Dato: 4/6/2006 7:42:05 AM Forfatter: Lets talk serious Selvfølgelig skal loven overholdes. Det er der der ingen tvivl om. Det er jo ikke 2bissi.com der overtræder loven her...... Det er dem der kører bilen...
Set fra mit synspunkt er enhver, der opfordrer til lovovertrædelser eller støtter lovovertrædere ude i et gevaldigt moralsk miskmask som ikke kan forsvares! Jeg vil gerne være med til at kæmpe for en hævelse af grænserne, men IKKE for en belønning af civil ulydighed som denne her.
Og at de ikke selv overtræder er for mig fløjtende ligegyldig. Hvis jeg lærer mine børn eller elever at bryde ind i en bil, så har jeg også en del af ansvaret den dag de kører galt i en stjålen bil - eller hvad?
Tværtimod gør jeg hvad jeg kan for at lære bå de mine børn OG mine elever at opføre sig ordentligt og overholde landets love, både de nedskrevne og de moralske/etiske. Desværre har Dennis nok ikke hørt ordentligt efter i de timer...
![]()
(Tag den, bananøre!)
Men forøvrigt er trafiksikkerhed et indviklet problem, det er svært at tage højde for alle idioterne. Jeg kører også med cykelhjelm til stor moro for mange af mine jævnaldrende. Det har intet at gøre med at jeg ikke kan finde ud af at cykle eller kører vildt og voldsomt, men jeg har set ALT for mange lallende idioter bag et rat - med en mobiltelefon ved øret, læsende avis mens fartpiloten holder sig lidt over den lovlige tophastighed osv.
Det er ganske enkelt for farligt derude så man er nødt til at gøre brug af disse forholdsregler. Og som Hans siger, så er grænserne ikke lavet efter de ideelle forhold med en fri strækning og klar sigt, men efter at der f.eks. lige pludselig kommer en traktor ud fra en mark uden at se sig for, for "der kommer jo aldrig noen her på den tid" - smak!
![]()