Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 14 ud af 41 (404 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Rigdom" er en underlig størrelse, der egentligt handler mest om, at have mere end de andre - eller mere end man selv havde før. Det samme kan iøvrigt siges om det modsatte - fattigdom, der i høj grad handler om, at have meget mindre end de andre.

Da jeg var helt ung oplevede jeg det som rigdom, da der første gang stod 5.000 kroner på kontoen. Jeg kan huske at jeg tænkte på alle de ting jeg kunne med SÅ mange penge. Men følelsen af "rigdom" med de 5k på kontoen holdt naturligvis ikke længe. Næste gang var der der stod 100k. Så meget havde jeg aldrig haft før og jeg følte mig oprigtigt rig. Men igen holdt det ikke længe. Man kan jo ikke købe hele verden for 100.000. Da der så en dag stod 1 million i kontanter på bankkontoen følte jeg mig rigtig rig. Som en millionær. WOW. Men også det har sin begrænsede levetid. Nu er mine mål endnu højere.

Personligt har min egen opfattelse af rigdom altid været stærkt knyttet til oplevelsen af frihed og sikkerhed. Man skal ikke have så forbandet mange penge på kontoen før man i praksis er langt bedre sikret end ved at være i A-kasse. Det er en frihed, synes jeg. Og har man bare lidt mere, er man endnu bedre sikret - og fri. At blive helt fri - aldrig at skulle tænke på penge mere (eller i hvert fald have muligheden for det) kræver en del mere. For mit eget vedkommende vil det nok kræve mindst 20-30 millioner. Når jeg når det, og det skal jeg nok, så vil jeg med garanti føle mig rigtig rig og forbandet fri. Men spørgsmålet er så hvor lang tid det holder :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

Der er tre Aminoer der efter 2 email rykkere ikke har betalt de skallede kr. 268. Hvad synes I jeg skal gøre ved dem?

De har ingen profil her på siden, hvor man kan kontakte dem. Sad

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:40

Pens. Iværksætter:
Hvad synes I jeg skal gøre ved dem?

Man er jo fristet til at foreslå alt muligt, men det er godt nok tyndt at snyde for 268 kroner.

I øvrigt overgiver jeg mig nu og bestiller også din bog. Sender en PM med info.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pens. Iværksætter:

Håber da du har fået pengene fra mig :-)

Men generelt er jeg modstander af, at folk hænges ud her på Amino da det sker uden dom og ordentlige klageforhold (og Thorborg i øvrigt har forbudt det).
Send dem en sidste regning på papir med post og frimærke og smid dem derefter til inkasso, fx tcms.dk
Nogle mennesker skal desværre give den alt hvad den kan trække :-(

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 19:16

Måske de har svært ved at håndtere den udenlandske overførsel... Den gav mig et par kvaler, men jeg håber da også at pengene er nået frem... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

meJensen:

Måske de har svært ved at håndtere den udenlandske overførsel... Den gav mig et par kvaler, men jeg håber da også at pengene er nået frem... :-)

Det drejer sig om en overførsel til Nordea, Frederiksberg så helt "udland" er det ikke. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

udvikler:

Pens. Iværksætter:

Man er jo fristet til at foreslå alt muligt, men det er godt nok tyndt at snyde for 268 kroner.

I øvrigt overgiver jeg mig nu og bestiller også din bog. Sender en PM med info.

Tak for din bestilling.

Jeg har et 225. råd til iværksættere: "Husk at kreditorer taler sammen, og har du ikke lige pengene så fortæl dine kreditorer hvornår du kan betale og overhold det så." 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Nicolai Lønne:

Pens. Iværksætter:

Håber da du har fået pengene fra mig :-) Ja tak.

Men generelt er jeg modstander af, at folk hænges ud her på Amino da det sker uden dom og ordentlige klageforhold (og Thorborg i øvrigt har forbudt det).
Send dem en sidste regning på papir med post og frimærke og smid dem derefter til inkasso, fx tcms.dk
Nogle mennesker skal desværre give den alt hvad den kan trække :-(

Selvfølgelig vil jeg ikke hænge nogen ud offentligt her på siden, men mit 226. råd er: "Det ikke er måden at blive rig på, at snyde nogen for 268,- kroner."

Lad os slutte denne del af debatten og kom så igang med at blive rig Aminoer. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:55

Hvad er det at være rig? Jeg kan ikke gå ned og købe en fed bil eller bare tage ud at rejse når jeg vil, men det jeg laver NYDER jeg. Jeg elsker at stå op om morgenen og sætte mig foran skærmen for at arbejde. Dét er for mig at være rig....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Niels Henriksen - Netopcom SMBA:

Hvad er det at være rig? Jeg kan ikke gå ned og købe en fed bil eller bare tage ud at rejse når jeg vil, men det jeg laver NYDER jeg. Jeg elsker at stå op om morgenen og sætte mig foran skærmen for at arbejde. Dét er for mig at være rig....

Der er vel ikke noget der forhindrer dig i at være glad for dit job og blive rig, hvis du altså vil? Opskriften kan købes, men ikke viljen.

Side 14 ud af 41 (404 indlæg)