug af diasshow og store klappemøder, så har forretningen INGEN berettigelse efter min mening - så bliver det netop til noget bondefangeri.

Kun to sætninger undrer jeg mig over - da de virker direkte modstridende:

1) >>> ... hvis ikke jeg fandt nye sælgere, hvilket jeg ikke var interesseret i at bruge min tid og mit såkaldte "varme netværk" til... <<<

2) >>> ... Jeg er ikke bleg for at deltage i MLM, hvis det kan foregå med produkter og på en måde, jeg kan stå inde for... <<<

Hvis du/man deltager i et MLM-koncept, men IKKE er interesseret i at sponsorere nye sælgere/forhandlere, så er det jo IKKE noget med MLM at gøre - men i stedet SLM...!?

Du vil godt markedsføre og tjene provision på dine egne anstrengelser - altså i et ''Single Level'' - men du vil IKKE sponsorere nye forhandlere, så det bliver til et ''Multi Level'' - det giver jo ingen mening...!?
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:43
Dato: 8/18/2005 2:08:07 PM Forfatter: krabsen
1) &gt;&gt;&gt; ... hvis ikke jeg fandt nye sælgere, hvilket jeg ikke var interesseret i at bruge min tid og mit såkaldte ''varme netværk'' til... &lt;&lt;&lt;
2) &gt;&gt;&gt; ... Jeg er ikke bleg for at deltage i MLM, hvis det kan foregå med produkter og på en måde, jeg kan stå inde for... &lt;&lt;&lt;
Hvis du/man deltager i et MLM-koncept, men IKKE er interesseret i at sponsorere nye sælgere/forhandlere, så er det jo IKKE noget med MLM at gøre - men i stedet SLM...!?
Du vil godt markedsføre og tjene provision på dine egne anstrengelser - altså i et ''Single Level'' - men du vil IKKE sponsorere nye forhandlere, så det bliver til et ''Multi Level'' - det giver jo ingen mening...!?

I pkt 1 forholder jeg mig til det konkrete projekt. Jeg stod helt konkret og skulle bruge nogle telefonlinier til et projekt for en kunde. Hvis MLM-selskabet kunne levere varen til en bedre pris og i samme kvalitet som konkurrenterne, kunne jeg måske alligevel få et udbytte ud af min aften.  Mit regnestykke gik derfor ud på, hvorvidt jeg kunne tjene penge, på de første telefonliner jeg solgte, i forhold til det, det kostde at købe sig ind i projektet og vedligeholde sit "medlemskab". Jeg vurderede altså mine muligheder udfra nogle objektive kriterier, som jeg satte op i et helt konkret regneeksempel, som altså ikke helt matchede de eksempler, som sælgerene havde stillet op.
For at undgå underskud skulle jeg altså hverve nye sælgere - og dette skulle foregå i mit "varme marked".
- Jeg ville ikke udsætte andre for de salgsteknikker, jeg selv var blevet præsenteret for (Jeg har i forvejen nævnt nogle af mine kritikpunkter - men der var mange flere) - Jeg kunne derfor ikke forvente at kunne skaffe tilstrækkeligt mange nye sælgere til at det økonomisk ville hænge sammen.
Min konklusion på dette var naturligvis, at jeg ikke egnede mig til det projekt, hvorfor jeg valgte at trække mig.

I pkt 2 forholder jeg mig til MLM generelt. Hvis jeg snubler over en mulighed, som passer til mig og mit temperement - både i produkt og metode - og hvis jeg samtidig kan tjene penge på det, vil jeg da gerne slå til.

mvh Hans Stokholm Kjer

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:46
Hans for h... lige mine ord. Det ender med at vi bliver perlevenner

Dbh Martin
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:31
I pkt 1 forholder jeg mig til det konkrete projekt. Jeg stod helt konkret og skulle bruge nogle telefonlinier til et projekt for en kunde. Hvis MLM-selskabet kunne levere varen til en bedre pris og i samme kvalitet som konkurrenterne, kunne jeg måske alligevel få et udbytte ud af min aften. 

Mit regnestykke gik derfor ud på, hvorvidt jeg kunne tjene penge, på de første telefonliner jeg solgte, i forhold til det, det kostede at købe sig ind i projektet og vedligeholde sit ''medlemskab''. Jeg vurderede altså mine muligheder udfra nogle objektive kriterier, som jeg satte op i et helt konkret regneeksempel, som altså ikke helt matchede de eksempler, som sælgerene havde stillet op.

For at undgå underskud skulle jeg altså hverve nye sælgere - og dette skulle foregå i mit ''varme marked''.
- Jeg ville ikke udsætte andre for de salgsteknikker, jeg selv var blevet præsenteret for (Jeg har i forvejen nævnt nogle af mine kritikpunkter - men der var mange flere). - Jeg kunne derfor ikke forvente at kunne skaffe tilstrækkeligt mange nye sælgere til at det økonomisk ville hænge sammen.
Min konklusion på dette var naturligvis, at jeg ikke egnede mig til det projekt, hvorfor jeg valgte at trække mig.

I pkt 2 forholder jeg mig til MLM generelt. Hvis jeg snubler over en mulighed, som passer til mig og mit temperement - både i produkt og metode - og hvis jeg samtidig kan tjene penge på det, vil jeg da gerne slå til.

Her er jeg i princippet fuldstændig enig med dig Hans - dog er der hos ACN ikke tale om at sælge noget og man er derfor ikke sælger - man er i stedet kundeformidler i ''Referral Marketing'' - men pyt.

Hvis du havde kunnet formidle 20 telefon-ordninger havde du fået din investering tilbage og det havde således ikke kostet noget, at ''købe sig ind i projektet''.

''Metoden'', som man ønsker at bruge til at formidle nye kunder og sponsorere nye kundeformidlere, bestemmer man 100 % selv.
Her er det netop vigtigt, at man sætter sit eget personlige præg, og ikke lader sig charmere ved at trække folk med til disse hvervemøder.
Det er utrolig vigtigt, at man agerer etisk og moralsk korrekt efter sin egen overbevisning - derfor kan jeg fx ikke drømme om at snyde folk med til et eller andet suspekt - så vil jeg jo netop miste tilliden i mit varme marked og sandsynligvis miste venner, veninder og bekendte på dette - og det er jo absolut ikke meningen.

Jeg kan selvfølgelig kun selv beskrive, hvad jeg selv gør:
Jeg VISER forretningsmuligheden til folk - altså fremlægger det som et tilbud - jeg prøver på ingen måde at OVERBEVISE folk om noget - for så går det helt sikkert galt.

Hvis man forestillede sig, at jeg overbeviste folk om at gå i gang med forretningen - og de så efterfølgende ikke fik succes - så ville jeg hænge på den. Så den metode duer ikke.

Så jeg viser (selv) forretningen (over køkken- eller stuebord) på en stille og rolig måde og fremlægger det som et tilbud samt svarer på spørgsmål - og så er det op til folk selv at gribe muligheden.

I bedste fald bliver de kundeformidler eller kunde - i værste fald har vi haft en hyggelig sludder over en kop kaffe eller the - og intet skår er gået af venskabet af den grund.

Some Will.
Some Won''t.
Some Wait.
So What.
Next.

Hvis du ALTID holder ord - ALDRIG snyder eller lyver - så vil du skabe en troværdighed og tillid omkring din forretning, hvilket gør at du tiltrækker loyale kunder samt fornuftige kundeformid
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:51
Dato: 8/18/2005 11:30:54 PM Forfatter: krabsen [QUOTE]
Hvis du ALTID holder ord - ALDRIG snyder eller lyver - så vil du skabe en troværdighed og tillid omkring din forretning,
(... ... ...)
Jeg er sikker på, at selv de mest politisk korrekte debattører herinde vil kunne lære at arbejde på denne måde...!?

I så fald vil jeg foreslå dig at berige os alle med viden om følgende:
- hvilken juridisk uddannelse, du har
- hvor og hvornår, du har taget den
- hvor du er ansat som dommer
- hvor i Brønshøj, du bor
- hvad dit virkelige navn er

Det kan der vel ikke ske noget ved, hvis man "altid holder ord og aldrig lyver eller snyder."

Du har i hvert fald for mig mistet enhver form for troværdighed, hvilket er ærgerligt, fordi du tydeligvis både har noget på hjertet og har en viden, som nogle andre iværksættere kunne have glæde af at få del i.

Jeg vil derfor som kommunikationsuddannet foreslå dig at gøre følgende:
1. Slette din bruger med navnet "Krabsen"
2. Holde lav profil i nogle dage
3. Oprette en ny profil i dit virkelige navn
4. Bruge den ny profil til at berige os med viden frem for at belære os

mvh Hans
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:01
Jeg er bestemt ikke jurist, men er den ikke ved at være kritisk når en dommer bryder love?

Du har selv indrømmet at måden at hverve nye kunder ikke lever op til markedsføringsloven? Det vil sige på den måde man sælger bryder man markedsføringsloven.

Derudover kopierede du en masse tekster direkte herind, dette kunne som sådan også bryde ophavsrets loven, hvis jeg ikke tager helt fejl? hvorfor lavede du ikke bare et enkelt indlæg med en 3-4 links i? det vile klare være at fortrække en anden gang.

Undskyld jeg siger det men hvis du er dommer, virker du ikke særlig pålidelig på mig.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:34

Jeg tror det er på sin plads at pointere hvad en "lægdommer" er - det er ifølæge domstol.dk "enhver uberygtet mand eller kvinde, der har valgret til Folketinget" - endvidere ..."Juridiske embedsmænd, advokater og præster samt ansatte i politiet og kriminalforsorgen udtages heller ikke som lægdommere."

Der er således tale om helt almindelige mennesker uden noget som helst særlig viden om jura - det er netop det der er hele pointen med domsmænd og nævninge!

At fremhæve sin rolle som lægdommer i byretten er derfor temmelig underligt, og helt irrelevant, i denne sammenhæng. At "oversætte" en rolle som lægdommer med udtalelsen "Som uddannet jurist og dommer i byretten har jeg det tæt på livet i dagligdagen." virker som en kraftig overdrivelse af de faktuelle forhold.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
>At fremhæve sin rolle som lægdommer i byretten er derfor temmelig underligt, og helt irrelevant, i denne
>sammenhæng. At "oversætte" en rolle som lægdommer med udtalelsen "Som uddannet jurist og dommer i byretten
>har jeg det tæt på livet i dagligdagen." virker som en kraftig overdrivelse af de faktuelle forhold.

Kraftige overdrivelse af fakta, må på listen over de mange tvivlsomme træk som kendetegner MLM-folkenes salgstaler.

At du, Krabsen, ikke kan se hvor usandsynlig lidt troværdighed du har tilbage, forstår jeg virkelig ikke.
Side 6 ud af 18 (173 indlæg)