Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA selskab

Side 10 ud af 19 (188 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

... jeg burde i øvrigt som almindelig advarsel meddele, at Styrelsen har oplyst mig, at visse smba eksperter pt. er i gang med en større telefonkampagne over det ganske land til alt fra netop frisører til ordinærer butikker... agressivt 110%... det ligner det gamle telefonannoncesalg bare denne gang via udbyder smba'er stiftet af udenlandske ltd af netop små kriminelle typer...

føj føj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Må jeg genåbne debatten, der aldrig dør...

Et nyt indlæg i selskabsudbyderen Jacob Tøjner`s markedsføring af hans produkter og andre services, som herved erklærer at ogsa han NU er en SMBA selskabs udbyder.

Jamen dog. Den indædte modstand mod SMBA-selskaber opgives nu - med forbehold naturligvis.

Vores beslutning nu er, at der helt oplagt på markedet stortset ikke findes veluddannede seriøse udbydere af denne selskabsform, der kan fungere som alternativt til I/S, dog bortset fra visse ulemper.

Dette udsagn uden dokumentation viser glimrende niveauet for din seriøsitet. Jeg vil opfordre mine klienter til at bruge dit lange skriv som en eventuel tjekliste for hvad de måtte have af spørgsmål.

stifter vi et SMBA så kan viriksomhedsejerne ikke en gang oprette en telefon i selskabets navn uden afgivelse af kautionserklæring...

Hvis det virkelig var rigtigt er det da een god grund mere til at bruge Skype telefoni.

stifter vi et SMBA så kan viriksomhedsejerne slet ikke oprette en almindelig driftskonto i større danske banker uden afgivelse af kautionserklæring...

Udokumenteret påstand grebet ud af luften. Oprettelse af bankkonti har ikke en eneste gang voldt nogen som helst problemer for mine klienter.

hvergang man som SMBA ejer retter henvendelse til større normalleverandører til erhvervsvirksomheder, og man oplyser, at firmaet er et SMBA med CVR, så  vil de enten straks have kaution fra ejerkredsen, dokumentation for ejerkredsen (hvilket ellers principielt er fortroligt) eller de skal tale med deres juridisk afdeling, hvorefter ovenstående krav bliver aktualiseret.

En udokumenteret påstand, som du ganke enkelt ikke kan bevise.

Det er da også noget forfærdeligt vrøvl.

Dernæst har jeg drøftet spørgsmålet med juridiske medarbejdere der sidder på området i Erhvervs- og Selskabstyrelsen,

Hvad med at oplyse navn med deres udsagn.

I EogS vejledning er der næsten ingen udsagn, hvorpå du kan basere dine mange og lange indlæg med modstand mod SMBA.

Vi har nu set en række aktører spille eksperter gennem en periode, og gennem en periode har vi nu købt adgang til de vedtægter og aftaler som disse eksperter anmelder til styrelsen, og som folk gladeligt betaler kr. 1500 for. Og det er helt eminent bras, folk køber -

Det kan da godt være men du sværter alle andre uden dokumentation.

Derfor trænger iværksætterne til en ordentlig rådgivning om SMBA formen, OG  det skal der til gengæld betales for...

Efter medgået tid. Ja selvfølgelig. Det er jo yderst lukrativt når der i så lang tid har været så mange irrelevante og udokumenterede argumenter mod SMBA-selskaber, hvor modstanderne aldrig en eneste gang har forholdt sig til eksempelvis AmbA-selskaber, som også er reguleret efter lov om visse erhvervsdrivende selskaber.

Til normale advokat takster på KR. 1800 til 2500 per time. DET kan jo blive yderst lukrativt, hvis du kan lokke potentielle kunder ind i din butik.

hvilken rolle har eklsterne rådgivere i denne forbindelse, hvem kan vælge dem, en majoritet, er det defineret præcist og vurderet mht konsekvenser.

Det er bare et eksempel på noget, som for vedtægterne er fuldstændig irrelevant.

Eller med sådanne "venner" behøver man ikke fjender.

Vi mener rådgivning i forbindelse med stiftelse af SMBA i realiteten svarer til den rådgivning det koster at udforme et Interessentskab eller en anpartshaveroverenskomst.

Måske men helt irrelevant for et familie baseret selskab eller mand-kone selskab.

Selskabet bør derfor koste fra kr. 6.500 + moms

Visse andre ydbydere tager KR 5000 + moms per styk og det er formentlig lukrativt.

Jeg skriver vedtægterne på ca. 15 minutter, hvilket i sig selv bliver til omkring KR 100 eller typisk KR 200 for 2 selskaber, som normalt er det mindste antal selskaber, som stiftes. Hertil kommer anden tid, hvor jeg næsten altid mødes med mine klienter personligt - ansigt til ansigt.

Næsten alle klienter køber en eller flere andre ting i MINE butikker som eksempelvis bogføring og regnskabsassistance fra min bogføringsfabrik, som snart vil være klar til billig og effektiv masseproduktion. Eller assistance over for skattevæsenet, hvor jeg har en relativ god vinderprocent. Eller IT-assistance med levering af brugerklare systemer på fastprisbasis.

hvilket bør baseres på den medgåede tid til drøftelse af en lang række emner bestilleren tager stilling til.

Relevant eller ikke? JEG besvarer gratis nogle spørgsmål  på Amino, hvis en mulig klient adviserer mig via e-mail.

Ellers sikrer jeg mig hurtigt ved telefonisk interview oversigt over, hvad der kan være relevant for en ny sag.

En af mange gode grunde for brug af SMBA-selskaber er, at man slet ikke behøver store juridiske undersøgelser til de ekstremt dyre advokattakster for praktisk afprøvning af gode ideer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:02

Eiler: Du siger at sådan noget som aftaler, overenskomster m.v. er irrelevant i familiebaserede selskaber eller mand/kone selskaber. Du skulle bare vide. Prøv bare at forstil dig at to søskende ryger i totterne på hinanden eller en af de to ægtefæller "træder ved siden af" på privatfronten. Så er der i mange situationer dømt krig.

Du siger at du skriver vedtægter på et kvarter, underforstået at der ikke skal laves andet. Det er jo lige præcist der problemet opstår. Du hænger dig i nogle beløb som må betragtes som peanuts i forhold til den udgift som man kan forudse hvis konstruktionerne ikke holder.    

Jeg er enig med dig i nogle af tingene: 

- Jacobs indlæg kan virke generaliserende når vi taler om udbydere men skal jo ses i sammenhæng med hans øvrige indlæg i denne tråd m.v. og der ved man at det ikke er dig han er ude efter, eller mig for den sags skyld (jeg udbyder slet ikke disse selskaber).

- Det er faktisk en rigtig god ide at bruge Jacobs indlæg som en slags checkliste i forbindelse med etablering af SMBA-selskaber.  

- Det med valg af rådgiver etc. vil typisk ikke være noget der specifikt er skrevet ned, men følger af de skriftlige aftaler man har lavet vedr. beslutningsadgang, dispositionsret. 

Hvad man har behov for af advokatassistance har intet med valg af selskabsform at gøre, lige bortset fra at SMBA formen umiddelbart kræver lidt mere undersøgelse så man er 100% på hvordan vil blive behandlet.   

Og både Jacob og jeg - jeg er sikker på at det også gælder Jacob - besvarer da jævnligt forespørgsler fra Amino-folk uden at der nødvendigvis kommer en bon efterfølgende.

Jacob:  Det er også min nødplan. Det er faktisk en sag jeg har for en advokat som jeg har samarbejdet med gennem mange år, og hvis Skatterådet siger  nej til den model vi har opstillet, baseret på ApS, så kunne nødplanen være et SMBA eller et fællesdrevet interessentskab. Problemet er bare sådan som jeg ser det at man her ikke vil kunne optage nye medejere i den fælles driftsenhed, uden at det udløser beskatning af de bestående ejere.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:16

Skattekonsulenterne:
Problemet er bare sådan som jeg ser det at man her ikke vil kunne optage nye medejere i den fælles driftsenhed, uden at det udløser beskatning af de bestående ejere.   

Bent, gider du ikke uddybe dette (blot med nogle få ord??

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:31

Jo:

I et anpartsselskab/aktieselskab kan man optage nye anpartshavere i forbindelse med en kapitaludvidelse. Der kommer penge ind i selskabet og de gamle ejeres aktier stiger i værdi, men der sker ingen beskatning af denne værditilvækst før de realiserer aktierne i selskabet.

I et interessantskab erhverver en ny interessent ikke aktier men en ideel andel og her er der for de eksisterende interessenter tale om at de afstår en ideel andel og det udløser beskatning. Dette er en problemstilling som advokaterne særligt kender til i egne rækker i forbindelse med optagelse af nye partnere.

I et SMBA mener jeg det forholder sig på samme måde som i et interessentskab.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:00

God morgen Ejler, en glæde at du er med på tråden.

Ejler Ottesen:
Den indædte modstand mod SMBA-selskaber opgives nu

NÆ, Jeg har ved flere lejligheder udtalt at selskabsformen kan anvendes, men ikke som alternativ til enkeltmandsvirksomhed, og ikke i alle henseender. Jeg har således opponeret mid din opfattelse, at den altid kan anvendes.

Ejler Ottesen:
Dette udsagn uden dokumentation viser glimrende niveauet for din seriøsitet

Ejler, du har overset ordet "...stortset..." - dvs. der findes selvfølgelig seriøse udbydere, fx. selskabsadvokaten i Lyngby udbyder SMBA, og ham opfatter jeg bl.a. som seriøs.

Ejler Ottesen:
Jeg vil opfordre mine klienter til at bruge dit lange skriv som en eventuel tjekliste for hvad de måtte have af spørgsmål.

Fint, det var hensigten.

Ejler Ottesen:
Det kan da godt være men du sværter alle andre uden dokumentation

Hvad du tænkt dig, at jeg skulle indskrive vedtægterne?? Du kan jo selv indhente vedtægterne på diverse selskaber og se resultatet.

Ejler Ottesen:
aldrig en eneste gang har forholdt sig til eksempelvis AmbA-selskaber

Jeg er bange for at kæden hopper af her...

Ejler Ottesen:
for vedtægterne er fuldstændig irrelevant.

Din bemærkning skuffer mig.

Ejler Ottesen:
Eller med sådanne "venner" behøver man ikke fjender.

Nu falder kæden af igen??

Ejler Ottesen:
Måske men helt irrelevant for et familie baseret selskab eller mand-kone selskab.

Jeg er da enig i, at der kan være stor forskel på ejergruppens relationer, og at disse relationer kan påvirke den medgåede tid.

Hvis det er mand og kone udformer vi heller ikke normalt overenskomster..

Ejler Ottesen:
En af mange gode grunde for brug af SMBA-selskaber er, at man slet ikke behøver store juridiske undersøgelser til de ekstremt dyre advokattakster for praktisk afprøvning af gode ideer

Det er jeg ikke enig i, og i realiteten tror jeg en del af din uenighed mere har hjemmel i jantelov end andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Hej Jacob!

Jeg synes, at det er for dyrt.

Konceptet er sikkert godt nok, men alt for dyrt.

Jeg har mange kunder, der forespørger angående SMBA, men din pris vil de ikke betale.

Henviser dem til de billigere så, idet mange kunder er fuldstændig ligeglade med rådgiver-

ansvar...som du lægger så meget vægt på i din markedsføring.

Jeg vil nu også påstå, at såfremt der på en eller anden måde bliver tale om ansvar

fra advokatens side, så har advokaten ikke gjort sit arbejde godt nok.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:26

Indlæg som dette undrer  mig ikke men det kan undre at det kommer fra dig Peter. Nu ligger landet jo sådan at de SMBA-stiftelser som dine kunder ønsker og ikke vil betale for, netop gennemføres uden advokat o.l. og derved for egen regning og risiko.

Hvis der er noget som er relevant lige så snart man taler om at rekvirere rådgivning eller udbyde rådgivning så er det da i allerhøjeste grad rådgiveransvaret og rådgiverforsikringen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32

Det er muligt Bent, men de kunder der efterspørger vil ikke betale den pris.

Jeg stifter ikke selv SMBA, men henviser til andre så.

Skal ikke blande mig i Jacobs butik, men synes da at selskaber til lavpris(her er der vel

også inkluderet rådgiveransvar)og stiftelse af SMBA til nogen af markedets dyreste priser

ikke hænger sammen.

Dette er så min personlige holdning, og efter de meldinger jeg har fået. 

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:46

Jo, der er en helt klar og alvorlig hage og det ligger i det signal et SMBA udsender til sine kunder og omverden: Et firma uden penge eller en stavefejl på et andelsslagteri!

Alt for mange rådgivere overser den markedsføringsmæssige værdi denne eller hin virksomhedsform signalerer til kunder og leverandører. Markedsføringsmæssigt står du meget mere positivt ved at vælge en kendt virksomhedsform. Så hvorfor ikke bare gå i gang som enkeltmands virksomhed, hvis du ikke har kapital til et A/S eller ApS? Hvis du er bange for at tabe penge på din virksomhed og så selv skulle til lommerne, så lad være med at blive selvstændig, så er du nemlig allerede bagud på point.

Side 10 ud af 19 (188 indlæg)