Jeg ved ikke, om jeg hører til de omtalte kloge-åger, men jeg ejer faktisk to biler.
Og jo - jeg ville blive hamrende irriteret, hvis jeg fik en billet fra en automatisk fartkontrol. Det ville nemlig være en fejl fra politiets side, da jeg aldrig kører for stærkt.
I, der siger, at I kører efter forholdene, når I kører for stærkt. Hvilken faglig baggrund, har I for at vurdere de nævnte forhold? Undersøger I på forhånd uheldsstatistikkerne på de strækninger, hvor I vælger at placere jeres kriminelle handlinger? Ved I præcist, hvor hver eneste udkørsel på vejen er placeret, så I kan undgå at køre for stærkt netop på de steder, hvor der er størst risiko for at nogen ved en fejl går eller kører ud foran jer. Analyserer I asfaltens beskaffenhed, så I kender jeres præcise bremselængde ved den hastighed, I vælger? Næppe. I sidder formentlig i bilen og erfarer dag efter dag, at det går godt - og på den baggrund vurderer I, at netop I er i stand til at vurdere forholdene bedre end myndighederne, som har mulighed for at lave de relevante analyser og beregninger.
mvh Hans |
Dato: 4/7/2006 4:10:36 PM Forfatter: Dennis LangthjemOk, mudderkast er opfanget i denne ende.
Lad os vende debatten lidt om. Jeg går ikke ud fra at der er nogen herinde som ikke bander og svovler hvis de får en lille hilsen med portrætfoto, så derfor:Er der nogen forslag til hvordan vi kan vende idéen på en sådan måde at vi kan tilbyde samme service, og samtidig gøre det mere klart at vi er modstandere af at folk kører uden hovedet? For selvfølgelig kan alle være enige om at det skal være sikkert at færdes i trafikken, det siger jo sig selv.Og til dem som har tænkt sig at besvare dette indlæg og mener at de er så højhellige at de aldrig bryder en fartgrænse, bare lad være, vi har fattet jeres budskab.Idéen med 2bissi er ikke at give folk en fribillet til at køre sindsygt, men at hjælpe de som uforvarende render ind i en fotofælde på vej hjem fra arbejde.
Hvem har kastet mudder efter dig, Dennis? Jeg har kun læst relevante svar, hvor der sagligt er gået efter sagen og ikke efter personen.
Jeres projekt er selvmodsigende, Dennis. Man kan ikke både køre for stærkt og køre ordentligt på samme tid. Det er forkert, når du skriver, at I har fattet vores budskab. Problemet er tilsyneladende, at I netop ikke har fattet budskabet.
Jeg er helt med på, at I ikke vil animere folk til at køre helt vildt hasarderet. Det fremgik tydeligt af jeres side, før I lukkede den. Men I vil fastsætte en anden definition af farlig kørsel end myndighedernes. Så må I sørge for at kunne dokumentere, at jeres definition er mere relevant, og på det punkt, har I altså alt tilgængeligt statistisk materiale imod jer. Hvis I vil hjælpe folk mod uforvarende at løbe ind i en fotofælde, bør I fokusere på at belønne ordentlig kørsel i stedet for at lindre smerterne ved uforsigtig kørsel. Problemet med dette er bare, at jeres forretningsidé tilsyneladende går på at pengene tjenes på de forhåbentlig mange, der ikke får brug for jeres service.
Jeg tror ikke opgaven kan løses, Dennis. Uanset, hvor mange forbehold, I tager på jeres side, vil jeres koncept animere til at man kører for stærkt - ellers kan det jo ikke betale sig. Hvis man vælger at købe jeres ydelser, har man jo samtidig tilkendegivet sin intention om at "køre efter forholdene" - altså at køre for stærkt. Hvis ens intention ikke er at køre for stærkt - hvorfor skulle man så betale for at slippe for bøderisikoen? Man betaler jo normalt ikke for en ydelse, som man i forvejen selv leverer.
Det fremgår i øvrigt stadig af jeres hjemmeside, at I betaler mine bøder. Jeg har fået en bøde på biblioteket for en for sent afleveret bog. Bøden er på 25 kr. Send venligst en check.![]()
Jeg foreslår jeg at udvikle et andet projekt til jeres fine domænenavn. Noget, som kan afhjælpe de problemer det giver at have for travlt.
mvh Hans