Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 12 ud af 41 (404 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Pens. Iværksætter:
Her er vi på en hjemmeside for iværksættere. Så dukker et tilbud op om GRATIS hjælp til at blive rig, melder der så flere tusinde? Nej, hvorfor ikke? Har disse mange iværksættere ikke de nødvendige 11 forudsætninger jeg har sat op for at blive rig og lykkes?

Det rammer så præcist at det er smuk.Her har vi sandhedens time.

Jeg opfylder næsten alle kriterierne, på nær punkt 1 og 10, men det kunne jo hurtigt løses. Jeg har allerede sat en helt tilsvarende proces igang med en rådgiver/konsulent som jeg betaler for, men den dropper jeg naturligvis ikke da jeg er godt tilfreds. Havde timingen været en anden, 3.- 4. kvt af 2007 havde jeg slået til med det samme.

Hvad med jer andre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

steinway:

Det ligner jo mest af alt en købsbetinget konkurrence og det er mig bekendt ikke helt efter bogen... jf. punkt 1 Big Smile

Nu har jeg fundet frem til Markedsføringslove her her står:

§ 9. Afsætning til forbrugere af formuegoder eller tjenester må ikke søges fremmet af en mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækning, præmiekonkurrence eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af et køb.

Du har sikkert ret STEINWAY, tak for at du gjorde mig opmærksom på det.

Jeg trækker herved mit tilbud tilbage og går i tænkeboks.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pens. Iværksætter:

steinway:

Det ligner jo mest af alt en købsbetinget konkurrence og det er mig bekendt ikke helt efter bogen... jf. punkt 1 Big Smile

Mener du at det strider mod Markesdføringsloven? Kan man blive straffet for at give sin viden væk?

Hvis du ikke kan svare er der måske andre som kan hjælpe, jeg kender ikke selv Markedsføringsloven særlig godt. 

Jeg tror faktisk der er noget om det...
Teoretisk kan dit tilbud opfattes som en konkurrence "Deltag og du kan vinde rådgivning til en værdi af 25.000,-". Intet galt her, men du gør den købsbetinget af, at du skriver man skal have læst (og deraf købt, da den næppe findes på biblioteket endnu Wink )
Købsbetingede konkurrencer er i DK et no go.

Det sjove her er, at hvis det krav havde været, at man skulle have læst X antal iværksætterbøger på dansk eller lignende, havde der ikke været nogen ko på isen.

Personligt ser jeg ikke noget galt i det, men jeg nu enig med steinway i, at det nok er i strid med markedsføringsloven. Straffen vil nok være en påtale i første omgang (gætter jeg på, jeg er bestemt ikke jurist).

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 13:12

Nicolai Lønne:

Diskussionen om denne del er jo kun en afsporing af det reelle spørgsmål. Hvorfor er der ikke kamp om pladsen?

(Derudover er det netop ikke ulovligt fordi det ikke beror på tilfældigheder men på en bedømmelse)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17

udvikler:

Nicolai Lønne:

Diskussionen om denne del er jo kun en afsporing af det reelle spørgsmål. Hvorfor er der ikke kamp om pladsen?

(Derudover er det netop ikke ulovligt fordi det ikke beror på tilfældigheder men på en bedømmelse)

Er der en Amino advokat der kan bekræfte ovenstående?

(Hvor ville jeg blive bare helt lykkelig hvis jeg kunne hjælpe ALLE Aminoer til at blive rige, i hvert fald dem med de rigtige forudsætninger) 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 13:29

Pens. Iværksætter:
Er der en Amino advokat der kan bekræfte ovenstående?

Du kan jo bare stryge punkt 1. Så er det kun din personlige vurdering. Om du lægger vægt på man har læst bogen eller ej er jo så en anden sag.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 13:35

Hallo venner

Let nu numsen og kom igang. Her er en selfmade mand, der tilbyder sin hjælp og vil brænde for at din virksomhed bliver en af de bedste inden for sit felt, så tag dog chancen og kom igang.

Om i skal købe en bog til DKK 268, eller ej - som danner grund for de forløb i skal igennem - synes jeg er en billig pris i forhold til at i sparer DKK 25.000 som et konsulentforløb koster, og er måske endda billigere end andre steder.

Flemming - drop punkt 1, og skriv at folk skal betale DKK 25.000 i stedet - det er åbenbart det folk savner!....griner

Utroligt som i stiller de samme krav som banken gjorde til jer fordi i ikke har en fast indtægt da i startede op......og sikke en gang brok over banken dengang.

Hyl Hyl -jeg er iværksætter og prøver...... - men kræver sikkerhed af andre som endda vil hjælpe mig.:-)

PS. jeg HAR købt bogen, er ved at læse den, og har allerede taget ET af rådene til mig, og er nu - mener jeg selv, 25% mere effektiv i min administration.

med væmlige hilsner til alle jer der sabler en mediværksætter ned................(endda en som ikke behøver gøre noget for andre iværksættere,, men gør det alligevell)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt indlæg Flemming.

En håndfuld tudekiks til at de triste kritikere der ikke kan andet en tænke negativt.
Vi har fattet at I ynder at prise jantelov, lad nu tråden leve videre uden alt den negativitet.

Der kommer ofte tilbud her på Amino, Thorborg smider ofte et godt tilbud enten på fx E-pusher (dengang den kom ud) eller noget han har fået tilbud. Nu er der kommet hvad der ligner et sindsygt godt tilbud man normalt skal lede længe efter.
Fair nok, at man stiller et par opklarende spørgsmål til sådan et tilbud, men nogle af indlæggene i denne debat er direkte triste. Pull your self together people :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25

Der er åbenbart ingen advokater på Amino i dag eller de har travlt med at tjene penge.

EN OM´R:

Jeg vil meget gerne bevise at mine gode råd i bogen Rig Som Selvstændig virker og tilbyder en Amino virksomhed at komme i millionær lære og få en GRATIS virksomhedskonsultation værdi ca. Kr. ?????,??

For at komme i betragtning skal du opfylde følgende kriterier:

1.                                Du skal tro på dig selv, have selvtillid.

2.                                Du skal være registreret på Amino og have max. 5 ansatte.

3.                                Du skal have de rigtige iværksætter egenskaber som mod, energi, udholdenhed og viljestyrke.

4.                                Du skal have din partner´s accept til at sætte din virksomhed foran privatlivet i en 5 års periode.

5.                                Du skal være beredt til, når det kræves, at arbejde op til 16 timer i døgnet.

6.                                Dit mål for virksomheden skal være mindst en fordobling af din omsætning i løbet af 5 år.

7.                                Du skal i starten afsætte mindst 6 timer til, sammen med mig, at udarbejde en plan for at nå målet på kort og lang sigt.

8.                                Der skal følges op hver 6. måned på om målene er nået. Handlingerne skal måske korrigeres undervejs.

9.                                Du skal kunne træffe hurtige beslutninger.

10.                             Du skal helst bo i Storkøbenhavn og være til rådighed for en personlig samtale i perioden 10-11. september eller besøge mig i    Málaga (for egen regning) inden.

11.                             Du skal tro på at målet kan nåes og undervejs officielt give vidnesbyrd om:

A: Dette var udgangspunktet f.eks en omsætning på xxx k.kroner

B: Dette var de tiltag vi gjorde i grove træk.

C: Dette var resultatet vi opnåede år 1, 2, 3, o.s.v.

Jeg vil senest på Iværksætterudstillingen i Forum den 12. september offentliggøre navnet på den udvalgte virksomhed.

Du er velkommen til at stille spørgsmål og bede om et ansøgningsskema, her på siden eller på feh@hasselriis.com.

Sidste frist for ansøgning er 17. august 2008.

Jeg forbeholder mig retten til at udvælge mere end én virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:43

1.                                Du skal tro på dig selv, have selvtillid.

Det gør iværksættere vel som udgangspunkt? 

2.                                Du skal være registreret på Amino og have max. 5 ansatte.

Hvis ikke mine freelancere tæller med kan jeg godt klare den også :) 

3.                                Du skal have de rigtige iværksætter egenskaber som mod, energi, udholdenhed og viljestyrke.

Det lyder også som mig :) 

4.                                Du skal have din partner´s accept til at sætte din virksomhed foran privatlivet i en 5 års periode.

Mit partner blev sat på gaden for et par år siden fordi hun ikke kunne acceptere min virksomhed ;) 

5.                                Du skal være beredt til, når det kræves, at arbejde op til 16 timer i døgnet.

jeg har arbejdet 20 timer mandag, tirsdag og onsdag ... så sov jeg igennem og har kun arbejdet godt 10 timer idag ... det er vidst også ret normalt for iværksættere? 

6.                                Dit mål for virksomheden skal være mindst en fordobling af din omsætning i løbet af 5 år.

Det har vi indtil videre gjort hvert år, og iår kommer vi nok op på en firedobling :) 

7.                                Du skal i starten afsætte mindst 6 timer til, sammen med mig, at udarbejde en plan for at nå målet på kort og lang sigt.

6 timer???? er du klar over hvad jeg kan nå på 6 timer? :P 

8.                                Der skal følges op hver 6. måned på om målene er nået. Handlingerne skal måske korrigeres undervejs.

Det er måske lidt underdrevet? 

9.                                Du skal kunne træffe hurtige beslutninger.

Det skal man helst også som selvstændig :) 

10.                             Du skal helst bo i Storkøbenhavn og være til rådighed for en personlig samtale i perioden 10-11. september eller besøge mig i    Málaga (for egen regning) inden.

Malaga? Ja hvorfor ikke, hvilket Stog tager man derud?

11.                             Du skal tro på at målet kan nåes og undervejs officielt give vidnesbyrd om:

Hvad er målet?

Bare for at være enormt flabet tror jeg at jeg holder mig til at læse af din bog og så klare det selv ;) 

Side 12 ud af 41 (404 indlæg)