Hej folkens
Jeg tror egentlig ikke at vi behøver at diskuterer omkring, hvorvidt en forhandler i sit ønske om at finde nye forhandlere/kunder har egen vinding for øje i større eller mindre grad. I og med man har forståelse for, hvordan der tjenes penge i NM er man jo bekendt med det fakta; at man tjener penge på at etablere et forhandler/kunde netværk, hvor man tjener penge på den produktomsætning der finder sted i denne.
Men nu er man tilfældigvis ikke KUN fokuseret på egen vinding.
Hvis de mennesker man sætter i gang ikke også får succes med forretningen, så får man heller ikke selv succes med sin egen forretning. Så når man finder en ny forhandler, så er det med henblik på at hjælpe denne person med at skabe en succesfuld forretning og denne smitter af på ens egen forretning.
Så det der kan defineres som egen vinding, er en hensigt om at hjælpe folk i gang med at gøre præcis hvad man selv gør og med præcis samme muligheder som man selv har.
Så man henvender sig rent faktisk til folk, med henblik på at lære dem hvordan de også kan komme til at tjene penge.
Deres succes er tilfældigvis din succes og dermed kan man rigtig sige, at man henvender sig til folk for egen vindings skyld. Hvis man gør dette udelukkende for egen vinding og "afskriver" personen efter de har valgt at arbejde sammen med én; så er det for det første oftest i direkte modstrid med firmaets retningslinier for hvordan man laver forretning med NM. Men derudover vil man også kunne se hele ens struktur smuldre under sig, efterhånden som folk falder fra og dette må siges at være velfortjent i et sådan tilfælde - men naturligvis helt igennem ufortjent for de mennesker der rent ud sagt er blevet efterladt alene uden hjælp, støtte og værktøjer til at klare sig.
For mit eget vedkommende henvender jeg mig til folk, fordi jeg er parat til at oplære dem i at lave forretning. Jeg er villig til at bruge min tid og mine benzinpenge, så de kan kan lave en succesfuld forretning sammen med mig.
Jeg vil ikke mene, at jeg henvender mig til folk med egen vinding for øje og jeg vil se det som et stort nederlag hvis jeg ikke formår at hjælpe folk til den succes de selv ønsker. Deres succes er jo min succes.
Mvh.
James