Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

224 råd om hvordan du bliver rig

Side 13 ud af 41 (404 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

> Dit mål for virksomheden skal være mindst en fordobling af din omsætning i løbet af 5 år.

Ville det ikke være en god ide at sætte målet ned til 4 år, for så falder det indenfor Børsens defination af en Gazellevirksomhed - såfremt du kan nå målet med de 100% stigning indenfor de 4 år.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:12

Hej Flemming.

Må jeg først og fremmest sige, rigtig rigtig flot tilbud. Uanset hvad der ellers måtte komme af indlæg syntes jeg satme det er frisk gjort....

Yes herfra, gid der var flere af dig på amino

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 22:14

Kenneth Boysen:

Hej Flemming.

Må jeg først og fremmest sige, rigtig rigtig flot tilbud. Uanset hvad der ellers måtte komme af indlæg syntes jeg satme det er frisk gjort....

Yes herfra, gid der var flere af dig på amino

Hørt...big time!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 22:23

Mikkel Mikjær Christensen:

1.                                Du skal tro på dig selv, have selvtillid.

Det gør iværksættere vel som udgangspunkt? 

2.                                Du skal være registreret på Amino og have max. 5 ansatte.

Hvis ikke mine freelancere tæller med kan jeg godt klare den også :) 

3.                                Du skal have de rigtige iværksætter egenskaber som mod, energi, udholdenhed og viljestyrke.

Det lyder også som mig :) 

4.                                Du skal have din partner´s accept til at sætte din virksomhed foran privatlivet i en 5 års periode.

Mit partner blev sat på gaden for et par år siden fordi hun ikke kunne acceptere min virksomhed ;) 

5.                                Du skal være beredt til, når det kræves, at arbejde op til 16 timer i døgnet.

jeg har arbejdet 20 timer mandag, tirsdag og onsdag ... så sov jeg igennem og har kun arbejdet godt 10 timer idag ... det er vidst også ret normalt for iværksættere? 

6.                                Dit mål for virksomheden skal være mindst en fordobling af din omsætning i løbet af 5 år.

Det har vi indtil videre gjort hvert år, og iår kommer vi nok op på en firedobling :) 

7.                                Du skal i starten afsætte mindst 6 timer til, sammen med mig, at udarbejde en plan for at nå målet på kort og lang sigt.

6 timer???? er du klar over hvad jeg kan nå på 6 timer? :P 

8.                                Der skal følges op hver 6. måned på om målene er nået. Handlingerne skal måske korrigeres undervejs.

Det er måske lidt underdrevet? 

9.                                Du skal kunne træffe hurtige beslutninger.

Det skal man helst også som selvstændig :) 

10.                             Du skal helst bo i Storkøbenhavn og være til rådighed for en personlig samtale i perioden 10-11. september eller besøge mig i    Málaga (for egen regning) inden.

Malaga? Ja hvorfor ikke, hvilket Stog tager man derud?

11.                             Du skal tro på at målet kan nåes og undervejs officielt give vidnesbyrd om:

Hvad er målet?

Bare for at være enormt flabet tror jeg at jeg holder mig til at læse af din bog og så klare det selv ;) 

Hey Mikkel - når du er så succesfuld som du er, burde du så ikke ligesom flemming øse af din viden i stedet for at prale med at du opfylder Flemmings 11 kriterier bedre end andre herinde som i forvejen kæmper med at få økonomien til at hænge sammen? - well flot nok at du kan og har - og netop her kan du allerde som 24 årig kaste rundt med guldkorn til andre iværksættere.

Jeg ville glæde mig at at skulle samarbejde med en gut som dig - sikke en forretning jeg da ville få:-)....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:32

Hej Flemming, nu ser det jo netop ud til at vi snart kommer til at samarbejde :)

Grunden til at jeg ikke øser af mine "guldkorn" er til dels at jeg pt. ikke er sikker på om det er mine guldkorn eller held at det går så godt, og sekundært er det at jeg ville skulle starte med at kæmpe mod min egen alder hvis jeg endelig gjorde det ;)

Desuden blev jeg 25 i maj ... :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57

Juliussen:

Hallo venner

Let nu numsen og kom igang. Her er en selfmade mand, der tilbyder sin hjælp og vil brænde for at din virksomhed bliver en af de bedste inden for sit felt, så tag dog chancen og kom igang.

Om i skal købe en bog til DKK 268, eller ej - som danner grund for de forløb i skal igennem - synes jeg er en billig pris i forhold til at i sparer DKK 25.000 som et konsulentforløb koster, og er måske endda billigere end andre steder.

Flemming - drop punkt 1, og skriv at folk skal betale DKK 25.000 i stedet - det er åbenbart det folk savner!....griner

Du har helt ret. Jeg skulle tage kr. 25.000 og inkludere bogen. Så havde jeg helt sikkert fået flere "kunder" end nu hvor kun 4 har bedt om et spørgeskema.

Indrømmet at jeg er naiv, men jeg har en stærk tro og erfaring med at jo mere man giver des mere får man igen. Det gælder i hvert fald med hensyn til penge, kærlighed og øretæver. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

> Indrømmet at jeg er naiv, men jeg har en stærk tro og erfaring med at jo mere man giver des mere får man igen. Det gælder i hvert fald med hensyn til penge, kærlighed og øretæver. 

Helt enig! - Jeg tror netop at en god gang barnlig naivitet kan være et forbandet godt grundlag for bæredygtig iværksætteri. Der ligger vel i sagens natur en god portion naivitet alene i det at tro på en stor ide. Man kan jo aldrig være sikker på, at en iværksætterdrøm kan lade sig gøre, at føre ud i livet. Men vi, iværksættere, er så bare så naive at vi tror, at det kan vi da sagtens ... Nogle gange går det godt, mange gange går det galt, men det holder os ikke tilbage. Det er da naivt. Dejlig naivt! :)

Og ja, som en gammel hippie kan jeg ikke lade være med at more mig lidt over, at gamle hippie-dyder, som "god karma" i de senere år i stigende grad er blevet en accepteret del af ordforrådet - selv hos de mest kapitalistisk indstillede mennesker. Men måske er det netop fordi det faktisk virker. Jeg har også gennem mange år oplevet det samme som dig - at man får meget mere end man giver, hvis man giver nok og uden kortsigtede selviske agendaer.

Det er også det regnestykke, som der desværre stadig er mange der ikke forstår - inkl. min gamle far, og masser af debattørerne her på Amino. Hvordan kan du tjene så meget, Mikkel, spørger de, når du bruger så meget af din tid på at skrive tusindvis af indlæg på Amino, mange flere på udenlandske sites (for ja, Amino er faktisk et af de comunities jeg gennem årene har været mindst aktiv i!), laver gratis radio, artikler osv? Hvornår får du tid til at tjene penge?

Indrømmet, det kan være svært at forklare, men faktum er at vi er mange som på egen krop og virksomhed har oplevet hvordan det virker - ikke bare indenfor iværksætteri, og SEO, men også som du siger indenfor f.eks. kærlighedslivet.

Selv kæmpe store forretninger er bygget på samme princip - det gælder f.eks. Google, der regnes for et af verdens mest kendte og elskede varemærker. Og det er netop ved en blanding af at være god (do no evil) og ved at give en masse. At de så i de senere år, efter deres børsintroduktion, har haft utroligt svært ved at leve op til deres egne høje idealer (som når de f.eks. samarbejder med den Kinesiske regering for at udpege brugere, som Kineserne så kan halshugge eller sende i arbejdslejre - blot for at have den forkerte mening) er en anden sag ... Det viser bare hvor lang tid man kan ride på en positiv bølge af "godhed" - selvom man forlængest har solgt sin sjæl til djævlen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Mikkel deMib Svendsen:

> Indrømmet at jeg er naiv, men jeg har en stærk tro og erfaring med at jo mere man giver des mere får man igen. Det gælder i hvert fald med hensyn til penge, kærlighed og øretæver. 

Helt enig! - Jeg tror netop at en god gang barnlig naivitet kan være et forbandet godt grundlag for bæredygtig iværksætteri. Der ligger vel i sagens natur en god portion naivitet alene i det at tro på en stor ide. Man kan jo aldrig være sikker på, at en iværksætterdrøm kan lade sig gøre, at føre ud i livet. Men vi, iværksættere, er så bare så naive at vi tror, at det kan vi da sagtens ... Nogle gange går det godt, mange gange går det galt, men det holder os ikke tilbage. Det er da naivt. Dejlig naivt! :)

Og ja, som en gammel hippie kan jeg ikke lade være med at more mig lidt over, at gamle hippie-dyder, som "god karma" i de senere år i stigende grad er blevet en accepteret del af ordforrådet - selv hos de mest kapitalistisk indstillede mennesker. Men måske er det netop fordi det faktisk virker. Jeg har også gennem mange år oplevet det samme som dig - at man får meget mere end man giver, hvis man giver nok og uden kortsigtede selviske agendaer.

Det er også det regnestykke, som der desværre stadig er mange der ikke forstår - inkl. min gamle far, og masser af debattørerne her på Amino. Hvordan kan du tjene så meget, Mikkel, spørger de, når du bruger så meget af din tid på at skrive tusindvis af indlæg på Amino, mange flere på udenlandske sites (for ja, Amino er faktisk et af de comunities jeg gennem årene har været mindst aktiv i!), laver gratis radio, artikler osv? Hvornår får du tid til at tjene penge?

Dejligt at høre at der er en som er enig med mig i at det er let at tjene penge - når man først har lært det. Hvorfor er der ikke ret mange som vil lære det? Ingen i min egen familie vil. De troede på et tidspunkt det var ren mafia da jeg tjente mange penge. Min egen søn ville ikke i millionærlære. "Det er alt for hårdt" sagde han. Nu arbejder han som lønslave tit både lørdag og søndag og gør andre rige.
Nu han har læst min bog håber jeg at han en dag "ser lyset" og bliver selvstændig.
Kun én Amino har turdet skrive til mig: "Hjælp mig med at blive rig".
Er alle andre Aminoer allerede rige eller ønsker de bare at beholde deres nuværende niveau?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:28

Jeg er ked af hvis mine indlæg bliver tolket som negative; det absolut eneste jeg har klandret her er salgssloganet. Efterfølgende kommenterede jeg hvorfor det storslåede tilbud Flemming er kommet med ikke har vundet større opmærksomhed... vel at mærke efterfulgt af en smiley.

Nu har jeg måske overtolket situationen da hele verden langt fra roterer omkring mig (omend min fysiske masse dikterer at verden roterer mere om mig end om så mange andre Big Smile  <-- bemærk smiley igen). Er dette tilfældet, så se venligst bort fra ovenstående.

Men for lige at vende det storslåede tilbud (bemærk, ingen smiley) så var jeg sprunget med på vognen lige med det samme, havde det ikke været for det punkt der gjorde at jeg skulle sætte virksomheden foran privatlivet. Min bedre halvdel ville uden tvivl give mig al den tid og alle de ressourcer jeg måtte have behov for, såfremt jeg spurgte, men det ville jeg simpelthen ikke byde hende.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:33

Jeg vil gerne være rig ... men jeg tror for det første ikke vi er enige på definitionen af rig ... dernæst har jeg gang i så meget i forvejen selv at jeg ikke lige kan afse alt det tid du ber om ... pt. har jeg travlt nok bare med at nå at få læst din bog :)

Side 13 ud af 41 (404 indlæg)