Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 7 ud af 13 (126 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa da... Der ramte vi sømmet rent, hva''? Spændende med endnu et input, Bjarne.

Sagen er den, at i alle de år, du har solgt reklameartikler, er der dukket noget op, der hedder internet. Det har nedbrudt grænser på alle områder, også handel. Derfor er det nu muligt for alle os andre at købe krus m.m. til en bedre pris uden at skulle kigge i kinesiske telefonbøger m.m. Om man bruger 10 timer på det samlet, så er det stadig en fornøjelse. Jeg ville alligevel bruge 2-3 timer på at ringe til danske leverandører, få deres brochurer og efterfølgende afvise deres sælgere, der nu vil sælge mig lightere, badges, musemåtter og andet lort. Derudover er de 10 timer jo en del af det at drive forretning selv...

I øvrigt beviser du jo, at tiden herinde på Amino er godt givet ud. Nu kan vi jo gratis (få ingen gode ideer her, Martin) få al den erfaring Martin, har brugt 10 timer på at høste. -Og når vi så skal købe krus, sparer vi den tid.

Det der med at få sendt krusene ud i 6-stk-pakninger koster da vel det samme, om det er dig eller en selv, der står for det. PostDanmarks priser er sjældent til forhandling.

Men ellers spændende nok med et indspark fra den anden bane-halvdel, Bjarne.
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:09
Hvorfor er der ingen der svarer på mit indlæg? :)

Men anyway, med hensyn til hvad Bjarne siger, så må jeg give jer andre fuldstændig ret. Hvis man ikke kan konkurrere med de store drenge i udlandet, så må man gøre sig konkurrencedygtig - også hvis det betyder at man er nødt til at skifte branche. Jeg har set flere danske forhandler af forskellige ting sidde og nærmest "pive" over konkurrencen i udlandet, der gør at privatkunder bestiller billigere i fx. Tyskland og det øvrige Europa. Disse mennesker mener sågar at det er vores pligt at støtte dem, fordi de er danske og .. bla. bla. Come on! Det her er Danmark år 2005. Det er et frit marked. Hvis man ikke kan konkurrere med andre forhandlere, så er der ganske simpelt intet grundlag for ens butik og så lukker man. Længere er den jo ikke.

Jeg ved ihvertfald godt hvor jeg handler. Jeg er studerende og svømmer ikke just i penge. Når jeg starter en virksomhed op - har jeg gjort flere gange, men .. - så har jeg simpelthen ikke råd til at købe noget i Danmark, hvis jeg kan spare 50% i Kina.
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:36

Hej martin...

Nej Martin, jeg er hver bitter, sur eller gammel. Jeg sidder heller ikke og kikker ud af vinduet og spiller fornærmet over at verden er af lave og at kunderne selv importerer det grej jeg ellers mener at have "patent" på at importere billigt og sælge dyrt.

Til gengæld sad jeg og morede mig lidt over, at dit oprindelige ærinde om "fragt af krus", blev til " nej, sådan nogen vil jeg også have". Favre nye verden. lad os alle sammen købe krus. Alle andre artikler havde givet samme resultat.

Jeg lader mig bestemt også inspirere af disse sider og der er bestemt meget jeg kan bruge - og vil bruge. Det er et kanon forum. Jeg tager bare mit udgangspunkt i kundens behov istedet for mit varelager. ( forskellen er at jeg sælger det - du bruger det )

Da jeg startede min virksomehed, beslutttede jeg at jeg selv ville lave regnskab for at spare bogholderen. Resutatet blev at revisoren måtte lave det halve om med stor merudgift til følge. Ærgerligt at jeg ikke valgte boghederen fra start - men så ka´ jeg lær´ det.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 01:09
Om det er timingen eller tonen i dit første indlæg Bjarne, ved jeg ikke, men for mig lyder det som et forsøg på at forsvare din forretning/branche.

Der står mange virksomeheder der lige i denne tid vil føle sig truet af globaliseringen, specielt indenfor produktion som dette vel også i yderste led handler om. Disse produktioner kræver arbejdere, arbejdere i danmark og det meste af EU har for mange krav, for høj løn osv. i forhold til den øst på.
Samtidig har internet, kommunikation og teknologi gjort det muligt at handle i f.eks. Kina uden de store problemer og de har fået øje på os dumme danskere der går og betaler for meget for en række af vores ting

Eksemplet med bogholderen holder ikke helt i retten. En bogholder er ekspert i at lave regnskab, kender alle love og regler osv.

Det gælder ikke helt når vi snakker krus, går ud fra en mand som Martin T har drukket meget kaffe i sin tid (no offense, du er jo ung endnu) og dermed er han vel også nærmest ekspert i krus. Det jeg mener er området ikke er så komplekst som regnskab f.eks. er.

/Rasmus
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:51
Dato: 9/29/2005 12:36:26 AM Forfatter: bjarne

Hej martin...

Nej Martin, jeg er hver bitter, sur eller gammel. Jeg sidder heller ikke og kikker ud af vinduet og spiller fornærmet over at verden er af lave og at kunderne selv importerer det grej jeg ellers mener at have ''patent'' på at importere billigt og sælge dyrt.
Til gengæld sad jeg og morede mig lidt over, at dit oprindelige ærinde om ''fragt af krus'', blev til '' nej, sådan nogen vil jeg også have''. Favre nye verden. lad os alle sammen købe krus. Alle andre artikler havde givet samme resultat.
Jeg lader mig bestemt også inspirere af disse sider og der er bestemt meget jeg kan bruge - og vil bruge. Det er et kanon forum. Jeg tager bare mit udgangspunkt i kundens behov istedet for mit varelager. ( forskellen er at jeg sælger det - du bruger det )
Da jeg startede min virksomehed, beslutttede jeg at jeg selv ville lave regnskab for at spare bogholderen. Resutatet blev at revisoren måtte lave det halve om med stor merudgift til følge. Ærgerligt at jeg ikke valgte boghederen fra start - men så ka´ jeg lær´ det.

Dit indlæg var rimeligt nedladende, men som nævnt, så lad det ligge..
Min tråd omkring krusen, er blot en case, som kan give folk lidt mere indsigt i hvordan man importerer varer fra udlandet. Om det er krus, hoppebolde eller jagerfly, så er der som du nævner masser af muligheder i f.eks. Kina.
Så det er langt fra tanken at folk blot skal spare lidt penge på merchandise. Jeg ønsker blot at åbne folks øjne for de nye muligheder der nu er for at hente varer til helt andre priser, end dem de kender til.

Dbh Martin

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:08

Hej Martin

Jeg er ny her og faldt over denne tråd. Må sige at din case med krusene er både sjov og informativ. Glæder mig virkelig til at høre om de når frem som potteskår eller i hel tilstand.

Har selv en del erfaring fra tidligere med handel fra Hong Kong og Kina. Man skal passe på og se sig godt omkring, inden man vælger leverandør. Men når man så kommer igang med at kigge sig rundt, så overraskes man hele tiden over at se de priser, som de kan levere til.

Håber du har heldet med dig og ser frem til at høre nyt.

Hilsen
Finn
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:00
Dato: 9/19/2005 1:26:35 PM Forfatter: Martin Thorborg Så ringede shipping firmaet i torsdags og sagde at jeg ikke kunne få mine varer som lovet. Vi var ikke importreg. hos Told os Skat, så det skulle lige være på plads. En medarbejder fra samme firma havde ellers ugen før sagt, at det intet betød...N Så jeg skulle gerne få dem i denne uge. Dbh Martin

He he, det er ved at bliver helt morsomt det her. Scan-Euro lavede som nævnt en fejl ved at fortælle os at vi ikke behøvede at være import registreret. Det tog os en uges tid at blive det og efter det skulle jeg til Portugal en lille uge.s tid Efter det mailer jeg dem at alt er ok, men de svarer aldrig på mailen. Men jeg har travlt og tænker ikke videre over det. Så ringede de for nogle dage siden og siger at de nu vil komme med krusene, men at jeg skal betale 3.000 kr. fordi de har stået hos dem i 3 uger. Jeg påpeger at det var dem der havde bøffet i det, men det kunne de ikke se relevansen i. Det blev så til 5 minutters skænderi, hvor jeg siger at de ikke får en krone ekstra og de siger så at de vil beholde varerne. Det siger jeg så at de bare kan gøre og at jeg så trækker dem i retten. Enden bliver så, at vi bliver enige om at jeg betaler 1.000 kr. og at de æder resten. De lover at ringe tilbage senere på dagen for at aftale nærmere og det er nu 3 dage siden og jeg har intet hørt. Jeg har nu i morges mailet dem, så må vi se.
Det er godt at jeg ikke har travlt....

Dbh Martin

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 07:50

Hmm. Minder mig om den gang jeg købte 9½ tons træklodser til at fyre med i vores masseovn. 14 dage efter leveringen så kom regningen, som ikke var på det beløb vi havde aftalt. De havde glemt at oplyse, at prisen var ekskl. moms. Jeg fortalte dem venligt at jeg havde købt privat og derfor forventede at prisen var inkl. moms hvis ikke andet var oplyst. Firmaet fik besked på, at de kunne sende en ny regning eller komme og hente deres 9½ tons træklodser (en hel container). 3 dage efter kom der så en faktura med prisen som vi havde aftalt.

Syntes din oplevelse med Scan-Euro virker uprofessionelt håndteret fra deres side. De skulle vide, hvor mange der har læst din beskrivelse.

Finn
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:35

Spændende, lærerig og ikke mindst inspirerende tråd.

Nogen der kan forklare mig nærmere hvad det omtalte TT eller T/T er?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:56
Det er sjovt så mange transportfirmaer der benytter sig af trusler om selvtægt - at stjæle VORES varer. Det er ulovligt, og det ved de godt! Det kunne være man snart skulle lave en ny lille hjemmeside med en oversigt over alle disse små-fuskede transportfirmer så vi kan få dem lidt højere op i søgeresultaterne end denne tråds 11. plads på "Scan-Euro" :)
Side 7 ud af 13 (126 indlæg)