Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se det her koncept

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke, om jeg hører til de omtalte kloge-åger, men jeg ejer faktisk to biler.

Og jo - jeg ville blive hamrende irriteret, hvis jeg fik en billet fra en automatisk fartkontrol. Det ville nemlig være en fejl fra politiets side, da jeg aldrig kører for stærkt.

I, der siger, at I kører efter forholdene, når I kører for stærkt. Hvilken faglig baggrund, har I for at vurdere de nævnte forhold? Undersøger I på forhånd uheldsstatistikkerne på de strækninger, hvor I vælger at placere jeres kriminelle handlinger? Ved I præcist, hvor hver eneste udkørsel på vejen er placeret, så I kan undgå at køre for stærkt netop på de steder, hvor der er størst risiko for at nogen ved en fejl går eller kører ud foran jer. Analyserer I asfaltens beskaffenhed, så I kender jeres præcise bremselængde ved den hastighed, I vælger? Næppe. I sidder formentlig i bilen og erfarer dag efter dag, at det går godt - og på den baggrund vurderer I, at netop I er i stand til at vurdere forholdene bedre end myndighederne, som har mulighed for at lave de relevante analyser og beregninger.

mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:04
Dato: 4/7/2006 4:10:36 PM Forfatter: Dennis Langthjem

Ok, mudderkast er opfanget i denne ende.

Lad os vende debatten lidt om. Jeg går ikke ud fra at der er nogen herinde som ikke bander og svovler hvis de får en lille hilsen med portrætfoto, så derfor:
Er der nogen forslag til hvordan vi kan vende idéen på en sådan måde at vi kan tilbyde samme service, og samtidig gøre det mere klart at vi er modstandere af at folk kører uden hovedet? For selvfølgelig kan alle være enige om at det skal være sikkert at færdes i trafikken, det siger jo sig selv.
Og til dem som har tænkt sig at besvare dette indlæg og mener at de er så højhellige at de aldrig bryder en fartgrænse, bare lad være, vi har fattet jeres budskab.
Idéen med 2bissi er ikke at give folk en fribillet til at køre sindsygt, men at hjælpe de som uforvarende render ind i en fotofælde på vej hjem fra arbejde.

Hvem har kastet mudder efter dig, Dennis? Jeg har kun læst relevante svar, hvor der sagligt er gået efter sagen og ikke efter personen.

Jeres projekt er selvmodsigende, Dennis. Man kan ikke både køre for stærkt og køre ordentligt på samme tid. Det er forkert, når du skriver, at I har fattet vores budskab. Problemet er tilsyneladende, at I netop ikke har fattet budskabet.

Jeg er helt med på, at I ikke vil animere folk til at køre helt vildt hasarderet. Det fremgik tydeligt af jeres side, før I lukkede den. Men I vil fastsætte en anden definition af farlig kørsel end myndighedernes. Så må I sørge for at kunne dokumentere, at jeres definition er mere relevant, og på det punkt, har I altså alt tilgængeligt statistisk materiale imod jer. Hvis I vil hjælpe folk mod uforvarende at løbe ind i en fotofælde, bør I fokusere på at belønne ordentlig kørsel i stedet for at lindre smerterne ved uforsigtig kørsel. Problemet med dette er bare, at jeres forretningsidé tilsyneladende går på at pengene tjenes på de forhåbentlig mange, der ikke får brug for jeres service.

Jeg tror ikke opgaven kan løses, Dennis. Uanset, hvor mange forbehold, I tager på jeres side, vil jeres koncept animere til at man kører for stærkt - ellers kan det jo ikke betale sig. Hvis man vælger at købe jeres ydelser, har man jo samtidig tilkendegivet sin intention om at "køre efter forholdene" - altså at køre for stærkt. Hvis ens intention ikke er at køre for stærkt - hvorfor skulle man så betale for at slippe for bøderisikoen? Man betaler jo normalt ikke for en ydelse, som man i forvejen selv leverer.

Det fremgår i øvrigt stadig af jeres hjemmeside, at I betaler mine bøder. Jeg har fået en bøde på biblioteket for en for sent afleveret bog. Bøden er på 25 kr. Send venligst en check.

Jeg foreslår jeg at udvikle et andet projekt til jeres fine domænenavn. Noget, som kan afhjælpe de problemer det giver at have for travlt.

mvh Hans
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 02:19

Det er jo igen blevet moderne med slowfood - kan vi ikke lave noget lignende i trafikken?

"Kør langsomt - og nå frem!"

"Den der ager med stude, agerer ikke stud"

Eller hvad med en streamer: "Jeg overholder også fartbegrænsningenerne"

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:09
Hej du. Som jag har förstått 2bissi så är det en hjälp (om) man har oturen att få en fartbot och inte en (kör som du vill biljett) Jag ser det som min bilförsäkring. If betalar alla min kostnader om jag skadar min eller andras bilar - men jag har aldrig haft lust till att köra in i andra eller utsätta mig och andra för fara. Har heller aldrig satt eld till mitt hus bara för jag betalar brand försäkring. Eller uppmanar försäkrings bolagen till olaglig handling när dom säljer en färsäkring??? Vad vet jag. Jag har bara kört bil i 20 år och med handen på hjärtat så ar jag nog kört (lite) för fort någon gång. Och föjler man trafiken på dom Danska motorvägarna så är det 135 kmh som är trafik rytmen. Vilket går fint då Danmark har otroligt fin motorväg. Ska vi snacka moral så kan vi väl börja med lyxavgift på bilar vad är det för påhitt? eller 25% moms på mjölk? Kan man försvara det moraliskt?
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 11:15
Jag tror du har missat något ang 2bissi. Det du nämner har inget med deras konsept att göra - Och om man läser vad dom faktiskt skriver så är det en hjälp till moderat överträdelse. Vilket ca 80% av alla billister inkl dig och mig gör oss skyldiga till någon gång. Då tycker jag att snacka i mobil telefon är mycker värre när man kör bil. Naturligtvis ska man inte köra för fort, det är mycket man inte ska göra så som att vara full och dum. Eller röka när barn är i samma lokal. Annars gott inlägg tycker jag. :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:36

Nej, jeg tror godt vi har forstået konceptet og vi er mange der ikke bryder os om det - og det er det der kritiseres. Det har ikke noget med manglende forståelse at gøre.

Jeg mener ikke at fartforseelelser kan sammenlignes med hendelige uheld, som en brand eller et tyveri. Det er ikke "hendeligt uheld" hvis man kører for stærkt, det er et bevidst valg eller udtryk for en kritisabel uopmærksomhed i trafikken.

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 12:02
Ha ha - Du har humor det är ett friskt tecken på denna debatt sida.
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 12:10
Det smarta med deras koncept är ju att det finns tusentals alm billister som någon gång kör lite över och då kan dom få hjälp till att betala den extra utgift. Det kan du ju se om du vågar skriva det här i debatten. Dom flesta som får böter är inte fartgalna idioter utan helt vanliga billister som aldrig bevist kör för fort men (upps) så var dom 13 kmh över... Ska vi inte bara ta deras körkort och sälja deras bilar för dom är ju totalt livsfarliga i trafiken..... eller? För ska vi snacka omoraliskt koncept så är det väl Tips.dk som lockar med miljoner... tänk om du vann... Har du vunnit ännu? och säg nu inte att du aldrig spelar....

Tack för ett gott inlägg..
Euro Man
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:15
Har du læst hele tråden? Læs det lige igennem for det lyder lidt som om du starter forfra.

Tips har faktisk en række restriktioner, som at en stor del af deres "indkomst" skal gå til forbyggende og sociale foretagene som f.eks. behandling af ludomani. Nu går jeg ikke ind for monopol, men hvis du skal blande tingne sammen og sammenligne med noget der intet har med sagen at gøre, så ta da landbrokes, de opfordrer da i det mindste til at spille net-poker i arbejdstiden
Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 19:45
Vart har du fått den ideen ifrån? Vem har sagt till dig att dom inte kan eller vill gå vidare? Jag tror du ska vänta och se vad som händer. Jag väntar i alla fall på dom. Det smartaste koncept jag har sett länge..... Fler av dom med balls of steel. Det är vad vi behöver.... Go bissi
Side 7 ud af 10 (97 indlæg)