Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 13 ud af 19 (188 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du rammer helt i plet med dit indlæg.

Peter - Revisor:
Hej Jacob! Jeg synes, at det er for dyrt. Konceptet er sikkert godt nok, men alt for dyrt. Jeg har mange kunder, der forespørger angående SMBA, men din pris vil de ikke betale. Henviser dem til de billigere så, idet mange kunder er fuldstændig ligeglade med rådgiveransvar...som du lægger så meget vægt på i din markedsføring. Jeg vil nu også påstå, at såfremt der på en eller anden måde bliver tale om ansvar fra advokatens side, så har advokaten ikke gjort sit arbejde godt nok.

OG du får svaret kritikerne på en yderst rimelig, jordnær og saglig måde.

Jeg selv prøver at sikre at nye deltagere får etableret effektiv bogføring fra starten med regnskabsoverblik hensættelser til moms, skyldig skat, kreditorer og at de kan svare enhver sit til tiden. De fleste klienter akkumulerer hurtigt kapital og likviditet i de nye selskaber.

Som jeg har fortalt dig kan vedtægter skrives ekstremt simpelt og det tager ikke mere end 10-15 minutter per selskab. Du burde nu ringe mig op for en generel drøftelse.

Stiftelse af selskaber og efterfølgende drift har imidlertid mange andre aspekter og deltagerne bør understøttes af en generelt regnskabs- og skattekyndig som Peter Revisor, eller undertegnede, eller Jørgen OLsen eller andre rationelt tænkende regnskabsfolk.

Der er INGEN gode grunde til at lave skuffeselskaber for SMBA-selskaber. Det er et totalt spild af tid og penge.

Den form for bogføring og regnskabsassistance, som vi tilbyder indeholder præcise balancer fra starten mens vi graver os flere år baglæns for eksempelvis at sikre indriven af for megen betalt skat. Klienter får også hurtigt rimeligt præcise likviditetsoversigter 2-3 måneder frem i tiden sammen med ajourført bogføring.

De små virksomheder har meget lidt brug for alle de komplicerede og irrelevante spidsfindigheder, som den gode selskabsadvokat kommer med. Faldgruberne kan ganske let undgås.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:01

Ejler Ottesen:
De små virksomheder har meget lidt brug for alle de komplicerede og irrelevante spidsfindigheder, som den gode selskabsadvokat kommer med. Faldgruberne kan ganske let undgås.

Øh som jeg forstod JT's indlæg var det netop ikke en kundegruppe han henvender sig til?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:25

Peter - Revisor:

Dette har intet med min proffession at gøre, eller om jeg forstår begrebet rådgiveransvar!

Bent`s kommentar og personlige angreb desangående mv. vil jeg her se helt bort fra. Usmageligt!

Dette er alene et spørgsmål om du kan frasige dit ansvar, når du har  oplyst alt vedr SMBA, som

der er nogen kilder, der påstår, at du kan.

Peter jeg tænker som rådgiver og når jeg nævner at der er flere indlæg her på Amino hvor en forsikring nemt kunne komme i spil hvis det var den virkelige verden, er det såmænd ikke kun dig jeg tænker på (men også dig). Derfor må du ikke betragte det som et personligt angreb - selvom jeg ved det kan være svært - men mere som en anskuelse af begrebet rådgiveransvar. Det skal også retfærdigvis siges at at de spørgsmål som kommer her ofte ikke er formuleret helt præcist, hvorved der kan forekomme misforståelser. Men sådan er det faktisk også i den virkelige verden. Ofte ved revisoren/kunden ikke hvad det er der skal spørges om. Det er en del af rådgivningsopgaven at få opgaven ind på rette spor.

At Eiler nu prøver at score billige points på Peters indlæg undrer mig ikke og det tror jeg nu ikke Peter tager videre notits af hvis jeg kender ham rigtigt. Som rådgiver skal man bare kunne se spøgelser og anvise sikre løsninger og klart at kender man ikke disse fadlgruber ja så fremstår ting nemme og ukomplicerede. Indtil den dag hvor det brænder.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:02

Ejler Ottesen:
komplicerede og irrelevante spidsfindigheder

Der er der da ellers nok af irrelevante spidsfindigheder i de smba'er du har relation til Ejler, fx. i Aktino.. sammen med Thorbjørn.. i hvert fald efter min opfattelse, når jeg læser vedtægterne..

Ejler Ottesen:
kan vedtægter skrives ekstremt simpelt og det tager ikke mere end 10-15 minutter per selskab

Tager det virkelig så lang tid, det er jo 60 - 70 kr. pr selskab med din minutrate... Vil det sige, at du udbyder stiftelse af SMBA selskaber til 75,00 + moms? Du må i så fald være Danmarks billigste udbyder, Ejler. Det må jeg sige..

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 18:11

Tænker på, om det ikke snart er samba eller slingervalsen Smile

Storm P citat.

Af ingenting kommer lommeuld

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:17

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Der er der da ellers nok af irrelevante spidsfindigheder i de smba'er du har relation til Ejler, fx. i Aktino.. sammen med Thorbjørn.. i hvert fald efter min opfattelse, når jeg læser vedtægterne..

Hvorfor kan advokater ikke kan en spade for en spade? Der er tale om ordgejl i de vedtægter!Ick!

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:21

Klovn:
ordgejl
- undskyld, kendt ikke ordet...

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:21

Klovn:
ordgejl
- undskyld, kendt ikke ordet...

Fra Århus
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:43

Øhhh Det nærmer sig jo krig det her.... og med risiko for at blive brændt, skudt og på anden måde lemlæstet i denne debat, så har jeg lige et tillægsspørgsmål og igen med risiko for at nogen har givet et svar på dette, da jeg ikke lige orkede at læse alle indlæg, forholder det sig ikke således at ApS/A/S kun kan stiftes af godkendt revisor (reg. eller stats og som følge deraf har en lovpligtig ansvarsforsikring og et disciplinærnævn)  eller advokat med deslige,  uanset om dette er kontant eller for værdier?

Er det ikke korrekt at et SMBA kan stiftes af hvem som helst inkl en selv - eller har jeg misforstået noget?

Jeg mener der er ikke behov for at den godkendte revisor eller advokat bekræfter kapitalen?

- og så må i alle have en fantastisk god og givende aften...

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:50

Nej, det er ikke korrekt...

Enhver kan stifte aps, a/s, smba... hvis en revisor stifter et aps fx. dækker hans ansvarsforsikring ikke nødvendigvis, for den dækker normalt ikke juridiske konsulentydelser... Alle - ikke advokater - behøver ikke have en ansvarsforsikring. Revisor er ikke nødvendigvis omfattet af et disciplinærnævn, kun hvis han er medlem af enten fsr eller frr, og disciplinærnævnet tager sig ikke nødvendigvis af alle sager...

det du formentligt blander ind i forholdet er hvem, der kan skrive under på kapitalens tilstedeværelse i webreg... det er noget helt andet...

ps. krig er det ikke... det er bare spydigheder... de fleste af os kender hinanden ret godt...

Side 13 ud af 19 (188 indlæg)