Jamen Peter - Så er det ganske enkelt fordi du ikke har forstået det som Jacob og jeg selv har sagt flere gange her. Der er den store forskel på at stifte et A/S / AMBA eller et SMBA at førstnævnte selskaber ikke kræver den store rådgivning med hensyn til fastlæggelse af den juridiske og skatttemæssige stilling, hvorimod SMBA'et er en mere præcis og udefinerbar enhed, som kræver mere detailrådgivning. Smiley: Vi to er 100% enige. Jeg har personligt den holdning at kan man ikke fremskaffe 125.000 kr. til et ApS så er virksomheden måske endnu ikke moden til at blive etableret i selskabsform og ofte er det bedst at starte op i personligt regi. Så er man også sikker på at få fradrag for et evt. underskud. |
Peter - Revisor:Jeg vil nu også påstå, at såfremt der på en eller anden måde bliver tale om ansvar
fra advokatens side, så har advokaten ikke gjort sit arbejde godt nok.
... ?? og dermed mener du ??? ... at man skal være ligeglad... at man skal kunne rette krav... eller advokaten skal betale alligevel... Det henstår noget uklart, hvad formålet med din bemærkning er - lad mig straks høre, Peter??
For dyrt for nogen, ganske givet... der er folk, der går så meget op i en taskes pris, at de slet ikke kigger på eller overvejer forskellen i kvalitet.
Længere er den vel ikke.
... og den slags klienter samler jeg ganske enkelt ikke på.
... hvis folk fravælger en ydelse alene under henvisning til pris i det niveau vi har lagt, jammen så udtrykker deres forretningsmæssige planer jo et niveau, hvor pengene er så små, at klienten som sådan på det nærmeste er uinteressant.
... Jeg har respekt for 4 drenge, der vil lave et SMBA vedrørende et projekt fordi de ikke kan låne til aps i øjeblikket, men jeg har ikke respekt for, at de ikke skal betale en samlet pris, der klæder dem gensidigt på der svarer til, hvad de skulle betale for en anpartshaveroverenskomst hos os. Så er småligheden da til at få øje på.
Hvis folk af den status vil lave SMBA'et selv, så kan de blot erhverve (for 100 kr.) en vedtægt i et SMBA via cvr.dk, der minder formålsmæssigt om det de skal lave. Herefter kan de skrive af, og få deres CVR nummer fra styrelsen. Det er op til den enkelte. Der er da ingen grund til at du henviser til andre.. Du kan jo selv gøre det samme... Hvorfor tror du netudbydernes vedtægter er enslydende, fordi det har været fremgangsmåden for den enkelte antager jeg.
...Men jeg konstaterer, at det må være godt nok i din verden - men ikke i min - og forhåbentlig heller ikke i mange andres.