Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 17 ud af 41 (404 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg lige prøvet igen for at fortælle dig, hvilken besked jeg faktisk fik, da jeg ikke tidligere har fået sådan en besked.... men nu virkede det altså ok. Ved heller ikke lige, hvad der skete.

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:12

Tjah hvorfor læse en masse bøger om coaching , når det hele bare står i èn ?

Folk med impiriske resultater burde være interessante for alle iværksættere, og ikke mindst coaches. Specilet kan keg godt lide hvis de er danske, det gør det lidt sjovere :)

Jeg ved at som musiker skal man høre tusindevis af numre for at få en ordenlig forståelse af musikkens væsen. Man hører en masse lort, det næsten det bedste. for der lærer du hvem du IKKE er.

Men at tro at man kan gå igennem livet uden at læse et par bøger der ikke lige var en, er vidst en fantasiverden. Og ærlig talt lidt "skræmmende" fra en der kalder sig coach og psykolog.

Jeg aner ikke hvad der står i den bog, men jeg har da lige skimtet hans historie, og den ser da meget inspirerende ud.

Nu er jeg så igang med læse og opgradere på tusinde andre ting, så det må blive senere Hr Pensionist :)

Jeg skal se en film i aften på Sverige 2 om 20 minutter der hedder Bill Porter. Det er en autentisk historie om en sælger som lider af en eller anden sygdom (forstår ikke lige det svenske der ), men som mod allem odds VIL sælge, og som selvfølgelig lykkes.

Det muligt den er dårlig , det muligt den ændrer lidt på mit liv. Men jeg elsker udfordringer som iværksætter, så jeg skal da se sådan en film. Ligesom at jeg skal læse nogle bøger og høre nogle foredrag.

Og ja , et guldkorn, kan være forskellen i dit liv

Det burde du da vide som coach ?

Udfordrende tanker

fra Jimmi (ham der flytter sig selv og andre) 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:10

ps :

Filmen " Bill Porter " var fantastisk rørende og god 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10

Jeg får med mellemrum stillet spørgsmålet: ”Dækker bogen  lige min specielle ide eller niche". Til dette kan jeg svare, at næsten ligegyldigt hvad du ønsker at markedsføre og sælge så er det stort set de samme ting som du skal igennem. Om du markedsfører en skønhedsdronning eller et stykke sæbe er der ikke principielt den store forskel på.

Meget kort og groft ligegyldigt hvad du vil sælge gennemgår du følgende:

1. Er der kunder til produktet? (Spørg om nogen vil købe dit produkt,  før du har det klar til salg)
2. Er der konkurrenter til dit produkt? Hvis ja, hvordan skiller du dig ud fra konkurrenterne?
3. Hvor starter du og med hvilke resurser økonomiske som personalemæssige?
4. Hvad er målet på kort og langt sigt økonomisk og markedsmæssigt?
5. Så planlægger du hvordan du kommer fra start til mål, også kaldet forretningsplanen.
   Forretningsplanen indeholder bl.a. dit budget som igen afspejler dine aktiviteter.
   Jo mere detaljeret du laver dit budget og planlægger dine aktiviteter jo større er chancen for at lykkes med et godt resultat.
   Har du tænkt det hele godt igennem vil budgettet vil vise om din ide er profitabel eller du skal kaste dig over noget andet.

Alt dette er beskrevet i bogen som også giver et konkret eksempel på start af en virksomhed.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:18

Pens. Iværksætter:

Jeg får med mellemrum stillet spørgsmålet: ”Dækker bogen  lige min specielle ide eller niche". Til dette kan jeg svare, at næsten ligegyldigt hvad du ønsker at markedsføre og sælge så er det stort set de samme ting som du skal igennem. Om du markedsfører en skønhedsdronning eller et stykke sæbe er der ikke principielt den store forskel på.

Meget kort og groft ligegyldigt hvad du vil sælge gennemgår du følgende:

1. Er der kunder til produktet? (Spørg om nogen vil købe dit produkt,  før du har det klar til salg)
2. Er der konkurrenter til dit produkt? Hvis ja, hvordan skiller du dig ud fra konkurrenterne?
3. Hvor starter du og med hvilke resurser økonomiske som personalemæssige?
4. Hvad er målet på kort og langt sigt økonomisk og markedsmæssigt?
5. Så planlægger du hvordan du kommer fra start til mål, også kaldet forretningsplanen.
   Forretningsplanen indeholder bl.a. dit budget som igen afspejler dine aktiviteter.
   Jo mere detaljeret du laver dit budget og planlægger dine aktiviteter jo større er chancen for at lykkes med et godt resultat.
   Har du tænkt det hele godt igennem vil budgettet vil vise om din ide er profitabel eller du skal kaste dig over noget andet.

Alt dette er beskrevet i bogen som også giver et konkret eksempel på start af en virksomhed.

Klart nok - SWOT analysen er et redskab der er en klassiker - den kan altid bruges, NÆSTEN lige meget hvad man giver sig i lag med - det behøveer ikke kunb være business, men også når man køber bil, hus, vælger uddannelse m.m. :-)

Mette

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Pens. Iværksætter:

Gratis tilbud til alle der har købt bogen Rig Som Selvstændig.
Jeg er blevet inspireret til at komme med endnu flere gode råd efter at have kommunikere med mange dejlige Aminoer. Jeg arbejder faktisk på 70 nye råd.
Hvis du sender mig dit navn, firmanavn og email adresse til: feh@hasselriis.com mrk. OPDATERING, så vil jeg sende mine nyeste råd til dig i takt med at de er blevet finpudsede.

Nu er de første 10 ekstra gratis gode råd sendt ud. Du kan stadig nå at tilmelde dig opdateringerne. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 09:47

Så har jeg læst bogen - og synes at det er en bog som kan hjælpe mange igang, og et helt sikkert godt støttepunkt for den videre udvikling af virksomheden.

Umiddelbart er der ikke noget nyere i hvad alle andre skriver/har skrevet (Branson, Buffet, Welsch, Thorborg), og  - jeg mindes tilbage i 1962, hvor Frank Bettgers "en sælgers vej til success" allerede har flere af rådene med,  - imidliertid kan gode råd ikke gives for tit.

Tillykke til flemming for en god bog, som jeg har læst og synes er god at have læst,  - og jeg har brugt et af rådene, som nu sparer mig for noget tid.

Til de som er mere interesseret i sådan litteratur kan linket her anbefales http://www.amino.dk/forums/t/14.aspx

Et enkelt råd til Flemming - Ikke alle referencer behøver stå på din hjemmeside - eksempelvis dette udsagn, tror jeg næsten har modsatte effekt (nu har Flemming flyttet det nederst på siden - så måske det alligevel har vækket lidt tanker??) 

Jeg har læst din bog, og jeg kan godt lide den.”

Kirsten Nielsen, sælger  smykker

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:53

Kan selvfølgelig godt være pænt kedeligt at læse det samme igen og igen, da mange gerne vil have de banebrydende ideer, genialiteterne. Men hvis man nu ikke at har bestået sin eksamen i " at tjene sig en god overflod ", er man heller ikke for fin til at læse det samme igen og igen til man har forstået det.

Gentagne øvelser gør mester, det ved jeg som musiker

Hold kæft hvor er det kedeligt at øve de samme øvelser igen og igen, men en dag MESTRER man dem. Og folk betaler for at se en mester i aktion, ikke for at se en der øver sig, eller en der har øvet et par gange og som forlanger at blive genial af det.

Men det er jo også det den gode Hr Juliussen siger

Og hvis de fleste siger det samme, er der nok noget om det. Hvis du så ikke har succes, må du kigge dybt ind dig selv , det meste af det er psykisk betinget. Både hvis du skal have de gyldne ideer, skal du være skruet helt specielt sammen, og hvis du skal sælge den gode ide.

De 2 vigtigste følelser i min bog er : Passion ( det vil gøre  at du kan trække igennem de lange dage, hvor kedelige repetitioner står på menuen, og det er et tegn på at du gør hvad du elsker hvis passionen er der )

Den anden er : empati  (den følelse gør at du er i forbindelse med andre mennesker og deres behov, deres begrænsninger og deres drømme. Hvis du forstår dem kan du opfylde deres behov, og det er koden i at få de rigtige ideer, og til at sælge dem rigtigt )

Så hvis du er et nørdet tudefjæs er du på vej mod succes.

hmmm det burde min bog hedde :)

God uge til alle

Jimmi 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36

movement:

Kan selvfølgelig godt være pænt kedeligt at læse det samme igen og igen, da mange gerne vil have de banebrydende ideer, genialiteterne. Men hvis man nu ikke at har bestået sin eksamen i " at tjene sig en god overflod ", er man heller ikke for fin til at læse det samme igen og igen til man har forstået det.

Gentagne øvelser gør mester, det ved jeg som musiker

Hold kæft hvor er det kedeligt at øve de samme øvelser igen og igen, men en dag MESTRER man dem. Og folk betaler for at se en mester i aktion, ikke for at se en der øver sig, eller en der har øvet et par gange og som forlanger at blive genial af det.

Men det er jo også det den gode Hr Juliussen siger

Jimmi 

Jeg tror at du er inde på noget at det rigtige Jimmi. Hvordan kan det være at de fleste der læser min bog kun tager et par gode råd til sig? Hvis andre øjne ser på vedkommendes virksomhed så vil der komme 25 til 50 ting frem man kan gøre for at forbedre virksomheden.  

Læseren skal selvfølgelig inde i sit hoved ved alle afsnit tænke over: "Hvordan bruger jeg dette i min virksomhed?". Hvis læseren ikke kan bruge mindst 25 af rådene så læs bogen igen og igen.

Jeg har et frisk eksempel på en som har læst min bog. Hun skriver: "Jeg laver ikke budgetter, for de holder alligevel aldrig!". Så e-mailer vi lidt frem og tilbage og så køber  vedkommende et nyt  rengskabssystem, med automatisk stregkode styring og selvfølgelig budget. Flot ikke?.

Er det mon læseren som ikke forstår det skrevne budskab eller er det forfatteren (inkl. Branson, Buffet, Welsch og Thorborg) som ikke skriver klart nok? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:50

> Jeg laver ikke budgetter, for de holder alligevel aldrig!

Det er jo også rigtig nok, men derfor kan de nu alligevel være et virkelig godt arbejdsredskab og pejlemærke i det daglige. Det er godt at sætte sig nogle mål, og det er godt at vide når de skrider - og hvor de gør det, så der kan justeres andre steder inden det går helt galt.

Det tog mig selv rigtig mange år, at blive god til det med budgetterne, men i dag synes jeg faktisk jeg er blevet helt god til det. Jeg bruger det både i forhold til de interne mål, men i høj grad også for at kommunikere disse til investorer og partnere

Side 17 ud af 41 (404 indlæg)