Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se det her koncept

Side 6 ud af 10 (97 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig mener jeg ikke det er ok at bryde loven, slet ikke. Jeg ønsker heller ikke at opfordre andre til det, for jeg kender godt til formlen om at hvis du kører så eller så meget for stærkt så vil du stadig køre Xkm/t når du når en givent punkt hvor du ellers ville være stoppet.

Det jeg mener at dette går ud på er egentlig ikke så meget anderledes end hvis vi siger at du f.eks. er ved at bakke ud fra en p-plads, og BANG, du rammer en anden bil. Nu er det desværre ikke en bil til 10.000,- men derimod en BMW, til den nette sum af ca. 1 million. Uheldet vil at BMW''en får en stor skade (som du er skyld i), og du skylder nu manden 350.000,-.
Mit spørgsmål er så: Skal du bøde for din forseelse (for det er hvad en fartbøde er, det er ikke en kriminel handling) i mange år fremover, eller er det ok at du i forvejen havde sikret dig at du ikke skulle leve af vand og vandgrød?

Folk som kører direkte hasarderet burde heller ikke nøjes med en bøde, og vupti, det er hvad klippekortet er blevet indført for!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:18

Det er sådan set ikke loven jeg er så bekymret for - næhh, det er mine små børn som også skal kunne færdes sikkert på vores veje uden at blive pløjet ned af en overforsikret testeronfyldt narrøv der mener at det er OK at køre lidt for stækt. Ved du hvad, hvis min pige en dag ligger udsplattet på fortorvet så vil jeg skide på om idioten har forsikring eller ej - og undskylder han sig med at han er forsikret hos jer får han simpelt hen sådan nogle på hatten at han aldrig kan køre igen - og det samme burde tilfalde dem der har forsikret ham og dermed "retfærdiggjort" hans lystmord på min lille pige.

Jeg håber i er klar over at i vækker nøjagtigt samme følelser i mig og mange andre, som når pædofile bliver sluppet ud dagen efter politiet har fanget dem. Sådan nogle får bøllebank og det tror jeg helt ærligt også I ender med. Jeg håber I er klar til det ...

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 15:19
Dennis sidestiller du det med at komme til at bakke op i en bil med at komme til at køre for hurtigt?

Det kan jeg altså ikke følge dig I, man skal have en ansvars forsikring på en bil i danmark netop til det formål for at folk ikke skal ruineres - ikke for at de kan slippe for at bekymre sig om fargrænser.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:23
Sikke da en omgang vås, vræl og vrøvl... du mener altså helt seriøst, at du kan sidestille et hændeligt uheld, med den "forseelse" det er at køre for stærkt... den antagelse må du simpelthen til indien med. Der kan det godt være de skubber og støder lidt med vilje - men ellers vil jeg mene at de fleste der kører op i noget vil anse det som et uheld. Derimod skal man være mere end mindre godt begavet, hvis man ikke er klar over, at man kører for stærkt, samt sovet godt og grundigt til teoritimerne, og stæreblind, hvis ens syn ikke rækker ned til speedometeret.

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:41
Og bortset fra det, så fatter jeg ikke, hvorfor i ikke tænker konceptet igennem fra nogle andre vinkler, og istedet laver noget der rent faktisk vil skabe positiv omtale.

Det er jo tydeligvis vigtigt for jer at skabe noget røre og noget PR - men det vil i jo helt sikkert også få, hvis i lavede noget rav i den PRO sikker kørsel? Jeg er ret sikker på, hvis du spurgte om indspark her, til en sjov pr "kampagne" der skal give jer noget positiv omtalte, at I hurtigt ville få hjælp til en række sjove og spændende ideer, som folk også selv vil glæde sig over at være med til at sprede budskabet om. Skab en ny positiv awareness ala smil-det-smitter eller noget andet der går mere proaktivt imod fartsyndere. For det ér jo netop et af de større emner for tiden - at folk bliver fuldstændig sindssyge og aggressive så snart de sætter sig ind i deres bil...

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:11

Ok, mudderkast er opfanget i denne ende.

Lad os vende debatten lidt om. Jeg går ikke ud fra at der er nogen herinde som ikke bander og svovler hvis de får en lille hilsen med portrætfoto, så derfor:
Er der nogen forslag til hvordan vi kan vende idéen på en sådan måde at vi kan tilbyde samme service, og samtidig gøre det mere klart at vi er modstandere af at folk kører uden hovedet? For selvfølgelig kan alle være enige om at det skal være sikkert at færdes i trafikken, det siger jo sig selv.

Og til dem som har tænkt sig at besvare dette indlæg og mener at de er så højhellige at de aldrig bryder en fartgrænse, bare lad være, vi har fattet jeres budskab.

Idéen med 2bissi er ikke at give folk en fribillet til at køre sindsygt, men at hjælpe de som uforvarende render ind i en fotofælde på vej hjem fra arbejde.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:05

Dato: 4/7/2006 2:37:23 PM Forfatter: Helmer Der er meget stor forskel på at blive ramt med 50 eller 64 km/t af en bil. Du syntes det er ok at bryde loven hvis man bare gør det lidt?

Nu må jeg lige ind på banen og bakke Dennis lidt op... hvor mange af jer/os (Kloge Ågerne) i denne debattråd HAR bil?

Og hånden på hjertet og frem med ærligheden: På visse strækninger kan farten let ryge over den tilladte hastighed - eks. som Dennis beskriver - med 14 km/t...! Jeg bor ud til en (stærkt) trafikeret vej - ovenikøbet i 50 km/t zone - og ikke nok med det - masser af bump - der er saftsuseme ikke ret mange af dem (incl. mig selv) der 100% holder nålen på de 50 km/t.. og det har intet med blakket moral eller mangel på samme at gøre - men udelukkende et udtryk for, at man enten "kører efter forholdene" eller ubevidst får den "sneget op" på 55, 60 eller 62-63 stykker...

Og jo, der er stor forskel på at blive ramt med 64 istedet for 50 - men et sammenstød kan jo ikke altid tilskrives farten, men ligeså meget alt muligt andet: En uopmærksom bilist - som uanset om han kørte 30 i byzonen (som mange på Amino åbenbart gør...) i den givne situation ville klippe forgængeren eller cyklisten uanset farten... LIGE SÅ vel som den uopmærksomme cyklist eller fodgænger der bevæger sig ud foran en bil - og så kan det i PRINCIPPET være flintrende ligegyldig om bilisten kører 30, 40, 50 eller 55-60 stykker...

My 5 cents ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 18:28
Nu må jeg lige ind på banen og bakke Dennis lidt op... hvor mange af jer/os (Kloge Ågerne) i denne debattråd HAR bil?

Jeg har bil, en fin lysegrøn fiat punto *G* Jeg er faktisk lige kommet hjem efter at have kørt fra østerbro til vesterbro, uden at køre for hurtigt på noget tidspunkt.

Men selvfølgelig har jeg da også kørt for hurtigt, jeg var også engang 18 år og lavede også masser af andre dumme ting da jeg var teenager.

Faktisk har jeg kørt ret meget bil, i mine yngere dage i et bi-job for en avis (det var i en varbil) og så enormt meget i forsvaret under udsendelse.

Med hånden på hjertet? Lad mig sige det sådan her:

For hurtigt i byen? Nej! Der bor mennesker og stod det til mig, så var der NUL biler i byerne (jaja masser af logistik der så skal løses, det er en anden snak).

For hurtigt på motorvejen, måske (nu er det så bare svært når man kører i en gammel spand der har svært ved at køre mere end 130 kmt).

Så vidt jeg ved er der heller ikke fartfælder på motorvejen, jeg er nu slet ikke sikker på det og er egentlig også ligeglad. Faktum er at lave en tjeneste der vil hjælpe folk med at betale deres bøder når de bliver taget i en fartkontrol/fotofælde, er ikke alene uetisk og umoralsk, men også direkte forkasteligt når man dermed er med til, både direkte og indirekte, at opfordre til at bryde gældene lovgivning. Og det en lovgivning der er lavet for at beskytte menneskeliv.

Det er helt rigtigt at uheld ikke kun kan tilskrives farten, men det er en faktor der meget ofte indgår - så hvorfor opfordre til at køre hurtigere/som det passer en?

Idéen med 2bissi er ikke at give folk en fribillet til at køre sindsygt, men at hjælpe de som uforvarende render ind i en fotofælde på vej hjem fra arbejde.

Altså uanset hvordan du formulere det, så er det jo det samme i gør. I vil give visse mennesker et pusterum til at begå ulovligheder - I vil forsøge at skabe profit på ulovligheder og det kan I altså komme i godt og grundigt uføre for.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:31

Dato: 4/7/2006 5:05:08 PM Forfatter: Lasse Burholt

Nu må jeg lige ind på banen og bakke Dennis lidt op... hvor mange af jer/os (Kloge Ågerne) i denne debattråd HAR bil?

Jeg HAR bil og kører 30-40.000 km årligt. Min bil har ingen fartpilot (dem har jeg et a,bivalent forhold til, men lad det nu ligge), til gengæld kan mit navigationsanlæg på de fleste veje gøre mig opmærksom på at jeg kører for hurtigt. Det sker efterhånden meget sjældent, for jeg er blevet meget opmærksom på det - og det ville jeg ønske at mange flere bilister var.

I den by jeg bor i er hovedgaden en lang, lige strækning. Denne vej har været opfattet som en slags landevej og det er ikke usædvanligt med hastigheder på 60-70 km/t. Da det er den mest lige vej mellem byens udkanter er det den oplagt vej for mange cyklister, men kun de færreste har turdet tage den vej - det er ganske enkelt for farligt. Nu har vi fået hastighedsnedsættende foranstaltninger, og selvom erhvervsforeningnen hyler op om risikoen for mistet indtægt og naboerne klager over vejstøj fra støddæmpere der går i bund, så har det gjort hovedgaden til et sted hvor man tør lade sine børn cykle!

Mht. at farten ''let kan ryge over det tilladte'', så er det ingen undskyldning - tværtimod vil jeg kalde det et udtryk for blakket moral uanset om du føler det som sådan! Jeg har svært ved at se hvordan man kan forsvare, at nogen færdselsregler kun skal overholdes lidt...

Det ER et lovbrud, uanset hvad I kalder det.

Dennis, hvorfor ikke dropper denne kampagne og så slå et slag for at få farten ned? Det er mange gange bevist, at denne trods alt minimalt højere hastighed ikke giver udslag i at man kommer ret meget hurtigere frem - til gengæld øger det stressfaktoren væsentligt. Hvis nogen kan komme med gode ideer til en kampagne for at få hastigheden, så er jeg gerne med på den.
 Der har tidligere været en kampagne for at få håndværkere til at køre ordentligt, og for mit eget vedkommende har jeg da sorteret et par lokale håndværkere fra som samarbejdspartnere fordi jeg oplevede deres biler i hasarderede overhalinger - der er INGEN relevans overhovedet i forhold deres opgaver, men jeg blev ganske enkelt overmåde forarget!

Kan man lave noget der trækker i den anden retning?
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:50
Dato: 4/7/2006 2:37:23 PM
Forfatter: Helmer
Der er meget stor forskel på at blive ramt med 50 eller 64 km/t af en bil.

Statistik:

50kmt = 4 ud af 10 bliver dræbt.
70kmt = 9 ud af 10 bliver dræbt.
Side 6 ud af 10 (97 indlæg)