Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 19 ud af 41 (404 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg melder mig lige ind i børnehaven her.... Men jeg gider ikke kaste med sand ;)

Jeg vil meget gerne købe bogen, tak:

Sense of Style

Att.: Tina Lykke Madsen

Præstebrovej 19

2730 Herlev

Cvr: 21000078

"Big Up for AntiJante"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39

SoS:

Jeg melder mig lige ind i børnehaven her.... Men jeg gider ikke kaste med sand ;)

Jeg vil meget gerne købe bogen, tak:

Sense of Style

Att.: Tina Lykke Madsen

Præstebrovej 19

2730 Herlev

Cvr: 21000078

"Big Up for AntiJante"

Jeg giver dig ret Tina. Nogle burde gå et andet sted hen med deres "under livremmen" snak. Det her drejer sig om at tjene penge og blive rig.

Tak for din bestilling. Bogen vil blive sendt i dag.

Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 12:07

Tusinde tak - jeg vil glæde mig til at læse den.

Jeg er ikke af den indstilling at jeg kan få for meget viden, eller at noget viden er spildt, og suger derfor hvad som helst til mig der kan gøre mig klogere, bedre, rigere, rarere, gladere, sjovere... You name it - Im there...

Derfor læser jeg også gerne The Secret, 7 gode Vaner osv. osv., for de ting/mennesker jeg allerhelst vil læse noget om/af er dem der kan inspirere mig og derved øge mit drive... Og én ting er stensikkert, produktivitet kommer kun ud af en positiv indstilling!

Som sagt, glæder mig til at læse din bog - jeg skal nok give feedback når jeg har gnasket mig igennem den :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:07

Hmm jeg kan nu ikke se urimelig snak. Der har været èn(1) der havde en anden mening. Resten har kommet med ros. Men okay, hvis meninger brydes er man åbenbart et lille barn.

Hvis følelserne ikke er så rige ,at de ikke kan tåle et lille tab, taber man hurtigt en masse finansielt

Men nok om det, jeg glæder mig at høre om den nye millionær :) 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 23. Jul 08
Skrevet kl. 13:19

Man behøver hverken give ros eller være enig for at ytre sig på en moden, sober og saglig måde ;)

Over and out..............

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:44

Jeg har besluttet mig at tage 4 dages ferie (sammen med resten af kontoret)!

Er der andet anbefalelsesværdigt literatur jeg kan tage med ud over de 224 råd? :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:03

Og det er modent at kalde andre for barnlige fordi de har en anden mening end en selv ? Eller var det fordi Mikkel sagde " tissemand " ?

Uha ja lad os hænge ham ud, han er vidst ikke rigtig oven i hovedet. Det der med at hænge andre ud, er det egentlig ikke mobning og noget der normalt foregår i skolegården ? Definitionen på at være voksen, må vel være at kunne rumme andre ?

Nå men lad det ligge, og komme tilbage til emnet 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30

Du kan stadig melde til at modtage flere gratis råd pr. e-mail, hvis du har købt bogen og vil lære mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12

Pens. Iværksætter:

Du kan stadig melde til at modtage flere gratis råd pr. e-mail, hvis du har købt bogen og vil lære mere.

Jeg er blevet bedt om at skrive de ekstra råd her på siden. Det gør jeg gerne. De første 10 kommer her:

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Forord

Du skal ikke tro på alle de gode råd jeg giver dig - i første omgang. Du skal være skeptisk! (Jeg ved hvad du tænker lige nu: ”Det er jeg sørme også”. Fint læs så videre). Tag de gode råd til dig du umiddelbart tror på og forstår. Læg så resten mentalt op på en ”Ikke forstået hylde” eller ”Det tror jeg ikke på i 1. omgang hylde”. Så blokerer din hjerne ikke for alle de nye ting du læser om. Senere når du har læst hele bogen og prøvet et par gode råd og gjort dine egne erfaringer vil du forstå det er rigtigt. Tag så nye råd ned fra de to hylder og prøv dem.

Nogle af de mange gode råd kan du sikkert nikke genkende til, men forskellen på succes og fiasko kan let være at man ikke husker alle de gode råd når man lige har brug for dem.

Afbetaling

Jeg mødte et iøjnefaldende skilt hos min autoværksted, der stod: ”LET-BETALING, betal din regning i små lette afdrag.” Ja, let skal det være som kunde at sige JA til et godt tilbud,  så du kan med fordel bruge afbetalingsmetoden til at få større omsætning. Brug f.eks. bankernes betalingsservice til at trække de månedlige afdrag direkte fra kundens bankkonto.

Aftaler

Sørg altid for at have skriftlige aftaler. Aftaler du noget mundtligt med en medarbejder, kunde eller leverandør, så bekræft det altid skriftligt bagefter. Det er aldrig forkert at skrive ned hvad man er enige om. Det er også lettest at huske, hvis man senere skulle have glemt hvad man aftalte.

Drejer det sig om større værdier så brug en advokat til at skrive aftalen.  Jeg er selv kommet galt af sted ved at skrive et privat skyldner dokument to gange. Den ene gang gik den jeg havde aftalen med hen og døde. Låneaftalen var skrevet så uklart at den kunne misforstås – og det blev den.

En anden gang havde jeg lånt en ven et beløb som han godt nok også kvitterede for. Jeg glemte bare at få pant i vedkommendes aktiver. Da han en dag gik konkurs fik jeg ingen penge eller andre værdier. Jeg mistede samtidig en ven.

Annoncer

Appeller til de 5 sanser (syn, lyd, lugt, smag og følelser) det forstærker budskabet. Skriver du f.eks. i en bil annonce: ”Den kan køre 160km/t og har lavt støjniveau.” Stram det op til: ”Den kører med raketfart 160kmt, men du føler du sidder i en stille kupe. ”

Vær meget opmærksom på farven af din hjemmeside. Farver skaber associationer. Det er ikke tilfældigt at min hjemmeside www.rigmand.es er dollar grøn og www.mercandotec.es er guld farvet.

Benyt dig af de mange gratis annonce muligheder der er på internettet som:

www.cvr.dk
www.krak.dk
www.seniornet.dk
www.find.dk
www.009.dk
www.degulesider.dk

Ansættelse

Ansæt ikke folk der ligner dig, det får du ikke megen fremgang af. Ansæt folk som komplementerer dig. Pas lidt på med om du kan lide personen i første omgang. Kan personen tjene penge til dig så vil du med sikkerhed komme til at lide vedkommende.

Husk at de fejl vedkommende har begået står ikke i CV´et!

Arbejdsglæde

Det skal være sjovt at arbejde og selvstændige er faktisk dem som er mest tilfredse med deres arbejde. Glade medarbejdere giver bedre resultater for virksomheden og det kan aflæses på bundlinjen. Hvordan får man så glade medarbejdere og ledere? Du roser naturligvis dine medarbejdere ved enhver given lejlighed. Det skaber et godt arbejdsklima når man fokuserer på det positive. Kan man samle energierne fra hele medarbejderstaben så opnås de helt store resultater.

Betalingsproblemer

Hvis din virksom kører dårligt og er på vej i afgrunden, prøv at sælge den. Det kan være langt mere indbringende end at blive ved med at tabe penge og være tvunget til at lukke.

Kan du ikke betale dine kreditorer til tiden, ring dem op og aftal hvornår du kan betale. Overhold så denne nye betalingsdag.

Bestil aldrig varer og ydelser du ved du ikke kan betale. Det er både umoralsk og ulovligt og kreditorerne vil huske dig meget meget længe hvis du gør det.

Har du ikke penge til Told & Skat så få en aftale med dem om en afdragsordning. Vær ærlig, fortæl at du gør dit bedste for at tjene penge og betale din gæld hurtigt. Du vil måske opdage at skattefolk også er mennesker og få en kredit så du kan overleve. 

Branche

Det er ikke ligegyldigt hvilken branche du vælger hvis du vil tjene mange penge. Vælg gerne dem med stor efterspørgsel, lave etableringsomkostninger og lave marketingomkostninger. Her tænker jeg bl.a. andet på juridisk service, revision, regnskabsservice, kiropraktik, optikere, og psykiater.

Det er uhyre let at starte en forretning på internettet. Her kan hentes meget store penge og mulighederne for aktivitet er kun begrænset af din fantasi.

Engagement

Tillid giver engagement. Tydeliggør overfor medarbejderne i hvilken retning firmaet skal bevæge sig og stil forventninger til at medarbejderne følger samme retning. Følg løbende op på at medarbejdere og virksomhed bevæger sig i samme retning. Det giver engagement for medarbejderne at vide de gør det rigtige for firmaet og derved for sig selv.

Du kender måske historien om rationaliseringseksperten, der skulle prøve at få sat produktion op i en samlebånds fabrik? Han eksperimenterede med at sætte mere belysning på produktionsbåndet og produktionen steg. Han satte endnu mere lys på og produktionen steg endnu mere. Så svækkede han belysningen – og hvad skete? Igen steg produktionen! Han sænkede belysning endnu mere – og igen steg produktionen. Konklusion: Når man sætter fokus på medarbejdernes indsats, så stiger produktionen.

Hvorfor tror du mange nye ledere starter med at lave organisationen om? Det er for at ruske op i gamle rutiner og sætte fokus på nye mål. Det virker.

Egenkapital – låne kapital

Hvornår skal du bruge af selskabets beskattede formue og hvornår skal du låne?

Bevar egenkapitalen ved at investere den i sikre ting som bygninger. Brug lånekapital til produktionsmidler. Så passer det nogenlunde med at lånet er betalt når driftsmidlet er nedskrevet.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 20:49

Har modtaget, læst (og betalt bogen Flemming :o))

Jeg ved ikke rigtig hvilken fornemmelse jeg sidder med efter at have læst ovenstående bog. Jeg troede at jeg ville få en masse aha oplevelser men må indrømme at de udeblev. Jeg er ikke uddannet inden for handel/markedsføring m.m og har derfor ikke kæmpe viden inden for dette felt. Derfor var jeg sikker på at jeg ville få en masse guldkorn jeg kunne bruge i min fremtidige forretninger, men nej. Intet nyt - selv med almen viden.

Har læst e-pusher light og må sige at denne "begrænsede" version gav mig meget mere stof til eftertanke. 

Havde håbet på det samme med denne bog.

2 ud af 5 stjerner herfra. 

Side 19 ud af 41 (404 indlæg)