Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit nyeste projekt.....

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kæmpe tillykke herfra 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

tillykke tillykke,

med to tilsvarende investeringer kan jeg sige dig at det er et projekt der kommer til at give dig uendelig meget mere glæde end omkostningerne antyder ;)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for de mange lykkeønskninger Geeked.

Den lille familie er nu hjemme og nu kommer så den spændende udfordring med at få dagligdagen til at hænge sammen.
Indtil videre går det faktisk betydeligt bedre end jeg havde forventet. Men nu må vi se i morgen hvor det er arbejdsdag igen.

Hans >> Nemlig, så jeg regner med at dukke op til AminoTastic (efter godkendelse fra min kone og datter). Men det bliver dog begrænset hvor længe jeg bliver der Smile.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med den lille i mausen.

Nu ryger tiden til at være så meget på amino :)

Held og lykke

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jesper

Et KÆMPE tillykke med din dejlige datter, og tusind tak for masser af ekstra info Wink

Dejligt at hun nu er ude hos jer, og som tidligere tilbudt må du sige til hvis der er noget jeg kan hjælpe med Big Smile

Jeg glæder mig som altid til at se dig, og skønt at du kan kikke forbi AminoTastic

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke.

Og hils hjemme og sig tak for god timing: Vi glæder os til at se dig på lørdag.

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  På opfordring kommer her en ny frisk opdatering på "projektet" Geeked.

I dag fyldte Thea 8 uger og nu ser hun sådan ud:


Jeg må sige at det er ubeskriveligt stort at være blevet far.
Jeg har undervejs i min kones graviditet fået tudet ørene fulde af historier om at børnene vokser så hurtigt at man slet ikke kan fatte det, og en masse tårevædde fortællinger fra mandlinge bekendte omkring de "store oplevelsert" de har oplevet deres børn opvækst.... og jeg har siddet og nikket - imens at jeg har siddet og overvejet om de nu også vær helt mentalt friske. 

Men f.eks. da jeg for to uger siden oplevede min datter smile rigtigt til mig for første gang, da må jeg sgu indrømme at de havde ret... Man bliver med ét helt høj af en eller anden ny følelse og pludselig står man dér med vandet stående langt op over kanten af de nedre øjenlåg Smile.

Det med at blive forældre har som sådan ikke været helt så problematisk som jeg ellers havde gået og frygtet. Det som var den største udfordring var i den første måned, hvor Thea havde en omvendt døgnrytme. Det vil sige at hendes aktive periode var imellem kl. 23 og 5.... Det var rimeligt opslidende.
Men det er dog lykkedes at vende det. Så lige nu kører vi blot rundt i en eller anden skæv vane, hvor hun er helt ved siden af sig selv fra omkring kl. 21 og frem til 23, hvor hun er overtræt, men omvendt slet ikke vil sove, og i det hele taget er ret utilfreds. Men det er faktisk det. Når hun først overgiver sig og falder til ro, så sover hun uden de store problemer igennem det meste af natten, kun afbrudt at et par måltider hvorefter hun hurtigt falder i søvn igen.

Det at være virksomhedsejer og nybagt far, må jeg så sige godt kan være lidt af en cocktail af udfordringer.`
Èn ting er kun at have sovet i en 2-3 timer om natten, noget andet er så, at skulle stå på arbejdet kl. 7-8 stykker og være nogenlunde kvik i pæren.

Der er også en masse arbejdsmæssige vaner som man lige pludselig bliver nødttil at revurdere. F.eks. så plejer jeg om aftenen, når vi har spist og der bare er et eller andet ligegyldigt dans-dig-slank-stem-nogen-hjem-der-synger-imens-andre-wanna-be-kendte-gøglere-knalder-realityshow kører i flimmeren (er der overhovedet noget andet i TV efterhånden...?), at sidde med en bærbar i skødet. Det er dér hvor jeg har (læs: havde) fred og ro til at kunne sidde og koncentrere mig om at regne mere komplekse tilbud ud, besvare de emails som er kommet ind i løbet af dagen, som ikke har krævet et øjeblikketligt svar m.m.
Men den rutine hænger ikke rigtigt sammen mere - ellere rettere; den er blevet flyttet et par timer frem. Så nu ender jeg typisk med at sidde kl. møg om aftenen og lave det i stedet for - og set på længere sigt, så hænger det altså bare overhovedet ikke sammen. Så det er noget som jeg pt. prøver at se om jeg ikke kan få proppet ind på et eller andet tidspunkt i løbet af dagen - f.eks. om morgenen. Indtil videre har jeg dog ikke haft den store success med det. Men; nød lærer nøgen kvinde at spinde... eller hvad det nu er det hedder...

Så jeg må give ret i at sådan en lille størrelse kan virkelig formå at f...ke ens kalender og vaner totalt op Smile.

Men alt i alt, så går det godt - både med undertegnet, min kone og vores datter - og resten af vores lille familie.


Thea havde i weekenden fået nyt legetøj - det mente "storebror" Terkel så at han også havde.....
Det skal nok blive interessant, når Thea begynder at tale, at høre begge skrige "Miiin !!!" i munden på hinanden.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Nå, så er det vidst ved at være tid til en statusopdatering på projektet Geeked.

Thea er nu tæt på at fylde et halvt år (d. 30/11) og jeg er holdt op med at regne i uger, men måneder - så ergo; hun er nu 5½ måned.

Det er vildt så meget hun har udviklet sig siden sidst jeg skrev herinde. Hun har fået sin anden vaccination (hvilket vidst gjorde mere ondt på undertegnet end på hende) og hun er nu nået til at være frusteret over ikke at kunne kravle hen til det hun vil have fat i. Indtil videre kan hun rulle og møve sig frem på maven, men det med at kunne decideret kravle kan hun ikke endu.
Hun har nu sit eget legetæppe i MediaMouse hvor hun er med på arbejde ca. en gang om ugen - og ja, hun har allerede hevet den første håndfuld trykprøver ud af en reol og tygget i dem. Så hun har fået den første mængde tryksværte.


Thea med sin edderkop


Edderkoppen med sin Thea


Rent iværksættermæssigt vil jeg være ærlig og sige at det stadig har sine små udfordringer at have fået barn.
Men jeg syntes helt klart at det er blevet lettere og jeg har formået at få ændret mine arbejdsvaner så det hænger lidt mere fornuftigt sammen.
Sidst jeg skrev i denne tråd beskrev jeg bl.a. at jeg havde nogle udfordringer omkring det med at besvare haster-ikke emails og regne tilbud, som jeg ellers normalt har gjort om aftenen. Men løsningen er nu blevet til at jeg prøver at få afsat noget tid til det senere på aftenen og det jeg så ikke når tager jeg om morgenen, hvor jeg møder noget tidligere end jeg ellers tidligere har gjort. Indtil videre er det den løsning som fungerer, men det er nok ikke noget som er holdbart når hun bliver noget ældre og skal starte i vuggestue. Men afhængigt af hvornår hun skal "møde" til den tid og hvem af os som afleverer / henter, så bliver jeg nok nøddtil at ændre på det igen.

Det bliver spændende at se om denne tråd stadig eksisterer når hun fylder 18 - om det er realistiskt ved jeg ikke, men jeg håber da at Amino og derved også denne tråd er at finde til den tid - det kunne ihvertfald være lidt sjovt at kunne se tilbage på og også se hvor lang denne tråd er blevet  Smile.

/Jesper

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Dejligt at følge med i din guldklump. Ja det kræver sit med de små str. at få det hele til at hænge sammen. Jeg har to stk. på henholdsvis et år og 4år og arbejder hjemmfra, så det kræver en del planlægning og selvjustits. Og tænk nu hvor man har børn kan man ikke forestille sig hvad man før fik tiden til at gå med, for ens liv måtte da havde været røvkedeligt dengang Big Smile

Glæder mig til at høre om når hun begynder at komme rundt, har i husket at "børnesikre" hjemmet? Er selv glad for at det er dvd og ikke video der bruges mere, for det er begrænset hvad der kan komme ind i en dvdafspiller. Mind den mindste er så småt begyndt at sige ord, mad, mere og mor er de mest brugte, især i den rækkefølge.Big Smile

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  I morgen (d. 30/5-2010) fylder "projektet" - min datter Thea - 1 år Big Smile.

Hun er et pænt stykke foran sine jævnalderne - kravlede (rigtigt) da hun var 7 måneder og gik (uden hjælp) da hun var 11 måneder. Så hvis hun fortsætter med den hastighed og følger i faderens fodspor, så er hun en hardcore business haj inden hun er blevet myndig Wink.

Hvis jeg skal kigge tilbage på det sidste år, så sad mig og min kone i dag på dette tidspunkt for et år siden og snakkede om vi i morgen skulle køre ud og kigge på nogle planter.... Det blev så ikke til noget, da hun havde kraftige veer fra tidligt om morgenen. I morgen på dette tidspunkt - igen for et år siden - sad jeg på bagsædet i min bil på parkeringspladsen ved Hillerød Hospital, med en bærbar i skøddet og fik sendt diverse emails og billeder rundt til familie og venner. Det var så varmt (kl. halv 9 om aftenen) at jeg sad i poloshirt og cowboybukser med alle ruderne rullet ned og døren åben - og svedte så mit tøj var fugtigt. Det må siges at være noget anderledes i år - eller også så skal vejret så voldsomt meget om inden for de næste 24 timer....

At få et barn er uden sammenligning det største jeg nogensinde har været med til. Det er ubeskriveligt hvor stor glæde hun giver mig. Men jeg vil også sige, at jeg aldrig nogensinde har kunne forestille mig hvor store omvæltninger det giver i ens tilværelse - og at være iværksætter gør det absolut ikke nemmere.

Så lige i øjeblikket er det noget af en balancekunst at drive en voksende virksomhed og samtidigt få privatlivet til at hænge sammen. På det punkt vil jeg ihvertfald sige at åbne- og lukketiderne i institutionerne ihvertfald ikke er skruet sammen med hensyntagen til folk der har et arbejde. Institutionen åbner kl. 7 og lukker kl. 16:30 og jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke kan regne ud hvordan folk med et 8-16 job, som skal pendle frem og tilbage imellem Allerød og f.eks. København, kan få det til at hænge sammen. Men vi var ihvertfald så heldige at få plads til Thea i en institution som ligger midt imellem MediaMouse og hvor vi bor privat. Det kostede dog at min kone måtte tage en måneds ekstra orlov (uden dagpenge) for at vente på der blev en plads ledig. De dage hvor min kone er længe på arbejde, der kan jeg så smutte ned og hente Thea (hvilket er 5 minutter væk fra MediaMouse). Men som sagt, så var vi både heldige og også var villige til at vente på en plads - ellers så ville vi via pladsgarantien kunne have risikeret at få en plads i den anden ende af Allerød Kommune, hvorved det slet ikke ville have kunne fungere. (Gud lige at vide om politikkerne har overvejet hvordan det skal hænge sammen med institutionerne, når de nu vil have folk til at arbejde mere?).

Hvad angår udfordringer i dagligdagen, så må jeg sige at jeg syntes at det største problem er manglen på søvn. Nu er vi gudskelov så heldige at Thea sover igennem om natten, men hun står altså op omkring kl. halv 6 om morgenen - også i weekenden. Og det kan godt være en tand hårdt hvis man har haft en lang arbejdsdag som først er sluttet på den forkerte side af midnat. Så lige pt. kører jeg på et søvnunderskud som jeg ikke helt kan gennemskue hvordan jeg nogensinde skal kunne få rettet op på igen. Men i og med at det er min eneste negative punkt omkring det at have fået barn, så skal jeg vidst ikke brokke mig Geeked.

Jeg vil stoppe mit indlæg hér og prøver at se om jeg ikke kan få afdraget lidt på "søvnkreditten" i stedet for.
Men I skal nok fortsat få en lille opdatering på projektet en gang imellem. Jeg håber ihvertfald at både Amino og denne tråd stadig eksisterer mange år ud i fremtiden.

/Jesper

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)