Scan-Euro oplevelsen er faktisk lidt af en kinesisk klassiker! Hvis man ikke selv insisterer på at bruge sin egen speditør, men i stedet blot lader den kinesiske leverandør stå for fragten og så blot betaler denne for dette. Så findes der nogle smarte aftaler, hvor bl.a. Scan-Euro pudsigt nok ofte indgår. De går i sin enkelthed ud på, at den kinesiske leverandør stopper de fleste af pengene i egen lomme man måtte have betalt for fragten. De overlader så varerne til en speditør, som så i form af mærkelige og høje gebyrer opkræver fragten endnu engang hos modtageren. Det er lige præcis det der er sket i dit tilfælde Martin. Pudsigt nok dukker Scan-Euro tit op i denne forbindelse. En smart måde at hverve kinesiske transport ordrer på - de tilbyder at leverandøren mere eller mindre kan beholde den indbetalte fragt selv :-) Så hvis leverandøren tilbyder at stå for fragten og man betaler denne for dette, så er det bedst at man insisterer på at de skal benytte din speditør af "logistiske årsager". De vil nok pive noget, for så koster fragten pludselig dem noget mere - men i sidste ende bliver det billigere for modtageren. |
Fragt fra Kina
/ Kim
Chill Innovation - www.chill-innovation.com - Nordiske Tech Produkter!
Dbh Martin |
Jeg håber du har fået solgt dine krus Martin... Vi har i lang tid haft et problem med vores import fra Kina - priserne er rigtig gode som udgangspunkt, men fragten ødelægger billedet. Derfor har vi taget konsekvensen og selv oprettet et "trading co." i Canton. Det er en utrolig langhåret proces, men hvad gør man ikke .. Vi vil gerne hjælpe jer der ikke kan hente 20" ell. måske 40" Leveringstiden er måske ikke 8 dage, men kan i indrette jer efter vores containere kan fragtprisen reduceres væsentligt. Finder du noget interessant på Alibaba sender du bare et link - så skal vores mand på stedet nok undersøge sagen. Med venlig hilsen Markline |
Hej Svaret på spørgsmålet hvad TT står for er Telegraphic Transfer. Spørgsmålet har vist været oppe og vende tidlgiere i denne debat. |
|
Kanon site, og nemt at bruge |
Hej Jeg har impotert i mange år dog mest fra USA, og har lært en masse om shipping,,, Har et par små bud... 2) Danske og udlanske shipping firmaer er nogen lusker! hvis man ikke er en god kunde i forvejen, de tager over priser for ALT hvis de kan, og de fusker dig! være sikker på det, og uden du ved det :-) få tilbud fler steder fra når man er nybegynder... 3) Have ALTID en aftale med et DANSK shippingfirma, om at DE tager sig af varen i det på gælde land (altså henter dem hos sælger), og at det bliver DØR til DØR priser du får i DK 4) Det Danske ´shipping firma skal du have en aftalt pris hos, alt fra fortoldning til selve fragten og igen DØR TIL DØR også fra gang til gang. SHIP aldrig ikke bare uden vider = DET KOSTER OFTE DYRT. Om det er fly eller skib er det samme. 5) ang. små Prøve pakker / sampels = have også her en aftale med UPS, DHL osv. (få en konto og en pris liste pr kg) ellers bliver det dyrt. (Et krus som dit, vil koste normalt ca 25-50$ fra kina til dk. hvis man har en aftale) Man kan også få en pris hos sælger på UPS, DHL som altid har en konto (også en slags sikkehed på at tjek om de er ok) Og så bankwire pengen til den lille test pakke, er ofte billige, men langsom kan gå lidt ged i tiden... Peace out... |
Hej Martin. Jeg står også og skal have fragten en masse varer fra Kina, hvilekt jeg aldrig har prøvet før. Hvem endte du med at bruge og fungerede det? /Susan |
Hej, Jeg bor selv i Kina (Shanghai), og der er helt sikkert mange muligheder her...men også mange faldgrupper. Jeg har efterhånden fået opbygget et stort netwærk af både kinesere og udlændinge her. Du er velkommen til at kontakte mig. Med venlig hilsen Siv |
Hej Martin... Jeg vil starte med at spørge hvor meget 400 kg. krus fylder i container?? Derefter vil jeg gerne undersøge det for dig, da jeg selv får fragtet en del fra Kina... Mvh Kenneth Hansen |