Selvfølgelig mener jeg ikke det er ok at bryde loven, slet ikke. Jeg ønsker heller ikke at opfordre andre til det, for jeg kender godt til formlen om at hvis du kører så eller så meget for stærkt så vil du stadig køre Xkm/t når du når en givent punkt hvor du ellers ville være stoppet. Det jeg mener at dette går ud på er egentlig ikke så meget anderledes end hvis vi siger at du f.eks. er ved at bakke ud fra en p-plads, og BANG, du rammer en anden bil. Nu er det desværre ikke en bil til 10.000,- men derimod en BMW, til den nette sum af ca. 1 million. Uheldet vil at BMW''en får en stor skade (som du er skyld i), og du skylder nu manden 350.000,-.
Mit spørgsmål er så: Skal du bøde for din forseelse (for det er hvad en fartbøde er, det er ikke en kriminel handling) i mange år fremover, eller er det ok at du i forvejen havde sikret dig at du ikke skulle leve af vand og vandgrød?
Folk som kører direkte hasarderet burde heller ikke nøjes med en bøde, og vupti, det er hvad klippekortet er blevet indført for! |
Det er sådan set ikke loven jeg er så bekymret for - næhh, det er mine små børn som også skal kunne færdes sikkert på vores veje uden at blive pløjet ned af en overforsikret testeronfyldt narrøv der mener at det er OK at køre lidt for stækt. Ved du hvad, hvis min pige en dag ligger udsplattet på fortorvet så vil jeg skide på om idioten har forsikring eller ej - og undskylder han sig med at han er forsikret hos jer får han simpelt hen sådan nogle på hatten at han aldrig kan køre igen - og det samme burde tilfalde dem der har forsikret ham og dermed "retfærdiggjort" hans lystmord på min lille pige.
Jeg håber i er klar over at i vækker nøjagtigt samme følelser i mig og mange andre, som når pædofile bliver sluppet ud dagen efter politiet har fanget dem. Sådan nogle får bøllebank og det tror jeg helt ærligt også I ender med. Jeg håber I er klar til det ...