Jeg er her 1000% enig i både Pens og movements udsagn. 1. Som du skriver flemming - så skal afsenderens budskab være så klart at modtageren kan bruge det. 2. Som Movement skríver - så skal man have Passionen til at VILLE. Ingen bøger kan give dig passion til at ville ting, men hvis man læser tingene mange gange nok så begynder de at sidde på rygraden - (ligesom De MIBs budgetter) Eksempelvis Flemmings råd nr 227 - "Ring til kunden 2 dage efter modtagelse af dit produkt og hør hvordan det går med det" (=mersalg, og kundepleje, og evt ekstra info om kundens behov) - hvor de fleste ville tænke - hurra et produkt solgt, hvem kan mon købe et mere af mig. Når man så har sin kundeliste med købsdatoer, og går den igennem, så sidder det ligepludseligg på rygraden - og man er allerede DER nået skridtet videre. (tænk på hvis tøj forretningerne var så smarte at de fik registrerert deres kunders emailadresser osv, og fik gang i mersalg på den måde) - H&M og club Marcus gør det på noget plan, men uha hvor ville jeg dog føle mig vigtiug hvis eks Kauffmann ringede óg spurgte om jeg havde været ude at vise mit Hugo Boss jakkesæt frem, osv osv..... - og faktisk kunne jeg næste gang jeg kom i butikken se BOSS' nye kollektion, og få den gamle kollektion med XXX rabat, 2 dage før udsalg, eller sådan....:-) (jeg selv ved en hulens masse troeretisk, men bruger det anbsolut ikke i min hverdag - måske jeg blot skal repetere igen og igen (skalaer, for nu at være lidt med i Movements verden.,) HEP! HEP!
|
Personligt tror jeg at mange IKKE tager rådene til sig, fordi de et eller andet sted er"bange" for succes. Hvad nu hvis det hele virkelig var sandt ? Hvad nu hvis jeg virkelig læste på mine lektier ? Så ville jeg jo få gode karakterer !! ?? !! Og så ville jeg blive en succes . Men er jeg en succes ? Er den identitet jeg kan forbinde mig selv med ?
Mange hænger fast i mønstre så som : Hvis jeg får succes kan jeg ikke være empatisk, hvis jeg får succes kan jeg ikke være den jeg er, hvis jeg får succes mister jeg min identitet og mine venner , familie og kone. De vil ikke kunne kende mig igen, og alt det vi havde sammen ville være fortid .
Miks det op med udsagn som : penge hænger ikke på træerne, de rige udnytter de fattige osv osv, og så har du en psykisk cocktail der gør at mange selvom de kan intellektualisere over emnet succes, ikke kan føre det ud i livet.
Ligesom fyren der drømmer om de smukke piger og som egentlig godt kunne være sammen med dem, men som pga lavt selvværd ødelægger det for sig selv i sin akavethed, når han endelig får chancen.
Nogle er ikke vokset op med disse psykiske begrænsninger, men rigtig mange er. Det gode ved dem der ER vokset op med dem, er at de HVIS de bryder dem, kan få uendelig succes. Det derfor man ofte hører de sjove historier om dem der blev mobbet i skolen, voksede op i ekstrem fattigdom osv, som fik de mest fantastiske succeser, forretningsmæssigt og mindst ligeså vigtigt : i privatlivet