Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan TV2 være skurken??

Side 8 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James. Du skrev:
 
De 915 kr. er til IBO startersættet og indeholder ikke produkter.
 
Med startersættet køber man 1 af de 3 pakker der er, som naturligvis er i 3 forskellige prisklasser og det er købet af denne pakke, som bliver konfigurerer i systemet.
 
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så SKAL man udover de 915 kr. også købe en af disse produktpakker og dermed er startindskudet minimum lige knap 2000 kr. i opstartsmateriale og produkter.
 
Men hvis man ikke SKAL købe en produktpakke for at komme i gang, så skylder jeg min tidligere Amway sponsor et par over nakken, for det blev utvetydigt fremlagt at det var påkrævet.
 
NB! Jeg har gravet min gamle støvede Amway mappe frem, så det ovenstående er ikke baseret på en tilfældig vurdering, men det som var fakta imens jeg deltog. (Med mindre jeg er blevet misinformeret).
 
Der er produkter i den billige starterpakke. Den købte jeg i hvert fald Jeg tror der har været en misforståelse i dit tilfælde.
Du har ret i, at der findes flere forskellige startpakker. Man sparer en masse penge ved at købe de dyrere, da man alligevel kommer til at bruge produkterne senere hen. Det er det positive ved de dyre.
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
[Slettet da det ikke bidrager med noget]

- Er afmeldt tråden nu.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det er ikke en provokation af nogen art, jeg undrer mig blot over at der aldrig kommer facts på bordet når man snakker mlm.

Det undrer mig mindre og mindre :)
Som i mange andre sammenhæng er der som regel en årsag til at folk ikke vil ud med facts - f.eks. fordi de facts der er til stede er langt mindre spændende og salgbare end de fantasier der præsenteres i stedet
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lougan

 
Du skriver at det ikke er så fedt at forklare en ven at man i opstartsfasen "kun" tjener 500 i md,
jeg mener at hvis man ikke skal sætte troværdigheden over styr, er man netop forpligtet til at fortælle vennen at det "kun" har kastet 500kr af sig i sidste måned, man er nød til at begynde et sted og så kan jeg ikke se at du behøver at være flov over kr. 500, for er dette steget til 6000 om måneden om et år, har du haft en kanonfremgang,
Det jeg tror der er problemet, er at man markedsfører deltagelse i disse forretningsmuligheder som det rene driverliv med billeder af sydlandske solnedgange, store biler, mv,  og så bryder man sig ikke om at fortælle at der skal knokles dødhårdt i starten for en ikke særlig stor løn.
Det eneste der kommer af sig selv er lommeuld.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle glade debatører og igangsættere

Jeg har lige logger ind på siden og sørme om jeg ikke er på vej ud igen. Der er adskillige ting jeg gerne vil besvare, men det kan jeg som sagt først nå senere. Jeg har dog tid til et enkelt punkt.
 
Når man siger, at et firma har samme struktur som et NM firma er det jo ment i den forbindelse (i grove træk).
Direktør på toppen
Et mindre antal ledere
Et større antal mellemledere
Et Rigtig stort antal medarbejdere
 
Se pyramidespil!
 
Lad nu være med at ordkløve omkring den forskel der er i forbindelse med aflønningssystemet. For helt pointen er intet mindre end dette: At (pyramide) strukturen er udtryk for en organisation der er stabilt struktureret.
Samfundet er også bygget op på denne måde lige fra statsministeren til arbejdermyrerne på mindsteløn.
 
Om vi kan lide det eller ej, så er selve (pyramide) strukturen grundlag for alt, hvad der har med mennesker at gøre.
 
Pointen er, at dette bare er strukturen. De forskellige systemer og måden de er skruet sammen på er en helt anden snak og derfor kan man ikke sammenligne Pyramidespil med Network marketing, med et traditionelt firma, med samfundets hieraki osv.
 
Tak til de mange mennesker der bevidst og ubevidst bakker dette op.
 
Mvh.
 
James
 
Skriver senere.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg kan se, at der stadig snakkes om konkrete facts der ikke bliver lagt på bordet. Det eneste jeg bed mærke i bliver udbedt svar på er hvor meget man som networker tjener.
Jeg vil da håbe, at der findes flere konkrete svar I ønsker, som er bare er en anelse mere kreative end bare det. Især fordi det i min verden må siges, at være fuldstændig mangel på pli og anstændighed at forlange svar på et sådan spørgsmål. Men måske er jeg bare gammeldags opdraget.
 
Et mere anstændigt og relevant spørgsmål man med rette kunne stille ville være; om forretningen går godt eller skidt.
Jeg har ikke her eller noget som helst andet sted tænkt mig at oplyse vildt fremmede mennesker om, hvad jeg tjener.
Jeg kan dog for mit eget vedkommende sige, at forretningen går godt og selvom det på nuværende tidspunkt ikke indebærer dyr bil, luksus villa og en pengetank med kontanter a la Von And, så tjener jeg da nok til at jeg ikke behøver lave andet. - Det var mit konkrete svar og hvad h****** kan I bruge det til? Helt ærligt!
 
Når man arbejder med NM/MLM, så følger ens indtjening en eksponentielt stigende kurve samtidig med, at ens arbejdsindsats følger en eksponentiel faldende kurve. Dette vil sige, at man i starten ligger store anstrengelser med et mindre udbytte, for derefter at arbejde sig op til at tjene større penge for en mindre investering af ens tid.
Der er tale om, at oparbejde nogle resultater der bliver liggende og arbejder videre. Man vil gradvist opbygge et netværk af forhandlere og kunder, og disse forhandlere vil gøre det samme osv.
 
Hvis en person tjener godt på sin NM forretning, så er det fordi vedkommende allerede har været igennem opstartsfacen og fordi man desværre er udsat for mange negative menneskers uforbeholdte kritik, samtidig med at opstartsfacen ALTID er den sværeste, så er der mange mennesker der giver op.
Om dette er pga. firmaet der er noget galt med, eller om det er bombardementet af negativitet kritik fra mindre vidende (bedre vidende) mennesker, det kan I selv tænke over.
 
Jeg ved bare, at jeg er kommet så langt som jeg er pga. min tålmodighed, min ihærdighed og det faktum at jeg ikke vil lade nogen som helst fortælle mig hvad jeg kan og ikke kan opnå.
Kort sagt, opnår man succes med NM, så har man på den ene eller den anden måde også arbejdet hårdt og ihærdigt for at nå den.
 
At det kun er 1% der virkelig tjener kassen er jeg ikke helt enig i. Det kommer an på hvilket NM firma der er tale om.
Hvis et NM firma er lavet med en fornuftig bonusplan og måske en fornuftig procentfordeling af forhandlere og rene kunder, så vil dette i sig selv være en indikation af, at en langt større procentdel af netværket vil opnå en stor indtjening.
 
Hvis et firma derimod har en ufordelagtig bonusplan og f.eks. består af 95% forhandlere. Så giver det sig selv, at alle 95% forhandlere ikke alle kan tjene kassen - især med den ufordelagtige bonusplan, men også fordi der kun er 5% rene kunder, som en "kilde".*
 
*En "ren kunde" er blot en der køber produkterne og ikke tager del i bonusordningen. Fordelingen af disse almindelige kunder er forskellig fra firma til firma alt efter det pågældende firmas fokus på ekspansion kontra stabilitet.
Summa summarum. En kunde trækker ikke penge ud af firmaet, men bidrager til den totale omsætning og deraf kommer min egen definationen af dem som en "kilde".
 
 
Hvis der forresten var andre facts end indtjeningen I mener mangler, så må I sige til.
Hvis I insisterende vil vide hvad der med kroner og ører tjenes. Så kunne I jo som udgangspunkt oplyse os NM folk hvad I tjener. Jeg er personli
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

 
Altså hvis opstartsmaterialet koster omkr. 915 kr og den lille pakke koster omkr. 950 kr. Så giver disse to beløb lagt sammen jo også lige knap 2000 kr.
 
Så jeg kan ikke lige se hvor jeg har taget fejl!? :)
 
Mvh James
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

James

 
Du skriver at det iflg. dine moralsprincipper er mangel på pli og anstændighed at spørge til networkerens indtægt.
Iflg mine moralsprincipper er det mangel på pli og anstændighed at kontakte en ven og aftale et møde med henblik på, herefter i en face to face situation at trække et koncept op af hatten, som vil betyde et hav af lyksaligheder for din ven ( og dig selv ), din ven vil nok være mere tilbøjelig til at sige ja end en vild fremmed af ren høflighed.
 
Kommer naboens søn til min dør og vil sælge en tegning han har lavet, vill jeg nok købe uanset hvad,
men står der en vild fremmed udenfor og vil sælge, så køber jeg sgu kun hvis det falder i min smag,
Der er forskellen
 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Nu overrasker det mig jo ikke at du og andre anser det, som værende manglende pli og anstændig opførsel, at formidle et koncept til en ven eller en bekendt. Det er jo et udtryk for jeres subjektive holdning til dette, ligesom min subjektive holdning til folks spørgen ind til hvad man tjener og sådan er det nu bare.
 
Der er dog noget du har misforstået, hvis du tror at jeg trækker et koncept op af hatten og forsøger at prakke det på folk med et løfte om et hav af lyksagligheder. Desuden bliver de heller ikke presset til at tage del i det og det er faktisk mig selv der siger dette.
Det koncept jeg formidler behøver jeg ikke at smøre tykt på, for det er bestemt godt nok som det er. Når folk tager del i det koncept jeg formidler er det ikke fordi, at de kan se hus, bil og båd for enden af regnbuen. Det er fordi de ser en fordel i de produktgrupper jeg formidler og fordi de ligesom jeg synes, at bonussystemet virker fornuftigt.
Personligt fokuserer jeg dog mest på, om folk kan se en mening med produkterne og jeg gennemgår selvfølgelig det hele.
Desuden har jeg ikke stødt på nogen, som har set sig sure på mig fordi jeg præsenterede et koncept. Nogle har sagt ja og andre nej, men sure miner har der ikke været nogen af. - Dette er fordi, at jeg i min dialog med folk er venlig, høflig og yderst informativ. Jeg tager ikke røven på folk, jeg siger tingene som de er.
 
Det jeg prøver at sige er, at du er velkommen til at komme med din subjektive holdning til et emne. Men du er ikke velkommen til at fastslå måden jeg arbejder med mit koncept på og da slet ikke insinuere, at jeg formidler drømme og bedrag. Jeg behandler min forretning som en forretning og jeg har et stort fokus på, at gøre tingene på den korrekte måde. - Så når en ven/bekendt siger ja til det koncept jeg formidler, så er det fordi de ser en ide i det og ikke fordi jeg har misledt dem.
 - Lad desuden være være med at undervurdere folks evner til at sige fra. Ordet "nej" bliver nok brugt mere end ordet "ja" i alle sammenhæng. Vi er jo nogle skeptiske nej-sigere her i Danmark og vi er så forfærdelig bange for nye ting og for at blive snydt. Sjovt nok er skeptikerne ikke bange for, at blive snydt for en god mulighed. For tænk hvis det faktisk lykkes... hvad skal vi så lave resten af livet? Farligt farligt.
 
Nu hvor jeg er inde på det "farlige", så synes jeg det er humoristisk hvad angår frygten for at miste penge på NM.
Det indskud man typisk giver i et NM firma, svarer en brøkdel af hvad man ex. Ryger af cigaretter eller bruger på et få byture. Folk er ikke bange og skeptiske for den økonomiske last det er ex. at ryge, med risiko for lungekræft og hvad ved jeg. Men når det er NM der er tale om, så himler folk op omkring at det er farligt og at de ikke vil miste penge. - Er jeg den eneste der sidder og smågriner over dette? Det giver jo ingen mening.
 
Hvis naboens søn kommer til din dør og vil sælge en tegning, så har han en vis relation til dig og så mener jeg godt, at han må ringe på din dør og forstyrre. (Mener folk i egen opgang betragtes som nogen, hvor der er et relevant tilhørsforhold).
Kommer der en vildt fremmede og vil sælge, så forstyrrer denne person privatlivets fred og dørsalgsloven og så skal han bare fise af for mit vedkommende, uanset hvad han sælger.
 
Jeg er dermed ikke helt indforstået med hvad du mener med: "Der er forskellen."
Jeg formidler ikke tegninger, jeg formidler et koncept der meget vel kan falde i folks smag. Hvorfor nægte dem muligheden for at gøre præcis hvad jeg gør? - Er det mangel på pli og anstændig opførsel, at præsentere folk for en mulighed? Det kan jeg slet ikke forholde mig til.
 
Mvh

James
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 8/30/2005 5:31:13 PM Forfatter: James
Når man som networker ringer til f.eks. en ven, så snakker man faktisk ikke forretning med personen. Man ringer til personen  med henblik på at få sat et møde i stand og det vil sige, at snakken ikke kommer ind på forretning overhovedet.
Når man er blevet enige om at mødes, så er det dér man formidler forretningen til sin ven.
 
 
Det er med henvisning til ovenstående jeg mener man træder over min grænse for pli og anstændighed.
er det en god ven man henvender sig til, så vil jeg foretrække at være klar i spyttet, i stedet for
at aftale et møde, hvor man så "tilfældigvis" lige har et godt forretningstips.
 
Jeg tror desuden ikke at det er "startomkostningerne" der afskrækker folk, det er jo trods alt
peanuts, i forhold til opstart af så meget andet hvor man evt. skal have lokaler, varelager samt evt. annoncering mv.
Side 8 ud af 9 (89 indlæg)