Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 13 ud af 13 (126 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

 

www.pier2pier.com er et fantastisk site at bruge. Der er dog det lille men, at der er tale om kontakter til rederier. Grundlæggende er en del rederier / linieagenters holdning, at de IKKE ønsker at kontrahere med direkte kunder, som kun har begrænset godsmængder.

 

Så afhængig af behov er det begrænset hvor meget man har ud af selve hovedinformationen vedr. hvem der sejler hvor.

 

Dog vil jeg sige, at hele hans aux del på sitet med equipment types, fragttermer etc. er fantastisk ! Vi sidder i øjeblikket og overvejer om vi skal udvide vores egen terminologi side vedr. intl transport med henvisninger til pier2piers ...

 

mvh

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,
 
For det første er dette IKKE et forsvar for de mekanismer som foregår i forbindelse med den oplevelse som Martin oplevede. Helt grundlæggende er det en konsekvens af en ikke tiltalende introduktion af et ''kick-back'' system der foregår i store dele af speditions brachen.
 
Udgangspunktet er, at en transport fra B til A har en total omkostning. Der eksisterer 2 markeder A og B. I det omfang, at speditøren på marked A subsidierer speditøren på marked B med et USD beløb pr. CBM opnår speditøren på marked B selvsagt enten en højere profit pr. CBM eller en forbedret pris-konkurrence situation. For at dække subsidierne til marked B må speditøren bosiddende på marked A tage højere udleveringsomkostninger. I midlertidig er situationen desværre lovlig.
 
I midlertidig reagerer markedet hurtigt så hvis man ser på transport markedet B-A under 1 er denne pris sænkning i mellemtiden klassificeret som en Ikke Pris Konkurrence i markedsøkonomisk forstand.
 
De omkostninger og gebyrer som der bliver afregnet vil jeg gætte på har været:
 
THC (Terminal Handling Charge) Dette dækker de omkostninger der er ved, at drive en terminal, som tømmer containerne, opbevarer godset indtil det bliver afhentet m.v. I markedet er denne omkostning typisk sat til DKK 37 pr. 100 KGS gods hvor 1 CBM afregnes som værende 333 KGS og der afregnes minimum 1 ton. På ''CFR'' forsendelser ser man dog langt højere afregninger.
 
LCL Service Charge, dette gebyr dækker de omkostninger der er i forbindelse med, at få containeren af skibet, og kørt over til terminalen. Markedsstandarden er, at afregne DKK 166 pr. aktuel ton. min 1 ton. Der er p.t. mekanismer i markedet, som trækker i retning af, at denne omkostning skal afregnes pr. CBM eller pr. TON alt afhængig af godssammensætningen. Min vurdering er, at dette vil vinde indpas i fremtiden.
 
ISPS Service Charge / ISPS Security Charge / ISPS Local Charge. Efter 9/11 er det blevet pålagt havne faciliteter at sikre havneområderne. Dette afregnes direkte som en omkostning pr. Container eller pr. Forsendelse. Prisen varierer temmelig meget. fra havn til havn, rederi til rederi og fra speditør til speditør. Umiddelbart er en omkostning på DKK 35-95 normal i markedet.
 
Toldkontrol. Dette gebyr referere til den papirgang speditøren / rederiet har i forbindelse med, at gennemgå toldreferencer (de numre, SKAT tildeler en godsregistrering i forbindelse med indførsel af vare fra 3. lande til EU) således, at godset kan blive toldfrigivet. Dette gebyr afregnes pr. sending og varierer fra DKK 35 - 95 pr. sending.
 
Spedition - historisk er dette speditørens fortjeneste eller håndteringsgebyr for at udlevere godset, formidle transporten etc. Varierer typisk mellem: DKK 225 - DKK 525 pr sending.
 
Der til kan komme omkostninger så som:
 
SAF (Speditions-ansvarforsikring - der dækker det ansvar speditøren kan ifalde, i forbindelse med toldregistrering, godshåndtering på terminal, levering etc. husk, at dette ansvar er begrænset iflg. NSAB2000 som er speditørernes branche bestemmelser der i en meget vid udstrækning begrænser hvor meget speditører hæfter for.)
 
Miljø
 
PP - Porto og Papir
 
Faktureringsgebyr.
 
Som speditør er det min erfaring, at de totale distributionsomkostninger ved, at købe CFR i langt de fleste tilfælde er højere end ved, at købe FOB eller EXW. Når jeg taler med mine kunder, kan jeg dog se, at der er en tendens til, at de samlede omkostninger når der købes fra Kina og Indien er billigst ved, at købe FOB.
 
Som markedsniveauet p.t. er, må man forvente, at de udenlandske leverandører er i stand til, at tilbyde fragt under CFR betingelser for ca. USD -10-50 pr. CBM fra f.eks. Shanghai og Hong Kong afhængigt af hvor de selv bor, hvilken leverandør de bruger og hvor meget profit de beregner sig af fragten. Internt i Asien

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-12-2005 14:33:16 Forfatter: PBK
Speditøren juridisk ret til at tage pant og gøre udlæg i en senidng af hvilken som helst art såfremt kunden skylder speditøren penge. iht. NSAB2000.







 

Jeg vil lige klarificere lidt i denne forbindelse. Iflg. NSAB2000 §14 har speditøren panteret i gods som er i speditørens varetægt. Men panteretten er rettet mod den vigtige person ''Ordregiveren''. I langt de fleste tilfælde vil en CFR kunde ikke være at betragte som værende ordregiver hvorfor panteretten ikke kan gøres gældende.

 

For, at speditøren kan påråbe sig NSAB2000 skal disse aftalevilkår dog være bevisligt aftalt. Hvilket giver råderum for en kontinuerlig diskussion.

 

Speditøren har dog ret til, at udøve en standsningsret af godset. Denne kan gøres med henvisning til fordringer som er forfaldne for den pågældne transport eller anden ydelse der er lavet.

 

Mere information om Speditørenes panteret kan findes i publikationer af Danspe Speditøre på www.dasp.dk

 

Mvh

Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

 

Prøv at spørge China Shipping eller MSCs agent i DK, de er

nok billigst.

Hvis du vil have den bedste service så er der ingen tvivl om

at det er Maersk, men prisen er selvfølgelig også derefter !

 

Ellers kunne du prøve at kontakte 2 danske speditionsfirmaer

som har kontor her i Kina - Primecargo og Scan Cargo.

 

Held og lykke

 

 

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt konsulent firmaet Skov&Hao, de er specialiseret i opbygning af netværk i Kina samt kvalitetskontrol, og i og med at de har kontor i Kina, har de mulighed for at tage ud på location og undersøge, opsøge og kontrollere for dig.


Se mere på hjemmesiden: www.skovhao.com
 

 

 


Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

selv om det er over 2½ år siden tråden blev oprettet holder den stadig en vis humor med en masse gode og underholdene indlæg som har vist sig som rigtig godt læsestof for os amino brugere :-).

tror lige jeg læser den igennem igen.hehe

Side 13 ud af 13 (126 indlæg)