Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se det her koncept

Side 2 ud af 10 (97 indlæg)
Tilmeldt 5. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske, måske ikke. Er det ikke en smule usmageligt at der bliver drevet rovdrift på billister på harmløse strækninger, blot fordi det giver penge i statskassen.  Jeg ser ofte fuldstændigt mørklagte biler, med kamera i ruden, placeret på strategiske steder hvor fart ikke udgør en fare, være klar til at blitze folk der kommer fra motorvej over på hovedvej.  Kun placeret der fordi det giver mange penge.  Læs om det her http://2bissi.com/news.asp?nid=4

Morten
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:28
Dato: 4/5/2006 11:01:33 AM
Forfatter: Lets talk serious
Måske, måske ikke. Er det ikke en smule usmageligt at der bliver drevet rovdrift på billister på harmløse strækninger, blot fordi det giver penge i statskassen. Jeg ser ofte fuldstændigt mørklagte biler, med kamera i ruden, placeret på strategiske steder hvor fart ikke udgør en fare, være klar til at blitze folk der kommer fra motorvej over på hovedvej. Kun placeret der fordi det giver mange penge. Læs om det her http://2bissi.com/news.asp?nid=4

Og hvis vi er rigtig heldige, ryger der nogle kørekort. Eller folk finder ud af, at der kan være fartkontrol på den strækning, og sætter farten ned.

Fart udgør altid en fare.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:10

Der er to 100% effektive metoder til at undgå fartbøder:

1. lad være med at køre
2. kør ordentligt.

Den sidste har jeg med stor succes anvendt i snart 22 år.

mvh Hans
Tilmeldt 5. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:27
Det er jeg 100 % enig i og undertegnede har heller aldrig fået en fartbøde fordi jeg tilstræber at overholde fartgrænserne.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

3. Være usandsynlig heldig.

Ovenstående kender jeg en der har praktiseret gennem 31 år, uden at få en bøde selvom hastighedsgrænsen kun har været overholdt når der var trailer efter.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:41
Dato: 4/5/2006 12:32:39 PM Forfatter: Tommy

3. Være usandsynlig heldig.

Ovenstående kender jeg en der har praktiseret gennem 31 år, uden at få en bøde selvom hastighedsgrænsen kun har været overholdt når der var trailer efter.

Kan en trailer kobles fra? Hvordan gør man det? Herovre kører vi altid med trailer.

mvh Hans
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:05
Dato: 4/5/2006 11:01:33 AM Forfatter: Lets talk serious
Jeg ser ofte fuldstændigt mørklagte biler, med kamera i ruden, placeret på strategiske steder hvor fart ikke udgør en fare, være klar til at blitze folk der kommer fra motorvej over på hovedvej.  Kun placeret der fordi det giver mange penge. 

Det er så usandt som noget. Politi og stat/amt/kommune bliver i fællesskab enige om strækninger der kommer på ATK-listen (automatisk trafikkontrol). Strækninger som kommer på listen, er udpeget fordi der køres for stærkt - ikke fordi der er penge at tjene.
Den hurtige kørsel på en strækning viser sig prompte i uheldsstatistikken, derfor var det for undertegnede ikke svært at indstille strækninger - da jeg bestred sådanne tjanser i to forskellige kommuner.

Småbørnsfornærmede bilister kan knap gemme sig bag postulater om en pengemaskine, når det er offentligt tilgængeligt hvilke strækninger fotovognen bliver opstillet på. Det er jo bare at læse på lektien på politi.dk.... eller endnu bedre.. lade være at læse på lektien, og så bare køre efter reglerne.

Fotovognen kan dukke uanmeldt op ved vejarbejder, men den genre af hastighedsulykker håber jeg ikke du vil i nærheden af at retfærdiggøre...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12

Dat 4/5/2006 3:04:57 PM Forfatter: Redsox

Det er så usandt som noget. Politi og stat/amt/kommune bliver i fællesskab enige om strækninger der kommer på ATK-listen (automatisk trafikkontrol). Strækninger som kommer på listen, er udpeget fordi der køres for stærkt - ikke fordi der er penge at tjene.

Fordi der køres for stærkt er ikke ensbetydende med, at det er farligt. "Vejlerne" mellem Thisted og Fjerritslev er fuldstændig ubeboet og med fritudsyn flere km frem og til højre og venstre - 80km/t på den strækning er direkte latterlig.

Dato: 4/5/2006 12:40:56 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Kan en trailer kobles fra? Hvordan gør man det? Herovre kører vi altid med trailer.

Ja, det er selvfølgelig også kun en ren hypotetisk opstilling jeg laver
Der er dog et reelt 3. punkt som jeg selv har praktiseret med held i et halvt år: Kør med udrykning - når der køres med blå blink, "gælder færdselsloven i det omfang man finder det hensigtsmæssigt"... der kan der da tales om en gummiparagraf

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:05
Dato: 4/5/2006 3:11:33 PM Forfatter: Tommy

''Vejlerne'' mellem Thisted og Fjerritslev er fuldstændig ubeboet og med fritudsyn flere km frem og til højre og venstre - 80km/t på den strækning er direkte latterlig.
Rent faktisk er der mange fodgængere på netop den strækning, og de har alle mere travlt med at kigge efter fugle end trafik.
Jeg har flere gange været på bremsen på den strækning, fordi en fuglekigger lige skulle skifte position og flytte bilen over i rabatten på den anden side af vejen. Havde jeg kørt de 140, som strækningen rigtig nok indbyder til (14 km god asfalt uden ét eneste sving), kunne det gå grueligt galt.
I øvrigt er strækningen ikke udtaget til Automatisk trafikkontrol.

mvh Hans
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 00:24

Jeg må indrømme, at jeg glæder mig til den dag da hastighedsoverskridelser bliver lige så moralsk forkastelige som spritkørsel - det er ligeså ulovligt.

Hvordan man på nogen måde kan argumentere for en overtrædelse af loven er mig komplet ubegibeligt. Man kan selvfølgelig være uenig i om loven er god, men det giver jo ikke på nogen ret til at overtræde den.
 Og når jeg nu er i gang med at træde folk over tæerne, så er det altså også ulovligt at bruge piratkopieret software eller musik, samt handle med hælervare.

- og tag endelig ikke fejl, jeg mener det dybt seriøst! Kald mig bare hellig, men jeg mener rent faktisk at man skal overholde loven - hele loven!
Side 2 ud af 10 (97 indlæg)