MEN som ACN rep er din tilbagevendende indkomst KUN fra telefon kunder uden telefon kunder tjener du ikke noget i tilbagevendende indtækt!
Sådan fungerede det ikke, da jeg var til bønnemøde hos ACN for nogle år siden.
Jeg stod i en situation, hvor jeg skulle bruge 30-50 mobiltelefoner til et projekt, og med ACNs påståede lave priser (som den gang ikke holdt til en sammenligning med konkurrenterne), kunne det da være en fin idé, hvis jeg selv kunne tjene en klat på det efterfølgende forbrug af disse telefoner - især, hvis jeg oven i købet kunne få telefonerne og forbruget billigere end hos konkurrenterne.
Dengang var det sådan, at jeg stort set intet kunne tjene på 50 telefoners forbrug. Selvfølgelig en lille smule, men stort set intet. Dér hvor jeg for alvor kunne tjene penge var på hvervning af forhandlere. Det har ACN så åbenbart lavet om i mellemtiden, og det må da siges at være et positivt træk.
Jeg tillader mig alligevel at have en lille skepsis og beder jer derfor svare mig på, hvilken af følgende situationer, jeg kan tjene mest på hos jer, samt hvilken situation, I selv ville foretrække at havne i.
1. Jeg bliver forhandler, sælger 50 mobiltelefoner til én kunde, som ikke selv bliver forhandler. Forbruget på hver af de 50 telefoner er 100 kr. pr. måned.
2. Jeg bliver forhandler, sælger 1 mobiltelefon til 5 kunder, som alle bliver forhandlere. De sælger hver 9 mobiltelefoner til hver 9 kunder, som alle bliver forhandlere. Forbruget på hver af de 50 telefoner er 100 kr. pr. måned.
Jeg gider ikke en masse snak om, at det kan være svært at regne ud med bonuspoint osv. Bare stil to paralelle regnestykker op, så man kan lave en simpel sammenligning.
Venlig hilsen
Hans