Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN er i Australien et ulovligt pyramidespil

Side 2 ud af 21 (209 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeps, som regel er NM-repræsentanten, der ikke arbejder rigtigt med konceptet, hvis succesen udebliver.

MEN man skal jo også være åben over for det faktum, at det rent faktisk kunne tænkes, at der fandtes et andet NM-firma, der passede bedre til en...!?

Derfor bør man undtagelsesvist ikke være afvisende overfor, at fordi man ikke får/fik succes med det ene NM-firma, så kan man heller ikke få det med et andet...!?

Fx var ACN ikke første gang, hvor jeg stødte på NM / MLM.

Under mit første bekendtskab med Nm / MLM fandt jeg ud af, at der fandtes et hav af forskellige NM-firmaer og NM-produkter. Jeg begyndte derfor grundig at undersøge alle mulige NM-firmaer, hvilket indebærer næsten alle NM-firmaer, der er medlem af ''Direkte Salgs Foreningen'' i Danmark.

Efter en periode med Amway var min konklusion, at fysiske produkter, demostrationer og home-parties ikke lige var mig - eller rettede sagt serviceydelser uden varelager var mere mig - og derfor faldt valget på ACN.

Dette giver jeg derfor en skalle nu, samtidig med at jeg/vi holder spændingen omkring lanceringen af mobiltelefoni, internet og VoIP-telefoni.

Således er mit ''gode råd'' til andre, at man finder et NM-firma, som man har det tilfredsstillende med. Men at man i opdagelsesfasen bør være åben og positiv (samt kritisk) omkring de forskellige NM-firmaer - indtil at man ''finder den rette hylde''.

Man bør dog holde sig for god til efterfølgende, at omtale andre (konkurrerende) NM-firmaer på en nedladende måde, da vi jo ''er gjort af det samme stykke stof''. I stedet bør man støtte de andre NM-firmaer og NM-kollegaer, hvor man kan komme til det, da vi har rigeligt med negative meninger i forvejen...!?
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Thor Larholm

Jeg er ked af at måtte korrigere dig vedrørende dine oplysninger omkring ACN i Australien. ACN "is doing business as usual" i Australien efter de har fået dom for at deres kocept er i overensstemmelse med Australsk lovgivning. Denne information er offentlig tilgængelig.

Samtidig har australske debatfora tilsvarende dette fået fogedforbud mod publicering af oplysninger tilsvarende dem som du har publiceret, og er blevet domspålagt at publicere offentlig undskyldning til ACN på deres portal på forsiden med publicering af fogedforbuddet tillige.

De paralleller du drager til Danmark hvor ACN har gjort forretning i næsten 7 år er tillige ukorrekte. ACN´s koncept sammenholdt med L16 vedtaget i marts 2003 "lov om offentlige indsamlinger" et tillæg omkring ulovlige pyramidespil, understreger netop at network marketing og multilevel marketing er UNDTAGET fra denne lovgivning. Definition omkring disse koncepttyper er klart juridisk defineret i lovteksten og bemærksningerne. I bemærkningerne til lovgivningen står der ydermere, at "betaling for opnåelse af en forhandlerrettighed er ikke ensbetydende med at der er tale om et pyramidespil, men kan være led i et sædvanligt erhvervsmæssigt forhold." Samtidig er der i 1999/2000 statueret B-indkomst som selvstændigt erhverv i virke som uafhængig ACN repræsentant i Danmark og ACN optræder og deltager på lige vilkår i offentlige tilgængelige statistikker på telestyrelsens hjemmeside - en styrelse som er underlagt de offentlige myndigheder.

Der er derfor intet hold i dine udtalelser, da dine faktuelle data er forældede og ukorrekte.

Såfremt du ønsker at få dine faktuelle data på plads, bedes du venligst kontakte ACN direkte som følger:

www.acneuro.com uddrag af kontakt informations siderne:

Pressekontakt:
Henvendelser fra pressen bedes rettet til ACNs Communications & Marketing Director, Leon James, eller ACNs Senior Communications Manager, Natasha Pearson, pr. e-mail til: mediacontacts@acneuro.com, eller til telefonnummer: +31 (0) 20 355 6327.

Mvh
GVT ApS
uafhængig ACN repræsentant
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 3/16/2006 4:31:15 PM Forfatter: GVT ApS

Kære Thor Larholm

Jeg er ked af at måtte korrigere dig vedrørende dine oplysninger omkring ACN i Australien. ACN ''is doing business as usual'' i Australien efter de har fået dom for at deres kocept er i overensstemmelse med Australsk lovgivning. Denne information er offentlig tilgængelig.
Samtidig har australske debatfora tilsvarende dette fået fogedforbud mod publicering af oplysninger tilsvarende dem som du har publiceret, og er blevet domspålagt at publicere offentlig undskyldning til ACN på deres portal på forsiden med publicering af fogedforbuddet tillige.
De paralleller du drager til Danmark hvor ACN har gjort forretning i næsten 7 år er tillige ukorrekte. ACN´s koncept sammenholdt med L16 vedtaget i marts 2003 ''lov om offentlige indsamlinger'' et tillæg omkring ulovlige pyramidespil, understreger netop at network marketing og multilevel marketing er UNDTAGET fra denne lovgivning. Definition omkring disse koncepttyper er klart juridisk defineret i lovteksten og bemærksningerne. I bemærkningerne til lovgivningen står der ydermere, at ''betaling for opnåelse af en forhandlerrettighed er ikke ensbetydende med at der er tale om et pyramidespil, men kan være led i et sædvanligt erhvervsmæssigt forhold.'' Samtidig er der i 1999/2000 statueret B-indkomst som selvstændigt erhverv i virke som uafhængig ACN repræsentant i Danmark og ACN optræder og deltager på lige vilkår i offentlige tilgængelige statistikker på telestyrelsens hjemmeside - en styrelse som er underlagt de offentlige myndigheder.
Der er derfor intet hold i dine udtalelser, da dine faktuelle data er forældede og ukorrekte.
Såfremt du ønsker at få dine faktuelle data på plads, bedes du venligst kontakte ACN direkte som følger:
www.acneuro.com uddrag af kontakt informations siderne:
Pressekontakt: Henvendelser fra pressen bedes rettet til ACNs Communications & Marketing Director, Leon James, eller ACNs Senior Communications Manager, Natasha Pearson, pr. e-mail til: mediacontacts@acneuro.com, eller til telefonnummer: +31 (0) 20 355 6327.
Mvh
GVT ApS

Thor''s indlæg er en "gammel sag" - men fint du kaster dine betragtninger ind i debatten ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Kære Klaus,

Som Lasse nævner er mit indlæg en "gammel sag", mere præcist fra den 22. Juni 2005. Hvis vi kigger på tidsplanen fra ACCC ("Austratian Competition and Consumer Commission") der førte sagen imod ACN kan vi se at dommeren, Brad Selway fra Federal Court, dømte ACN som værende et ulovligt pyramidespil den 23. Marts, hvilket ACN først appellerede den 25. Juli. Denne appel blev først godkendt af Full Court den 25. Oktober, over en måned efter det sidste indlæg før dit i denne tråd.

ACCC har den 21. November appelleret sagen til High Court (den australske Højesteret) og der ligger sagen stadig. Mine faktuelle data var hverken forældede eller ukorrekte da jeg skrev indlægget. Derudover er mine udtalelser mine personlige holdninger, hvilke ikke har ændret sig.

Jeg kan umiddelbart kun finde ét website i Australien, ratbags.com, der har fået fjernet materiale omkring ACN. hvilket har været gennem et udenretsligt forlig. Retsordren bagl dette refererer bilag fra det private forlig som ikke er offentliggjorte så det er ikke muligt for mig at se hvorvidt ratbags overhovedet fik fjernet materiale der tilærmelsesvis ligner mit. Hvis GVT eller ACN i Danmark er en medpart i sagen kan I jo passende få disse bilag udleveret af jeres forretningspartnere i Australien og smide dem på nettet, men jeg tvivler på at det er i jeres egen interesse.

Det eneste der er offentlig kendt omkring hvorfor ratbags fjernede materiale er at ACN truede deres webhost i April 2005 (se under Apology) og påstod at ratbags havde kopieret deres ophavsretsligt beskyttede materiale, hvilket fik webhosten til at fjerne materialet fra siden.

Uanset det udenretslige forlig har ratbags stadig et hav af lidet flatterende materiale omkring ACN på deres website, hvilket højst sandsynligt kan tolkes som at ratbags igen havde kopieret materiale fra ACN og at den onde tale derfor ikke var dilemmaet. Jeg tvivler på at viceværten på Amino har nogen som helst problemer med debattråden i denne henseende

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 3/16/2006 9:09:52 PM Forfatter: Thor Larholm
 Jeg tvivler på at viceværten på Amino har nogen som helst problemer med debattråden i denne henseende

Nej da, keep it comming :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 15:47
Dato: 3/16/2006 4:31:15 PM Forfatter: GVT ApS

Samtidig har australske debatfora tilsvarende dette fået fogedforbud mod publicering af oplysninger tilsvarende dem som du har publiceret, og er blevet domspålagt at publicere offentlig undskyldning til ACN på deres portal på forsiden med publicering af fogedforbuddet tillige.

Mvh
GVT ApS

"uafhængig ACN repræsentant" - HHhhhmmmm, er der nogen der kender til en AFHÆNGIG ACN repræsentant??????

ellers er dit indlæg "GTV" til skrige af grin over....
Det kan godt være at vores kære statsminister (i skrevne stund) føler sig "magtfuldkommen". Men det er altid morsomt, når NM''ere, MLM''ere eller hvad det nu altsammen hedder stiller sig op på en ølkasse og påkalder sig opmærksomhed. "VI ER IKKE FULDE AF L * * *, se bare Anders Bircow er med, så kan det ikke være helt galt". Hvad er den næste argumentation? "Min nabo, som er politimand, er også med.  Se - det er en blåstempling!"
Næh, kære ACN, tag du og ring på tlf. 32 66 90 00 og spørg efter Hagen. Hvis han "blåstempler" jer, så løber jeg sgu gennem strøget (i Kjøvenhavn) nøgen med jeres logo bodypainted på min bare r * *
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:55
Dato: 3/17/2006 3:46:56 PM Forfatter: STATEMENT [QUOTE]Dato: 3/16/2006 4:31:15 PM

Næh, kære ACN, tag du og ring på tlf. 32 66 90 00 og spørg efter Hagen. Hvis han ''blåstempler'' jer, så løber jeg sgu gennem strøget (i Kjøvenhavn) nøgen med jeres logo bodypainted på min bare r * *

Hvis ACN skulle viser sig at være så fine, som GVT siger, så løber jeg sgu med!
Jeg kommer fra "langt ude på landet" og ikke engang der tror man på sådanne historier...

/Brian
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:29
Dato: 3/17/2006 3:55:20 PM Forfatter: Brian Nielsen (Briian)
Dato: 3/17/2006 3:46:56 PM Forfatter: STATEMENT [QUOTE]Dato: 3/16/2006 4:31:15 PM
Næh, kære ACN, tag du og ring på tlf. 32 66 90 00 og spørg efter Hagen. Hvis han ''blåstempler'' jer, så løber jeg sgu gennem strøget (i Kjøvenhavn) nøgen med jeres logo bodypainted på min bare r * *

Hvis ACN skulle viser sig at være så fine, som GVT siger, så løber jeg sgu med!
Jeg kommer fra ''langt ude på landet'' og ikke engang der tror man på sådanne historier...
/Brian

Jeg vil da gerne melde mig firvillig, til at tage nogle fede billeder!
- så kunne vi jo tage på Netcafe bagefter.
God weekend.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:46

Ærligt talt, Briian og Statement:

Jeres kommentarer er igen et bevis på debat og diskussion bare for at debattere og diskutere: Jeg skal ikke gøre mig til dommer for hvorvidt ACN er det ene eller det andet; men som GVT gør opmærksom på, så har ACN været på det danske marked siden 1999 - vel at mærke godt 7 år - såfremt Hagen, forbrugerstyrelsen - og andre myndigheder har set problemer med ACN og deres forretning/produkter, så var de for længst hægtet af. Kender ikke ACN´s omsætningstal for Danmark (antallet af kunder), men det er på en helt, helt anden remskive end den jeres to bette firmaer kan præstere ( kan iøvrigt ikke se hvad Brian med to i´er er beskæftiget med, men åbenbart ikke noget der er interessant at reklamere med i signatur )

Dog har jeg mine egne forbehold overfor ACN - men det skyldes jeg endnu ikke har set logikken i at man nødvendigvis behøver at betale så forholdsvis meget for at blive "uafhængig repræsentant". Men mine forbehold kan ikke røre ved det faktum at de bl.a. levere telefoni produkter til konkurrence-dygtige priser. Kender dog ikke det nøjagtig niveau p.t. - men da jeg var kunde hos dem, var det tip-top prisniveau i forhold til TDC.

I en vis udstrækning vil jeg medgive at der med det forholdsmæssigt høje "investeringsniveau" kan tænkes i rekruttering fremfor produktomsætning, MEN med mit kendskab til ACN, så er der opstillet visse krav for egen-omsætning (x antal kunder) for at være kvalificeret til bonus.

Så... afslutningsvis: Tjek fakta - og hold jer til dem. Mig bekendt har ingen endnu sat spørgsmålstegn ved den branche I hver især operere indenfor - ligeledes har ingen sat spørgsmålstegn ved jeres firmaer - og det er fuldstændig unødvendigt: Vi er på Amino for at dele erfaringer, gode råd og tips - og vi kan spørge ind til det vi ikke ved noget om. Men den lille gruppe af bedrevidende som bruger forholdsvis meget tid på kritik burde måske indtage en væsentlige mere saglig holdning - ELLER som en start: Forholde sig til fakta!

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:03
Dato: 3/17/2006 5:45:47 PM Forfatter: Lasse Burholt

( kan iøvrigt ikke se hvad Brian med to i´er er beskæftiget med, men åbenbart ikke noget der er interessant at reklamere med i signatur )

Er ikke selvstændig, så jeg behøver ikke at "reklamere" med det... Men der står lidt mere på min profil!

Jeg har ikke noget imod MLM/NM, men jeg er imod det, når det vigtigste er at få nye medlemmer/lignende...
Jeg ved godt at ACN har et produkt og det derfor ikke er officielt pyramide, men for at få sine penge hjem, skal der hverves...  

God weekend!

Brian
Side 2 ud af 21 (209 indlæg)