Dato: 4/7/2006 1:51:52 PM
Forfatter: Dennis Langthjem
Var der flere fartovertrædere da bøderne var lavere? Nej!
Vil der blive færre fartovertrædere hvis bøderne blev sat yderligere op? Nej!
Det eneste der har haft en virkning er klippekortet, og hvis du har læst lidt mere i dybden på 2bissi vil du også have set at en bøde+klip ikke giver nogen udbetaling.
Altså mener du ikke, at der skal være bødestraf?
![]()
Nej Dennis, du forstår ikke min bekymring - for den går på, at personer jeg ellers anser for at være fornuftige, tænkende mennesker kan lancere koncepter á la jeres.
Jeg er DYBT uenig i din følgeslutninger og finder jeres koncept moralsk forkasteligt. Jeg så gerne at der blev MANGE flere automatiske fartkontroller og at mange flere fartsyndere mistede deres kørekort. For de er til fare for dem selv og alle os andre.
Mellem Vadum og Aalborg er der en strækning der er tosporet (altså 4 spor i alt) med autoværn i midten. På denne strækning bliver jeg ofte overhalet af bilister, der overskrider hastighedsgrænse på de 80 med mere end 20 km/t. Og bevares, det virker da næsten som en motorvej. Lige bortset fra, at der altså ikke er nogen afspærring indtil cykelstien - og jeg har mere end een gang oplevet at en hurtig bilist var skyld i at en anden måtte ud på cykelstien for at undgå et havari!
Der er INGEN undskyldning for at køre for stærkt. Punktum.
(desuden vinder man ufatteligt lidt tid ved det...)