Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 20 ud af 41 (404 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

pecoart:

Jeg ved ikke rigtig hvilken fornemmelse jeg sidder med efter at have læst ovenstående bog. Jeg troede at jeg ville få en masse aha oplevelser men må indrømme at de udeblev. Jeg er ikke uddannet inden for handel/markedsføring m.m og har derfor ikke kæmpe viden inden for dette felt. Derfor var jeg sikker på at jeg ville få en masse guldkorn jeg kunne bruge i min fremtidige forretninger, men nej. Intet nyt - selv med almen viden.

Havde håbet på det samme med denne bog.

2 ud af 5 stjerner herfra. 

Nu har du ingen profil så jeg kan ikke læse om du har egen virksomhed eller du ønsker at starte en.

Det afhænger nok af øjnene der ser hvad man får ud af at læse bogen. De fleste får heldigvis meget ud af den. Jeg har talt med en anden som heller ikke mente han fik så meget ud af bogen. Spurgte hvad hans problem var? "Jo, han manglede kunder i butikken". Da jeg så på hans butik med MINE øjne så kom jeg frem til over 20 ting han kunne gøre for at forbedre omsætning og indtjening. Det gav måske kun 1% fremgang for hvert forslag, men i alt gav de altså 20% og så er det noget der kan mærkes.

Jeg kan anbefale at læse bogen igen. Hav så en blok ved siden af.  Se på din virksomhed med kritiske briller. Gennemgå alle 224 råd og vend så i dit hoved om du kunne forbedre din virksomhed ved hvert enkelt punkt.Skriv ned alt hvad du kan forbedre. Kan du ikke finde 25 forbedringer så prøv igen.

Selvfølgelig findes der yders veldrevne virksomheder, der allerede har gjort brug af lignende råd og kører super, men helt ærligt så taler vi vel om under 1%.

Har du et problem du ikke har fundet i bogen, så er jeg til rådighed med gratis hjælp. Her på siden eller på feh@hasselriis.com

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:16

Hej Flemming.

Er snart igennem bogen (har haft lynbørge travlt her omkring d. 1., så det er et par uger siden jeg sidst havde tid til at læse i den), og jeg vil fortælle dig at jeg er rigtig glad for at jeg købte den.

Den er lige præcis den slags nem og overskuelig håndbog, som en ny selvstændig erhvervsdrivende har brug for.

Som mange nævner er der jo flere ting man udemærket godt er klar over, men måden den er bygget op på og beskrivelser, gør den virkelig anvendelig.

Den har allerede været en kæmpe hjælp for mig - tusinde tak :) 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 10:17

Hey der

Fedt at du trods travlhed har tid til at kigge i bogen.

Jeg glemte også helt at rose Flemming for specielt eet punkt som jeg nu har taget til mig - og som jeg nu anvender hverdag - selv om det har taget lidt tid.Jeg husker ikke rådet i sin fulde længde men det handler om

"Når du har tingene(papirer) ved hånden, så gør tingene færdige - der er ingen grund til at tage fat i tingene igen, læse evt papir igen, og skulle tage stilling til indhold osv. flere gange"

Det sparer tid...og i sidste ende penge:-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 11:06

Hej

Også ros herfra.

Ja, det er rigtigt at mange af tingene selvfølgeligheder og " det ved jeg da godt", men så tænkte jeg ved mig selv: "hvorfor gør du det så ikke når det er så nemt ??"

Jeg bruger bogen som et spark bagi, og vil tage den frem af og til for at se hvad vi nu skal opdatere.

Og så kan jeg godt lide stikordsformen.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37

Bent A.:

Ja, det er rigtigt at mange af tingene selvfølgeligheder og " det ved jeg da godt", men så tænkte jeg ved mig selv: "hvorfor gør du det så ikke når det er så nemt ??"

Jeg bruger bogen som et spark bagi, og vil tage den frem af og til for at se hvad vi nu skal opdatere.

Og så kan jeg godt lide stikordsformen.

Nu håber jeg ikke du bliver både gul og blå bagi Bent for her kommer 5 ekstra råd til alle dem som gerne vil lære mere som tak for roserne:

Bytte – på prøveMange forretninger bytter en købt vare indenfor 8 dage. Det er en flot service som gør det lettere for kunden at beslutte sig for et køb. Drejer det sig om en gave er modtageren også glad for denne service.Jeg lånte tit kunder et dyrt måleinstrument i 3 dage inden køb. Så kunne vedkommende i fred og ro konstatere at det var det rigtige måleinstrument han havde brug for. Det gav salg i over 75% af alle tilfælde. Erfaringer”Når en mand med erfaring møder en person med penge går der ikke lang tid før personen med erfaringerne har pengene, og personen med pengene har erfaringerne.” Estée Lauder. Erfaring er det navn nogle giver sine fejltagelser. FactoringHar du bemærket at de som benytter sig af factoring ikke lever længere end 1 til 3 år? Brug kun factoring hvis alle andre muligheder for at forbedre pengestrømmen i din virksomhed er udtømte. Hop så ud af factoring aftalen så snart du kan, den er dyr for dig. FamilieDel dine visionen med din partner. Gør din forretning til et familieprojekt.

Fantasi”Fantasi er vigtigere end kundskaber.” Albert Einstein.

Og til dem der skal udstille i Forum på Iværk08:

Udstilling checklisteReservere udstillingsareal (6-12 måneder før).Udarbejde standplan med tegning (4-6 måneder før).Bestille annonce plads i messekatalog (3-4 måneder før).Bestille eller købe stand møbler (3-4 måneder før).Udarbejde foto, plancher, udsmykning, blikfang og demonstationsudstyr (2-3 måneder før).Sende PR til magasiner med seneste nyheder der præsenteres på messen. (2 måneder før).Annoncere i magasiner med standnummer (1-2 måneder før).Få syet eller købt uniform/ens tøj til al standpersonel. (4-6 uger før)Sende indbydelser til kunder med gratis adgangskort. (1-2 uger før).Trykke brochurer og visitkort. (3-4 uger før)Klargøre salgsbreve. (1-2 uger før)Udarbejde besøgskort til afkrydsning af hvilke produkter som var af interesse. (1-2 uger før).

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 12:10

Pens. Iværksætter:

Og til dem der skal udstille i Forum på Iværk08:

Udstilling checklisteReservere udstillingsareal (6-12 måneder før).Udarbejde standplan med tegning (4-6 måneder før).Bestille annonce plads i messekatalog (3-4 måneder før).Bestille eller købe stand møbler (3-4 måneder før).Udarbejde foto, plancher, udsmykning, blikfang og demonstationsudstyr (2-3 måneder før).Sende PR til magasiner med seneste nyheder der præsenteres på messen. (2 måneder før).Annoncere i magasiner med standnummer (1-2 måneder før).Få syet eller købt uniform/ens tøj til al standpersonel. (4-6 uger før)Sende indbydelser til kunder med gratis adgangskort. (1-2 uger før).Trykke brochurer og visitkort. (3-4 uger før)Klargøre salgsbreve. (1-2 uger før)Udarbejde besøgskort til afkrydsning af hvilke produkter som var af interesse. (1-2 uger før).

Lige Præcis Flemming

En sådan plan for ALLE projekter er virkelig guld værd for virksomheder. Det at komme på messe uden godtt materiale er en skændsel, at st uden div internetforbindelse, visitkort, bannere, eller div møbler er virkelig forskellen på om folk gider din stand eller ej.

Og så er det naturligvis endnu vigtigere at følge disse lister/projektplaner/handlingsplaner. - ting sker ikke af sig selv:-)

Fra Køge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:16

Den bog skal jeg også ha' 

Er bestilt på www.rigmand.es 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 18:13

Pens. Iværksætter:
FactoringHar du bemærket at de som benytter sig af factoring ikke lever længere end 1 til 3 år?

Hvad har du af belæg for denne lidt hårde udmelding. Er kun nysgerrig ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Brian Knudsen:

Pens. Iværksætter:
FactoringHar du bemærket at de som benytter sig af factoring ikke lever længere end 1 til 3 år?

Hvad har du af belæg for denne lidt hårde udmelding. Er kun nysgerrig ;)

Min erfaring har jeg fra elektronikbranchen, specielt printkort fabrikanter. Når fortjenesten er lav og markedet er presset så benytter nogle sig af factoring for at få likviditet. Det er fair nok, men factoring er dyr så man tager af fortjenesten for at få denne ydelse. Har du lav fortjeneste og betaler yderligere for likviditet så er du inde i dødsspiralen. Man skal som udgangspunkt se på om ens fortjeneste er stor nok. Er den ikke det så hjælper factoring kun kort på ens problem.
Nogle sammenligner det med at ryge cigaretter. De ved at de dør af det, men de gør det alligevel.
Du kan læse en mere nuanceret beskrivelse på: http://www.ivaekst.dk/vaekst/1/5/0/2/fordele-og-ulemper-ved-factoring--debitorfinansiering
Jeg fortæller mine læsere hvordan man kan blive rig, derfor min bombastiske måde at rykke op i læseren og sige, at factoring ikke er vejen til rigdom for dem som betaler for factoring.
Har du likviditetsproblemer (mindre og kortvarige) brug et kreditkort hvor du får 30 dages kredit gratis.

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

- Du har virkelig formået at, få gang i en spændende debat - rigtig flot Insert smiley.

- Jeg er meget interesseret i at høre om du vil mene at, din spændende bog er brugbar og værdifuld, for Opfindere/ Idéhavere?

- Forøvrigt mener jeg at, efter at have nærlæst din hjemmeside, at du fremstår som et absolut hæderligt menneske, som har en meget seriøs baggrund og viden med dig.

Med venlig hilsen Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Side 20 ud af 41 (404 indlæg)