Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se det her koncept

Side 3 ud af 10 (97 indlæg)
Tilmeldt 5. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig skal loven overholdes. Det er der der ingen tvivl om. Det er jo ikke 2bissi.com der overtræder loven her...... Det er dem der kører bilen...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:27
Dato: 4/6/2006 12:23:33 AM Forfatter: ellegaard

Hvordan man på nogen måde kan argumentere for en overtrædelse af loven er mig komplet ubegibeligt. Man kan selvfølgelig være uenig i om loven er god, men det giver jo ikke på nogen ret til at overtræde den.

Det er selvfølgelig rigtigt at loven skal overholdes - det vil man nok ikke kunne få en længere debat med færdselspolitiet om.

Men det er sgu lidt svært at se det fornuftige i fartgrænserne mange steder. De fartgrænser vi har i dag er udarbejdet på et tidspunkt hvor skivebremser var avanceret teknologi. Tag et kig på en nyere bil. Væsentlig bedre bremser (herunder ABS), generel bedre handling, ESP og andre elektroniske sikkerhedssystemer, større passiv sikkerhed etc.

Jeg synes at 80 km/t på rigtig mange strækninger er udtryk for generaliseringen og en forældet lovgivning. Men lov er jo lov... 

mvh Carsten
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:34
Dato: 4/6/2006 8:26:48 AM Forfatter: Carsten Jacobsen 
Jeg synes at 80 km/t på rigtig mange strækninger er udtryk for generaliseringen og en forældet lovgivning. Men lov er jo lov...
mvh Carsten

Ja, men selvom at vi nok kan blive enige om at farten på nogle strækninger, kunne være højere, så betyder det ikke at det er i orden at køre for stærkt.
Det betyder heller ikke at jeg nogensinde vil købe noget som helst hos 2Bissi, dette er nok det mest usmagelige koncept, jeg længe har set!

Men har nogen sendt linket videre til Haagen, så han kan kigge lidt nærmere på det?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:45

Næææ, jeg synes også at konceptet er lige lovlig kreativt.

Jeg havde forresten en gang en kollega som hver måned lagde et fast beløb til side til fartbøder. De penge han ikke havde brugt ved årets udløb, festede han op. Måske konceptet var noget for ham?

mvh Carsten

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:48
Dato: 4/6/2006 8:45:14 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Næææ, jeg synes også at konceptet er lige lovlig kreativt.

Jeg havde forresten en gang en kollega som hver måned lagde et fast beløb til side til fartbøder. De penge han ikke havde brugt ved årets udløb, festede han op. Måske konceptet var noget for ham?
mvh Carsten

Hans koncept lyder faktisk noget federe, når jeg får bil igen, så vil jeg da hellere gøre det på den måde...
Måske burde jeg allerede begynde at spare op nu, så bliver festen det større!
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:15

Dato: 4/6/2006 7:42:05 AM Forfatter: Lets talk serious Selvfølgelig skal loven overholdes. Det er der der ingen tvivl om. Det er jo ikke 2bissi.com der overtræder loven her...... Det er dem der kører bilen...

Set fra mit synspunkt er enhver, der opfordrer til lovovertrædelser eller støtter lovovertrædere ude i et gevaldigt moralsk miskmask som ikke kan forsvares! Jeg vil gerne være med til at kæmpe for en hævelse af grænserne, men IKKE for en belønning af civil ulydighed som denne her.

Og at de ikke selv overtræder er for mig fløjtende ligegyldig. Hvis jeg lærer mine børn eller elever at bryde ind i en bil, så har jeg også en del af ansvaret den dag de kører galt i en stjålen bil - eller hvad?

Tværtimod gør jeg hvad jeg kan for at lære bå de mine børn OG mine elever at opføre sig ordentligt og overholde landets love, både de nedskrevne og de moralske/etiske. Desværre har Dennis nok ikke hørt ordentligt efter i de timer...
(Tag den, bananøre!)

Men forøvrigt er trafiksikkerhed et indviklet problem, det er svært at tage højde for alle idioterne. Jeg kører også med cykelhjelm til stor moro for mange af mine jævnaldrende. Det har intet at gøre med at jeg ikke kan finde ud af at cykle eller kører vildt og voldsomt, men jeg har set ALT for mange lallende idioter bag et rat - med en mobiltelefon ved øret, læsende avis mens fartpiloten holder sig lidt over den lovlige tophastighed osv.
 Det er ganske enkelt for farligt derude så man er nødt til at gøre brug af disse forholdsregler. Og som Hans siger, så er grænserne ikke lavet efter de ideelle forhold med en fri strækning og klar sigt, men efter at der f.eks. lige pludselig kommer en traktor ud fra en mark uden at se sig for, for "der kommer jo aldrig noen her på den tid" - smak!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:34
Dato: 4/6/2006 9:15:11 AM Forfatter: ellegaard

lige pludselig kommer en traktor ud fra en mark uden at se sig for, for ''der kommer jo aldrig noen her på den tid'' - smak!

... hvilket minder mig om følgene sande historie.

Ved lige på den anden side af Odby bakke krydses hovedvej A11 af vejen mellem Uglev og Odby. En dag kommer Kræn Krænsen kørende fra Uglev i sin Ferguson 35 - han har været henne og købe cerutter, for det er jo onsdag. Lige før Odby Smed - ca. 50 m. før krydset - sætter han gashåndtaget på ca. ½ kraft og stikker en cerut i munden. Ganske som han plejer. Som altid tænder han cerutten med en tændstik, men i dag blæser både den første og den anden tændstik ud. I sin irritation stikker han hånden i vestens inderlomme efter det fine fyrtøj: Ronsonlighteren, som hans far gav ham i bryllupsgave. Crash!!!! Traktoren med Kræn Krænse på har nået hovedvejen og er blevet torpederet af en nu ikke længere smart stylet Golf. Kræn taber lighteren og standser derfor traktoren midt på hovedvejen og går ud på vejen for at lede efter sin lighter. Golfejeren er helt oppe i det røde felt og råber og skriger af Kræn: "Du kommer til at betale for det her. Du må da indrømme, at det er din skyld. Du kan ikke bare sådan mase ud på hovedvejen i den dér." Da Kræn endelig har fundet sin lighter, tænder han cerutten, kigger roligt den vrede - nu forhenværnede - Golfejer i øjnene og siger:
"Jamen æ'' buer hæ".

mvh Hans
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 09:38
Jeg kender ikke baghistorien med et muligt forsikringsselskab, men det er ihvertfald tydeligt at bissi-billetten er hovedformålet med jeres forretning. De T-shirts man kan købe er rene reklamevarer man normalt får gratis fra et firma, blot koster de hos jer 325 kr. Hele jeres FAQ og vilkår handler om bissi-billetten.

Hvorvidt jeres bissi-billet er ulovlig tilgift eller blot kombinationssalg vil afhænge af en konkret vurdering. Lovlige kombinationssalg, der ellers ville være ulovlig tilgift, kan dog kun opnå denne status hvis der er en naturlig sammenhæng mellem produkterne - som f.eks. en mobiltelefon der bliver solgt med 100 timers gratis taletid - og jeg kan selv med min bedste vilje ikke se en naturlig sammenhæng mellem en T-shirt og en bissi-billet.

Alt det kan I læse mere om direkte fra Forbrugerombudsmanden i hans "Vejledning om tilgift og konkurrencer".

På jeres hjemmeside står der dog:

"Vi forærer dig kvit og frit en bissi-billet som en gave der medfølger ved køb af bonus berettigede varer."

En tilgift kan ikke blot være ulovlig i sig selv, det er også ulovligt blot at reklamere for den. Det fritstiller jer dog ikke fra at skulle give gratis bissi-billetter til de personer der måtte efterspørge én, selv uden at købe jeres T-shirt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:29

Jeg synes i skulle tilbyde en skraber oveni dækningen af fartbøden - så har fartsynderen noget at skrabe de udsplattede børn op med, som han har majet ned i sin fartrus.

At udstede en sådan form for "fart-Fatwa" - eller "license to kill" er simpelt hen noget af det mest sygelige jeg længe har set. Jeg håbr i stadig har en god smag i munden den dag en eller anden idiot (igen) slår et helt uskyldigt menneske ihjel i trafikken fordi der blev kørt for stærkt og efterfølgende blot undskylder sig med at "bøden bliver jo betalt ...". Og I skal ikke blive overrasket over hvis de døde børns familie vælger, som jer, at opfordre til at bryde loven, tage hjem til jer privat og give jer en velfortjent røvfuld!

Fy for satan siger jeg bare.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Dato: 4/6/2006 12:23:33 AM Forfatter: ellegaard
Hvordan man på nogen måde kan argumentere for en overtrædelse af loven er mig komplet ubegibeligt.
[...]
! Kald mig bare hellig, men jeg mener rent faktisk at man skal overholde loven - hele loven!

Ovenstående er så overdreven autoritetstro, at det nærmest kan sætte et samfund i stå - eliten ville have elsket dig under enevældet, men det er bare ikke hensigtsmæssigt blindt at rette ind til højre i dagens samfund.

Jeg vil tillade mig at citere vores nuværende statsminister:
”Det er denne tradition for manglende autoritetstro, det er denne trang til at stille kritiske spørgsmål ved det bestående, det er denne tilbøjelighed til at sætte alt til kritisk debat, som har skabt fremskridtet i vores samfund.”

At det er uheldigt og risikofyldt når folk ikke overholder hastighedsgrænsen kan jeg kun være enig i, men jeg vil til en hver tid vælge et samfund med hastighedsoverskridelser frem for et samfund af lemminger der ikke stiller sig kritisk overfor de regler som en lille elite fastsætter.

Side 3 ud af 10 (97 indlæg)