Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 11 ud af 19 (188 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Peter - Så er det ganske enkelt fordi du ikke har forstået det som Jacob og jeg selv har sagt flere gange her. Der er den store forskel på at stifte et A/S / AMBA eller et SMBA at  førstnævnte selskaber ikke kræver den store rådgivning med hensyn til fastlæggelse af den juridiske og skatttemæssige stilling, hvorimod SMBA'et er en mere præcis og udefinerbar enhed, som kræver mere detailrådgivning.

Smiley: Vi to er 100% enige. Jeg har personligt den holdning at kan man ikke fremskaffe 125.000 kr. til et ApS så er virksomheden måske endnu ikke moden til at blive etableret i selskabsform og ofte er det bedst at starte op i personligt regi. Så er man også sikker på at få fradrag for et evt. underskud.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:25

Peter - Revisor:

Jeg vil nu også påstå, at såfremt der på en eller anden måde bliver tale om ansvar

fra advokatens side, så har advokaten ikke gjort sit arbejde godt nok.

... ?? og dermed mener du ??? ... at man skal være ligeglad... at man skal kunne rette krav... eller advokaten skal betale alligevel... Det henstår noget uklart, hvad formålet med din bemærkning er - lad mig straks høre, Peter??

For dyrt for nogen, ganske givet... der er folk, der går så meget op i en taskes pris, at de slet ikke kigger på eller overvejer forskellen i kvalitet.
Længere er den vel ikke.

... og den slags klienter samler jeg ganske enkelt ikke på.

... hvis folk fravælger en ydelse alene under henvisning til pris i det niveau vi har lagt, jammen så udtrykker deres forretningsmæssige planer jo et niveau, hvor pengene er så små, at klienten som sådan på det nærmeste er uinteressant.

... Jeg har respekt for 4 drenge, der vil lave et SMBA vedrørende et projekt fordi de ikke kan låne til aps i øjeblikket, men jeg har ikke respekt for, at de ikke skal betale en samlet pris, der klæder dem gensidigt på der svarer til, hvad de skulle betale for en anpartshaveroverenskomst hos os. Så er småligheden da til at få øje på.

Hvis folk af den status vil lave SMBA'et selv, så kan de blot erhverve (for 100 kr.) en vedtægt i et SMBA via cvr.dk, der minder formålsmæssigt om det de skal lave. Herefter kan de skrive af, og få deres CVR nummer fra styrelsen. Det er op til den enkelte. Der er da ingen grund til at du henviser til andre.. Du kan jo selv gøre det samme... Hvorfor tror du netudbydernes vedtægter er enslydende, fordi det har været fremgangsmåden for den enkelte antager jeg.

...Men jeg konstaterer, at det må være godt nok i din verden - men ikke i min - og forhåbentlig heller ikke i mange andres.  

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:27

Peter - Revisor:
stiftelse af SMBA til nogen af markedets dyreste priser

Peter, hvad bygger du det her på?? Jeg gætter du kender prisen hos 2 udbydere... kender du flere?? lad mig høre...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:41

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
For dyrt for nogen, ganske givet... der er folk, der går så meget op i en taskes pris, at de slet ikke kigger på eller overvejer forskellen i kvalitet.
Længere er den vel ikke.

... og den slags klienter samler jeg ganske enkelt ikke på.

... hvis folk fravælger en ydelse alene under henvisning til pris i det niveau vi har lagt, jammen så udtrykker deres forretningsmæssige planer jo et niveau, hvor pengene er så små, at klienten som sådan på det nærmeste er uinteressant.

Yes - Det er da dansk der er til at forstå! Respekt for den holdning!

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Hej Jacob!

Det er muligt, at du opfatter dette provokerende......men jeg forholder mig til de meldinger jeg får.

Der er ikke noget ondt ment i dette!

Jeg kender en del priser ja.....og I ligger  prismæssigt i overkanten.....take it or leave it!

Ved da godt at du har lavet et omfattende research Jacob, men er det meningen at kunden skal

betale for dette?

Jeres model/opsæt er da udmærket...Jacob!

Rådgiveransvar ja....men hvor langt skal man ud før dette bliver aktuel?

Henrik.....Ja det er dansk...men stadig holdninger kan også sælges/købes for dyrt.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:18

Jammen, jeg opfatter det ikke provokerende, og din holdning til prisen er din holdning. Den må du gerne have - jeg forholder mig til du udtrykker - og det er jeg helt uenig i... Hvad mener du for eksempel med, at folk skal betale for research?? I en "time and material" forretning skal folk betale for den  anvendte tid, og timesatsen udtrykker så det niveau man kan tillade sig at debitere - måske i øvrigt baseret på research.

Samme principper anvender du / I vel forhåbentlig hos jer.

... Og hermed afslutter jeg for min del debatten herom.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

O.K. Jacob!

Ville bare gerne udtrykke, at du mister en del kunder(også fra mig), som har penge og som helt sikkert er værd at samle på, men som ikke

forstår, at du udbyder billige selskaber.......og i den anden ende "dyrere SMBA`er"!

Men "no bad feelings"....!*S*

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:27

Peter,

Jeg har fuld forståelse for Jacobs segmentering. Hvorfor bruge tid på at forsøge at få kunder, der måske ikke har behov for andre ydelser.

Hvis man "blot" taler stiftelse af et SMBA så er Jacob i forhold til andre udbydere af SMBA prismæssigt i den tunge ende. Men Jacobs produkt er jo i forhold til disse mere omfangsrigt - ikke mindst i forhold til rådgiveransvaret og det er derfor lidt som at sammenligne æble og pærer.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:28

netop, men lad os bare slutte den her...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

Ja...Henrik...Jacobs model er fint(har jeg også skrevet).......men jeg forstår så ikke begrebet rådgiveransvar!

Hvornår bliver rådgiveransvar aktuel i forbindelse med f.eks. stiftelse af et SMBA?

Står der ikke noget med småt et eller andet sted, så der ikke kan effektueres rådgiveransvar?

(Er ikke møntet på Jacob, som jeg har stor respekt for...men bare et generelt spørgsmål)!

Side 11 ud af 19 (188 indlæg)