Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 10 ud af 13 (126 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg studere Kina, og fra Jul af også selve sproget. Jeg ville også helt klart bruge dubli, de er sgu smarte. Men pas på kineserne, det er dem der er hårde. De er det værste backstapper folk i verden. Umulig at regne ud.
 
De er gode til det de laver de kinesere, men bare hav hoved med. Det har jeg lært af at studere deres samfund, kultur og sprog.
 
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Finn :)

 
mange tak for dit fine råd, har kigget idt rundt og de varer jeg vil importere er hård plast så det er ikke phtalaterne der kan stoppe mig der, men ved jo selvfølgelig ikke lige med resten af kemikalierne, det tager sin tid før de kinesere får fingeren ud af r*ven ;) men det kommer vel.. :)
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 
Jeg og kæresten sad lige og læste nogle indlæg igennem da vi faldt over den med krusene og transport fra østen.
 
Hvad angår fragt fra hele fjern østen er der kommet mange regulativer og tiltag som godt kan medvirke til at man brænder fingrene.
Derfor har min kæreste tilbudt at hjælpe de Aminoer som skulle have et spørgsmål eller noget andet de skulle være i tvivl om, vi sætter os ned og laver en lille guide og ligger den ind senere med 5 gode huske regler ved transport fra fjern østen. 
 
Vil ikke reklamerer herinde men det er i det selskab i snakker positivt om. Så mon ikke hvis vinden blæser i den regtige retning og så videre og videre og en mail eller en fugl dropper forbi en god aftale kunne bringes i hus.....
 
Mvh
Speditørinde
og
Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Ekspress forsendelse fra Kina til Danmark koster ca. 300 kr. pr. kilo hos DHL, TNT, UPS. 20'' container koster 2200 USD og 40 '' koster 3000 USD.
Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/27/2005 7:55:43 PM Forfatter: Nathan

Hej

Jeg studere Kina, og fra Jul af også selve sproget. Jeg ville også helt klart bruge dubli, de er sgu smarte. Men pas på kineserne, det er dem der er hårde. De er det værste backstapper folk i verden. Umulig at regne ud.
De er gode til det de laver de kinesere, men bare hav hoved med. Det har jeg lært af at studere deres samfund, kultur og sprog.
 
Jeg glæder mig at møde nogen her, der vil bruge tid på at studere Kina. Men jeg vil sige lige med det samme: du vil lære Kina og kineser at kende når du bruger mere tid på dit studium.
Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/9/2005 10:18:03 AM Forfatter: Martin Thorborg

Da jeg som bekendt er spejl blank med hensyn til Kina-import, har jeg lige et par ekstra spørgsmål.

Hvordan betaler jer Kineserne? De vil jo sikkert gerne se nogle penge før de sender varer og jeg vil jo gerne se nogle varer før jeg sender penge. Bruger i f.eks. escrow.com eller er der andre og billigere måder at sikre sig på? Er der nogen måde man kan checke noget baggrundsinformation på et kinesisk firma, andet end at prøve at Google dem og se om der nogle der har noget at sige? Håber i bærer over med mine begynderspørgsmål
Dbh Martin
 

Der er mange måde at gøre det på. Men den billigst er, at du kan bruge mig, hvis beløbet er lille (fx under 10.000 kr.) Det forgår sådan. 1) Vi laver skriftlige aftale; 2) Du overfører penge til Kina; 3) Jeg søger for, at du får dine varer. 

 

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/27/2005 12:00:01 AM
Forfatter: Høegh
Det lyder rigtigt spændende! :)


Jeg tænkte på, nu betalte du dem 200 dollars for fragten (hvilket jeg synes er ekstremt billigt, vægten taget i betragtning), men fortalte de dig noget som om hvilket firma ville stå for fragten?


Jeg står selv for at skulle importere en række varer til en samlet værdi af ca. 35000 kroner fra Kina og derefter fragte dem til lagerfaciliteter på Amager. For min partner og jeg - begge fattige studerende - er det en enorm investering, så det er vigtigt for os at finde billig, relativt hurtig og fremfor alt sikker fragt. Derfor vil jeg virkelig gerne høre mere :) Men måske skulle jeg oprette et emne selv?


Det vi skal fragte har en samlet vægt på 250-400 kilo og skal vel enten sejles eller flyves. Egentlig havde jeg regnet med at det ville blive utroligt dyrt, men hvis du kan få fragtet mange tusinde krus til den pris, så kan jeg vel næsten ånde lettet op.


Hvilke firmaer ville i anbefale mig at kigge nærmere på? Det skal sendes fra havnene i Guangzhou eller Shenzhen, Kina.


På forhånd tak for eventuelle svar.

Asbjørn


Det koster ca. 40 USD pr. cubimeter fra Shenzhen til Danmark (Aarhus fx). Du skal selv betale til danske told, moms, fortoldning, osv. En fuld 20'' container koster ca. 2000 USD og 40'' 3000 USD. Jeg kender mange shipping firmaer i Kina, fordi jeg har mange små og mindre store danske firmaer som kunder, der skal have deres varer hjem fra Kina.
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er ny og relativ ukendt med det her forum, men jeg har haft stor morskab ud af at læse om Krusen fra Kina.
 
Speditøren juridisk ret til at tage pant og gøre udlæg i en senidng af hvilken som helst art såfremt kunden skylder speditøren penge. iht. NSAB2000. Dog skal det siges at den måde Scan-Euro opfører sig på indbyder jo ikke til yderligere samarbejder.
 
I de tilfælde hvor man som "first timer" importerer fra Kina, vil jeg stærkt anbefale at benytte et større shipping firma i DK. Og jeg tænker bestemt ikke på Mærsk, da de har for vane at tage overpris - men tingene kommer også frem til lovet ankomst tid, men hvis man kan leve med risiko for en uges forsinkelse for søfragten så findes der mange alternativer der oftest er lige så gode. Mærsk er bygget om at sende FCL og knap så meget LCL.
 
Jeg vil anbefale at man benytter en speditør med A-Licens i Kina - det betyder at de må arbejde på egen hånd i Kina og uden lokale statsejede firmaer skal blande sig i det. Oftest har disse A-Licens speditører mange danskere ansat og det hjælper meget på papirgangen og selve håndteringen af en varer.
 
Jeg er selv fhv. speditør, og har beskæftiget mig med transporter til og fra Kina men også med en del handel med Kina. Derigennem har jeg erfaret at Remburser er et godt betalingsmiddel, men da Remburser (L/C) er dyr at starte op vil jeg anbefale at man skal over min. 15000 dkk for overhovedet at begynde at tænke på at starte en Remburs - jeg vil anbefale T/T i stedet for evt. 30 % up front og 70% ved udlevering af Bill of Lading eller ved telex release af forsendelsen. Det er lykkedes mig mange gange at forhandle sådan en aftale hjem, uden de store problemer. ved luftfragt er der andre regler der gælder da et AWB ikke er et inhændehaver dokument som et B/L er.
 
CAD er også en god måde at komme frem til et kompromis, og dette koster kun en brøkdel af hvad en L/C koster - spørg i banken hvis I vil vide mere - det varierer fra bank til bank.
 
Det var blot et par idéer til Jer, og jeg håber ikke at jeg blot gentager hvad der er blevet skrevet mange gange.
 
( pt. giver jeg 110 USD door/door pr CBM /1000 kg ved stykgods  forsendelser fra Shanghai til Nr. Sundby ) incl. ALT !
 
 
 
 
 
 
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/6/2005 2:33:16 PM Forfatter: PBK
( pt. giver jeg 110 USD door/door pr CBM /1000 kg ved stykgods  forsendelser fra Shanghai til Nr. Sundby ) incl. ALT !

hvem bruger du?

www.onapp.com

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger pt. Prime Cargo i Kina - de har kontor i Kolding, og arbejder primært med transporter af tekstiler. De har givet os en Door/ Door løsning fra Suzhou til Nr. Sundby. Desuden har de givet et meget flot alternativ til søfragten baseret på Aeroflot luftfragt ( B-carrier), og en noget dyrere løsning med SAS ( A-carrier). Vi bruger Aeroflot løsningen når pris og transittid er vigtige - SAS løsningen anvendes når det skulle være fremme i går :-)

 
Jeg vil dog anbefale uerfarne at alliere sig med en større speditør hvis man ikke er godt inde i de problematikker der er i forbindelse med handel i Kina. Jeg vil gå så vidt at anbefale DFDS Transport A/S da de er suverænt den bedst repræsenterede scandinaviske speditør i Kina, og de har danskere ansat i stor stil, hvilket giver en meget smidig kommunikation. Det kan godt være at prisen ikke er den samme, men p.t. er fragtmarkedet købers marked, så prisen er altid til forhandling, og i visse tilfælde kan en dollar hist og her være mange tusinde sparet i sidste ende, hvis ting skulle gå galt.
 
Jeg ved godt at der er andre gode alternativer til DFDS Transport, men jeg mener også at man skal passe på ikke at drukne som "lille mand" i et speditionsfirma der har flere 100.000 ansatte i et enormt netværk - det har jeg selv prøvet og det kostede mange penge i sidste ende. Dette var dog ikke i Kina men i USA og Mexico, hvilket ikke er spor sjovt.
 
Alle er vist enige i at i Kina er personlige relationer og kontakter alfa og omega hvis man skal skabe succes.
Side 10 ud af 13 (126 indlæg)