Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit nyeste projekt.....

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  For pokker da hvor tiden bare flyver afsted...!

I morgen (mandag d. 30/5-2011) er det så 2 år siden at "projektet" - min dejlige datter Thea - så dagens lys Smile.

Der er sket rigtig meget siden sidst jeg skrev i denne tråd. Hun er skudt en del i vejret. Hun går ikke bare men løber og så snakker hun nærmest non-stop (så der ligner hun jo også sin far en hel del).


Ovenstående billede er tager en dag hvor jeg på Twitter kunne skrive et twit med tag'en #DatterMedFarPåArbejde - imodsætning til de mange gange hvor det ellers har været med #SygDatterMedFarPåArbejde.

Vinterhalvåret har været en ret hård omgang at komme igennem. Hun har haft skoldkopper, influenza og så ellers været syg med forkølelse så mange gange at vi ikke har tal på det. Kombineret med at MediaMouse er vokset yderligere, hvilket har lagt pænt beslag på min tid - og det at vi ikke har nogen bedsteforældre eller lignende at kunne trække på - så har jeg måtte have Thea med på arbejde når hun har været syg. Det har fungeret nogenlunde, men det siger sig selv at det absolut ikke har været optimalt. Men jeg må så sige at på trods af at småbørn og iværksætteri ikke er en sjov cocktail, så giver det godtnok nogle fordele at være iværksætter når man har barn syg. For jeg har ikke skulle melde barn syg og så efterfølgende måtte trække på nogle sygedage / feriedage for at kunne passe hende. Det med at tage hende til lægen har heller ikke været det store problem, da jeg har haft mulighed for at passe det ind i min arbejdsdag og blot lige give kollegerne besked om det. Min kone har dog også passet hende, men hun har kun haft mulighed for at tage den sædvanlige "Barns 1. sygedag", på dage hvor jeg ikke har haft mulighed for at passe Thea eller have hende med på arbejde.

Sidst skrev jeg at det var lidt en udfordring for med hvad angik søvn. Primært fordi Thea typisk vågnede omkring kl. halv 6 om morgenen - også i weekenden. Det er så stadig noget af en udfordring,
Hun vågner dog nu omkring kl. 6 i stedet for halv 6. Men når jeg stadig typisk en gang om ugen først er hjemme et stykke efter midnat, så kan det godt være lidt af en hård nyser. Mig og min kone har dog lavet en aftale om at i weekenden, da laver vi ikke noget som helst før efter frokost. Det er så ensbetydende med at vi hver især har en af dagene i weekenden til at kunne sove længe, imens den anden så står op sammen med Thea. Helt utroligt nok, så sov Thea faktisk til kl. 9 i dag, hvilket jo så var dobbelt bonus, da det så var to dage i træk hvor der kunne soves længe!

Generelt set vil jeg stadig sige at det at være iværksætter og arbejde så meget som jeg gør, kan være lidt en udfordring når man også har et barn. Jeg syntes at jeg efterhånden har fået justeret min dagligdag ind på et spor hvor tingene fungerer tilfredsstillende. Men det er dog ikke altsammen med min bedste vilje. Lige pt. er jeg sætter jeg f.eks. et stort spørgsmåltegn ved hvad vores nuværende regering overhovedet tænker på, da jeg på næsten alle punkter oplever at der ikke er nogen form for sammenhæng imellem hvad de siger/ønsker og vi de gør. F.eks. ønsker de flere iværksættere og at vi allesammen skal arbejde mere. Hvis vores borgmester her i Allerød en eneste gang til kvækker op i den lokale avis om at der skal arbejdes mere, så skriver jeg et åbent læserbrev til ham i den lokale avis (godt med gode kontakter hos diverse jounalister). For hvordan har politikkerne forestillet sig - meget egoistiskt set - at det skulle kunne fungere at man skulle kunne arbejde mere og skabe flere arbejdspladser, imens min datters vuggestue åbner kl. 7 og lukker kl. 16:30 - og så også nu har indført lukkedage samtidig med at at prisen er steget, således at vi nu er oppe på at betale næsten 4.500 kr. om måneden for en vuggestueplads? Jeg bliver nødttil at hente Thea 3 dage om ugen og så tage hende med tilbage på arbejde, da min kone ikke kan nå at hente hende inden vuggestuen lukker. Det er en løsning som fungerer, men den er ikke optimal og vi bliver nok nødttil snart at finde en løsning med en babysitter eller lignende til nogle af dagene.

MEN uanset hvad, så er jeg bare ubeskriveligt glad for min datter. Hun er bare det dejligste på jorden og det er vel også derfor jeg i bund og grund ikke har skubbet mere på for at vi får fundet en babysitter. For det kan godt være at det ikke er optimalt at have Thea med på arbejde, men omvendt, så sætter jeg pris på hvert eneste minut jeg kan være sammen med hende. Om det så skal være at hun sidder på gulvet og er igang med at tegne med en sprittush på nogle plakater som ellers var til en kunde, imens jeg desperat forsøger at få afsluttet en telefonsamtale med en kunde. Hun er glad, jeg kan være sammen med hende og se hvor meget hun elsker at være sammen med mig - og plakaterne kan trykkes om igen... Geeked

Nå nu begynder søvnunderskuddet at rykke i mig igen (og min kone)...

/Jesper

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jesper 

Nu er det mig der sidder og tænker - kan det virkelig passe - er der gået hele 2 år siden Thea kom til verden og jeg snakkede med dig første gang efter fødslen var vel overstået. 

Ja, hvis du siger det, så passer det vel :)

Det er helt vildt hvad der er sket på de 2 år - både for dig, Thea og mig selv. Men hvor er livet dejligt fordi der netop kan opstå sådanne dejlige mirakler og ændringer i ens tilværelse, som kan føre til endnu bedre oplevelser og forandringer som lærer os rigtig meget om livet. 

Nå, tillykke med din dejlige tøs - jeg glæder mig til flere opfølgninger på dit "nyeste" projekt

De varmeste hilsner 

Birgit 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt vildt det her... Det føles som om jeg skriv indlægget om min datter Thea´s 2 års fødselsdag for et par uger siden – Men i morgen fylder hun 3 år!

Til dem som ikke har barn kan jeg kun sige, at det er helt ubeskriveligt vildt at følge hendes udvikling.
Det går så lynende hurtigt og når jeg ser videoer og billeder af hende som et 1-2 år gamle, så er det ikke til at forstå at de ikke er tager for længere tid siden.

Jeg har stadig Thea med på arbejde 2-3 eftermiddage om ugen og det fungerer på et fornuftigt plan for os begge – hun når ikke at komme til at kede sig, og jeg kan trods alt nå at få lavet nogle småting selvom hun er med. Hun startede i børnehave 4 måneder før tid, men det var ikke fordi hun var specielt ”fremmelig” i forhold til de andre børn, men fordi hendes bedste ven Jospeh, som er et halvt år ældre end hende, skulle i børnehave. De har leget sammen siden de begge startede i vuggestue og har virkelig været et uadskilleligt makkerpar i alt. Så er hensyn til dem begge blev det besluttet at holde Jospeh i vuggestuen lidt længere i forhold til hans alder, og så flytte Thea lidt før tid, så de på denne måde kunne starte i børnehaven sammen.

Der er ingen tvivl om at hun er fars pige. Hun snakker non-stop, så på det punkt kan jeg ihvertfald ikke løbe fra at hun er min datter. Og så har hun også nogle sunde fritidsinteresser...



... hvilket giver udslag i nogle interessante kommentarer fra de ansatte børnehaven når jeg henter Thea.
Jeg tror også de andre forældre må undrer sig, når jeg henter hende og hun så højlydt proklamerer ”Nu tager jeg på arbejde!” eller ”Jeg skal ikke lege mere. Jeg skal trykke plakater”.

Nedenstående billede er ca. en måned gammelt. Det er tager da hun havde en uge med noget der mindede om influenza. Jeg måtte så have hende med på arbejde i et par dage – og da vi havde lynende travlt i MediaMouse, så kunne jeg ikke bare melde barn syg til kollegerne og blive hjemme. Så jeg måtte have hende med. Men hun klarede det fint og generelt virker hun altid til at have det bedre når hun er med på arbejde end at være hjemme når hun er syg. Jeg tror simpelthen det er fordi der hele tiden sker noget på arbjedet og hun derved er ”i gang”. Bl.a. hjalp hun mig med at sætte logoer på en bil til en kunde, hvilket hun efterhånden er ret skrap til, set i lyset af at hun kun er knap 3 år. Hun har fuldstændig styr på begreber som folie, tape, pap, papir og forskellige papirformater, ligesom hun også kan færdes imellem vores mange maskiner og ved hvad hun skal holde afstand til og hvilke rum hun ikke må gå ind i alene.





Jeg har ingen planer om at hun skal følge i mine fodspor. Det vil være helt op til hende selv hvad hun vil arbejde med og uddanne sig som. Men det glæder mig at hun er så kreativ som hun er og udviser stor interesse for hvad vi laver på arbejdet.

Det var ved jeg kunne finde på at skrive nu, men jeg regner med at komme med en opdatering på ”projektet” om, hvad der nok vil føles som en måneds tid (om et år)... Geeked

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og så er der utroligt nok gået et helt år til Geeked
I dag er det min datter Thea's 4 års fødselsdag!



Jeg har lige læst mit tidligere indlæg fra da hun fyldte 3 år - og det føles som ikke mere end en 2-3 måneder siden jeg skrev det.

Hun har udviklet sig til at være en meget kreativ pige med gang i.
I hendes børnehave har de en pige-gruppe, en drenge-gruppe - og så en gruppe som består af Thea og hendes partner-in-crime Yosef og et par andre drenge eller piger som på skift får lov til at være med i gruppen. Det er disse som altid bryder grænserne - og også har forsøgt at bryde ud af børnehavens hegn. Så der sker hele tiden noget hvor Thea er.

Jeg har hende stadig med på arbejde en 2-3 eftermiddage om ugen, ligesom hun typisk er med på arbejde, hvis jeg skal være der i løbet af weekenden.

Lige pt. er det klokken hun er ved at lære og så at skrive sit eget navn. Så en af hendes fødselsdagsgaver var derfor nogle udfræsede bogstaver i en håndskreven skrifttype, så hun har noget at kigge efter. Det er jo en af fordelene ved at vi laver sådan nogle ting i MediaMouse.

Hun elsker stadig at skabe ting, enten ved at tegne, klippe, klistre, male, samle, skrue m.m. hvilket jeg er rigtig glad for.
Hvis man kigger på min private facebook-profil, så vil man også se at størstedelen af mine billeder er af mig og Thea igang med at bygge et eller andet. Så det er super fedt også for mig at hun har så interesseret i dette.

Sådan noget som farver har hun selvfølgelig 100% styr på - også hvad angår de mest basale blandinger (gul+blå = grøn osv.) - men det er nok en arbejdsskade, ligesom hun også kender forskellen på papir, karton, folie og andre materialer.

Om hun senere hen skulle ende med at uddanne og/eller arbejde inden for det grafiske felt vil ikke undre mig, da hun har trykfarve flydende i årene. Men jeg vil omvendt heller ikke blive skuffet hvis hun ikke gør. Med alt den kreativitet og lyst til at skabe ting, så er jeg helt sikker på at hun vil være i stand til at definere sine egne rammer og skabe sig et godt og spændende liv Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stort tillykke Jesper, jeg er sgu født samme dag som din datter! Fantastisk dag Yes

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort tillykke med hende :)

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med hende.

Ungerne har det nu med at gå deres egne veje.....men derfor kan man jo godt eksponerer dem for det man selv synes er fedt.

Tænker nu ikke at min egen datter ender som økonom, men bare hun er glad (Og vælger noget med jobmuligheder) ja, så er alt vel godt.

;-)

Natasha

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er ved at være rigtig lang tiden siden efterhånden...
... Men nu må det være tid til en opdatering på hvordan det går med "mit projekt" :-) 

I dag - d. 30/5-2019 - fylder min datter Thea 10 år.
Det er vildt så hurtigt tiden er fløjet, siden jeg oprindeligt oprettede denne tråd for lidt over 10½ år siden.

Thea går nu i 3. klasse og det varer ikke længe, før hun er lige så høj som sin mor.
Det går godt i skolen, hun er en person som generelt går rigtig godt i spænd med de andre klassekammerater.
I den nyeste nationale test, lå hun på henholdsvis "over middel" og "en del over middel" (farmand har vel lov til at være stolt :-) ).
Og selvom hun er en pige med stort P, så er hun stadig fars pige og elsker heldigvis stadig at bygge diverse projekter sammen med mig.



Da hun var 5 år gammel var hun begyndt at blive lidt interesseret i skateboards. Og hun havde i en periode for sjovt kørt lidt rundt på et af mine.
Men det var for stort og tungt til at hun kunne køre ordentligt. Så på hendes 5 års fødselsdag gav jeg hende et ordentligt skateboard, samlet ud fra hendes størrelse og vægt. Ærligt talt troede jeg at det ville være noget, som hun ville syntes var sjovt maksimalt i et halvt års tid, ligesom rulleskøjter, løbehjul m.m. 
Men der tog jeg fejl. Hun kører stadig på skateboard i dag, hvilket er ensbetydende med at hun nu har gjort det i halvdelen af sit liv.
Hun har et arsenal af prof. udstyr i form af diverse skateboards også longboard, der får drenge i klassen til at se helt forkerte ud i ansigtet. 
Vi kører sammen minimum en dag om ugen og er begge medlemmer af Royal Copenhagen Skate og Big Heart Skateboarding. I de sidste 3 år har hun deltaget i Copenhagen Skateboard Marathon og kørte sidste år sammenlagt 14,8 kilometer ud af rutens 42 kilometer (og det var ærligt sagt nok mest min skyld at vi ikke kørte længere, da mine ben var helt færdige...).



Det var blot en lille update på projektet :-).
Hvis tråden stadig eksisterer i fremtiden, så regner jeg stadig med at komme med en opdatering en gang imellem.
Det er blot ærgerligt at billederne i de første indlæg tilsyneladende er forsvundet. Men det kan være at jeg kan redigere dem og lægge billederne ind igen.

Dbh. Jesper

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Big Smile

Godt at se at investeringen stadig giver afkast. Eller ... noget ... Cool

Kram her fra Førslev!

K.h.
Anja

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Hvis tråden stadig eksisterer i fremtiden, så regner jeg stadig med at komme med en opdatering en gang imellem.

Skønt med den slags projekter, som helt automatisk opgraderer sig selv.
Mit første projekt af denne type blev realiseret for mere en 27 år siden, og det har for 5½ måned etableret sit eget datterprojekt.
Så nu kan jeg med god samvittighed lægge mig på sofaen og tage mig en morfar. :-)

Hans

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)