Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 12 ud af 19 (188 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Rådgiveransvar ja....men hvor langt skal man ud før dette bliver aktuel?

Ja jeg må jo desværre sige at det er dybt beskæmmende at opleve en revisor komme med en sådan udtalelse. Jeg behøver jo bare at tænke på den tanke jeg tit selv sidder med, når man læser svar her på Amino: at det er godt at brugerne ikke kan gøre et krav om rådgiveransvar gældende for svar der er givet her på Amino, og det gælder såmænd også nogle af dine svar Peter. 

Samtidig må jeg også ligesom Jacob sige: Kender du da nogle Peter og hvad er det iøvrigt der begrunder dette "holdningsskift". På mig virker det lidt som at du måske er gået ind i en slags samarbejde med nogle af dem, siden du nu reagerer så kraftigt mod Jacob og co. Gå ud til andre advokater, hør hvad de skal have for det, så har du et fornuftigt sammenligningsgrundlag, men lad være med at sammenlign det med nogle som blot udbyder selve registreringen af selskabet. Det er det mindste af det hele.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Bent...jeg vil ikke være uvenner med nogen....men der er så mange andre, der er gået i den anden grøft!

Dine svar er nu heller ikke altid 100%, mange gange også til mere skade end gavn!

Hvis vi nu skal blive personlige, som du åbenbart lægger op til.

Jeg efterlyser en forklaring på rådgiveransvar i forbindelse med oprettelse af et SMBA...som åbenbart

ikke kan fås...og jeg forstår slet ikke, at du farer sådan op, idet dette her slet ikke på

nogen måde kører mod dig.

Slut..herfra! 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:58

Peter - Revisor:
Hvornår bliver rådgiveransvar aktuel i forbindelse med f.eks. stiftelse af et SMBA?

Det er så noget helt andet, Peter... at du ikke kender begrebet rådgiveransvar... hvad er det for noget ævl, du fyrer af i dag Peter.. [:'(]

Hvis du som revisorrådgiver begår noget culpøst, der medfører, at din bistand til mig som kunde påfører mig et økonomisk tab, så er du erstatningsansvarlig... Da du så er revisor, så er det med proffesionelle briller, man vurderer dit ansvar, dvs. du ifalder nemmere et rådgiver ansvar end andre, der rådgiver indenfor dit område...

Et rådgiver ansvar i relation til SMBA, jammen det første ansvar der konstateres hos konkurrerende udbydere, der ikke er advokater, er jo at de jo tilsyneladende ikke overholder gældende lovgivning omkring aftale om juridisk bistand. Det næste kunne så enkelt og hypotetisk være, at de bilder folk ind, at man kan drive enkeltmandsvirksomhed via et SMBA... Hvordan det ?? og hvordan kan det lade sig gøre... Således:

Således konkret eksempel på en forretningmodel:

Din kone og dig stifter 1 SMBA, og stifter herefter et andet smba, der herefter i fællesskab stifter 25 stk. SMBA og kalder dem alle Petmor SMBA 1 - Petmor 25 SMBA - blot eksempler...

Der kræves ingen kanpital, så efter 3 - 7 uger har du 25 cvr numre på 25. SMBA. Du har nu 25 hyldevarer til 1.125,00 fx.

Når så Jørgen Cykelhandler eller Helle Frisør fra Slagelse falder i i din telefonkampagne, hvor de er blevet bildt ind, at de kan får begrænset hæftelse fra i morgen i disse krisetider for 975,00 eller for 1.125,00 eller for 4.999,00 eller hvad du nu vælger at sælge til, så køber de SMBA'et med CVR og hele molevitten af dig og din kone.

Nu er der en ejer af SMBA'et. Efter loven skal der være flere ejere. Styrelsen opdager ingenting, for ejerkredsen er jo anonym... Fristelsen for svindel er stor, Opdagelsesrisikoen er lille - eller??

Hvad sker der, når moms og A-skat ikke betales i frisørsalonen, Peter?
Er den "solgte" hæftelsesbegrænsning til stede ?

lad mig høre dit bud..

- og lad mig høre, om du mener man I så fald vil i falde et ansvar for ikke at have fortalt cykelhandleren om, hvad konsekvens købet kunne få...

Øh, lad os antage, at udbyderen så i falder et ansvar, jammen udbyderen her var jo 2 tomme SMBA'er som ikke kan betale... Og hvad sker der så med kravet - det står cykelhandleren med alene tilbage...

Peter, det er rådgiveransvar, og det er forbandet dårlig rådgivning af værste skuffe, som jeg tager totalt afstand fra. Prøv og tjek hvem, der ejer de udbydere, der annoncerer på google, og så tjek lidt ud på CVR hvad de står bag. Husk "personsøgning" på CVR er GRATIS...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:04

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Husk "personsøgning" på CVR er GRATIS...

Peter, Om jacob og mig har lavet den samme personsøgning skal jeg ikke kunne sige men hvis du kikker på de data du fik i går vil du se et konkret eksempel på dette.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:29

Nu er jeg ikke med??

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34

Jacob...jeg taler ikke om skuffe SMBA`er eller fortielser af nogen art i forbindelse med etablering af et SMBA.

Mit spørgsmåler kort og godt, at når du har oplyst alt vedr. SMBA og ikke fortiet noget, kan du så i falde

rådgiveransvar i forbindelse med oprettelse af et SMBA?

Dette har intet med min proffession at gøre, eller om jeg forstår begrebet rådgiveransvar!

Bent`s kommentar og personlige angreb desangående mv. vil jeg her se helt bort fra. Usmageligt!

Dette er alene et spørgsmål om du kan frasige dit ansvar, når du har  oplyst alt vedr SMBA, som

der er nogen kilder, der påstår, at du kan.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:38

Peter - Revisor:
om jeg forstår begrebet rådgiveransva

Jammen Peter, det var det du skrev...

Peter - Revisor:
Bent`s kommentar og personlige angreb desangående mv. vil jeg her se helt bort fra. Usmageligt!

Igen Peter. det var nok foranlediget af det du skrev -  en gang i mellem er det fornuftigt lige at læse indlægget inden man banker det afsted. det har jeg da også måttet sande...

Peter - Revisor:
nogen kilder, der påstår, at du kan

Hvilke kilder taler du om? Nogen af dine samarbejdspartnere?

Hvad er i øvrigt din pris for selskabsstiftelse, jfr. din hjemmeside? - du skriver kontakt for pris, hvorfor skriver du ikke prisen, når du gerne skriver timeprisen?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:45

Peter - Revisor:
Dette er alene et spørgsmål om du kan frasige dit ansvar, når du har  oplyst alt vedr SMBA

Du mener for eksempel, at du skulle kunne handle udenfor et rådgiver ansvar ved at udlevere en bog om emnet?

Hvad mener du konkret?
At du skulle kunne sige til folk, nu skal I høre hvad det her handler om, og herefter kan I købe selskabet og det er så det??
Er det det du mener??

- eller spørger du ind til,. hvorledes en ansvarsfraskrivelse fra dig som revisor skal formuleres?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Hej igen!

Ja...all right min fejl.

Jacob..jeg har ingen samarbejdspartnere mht. SMBA....jeg har lagt 2 SMBA´er ud 2 forskellige steder.

Jeg skal ikke leve af at stifte selskaber.......gør det som en service for evt. kunder.

Prisen ligger mellem 1500-2000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53

Jeg forstår på dig....at du ikke kan frasige dig rådgiveransvar når SMBA`et er stfitet så!

O.k....jamen det må så være svar på mit spørgsmål.

Tak.

Side 12 ud af 19 (188 indlæg)